Web Analytics
More
    Reklāma

    “Yamaha” klientiem piedāvā īpaši izstrādātu un ļoti jaudīgu elektrisko motoru

    Jaunākie raksti

    Lai arī Japānas ražotāju “Yamaha” vislabāk pazīstam, pateicoties tā motociklu piedāvājumam, uzņemumam ir gana plašas zināšanas jaudas agregātu izstrādē autobūvei. Uzņēmums izstrādājis elektisko motoru, kurš attīsta 469 zirgspēkus un to plānots piedāvāt klientiem.

    Šāda jauda nozīmē, ka tas ir viens no jaudīgākajiem elektriskajiem motoriem, kāds šobrīd pieejams. Elektriskais motors veidots īpaši kompakts, vienā vienībā apvienojot visus elektriskos un mehāniskos komponentus. Tāpat tas izstrādāts tā, lai vienā mašīnā būtu iespējams uzstādīt vairākus šādus motorus. Vairāku elektrisko motoru uzstādīšana elektroauto nu jau kļuvusi par pilnīgi ierastu praksi.

    ReklāmaAdvertisement

    Jau viens šāds motors ir gana jaudīgs, lai bez grūtībām uz priekšu dzītu mašīnu. Uzņēmums nodemonstrējis variantus, kuros vienā mašīnā uzstādīti trīs (1408Zs) un četri (1877Zs) šādi elektriskie motori. Tomēr šādu tehnoloģiju izstrāde nenozīmē, ka “Yamaha” pati grasās izstrādāt elektrisko mašīnu.

    “Yamaha” jau sākusi pieņemt pasūtījumus protipa izstrādei, to piedāvājot gan autoražotājiem, gan citu nozaru uzņēmumiem, kur nepieciešams ļoti jaudīgs elektriskais motors.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    16.04.2021 09:16

    Forši, būs alternatīvas Teslas motoriem. :)
    Agrāk bija Volvo ar Yamaha V8, nu laiks jaunam Volvo ar Yamaha elektromotoru. :)

    Elektriķis
    16.04.2021 09:36

    Kas tad tas? Bildītē redzams uzskrūvēts eļļas filtrs!

    Kursors.lv
    16.04.2021 09:39
    Reply to  Elektriķis

    Tas nav dzesēšanai?

    Elektriķis
    16.04.2021 10:11

    Domā dzesēšanas šķidruma filtrēšanai? Kādēļ tas būtu jāfiltrē?
    Eļļu filtrē tādēļ, ka tajā parādās sīkas daļiņas, kuras rodas dilšanas procesā.
    Varbūt ka tur iebūvēts reduktors, kuram vajag eļļu, tad tā tiek filtrēta. Varbūt ka paredzēta arī eļļas maiņa – esam turpat kur ar ICE…

    0853
    16.04.2021 10:27
    Reply to  Elektriķis

    jaudīgajiem ev nu būs pat vairāki eļļas filtri)
    labi, ka dzesēt var ar nefiltrētu gaisu!

    Elektriķis
    16.04.2021 10:47
    Reply to  0853

    469 ZS jau ir gana jaudīgs…
    Ja paskatās rūpīgāk, tam motoram ir piekabināts 2 pakāpju reduktors. Lai sasniegtu jaudu, motors strādā ar milzu apgriezieniem (kā Dysona putekļu sūcējā). Laikam ka šāds režīms reduktoram ir smags, tādēļ to vajag piespiedus eļļot.

    Skābene
    16.04.2021 11:18
    Reply to  Elektriķis

    Galvenais, lai nevajag oglītes mainīt ik pēc 10K. :)

    Krotow
    16.04.2021 12:26
    Reply to  Skābene

    Indukcijas un elektroniski regulējamajiem līdzstrāvas motoriem oglīšu nav un attiecīgi arī nekas nedzirksteļo. Eļļas filtru tur drīzāk reduktoram izmanto.

    Last edited 3 years ago by Krotow
    Elektriķis
    16.04.2021 13:20
    Reply to  Krotow

    Ja nelieto pastāvīgos magnētus, tad bez oglītēm nekā…bet tās slīd pa nepārtrauktu gredzenu.
    ZOE ir oglītes, arī jaunākajos BMW būs oglītes.

    AC/DC
    16.04.2021 13:57
    Reply to  Elektriķis

    Nevienā EV nav oglītes. Ne PM, ne asinhronajos indukcijas motoros. Un tos gan elļo (reduktoru un diferenciāli), gan dzesē. Apkopes intervāli gan garāki kā ICE – 50 -100k km.

    Elektriķis
    16.04.2021 15:10
    Reply to  AC/DC

    Iesaku drusku parākāties pa interneta resursiem, pirms šāda apgalvojuma.
    Te ir links uz skaistām bildītēm:
    https://paultan.org/2015/06/19/renault-zoe-new-electric-motor-cleon-plant/zoe-engine-plant-0036/

    Krotow
    16.04.2021 15:29
    Reply to  Elektriķis

    Oho, par šo gan paldies. Turpmāk zināšu kurus auto ignorēt, kad pienāks laiks jaunam auto un būs palikuši tikai EV. Taču diez vai PSA joprojām dzīvo “uz oglēm”? Pēdējā laikā lasīts ka tomēr pāriet uz bezkontakta motoriem.

    Last edited 3 years ago by Krotow
    Elektriķis
    16.04.2021 15:45
    Reply to  Krotow

    Nejauc PSA ar Renault! Nesatraucies, nav dzirdēts ka oglīšu nodilšana ir kāda problēma. BMW ir izlēmis turpmāk izstrādāt tikai ārējās ierosmes motorus. Tas nozīmē, ka uz rotora tinumiem strāva ir jāpadod. Tātad vajag “oglītes”. Ieguvums esot jauna brīvības pakāpe, regulējot motora darbību, un iztikšana bez ķīniešu Niobija.

    AC/DC
    16.04.2021 22:00
    Reply to  Elektriķis

    Hmm interesanti. Bet tas nav klasiskais oglīšu motors. Papēti to pašu Teslas model S un X motoru – viņi izmanto asinhronos AC motorus bez nekādām oglītēm vai pastāvīgajiem magnētiem.

    Elektriķis
    17.04.2021 09:54
    Reply to  AC/DC

    Nav gan klasiskais, dzirksteļojošais, bet oglītes ir.
    Jā Tesla sāka ar šādiem AC motoriem, tomēr pamazām “kratās” vaļā. M3 jau iestūķējuši PM, esot augstāks lietderības koeficients.

    Andis
    17.04.2021 09:41

    Ja nav magnētu tad -10% lietderības koeficents

    Reklāma