Reklāma

“Rīgas Satiksme” gatavojas koda biļešu sistēmas ieviešanai

Jaunākie raksti

Piedalies konkursā un laimē QNAP TS-130 NAS

Tikko noslēdzām iepriekšējo konkursu un jau klāt nākamais! Šoreiz balvā mājas lietotājiem piemērotais QNAP TS-130 NAS. Tā ir klusa...

Baumo, ka Apple joprojām ir plāni bezvadu uzlādes risinājumiem

Apple par savu bezvadu lādētāju runas sāka jau 2017. gadā, tomēr paredzētā realizācija 2019. gadā tika atcelta. Kas bija...

Toyota sadarbosies ar BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto

Japāņu autoražotājs Toyota uzsācis sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters,...

74% Latvijas autovadītāju sociālo mediju lietošanu pie stūres uztver kā vislielāko risku

Latvijā vairums jeb 74% autovadītāju ir pārliecināti, ka riskantākā rīcība, vadot automašīnu, ir sociālo mediju patēriņš. Savukārt gandrīz puse...

Huawei nākamgad sola Eiropā piedāvāt HarmonyOS ar Mate un Mate X viedtālruņiem

Huawei paziņojis, ka jau 2022. gadā pie klientiem Eiropā nonāks Mate un Mate X viedtālruņi ar uzstādītu HarmonyOS. Mate...

Iespējams, jau vasarā norēķināties un reģistrēt braucienu “Rīgas Satiksme” transportā varēsim nedaudz citādāk – digitālāk un daudziem vienkāršākā veidā. Uzņēmums strādā pie koda biļešu ieviešanas – tā ir sistēma, kas pasažieriem ļaus ar viedtālruņa palīdzību gan veikt biļetes iegādi, gan pašam to reģistrēt. Paralēli tai braucienu joprojām varēs reģistrēt ar e-talonu.

Par koda biļešu ieviešanas plāniem uzņēmums paziņoja pērn, un šobrīd uzsākti pirmie lietojamības testi, kas ļaus pārbaudīt jauno sistēmu reālos apstākļos un apzināt nepieciešamos uzlabojumus. Zināms, ka pirmajā koda biļešu testa posmā “Rīgas Satiksme” darbinieki tās izmēģinās 7. tramvaja un 22. autobusa maršrutos. Šis izmēģinājums ilgs pāris nedēļas, lai jau pēc tam ķertos klāt nākamajam testa posmam, kurā koda biļešu lietojamība tiks pārbaudīta plašākos apmēros. Paredzēts, ka lietojamības testi tiks pabeigti maija beigās, lai, iesākoties vasarai, rīdzinieki un pilsētas viesi varētu paši izmēģināt jauno sistēmu.

Lai varētu izmantot koda biļešu sniegtās iespējas, pasažierim telefonā būs jālejupielādē īpaša lietotne. Caur to varēs iegādāties viena brauciena biļeti, kas tiks uzrādīta kā unikāls QR kods. Braucienu varēs aktivizēt, noskenējot šo kodu ar transportlīdzeklī esošā identifikatora palīdzību.

Būtiski, ka koda biļetes neaizstās šobrīd esošo e-talona sistēmu, kā arī biļeti joprojām varēs iegādāties pie vadītāja. Tas ir saprotams, jo, piemēram, senioriem koda biļešu iegāde lielākoties sagādātu liekus sarežģījumus. Tāpat arī ne visiem ir viedtālruņi, kas ir būtiski, lai izmantotu šādu brauciena iegādes un reģistrācijas iespēju.

Reklāma

26 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
26 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Rolands
23.04.2021 09:41

Apskatot viņu reklāmu, šķiet ka pārāk visu sarežījuši. modelējot situāciju kad transports ir pārbāsts un vel jācenšās noskenēt kaut kāds QR kods. Nesaprotu kur ir problēma uztaisīt lietotni kā mobily plus piekabināt NFC, it sevišķi ka Citadeles bankas lietotāji jau var šādi izdarīties.

smite
23.04.2021 16:50
Reply to  Rolands

Star citu pašreizējie ETALONA validātori jau izmanto NFC tehnoloģiju.

Skābene
23.04.2021 09:44

Vēl foršāk būtu, ja norēķinus varētu veikt ar bezkontakta maksājuma karti, bez aplikācijas.

KKTK
23.04.2021 10:23
Reply to  Skābene

Nekad tā nebūs – izmaksu un drošības apsvērumu pēc.

REALAIS
23.04.2021 13:29
Reply to  KKTK

Nu gan tu pārspīlē. Londonā viss sabiedriskais transports pieņem bezkontakta karšu maksājumus. Tieši RS tagad rada liekas izmaksas attīstot/uzturot maģisku aplikāciju ar QR kodiem tā vietā iegādājoties sistēmu, kas var atpazīt gan e-talonu, gan bankas kartes vienā iekārtā.

digitalk(@ciparnieks)
23.04.2021 14:20
Reply to  REALAIS

cik maksā sabtransports Londonā, un cik Rīgā, ja jau runājam par norēķinu termināļu uzturēšanu un bankas iekasēto procentu par tranzakciju?

