Šajā nedēļā sagaidāms, ka Spotify ziņos par saviem pirmā ceturkšņa finanšu datiem, bet tikmēr jau parādījusies informācija, ka visā pasaulē tiks paaugstināta dažādu abonēšanas plānu cena. Tiesa, ierastā Spotify Premium cena paliks iepriekšējā līmenī – 6,99 EUR.
Vislielākais cenu pieaugums sagaidāms tieši Lielbritānijā un Eiropā, jo ASV pagaidām tiks paaugstināta Spotify Family plāna cena no 14,99 USD līdz 15,99 USD. Mūs attiecīgi skars palielinājums Spotify Student plānam no 3,49 EUR (citviet 4,99 EUR) uz 4,49 EUR (citviet 5,99 EUR), bet Spotify Duo, kas paredzēts diviem lietotājiem, tagad maksās 9,99 EUR Latvijā, kas iepriekš bija 8,99 EUR, bet citviet Eiropā sasniegs 12,99 EUR. Vislielākais cenas pieaugums būs jau iepriekš pieminētajam Family plānam, kura cena augs pat par 3 EUR, tagad maksājot 17,99 EUR, tikmēr Latvijas tirgum cena augs no 10,99 līdz 11,99 EUR. Salīdzinoši Anglijā cenas augušas par 1 vai 2 GBP.
Kamēr esošos abonētājus, kuri jau izmanto parasto Premium plānu, izmaiņas neskars, un jaunās cenas stāsies spēkā 30. aprīlī. Tāpat tie, kuri jau ir maksājoši klienti, cenu paaugstinājumu saņems jūnijā. Kā ziņo Spotify, tad cenu izmaiņas notikušas pielāgojoties ekonomiskajai situācijai, kā arī ASV ilgāka laika periodā tāpat tiks paaugstinātas cenas. Spotify šobrīd ikdienā ir 155 miljoni abonentu, tomēr 2020. gads tāpat tika noslēgts ar 125 miljonu EUR zauējumiem. Tas gan saistīts ar aktīvajām investīcijām servisā.
Raksts nav gluži patiess, jo cenas EU atšķiras. LV plāns Family 10.99 EUR/month, pieliekot +3€ nekā nesanāk 17.99 EUR/month.
Raktā minētās cenas nav LV tirgum domātas.
Jā, man spotify atsūtīja paziņojumu, ka turpmāks būs jāmaksā 11.99 EUR/month par family plānu, tā kā pieaugums ir 1eur.
Var būt variet man visas jaunās cenas tad nosaukt? :) Neesmu aktīvs Spotify subscription lietotājs. Paldies
Tas gan interesanti, ka 155 milj. maksājošie abonenti. Vidēji pieņemot, ka katrs maksā 6.99, ienākumi sanāk virs 1 miljarda.
Tomēr pamanās gadu noslēgt ar (mīnus)125 milj. Protams, ka ir investīcijas, bet tas tomēr ir bizness, kas balstās uz tehnoloģiskajiem risinājumiem – pa lielam – maksāt algu IT programmētājiem. Tas taču nav ne augsto tehnoloģiju izstrāde, ne inženierzinātne.
Un tad lasām, ka lielās investīcijas saistās ar līgumu noslēgšanu ar Princi Hariju un viņa sievu Meganu. Tāds tas mūsdienu bizness, balstīts uz virtuālu pievienoto vērtību un par to vēl izgrūž astronomiskas summas. Varbūt vēl pēc gadiem pamanīsies aizlaist uz grunti tik lielisku produktu kāds nepārprotami ir Spotify parakstot vēl kādu tik jēgpilnu “investīciju” līgumu.
Bet naudai jau patīk, ka viņu tērē :)
Tas ir mūzikas (nu jau arī plašāk, bet joprojām satura) bizness ne tik ļoti kā tehnoloģiju bizness. Tehnoloģijas šoreiz ir tikai rīks, kas šo saturu aizgādā līdz klientiem.
Tā jau tas ir, piekrītu. Nebiju paraudzījies uz to no tāda skatu punkta.
Vien cerēsim, ka šī biznesa pamatresursam – mūziķiem arī tiek vismaz tikpat lieli “investīciju” līgumi kā ar Hariju un Meganu, un tas nepārvērtīsies par kaut ko piramīdas sistēmai līdzīgu veidojumu.
