Vēloties arvien augošajam elektroauto īpašnieku skaitam sniegt vēl daudzveidīgākas maksājumu iespējas, Īrijas e-komercijas un mobilo maksājumu risinājumu uzņēmums “HIPS Payment Group” un Zviedrijas norēķinu platforma “Vourity” apvienojuši spēkus, lai tuvāko gadu laikā 50 000 elektrisko transportlīdzekļu uzlādes staciju sāktu piedāvāt norēķinus ar kriptovalūtām.
Zināms, ka kriptovalūtu maksājumu sistēmas integrēšana uzlādes stacijās tiks sākta šī gada novembrī un turpināsies nākamos trīs gadus. Pagaidām vēl nav atklāts, ar kādām kriptovalūtām varēs norēķināties, taču “Vourity” ir devis mājienu, ka “Ethereum”, visticamāk, būs viens no pirmajiem. “Ethereum” ieguvē nākamgad plānots izmantot energoefektīvākus mehānismus, kas varētu arī mazināt skepsi tieši videi draudzīgo elektroauto īpašnieku vidū.
Sava veida pagrieziena punktu kriptovalūtu plašākā izmantošanā veica neviens cits kā Īlons Masks, kurš uz laiku deva iespēju “Tesla” automašīnas iegādāties par bitkoiniem. Tagad šī iespēja ir noņemta līdz ar Maska paziņojumu, ka kriptovalūtu ieguve atstāj nelabvēlīgu ietekmi uz klimatu. “Tesla” nemainīs savu nostāju līdz šīs valūtas netiks iegūtas ar vismaz 50% tīru enerģiju.
jā, tieši norēķini ar kriptonaudu palīdzēs atrisināt EV uzlādes problēmas….vismaz lielāko daļu.
Kriptojūsmiņi for the win!
Varētu vispirms vismaz ieviest lai visur ar karti kā pie baltājiem cilvēkiem varētu norēķināties nepaturot 80 EUR par katru reizu ķīlā uz vairākām dienām kā E-mobi (jā, nedo dievs es ar Teslas smago izsūkšu 1 MWh uzlādes reizē! ).
Kas liedz izveidot e-mobi karti un tad vispār nedomāt par tādām problēmām?
Tu domā šauri – tikai par Latviju, bet arī šeit jau ir vēl viens operators: Latvenergo.
Es domāju un runāju par to, kas ir aktuāls un lokāli aktuāls. Šajā gadījumā Latvijā mums visizplatītākās ir e-mobi tīkla stacijas.
Bet raksts ir par pasauli…un tur tādas pašas maksāšanas poblēmas kā šeit.
Visas tās e-mobi, e-talons, un citas specifiskās kartes ir pagājušais gadsimts. Iedomājies, tu brauc no Somijas uz Berlīni un tagad tev vajag izštukot, kā tikt pie Igauņu uzlādes kartēm, pie e-mobi kartes, pie lietuviešu, poļu utt kartes. Vai tad nav vieglāk uztaisīt norēķinus ar bezkontakta kartēm, pieliki karti un “tudiš-pīp” gatavs?
Var jau arī kā Neste, uztaisīt norēķinus ar aplikāciju, lai nevajag ne maksājuma karti līdzi staipīt, ne atlaižu karti. Ja jau var ar telefonu maksāt par taksi, un iznomāt mašīnu, tad vajadzētu prasties arī uzlādēt auto bez e-talona!
Tieši šis aspekts attur doties kaut tālāk par Latviju ar e-auto.
Ir jau gan apvienojošie operatori. VW iedeva Wecharge kartiņu, kura darbojas visur. Uz gadu par velti, var iztērēt 600EUR. Tiek sūtīti rēķini, kuros var vērot šausmīgos skaitļus, tomēr beigās ir nulle. Varbūt ka ceļojot tos varētu pieciest, bet ikdienā gan nē.
Itālijā arī kartiņu sistēma, bet pozitīvais ir tas, ka ņemot Renault Zoe nomā uz 10 dienām, sanāk par nomu maksāt kaut kādus nieka 150 euro un uzlāde jau ir iekļauta nomas cenā. Mašīnā ir jau kartiņas visiem populārākajiem uzlādes tīkliem. Un protams, pilsētās ir bezmaksas parkings, kamēr lādējies. Bet es neņemtu tādu auto nomā, ja man vajadzētu no Itālijas braukt uz Austriju, Slovēniju vai Horvātiju.
Diez kā tikai ar kriptonaudām, neuzstādot daudz vairāk uzlādes punktu, atvieglos auto uzlādes iespējas? Tiesa būs jautri – par konkrētu ciparu vienu dienu varēs uzlādēties līdz 100%, nākamajā – tikai par 25%.
Cik ir sanācis papētīt tos norēķinus ar kriptovalūtām, tad visiem, kas maksā ar kriptovalūtām ir jārēķina klāt komisijas koeficients. Piemēram, ja kafija maksā 2 USD, tad ar kriptovalūtas maiņas komisiju kafija jau maksās 3,5 USD. Šie liekie 1,5USD arī ir tas galvenais motivators, ieviest norēķinus ar kriptovalūtām, jo var naudu šķipelēt ar lāpstu.
Un kas to 1,5USD dabū?