REALAIS
23.04.2021 14:32
Reply to  digitalk

Gribi teikt, ka tagad nav esošo termināļu uzturēšanas izmaksas un e talonu papildināšanai RS nerodas izdevumi par komisijas maksām bankām par etalonu papildināšanu?
Tā pasniedz, ka Latvijā karti izmanto tikai retais.

digitalk(@ciparnieks)
24.04.2021 05:42
Reply to  REALAIS

izmaksas nekur nepazūd, bet tu kautrīgi neatbildēji, cik no pasažiera iekasē Londonā.
tiešām ≤ 1.15 eiro?

REALAIS
24.04.2021 12:26
Reply to  digitalk

Un? No pasažiera iekasē 1,55£ pa braucienu autobusos uz 70min, tueši tā, samaksā 1,55£ un vari lēkāt pa autobusiem 70 min bez maksas tālāk. Ne vairāk par 4,65£ dienā.
Kāds sakars ir biļešu cenai? Tad pasaki cik Rīgā autobusa šoferis saņem algu? Londonā likme sākas no 12,50£ stundā. Man šobrīd par pilniem 3 nostrādātiem gadiem ir 14,11£(16,22€)stundā. Kāda jēga ir salīdzināt divas dažāda līmeņa pilsētas?
Londonā autobuss izmaksā 1 braucienam 54% vairāk. Vai Rīgas satiksme maksā algā 11€ stundā kas būtu ekvivalebti algai pret biļešu cenu? Nē nemaksā gan.

digitalk(@ciparnieks)
24.04.2021 21:16
Reply to  REALAIS

biļešu cenai ir tiešs sakars, jo tā veido daļu budžeta, kuru savukārt var atļauties tērēt iepirkumiem un projektiem. tātad RS biļetes cena (stundas biļete 2.30 eiro) ir augstāka par TfL (1.78 eiro), tai pat laikā pārvadājumu apjoms ir daudz mazāks. loģiski nonākam pie smieklīga, salīdzinot ar TfL, budžeta. un termināļi RS maksās dārgāk, iepirkuma mazā apjoma dēļ.

REALAIS
25.04.2021 09:50
Reply to  digitalk

Protams, liels apjoms ir TFL. Bet varbūt arī RS patīk nedaudz ar vērienu strādāt. Londonā ir aptuveni 8600 autobusi, no kuriem aptuveni 7600 ir ar vienu karšu lasītāju. 1000 autobusi ir saucamie New Routemasters ar 4x lasītājiem katrā, 3 durvju iekāpšana/izkāpšana. (Autobusu ražošana ir atcelta un tādus vairāk TFL neiepirks dēļ “zaķiem”) Ārpus centra New routemasters iekāpšana ir atļauta tikai caur priekšējām durvīm tās pašas problēmas dēļ. Pat tāda liela kompānija kā TFL ir atteikusies no visu durvju izmantošanas iekāpšanai, jo cilvēki sāk nemaksāt. Un tu te strīdies cik slikti būtu karšu lasītāji nākotnē Rīgas autobusos, bet tērēt 3-4x vairāk… Read more »

0853
25.04.2021 10:14
Reply to  REALAIS

Ar autobusu Londonā braucu ļoti maz, bet radās iespaids ka vienā reizē iekāpj līdz 5 cilvēkiem (tā gan bija diena, nevis rīts vai vakars), nez kā ir laikos kad cilvēki brauc uz/no darba.
Un ko dara vadītājs, ja kāds nepīkstina karti – vēršas pie pasažiera? Spiež policijas izsaukuma pogu pēc trim mēģinājumiem?

RS sistēma, kas ļauj izkāpt pieturā, kurā kāpj iekšā kontrolieri, lieliski stimulē braukšanu bez biļetes. Reizēm izkāpj ceturtā daļa pasažieru)

REALAIS
25.04.2021 10:33
Reply to  0853

Kā jau parasti. Ir rīta/vakarpuses viļņi darbadienās, dienas vidus ir mierīgāks, līdz ap 15 skolas beidzās. Ar zaķiem ir kā ir, tādu nav daudz, bet tādā brīdī vadlīnijas ir vērsties pie pasažiera, piemēram, izmantojot iekšējos skaļruņus. Bet nav ieteicams dēļ tā kavēt daudz laika visiem pārējiem. Tas ir atkarīgs no šoferiem arī, ir tādi, kam būs vienalga, ko tas prasīs un izslēgs autobusu. Bet tas atkal kavē kopējo servisu, ja tas ievelkas. Policiju dēļ parasta nemaksātāja nesauks. Arī Londonā kontrolieri kāpj tikai pieturās. Ar covidu ceļojošo kontrolieru nav, ir redzēti tikai konkrēto pieturu punkti ar policijas atbalstu. Bet es arī… Read more »

Ole
25.04.2021 09:04
Reply to  REALAIS

No šī komentāra uzzināju vairāk interesantas informācijas nekā no visiem ziņu dienestiem kopumā!