Uz to neka savadak nevar skatities, programmetajiem kas atliek ir kapeikas…
Deezer iespējamas ir kā alternatīva(Deezer Family 10,49 €/month 6 accounts), bet nezinu vai var pārnest savu dziesmu izlases. Deezer norāda ka viņiem 73 million tracks, bet Spotify 70 million tracks, bet domājams, ka 1€ kāpums nebūs iemesls pāriet uz citu mūzikas servisu.
Ja godīgi, man prieks. Mūzikas straumēšana jau gadiem strādā dempinga režīmā. Domāju, ka reālā maksa vienam cilvēkam par pieeju +/- visai pasaules mūzikai jebkurā laikā maksā virs 20EUR/mēn.
Ir dažādi ienākumi cilvēkiem un dažādi uzskati par to cik vērts ir pakalpojums vai prece un cik tam būtu jāmaksā. LV nedomāju ka būtu daudzi, kas maksātu 20€ mēneši par mūzikas straumēšanu.
Jo kāpēc būtu jābūt vēl dārgāk? Pēc būtības, jo masveidīgāks produkta pieprasījums un patēriņš, teorētiski produktam/precei būtu jākļūst lētākai. Pie tam abonēšanas serviss uzņēmumam garantē nepārtrauktu un salīdzinoši prognozējamu finanšu plūsmu. Par to vien patērētājiem pienākas labvēlīga cena.
Tas ka mūsdienās daudzi uzņēmumi rīkojas pretēji – jo lielāks tirgus, jo sāk celt cenu – nodrošina savā ziņā monopola tirgus apstākļi. Un arī patērētāju daļa, kas labprātīgi vēlas iegadāties kaut ko dārgu, tikai tāpēc lai reprezentētu savu stāvokli (maksātspēju) sabiedrībā.
Vari pamatot savu aprēķinu? Es Youtube servisā varu noklausīties gandrīz jebkādu dziesmu, noskatoties pa kādai reklāmai. Nedomāju, ka manis apskatītās reklāmas ienes 20 eur mēnesī.
Būtu jāsamazina visādu AKKA/LAA un LAIPA un tamlīdzīgu kantoru apetīte, lai vairāk naudas paliek māksliniekiem, nevis starpniekiem.
mūzikālā reketa organizācijām būs iedvesma – ja reiz strīmotāji ceļ cenu, viņi arī gribēs lielākus atskaitījumus jo visi ceļ cenas.
Labie cilvēki – vai jums šķiet, ka neierobežotai pieejai jekburā laikā uz jebkuras ierīces būtu jāmaksā lētāk par vienu mūzikas albumu? Tas, protams, gaumes jautājums. No otras puses – lielais vairums cilvēku mierīgi varētu dzīvot ar royalty-free muzonu un SkyFM. Mana sāpe lielā mērā ir par to, ka bezmaksas/ad-driven mūzikas pieeja veicina mūzikā neieinteresētiem cilvēkiem domātas mūzikas rašanos. Ja cilvēks par mūziku maksāt negrib, tad dabū tādu mūziku, par ko nav jāmaksā.
P.S. Spotify ir vienīgais straumētājs, kas ir break-even-ojis. Mūzikas strīmošana par esošajām cenām īsti vēl nav pierādījusi sevi kā pašpietiekamu biznesu.
tā ir tāda žonglēšana ar abstraktiem skaitļiem, kas nav salīdzināmi. ir mūzikas albumi, kas tiek klausīti katru dienu visā pasaulē un ir tādi, pat kuru nosaukumi sen būtu aizmirsti ja nebūtu nonākuši kādā no el. katalogā.
un tā piekļuves iespēja visiem sūdiem, kas jelkad ir radīti, no visām iekārtām ieskaitot gudro mikseri – tas ir tas pats, kas 100 tv kanāli, kurus skatās tikai klīniski neveseli cilvēki.
un par mūzikas rašanos – man nav skaitļu un es minēšu – 80-90% satura ir sen radīta mūzika un vidējais klausītājs vispār klausās nelielu daļiņu no visa, uz to arī turās vairums radiostaciju, viens ir bītlomāns, otram radio swh, trešajam umpi-umpacā, un tad neliela daļiņa to, kas apzināti klausās dažādus stilus, dažādus izpildītājus, dažādus laika periodus.
mūziku rada mūziķi, nevis spotify abonenti…tieši tik vienkārši. un ko nozīmē strīmošanas cena? tur tāpat nav nekādas sociālās vienlīdzības un visu nosaka, vai tavu mūziku grib klausīties…vai negrib. personiski es nepārdzīvoju, ja kāds sūdīgs mūziķis nesaņem naudu nedz par nepārdotajiem lp, cd vai strīmiem. pasaule ir pilna ciešanu un kāpēc lai es ciestu līdzi tiem, kas izvēlas radīt mūziku, ko tie nevar pārdot.
