Lai arī Japānas ražotāju “Yamaha” vislabāk pazīstam, pateicoties tā motociklu piedāvājumam, uzņemumam ir gana plašas zināšanas jaudas agregātu izstrādē autobūvei. Uzņēmums izstrādājis elektisko motoru, kurš attīsta 469 zirgspēkus un to plānots piedāvāt klientiem.
Šāda jauda nozīmē, ka tas ir viens no jaudīgākajiem elektriskajiem motoriem, kāds šobrīd pieejams. Elektriskais motors veidots īpaši kompakts, vienā vienībā apvienojot visus elektriskos un mehāniskos komponentus. Tāpat tas izstrādāts tā, lai vienā mašīnā būtu iespējams uzstādīt vairākus šādus motorus. Vairāku elektrisko motoru uzstādīšana elektroauto nu jau kļuvusi par pilnīgi ierastu praksi.
Jau viens šāds motors ir gana jaudīgs, lai bez grūtībām uz priekšu dzītu mašīnu. Uzņēmums nodemonstrējis variantus, kuros vienā mašīnā uzstādīti trīs (1408Zs) un četri (1877Zs) šādi elektriskie motori. Tomēr šādu tehnoloģiju izstrāde nenozīmē, ka “Yamaha” pati grasās izstrādāt elektrisko mašīnu.
“Yamaha” jau sākusi pieņemt pasūtījumus protipa izstrādei, to piedāvājot gan autoražotājiem, gan citu nozaru uzņēmumiem, kur nepieciešams ļoti jaudīgs elektriskais motors.
Forši, būs alternatīvas Teslas motoriem. :)
Agrāk bija Volvo ar Yamaha V8, nu laiks jaunam Volvo ar Yamaha elektromotoru. :)
Kas tad tas? Bildītē redzams uzskrūvēts eļļas filtrs!
Tas nav dzesēšanai?
Domā dzesēšanas šķidruma filtrēšanai? Kādēļ tas būtu jāfiltrē?
Eļļu filtrē tādēļ, ka tajā parādās sīkas daļiņas, kuras rodas dilšanas procesā.
Varbūt ka tur iebūvēts reduktors, kuram vajag eļļu, tad tā tiek filtrēta. Varbūt ka paredzēta arī eļļas maiņa – esam turpat kur ar ICE…
jaudīgajiem ev nu būs pat vairāki eļļas filtri)
labi, ka dzesēt var ar nefiltrētu gaisu!
469 ZS jau ir gana jaudīgs…
Ja paskatās rūpīgāk, tam motoram ir piekabināts 2 pakāpju reduktors. Lai sasniegtu jaudu, motors strādā ar milzu apgriezieniem (kā Dysona putekļu sūcējā). Laikam ka šāds režīms reduktoram ir smags, tādēļ to vajag piespiedus eļļot.
Galvenais, lai nevajag oglītes mainīt ik pēc 10K. :)
Indukcijas un elektroniski regulējamajiem līdzstrāvas motoriem oglīšu nav un attiecīgi arī nekas nedzirksteļo. Eļļas filtru tur drīzāk reduktoram izmanto.
Ja nelieto pastāvīgos magnētus, tad bez oglītēm nekā…bet tās slīd pa nepārtrauktu gredzenu.
ZOE ir oglītes, arī jaunākajos BMW būs oglītes.
Nevienā EV nav oglītes. Ne PM, ne asinhronajos indukcijas motoros. Un tos gan elļo (reduktoru un diferenciāli), gan dzesē. Apkopes intervāli gan garāki kā ICE – 50 -100k km.
Iesaku drusku parākāties pa interneta resursiem, pirms šāda apgalvojuma.
Te ir links uz skaistām bildītēm:
https://paultan.org/2015/06/19/renault-zoe-new-electric-motor-cleon-plant/zoe-engine-plant-0036/
Oho, par šo gan paldies. Turpmāk zināšu kurus auto ignorēt, kad pienāks laiks jaunam auto un būs palikuši tikai EV. Taču diez vai PSA joprojām dzīvo “uz oglēm”? Pēdējā laikā lasīts ka tomēr pāriet uz bezkontakta motoriem.
Nejauc PSA ar Renault! Nesatraucies, nav dzirdēts ka oglīšu nodilšana ir kāda problēma. BMW ir izlēmis turpmāk izstrādāt tikai ārējās ierosmes motorus. Tas nozīmē, ka uz rotora tinumiem strāva ir jāpadod. Tātad vajag “oglītes”. Ieguvums esot jauna brīvības pakāpe, regulējot motora darbību, un iztikšana bez ķīniešu Niobija.
Hmm interesanti. Bet tas nav klasiskais oglīšu motors. Papēti to pašu Teslas model S un X motoru – viņi izmanto asinhronos AC motorus bez nekādām oglītēm vai pastāvīgajiem magnētiem.
Nav gan klasiskais, dzirksteļojošais, bet oglītes ir.
Jā Tesla sāka ar šādiem AC motoriem, tomēr pamazām “kratās” vaļā. M3 jau iestūķējuši PM, esot augstāks lietderības koeficients.
Ja nav magnētu tad -10% lietderības koeficents