KKTK
23.04.2021 15:16
Reply to  REALAIS

Tu jau pats lieliski salīdzināji izmaksas: maģiskas aplikācijas uzturēšana vs iegādāties jaunas iekārtas (kuras katrā sab.trans. vajadzētu vismaz 3).

digitalk(@ciparnieks)
23.04.2021 15:21
Reply to  KKTK

tāpat nepieciešami 100% droši un ātri bezvadu sakari. ja pat veikalos ar vada pieslēgumu tranzakciju apstrādā ap 5-6 sekundēm, kas būs pieturā ar >20 cilvēkiem?

REALAIS
23.04.2021 15:27
Reply to  KKTK

Interesanti tu aizstāvi RS ideju par QR sistēmu kā labu esam.
Saprotams, ka visam ir izmaksas, bet nu sistēma, kur ir jālejupielādē speciāla aplikācija, caur kuru ir jāpērk biļetes, kuras pēc tam vajag iekāpjot transportā validēt slēdzot iekšā to pašu aplikāciju, aktivizēt kameru tēmēt uz QR kodu. Ļoti ērti un pārdomāti.

digitalk(@ciparnieks)
23.04.2021 15:31
Reply to  REALAIS

man nez kāpēc liekas ka @KKTK neatzīst tavu ideju par jauniem termināļiem par labu esam, nevis slavē RS maģisko appu.

REALAIS
23.04.2021 16:15
Reply to  digitalk

E talonu līgums beigsies pēc 2 gadiem. Katrs gads izmaksā 11-12miljonus, lai uzturētu sistēmu. Šaubos, ka par tādu naudu nevar iegādāties jaunajā līgumā termināļus ar etalonu un kartes lasītāju. Un tagad 2 gadus iepriekš sākt izstrādāt aplikāciju ir ļoti jēdzīgi.

Un tev arī ir redzamas tikai problēmas, autobusa termināļi nav veikali, un sistēmu var izveidot daudz ātrāku, ja pareizi izveido specifiski sabiedriskajam transportam. Neviens negaida 5 sekundes darījuma apstrādei, kur var izmantot kartes sabiedriskajos transportos/metro stacijās.

KKTK
23.04.2021 16:34
Reply to  REALAIS

Precīzi soli pa solim šāda tevis aprakstīta sistēma strādā Arlandas lidostas ekspresautobusos uz Stokholmu. Nabaga atpalikušie zviedri saki? Jā, vienmēr var ērtāk, bet vienmēr jāizsver ieguvums vs izmaksas.
Un tā kā tev nav bijušas nekādas profesionālas darīšanas ar POS termināļiem, tad tev nav saprašanas, cik sarežģīti ir pasūtīt, uzražot, sertificēt un beigās arī uzturēt un nosargāt jebkādu savu maksājuma termināli.
Cilvēkiem parastajiem atgādinu vienu faktu. Jebkur kur būs kāda darīšana ar īstām maksājuma kartēm tūlīt būs 1000 veiklroči, kas strādās pie tā, lai tos datus kaut kā nozagtu.

REALAIS
23.04.2021 19:00
Reply to  KKTK

Salīdzini ekspress specifisku autobusu ar pilsētas sabiedrisko transporta tīklu. Es neko neuzbraucu zviedriem, tu to saki.
Un kāda atšķirība būtu drošībā starp pos aizsardzību un topošās RS aplikācijai, kurai arī tie tevis pieminētais tūkstotis mēģinās zagt datus.
Tu radi iespaidu, ka jebkādas pārmaiņas lielākas ir sliktas, un labāk bez maz vai neko nedarīt.

Oskars
23.04.2021 17:09
Reply to  REALAIS

Nemaz tik tālu nav jāskatās. Tartu arī var ar bezkontakta maksājma karti pamaksāt braucienu.

KKTK
23.04.2021 10:22

Ja, ļautu programmu taisīt Mobilly, tad viss būtu ātri, ērti un saprotami. Taču nē – nācīgākie konkurenti taču! Gan jau pirmajā versijā tāpat kā ar P automātiem – vajadzēs nostāties uz ceļiem, lai operētu. :D
Nez, es kaut kāds negatīvs visu laiku. Pašam makā jau n kartiņas ar n-padsmit braucieniem kopā ir zaudējušas derīguma termiņus. Tā kā iespēja nopirkt tikai tad kad sēdies iekšā tiešām ir apsveicama!

LAN
23.04.2021 12:22

Interesanti, viņi ir nokopējuši šo sistēmu no PV vai radījuši no nulles vai arī itkā radījuši no nulles? 🤔

Ansis
23.04.2021 14:45

Sižets no Panorāmas par šo
https://www.youtube.com/watch?v=1wrVYqgbrSI&t=5s

Aleksandrs Deglis(@superleo)
01.05.2021 10:57

Tūlīt mēs dzirdēsim tvaika lokomotīves svilpienu

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: