Konsultāciju uzņēmums Brand Finance ir veicis ikgadējo zīmolu vērtības novērtējumu, kura pirmajā vietā pēc piecu gadu pārtraukuma atgriezies uzņēmums Apple, apsteidzot tiešākos konkurentus Amazon un Google.
Patiesībā šādu zīmolu vērtību topu pasaulē ir ļoti daudz un dažādi, jo meklējot, kurā gadā tad Apple iepriekš tika iecelts pirmajā vietā, atradu labu apkopojumu resursā Ranking The Brands. Brand Finance vismaz sevi šobrīd uzskata par pasaulē vadošo konsultāciju un novērtējuma iestādi šāda veida jautājumos. Zīmola novērtēšanas formulā vērā tiek ņemta zīmola ietekme un zīmola spēks.
Paši autori par novērtējuma formulu saka šādi: “The BSI score is applied to the royalty range to arrive at a royalty rate. For example, if the royalty range in a sector is 0-5% and a brand has a BSI score of 80 out of 100, then an appropriate royalty rate for the use of this brand in the given sector will be 4%”.
Tādējādi Apple zīmola vērtība 2021. gadā ir 263,38 miljardi, Amazon 254,19 miljardi, bet Google 191,22 miljardi dolāru. Varem redzēt, ka pirmās divas vietas jau vērtības ziņā ir krietni atrāvušās no trešās vietas. Attiecīgi ceturtajā vietā ir Microsoft ar 140,44 miljardiem, bet Samsung noslēdz piecinieku ar 102,62 miljardiem dolāru. Visas pirmās piecas vietas šobrīd ieņem tehnoloģiju giganti. No citas nozares pārstāvjiem attiecīgi sestajā vietā ir Walmart ar 93,19 miljardiem, bet autoražotājs Toyota ir divpadsmitajā vietā ar 59,48 miljardiem dolāru.
Lielus kāpumus piedzīvojis gan WeChat, gan T-Mobile, gan Taobao.com. Principā topa pirmajās vietās dominē vienīgi ASV un Ķīnas uzņēmumi.
Kur Tesla ?
Uz šo brīdi 42. BrandFinance Global 500 (100) – 2021 (Brand Finance) | Ranking The Brands
A kurā vietā VEF un Radiotehnika?