Te nu es piekrītu, ka spotify ir pilns ar vecām vai sliktām (gaumes jautājums) dziesmām.
Jā, tas ir aktuāls jautājums par ko būtu jāmaksā: par pieeju vai pašu produktu. Ir pilnīgi skaidrs, ka mūsdienās ir ļoti milzīga tendence vēlmei saņemt naudiņu par vienkārši pieejas nodrošināšanu, nevis par konkrētu produktu – jo tā taču ir daudz vienkāršāk. Tas vienmēr sākas kā bezmaksas produkts, tad simboliska abonēšanas cena un tas viss beidzās ar kārtējo pakalpojumu, kas paceļ cenu un cenšas paspēt nopelnīt uz patērētājiem, kuri aiz ieraduma vai visu kopējo ikdienas abonentu gūzmā nepievērš uzmanību un turpina abonēt.
Vienkārši par pieeju neskatoties kādā apjomā produkts vispār tiek patērēts, manuprāt, būtu jāmaksā lētāk, nekā atsevišķam CD albūmam. Lai panāktu, ka kāds aiziet uz veikalu un to CD nopērk, ir jānodrošina attiecīga produkta kvalitāte. Tas prasa daudz vairāk resursu ieguldīšanu nekā tikt iekšā Spotify un saņemt naudiņu par to vien, ka kādam ir nodrošināta pieeja mūzikai.
Spotify ir masveida produkts, kas pie tam nodrošina gan pašam Spotify, gan mūziķiem milzīgu reklāmas auditorijas lauku – tādēļ tam ir jāmaksā lētāk nekā mūzikas albūmam veikalā.
Tad jau laikam baumas par Spotiffy īpašnieka vēlmi pirkt Anglijas futbola klubu būs patiesas un vajag papildus piķi! :D
Gribēt jau var daudz ko, nav tas Spotify īpašnieks tik bagāts. Tad bezmaz jāmaina viņa Spotify daļa pret Arsenal.
Zaudējumi loģiski, ja Joe Rogan šovs vien izmaksāja savus $100m
psst…ir krekots spotify uz android, dažreiz mēdz nestartēties, bet you got what you deserve.
Vispār jau saprotu, ka čīkstēt par 1€ mēnesī jeb 12€ gadā nav labais tonis, bet man nesaprotams tas cenu pacēlums, jo mani neinteresē tie podkāsti un citas jaunas fīčas – par to lai piemaksā tas, kuram to vajag. Labāk būtu salabojuši, lai tā aplikācija normāli strādā ar iPhone un ārējo tumbiņu (Samsung R7), jo vai nu pazūd skaņa, vaiysavienojums, vai aplikācija kaut kur mākonī strādā, jo nerāda lockskrīnā, ka tā darbojas vai atver un it kā nekas neskan, bet skan un vēl 101 kasjaks pēdējā laikā..
Jāpāriet uz Apple Music?
Cita starpā, kad nesen skatījos, šiem cenas bija vienādas. Kā tagad?
6,99 EUR mēnesī
vai iphonā aplikācija pa tiešo saistās ar tumbu? ne nez vai.
izklausās pēc tā, ka pats os nespēj noturēt savienojumu ar tumbu, os vai tumbas figļimigļi dēļ.
Jā, pa tiešo saistās caur WiFi un parādās spotifajā pie devaisiem uz kuriem atskaņot. Problēmas arī, ja savieno pa tiešo caur zilzobi. Bet jā, tā tumba ir izcila kā tumba, bet savienojumi tur klibojuši vienmēr vairāk vai mazāk. Pēdējā laikā gan vairāk.
@Henrijs Apple music? Nesaprotu, kā kaut ko tik arhajisku vispār var lietot, bet katram savs :)
Kas tur ir tik arhajisks, salīdzinot ar konkurentiem?
Lietojamība un funkcionalitāte. Es spotify jau gadus 8 izmantoju, tas jau ir saaudzis ar mani un Apple music pat laikā kad pa brīvu man deva – nelietoju. Principā izmantoju playlistes dažreiz, bet pārsvarā skan tikai liked songs playliste, kur apllam vispār nevarēju atrast, kur 💚 nospiest dziesmai.
Otrs arguments – pēc iespējas mazāk dot naudu apllam, bet gan citiem pie iespējas.
Man ar JVC tumbiņu un Ābolfonu strādā lieliski.