Vācu autoražotājs “Mercedes” oficiāli prezentējis “Hyperscreen” – ekrānu, kas stiepjas visā mašīnas priekšējā paneļa platumā. Paredzēts, ka tas sākotnēji tiks piedāvāts topošajā “EQS” elektriskajā sedanā kā opcija par papildus samaksu. “EQS” būs S-klases elektriskais brālēns un “Mercedes” elektroauto piedāvājuma flagmanis.
Tehniski “Hyperscreen” ir viengabala, ieliekts ekrāns, kas stiepjas visā priekšējā paneļa platumā. Tiek norādīts, ka paneļa kopējais platums ir 141 centimetrs. Ekrāns sevī ietver trīs nodalījumus – vienā redzams instrumentu panelis vadītājam, pa vidu, kā ierasts, meklējama multimediju sistēma un klimata kontroles funkcijas, savukārt priekšā sēdošajam pasažierim ir atsevišķs ekrāns. Gan pa vidu esošais ekrāns, gan pasažiera ekrāns izmantos OLED tehnoloģiju augstākai attēla kvalitātei, tāpat tie reaģēs uz pieskārienu vibrējot.
Lai šī sistēma strādātu kā nākas, “Mercedes” nav skopojušies ar skaitļošanas jaudu – “Hyperscreen” darbinās 8-kodolu procesors un 24 gigabaitu operatīvā atmiņa (RAM).
Ekrāns panelī integrēts, izmantojot īpašu tehnoloģiju, kas tiek dēvēta par “Silver Shadow” – tas darīts ar mērķi radīt pēc iespējas augstvērtīgāku virsmas kvalitāti, samazināt dažādus atspīdumus, kā arī atvieglot paneļa tīrīšanu. “Mercedes” sola, ka salona apgaismojums radīs iespaidu, ka priekšējais ekrāns šķietami “peld”. Visā šajā sistēmā iekļautas arī klasiskas ventilācijas atveres.
“Hyperscreen” darbinās pašreizējās “Mercedes” multimediju sistēmas MBUX uzlabota versija. Autoražotājs saka, ka tās lietošana būs “radikāli vienkārša” un sistēma mācīsies vadītāja paradumus, izmantojot mākslīgo intelektu, lai auto lietotāja dzīvi padarītu tik vienkāršu, cik vien iespējams. “Mercedes” ziņo, ka uzlabotā sistēma analizēs vadītāja braukšanas un multimediju sistēmas lietošanas paradumus, lai īstajā brīdī piedāvātu nepieciešamo funkciju. Sistēma izmantos “zero-layer” sistēmu, lai vadītājam nav jātērē laiks, meklējot nepieciešamo funkciju apakšizvēlnēs vai lietojot balss vadības funkcijas.
Iegūtie dati no MBUX sistēmas liecina, ka vadītāji visbiežāk izmanto navigācijas sistēmu, radio un telefona vadību, tāpēc šīs funkcijas tiks saglabātas centrālajā ekrānā, lai tās vienmēr būtu ērti pieejamas jebkurā laikā. Kopumā būs pieejamas vēl 20 citas funkcijas, kuras mākslīgais intelekts centīsies piedāvāt, kad tas nepieciešams.
Kā piemērus “Mercedes” min sistēmas spēju iemācīties, kad vadītājs izmanto sēdekļu apsildi vai masāžas funkciju, piedāvājot šo sistēmu lietošanu tieši tad, kad tās parasti manuāli ieslēdz pats vadītājs. Ja vakarā pēc darba zvanāt konkrētam kontaktam jūsu telefongrāmatā, mašīna ierastajā laikā piedāvās zvanīt tieši šim cilvēkam. Tāpat “EQS” spēs palielināt mašīnas klīrensu. Mašīna spēs iegaumēt GPS koordinātes, kad vadītājs izmantojis šo funkciju un mašīna jau automātiski piedāvās to izdarīt, tuvojoties šai vietai, kur nepieciešams paaugstināts klīrenss.
Arī pasažieru ekrānu būs iespējams automātiski pielāgot un tam būs pieejami 7 lietotāja profili. Dažādas pasažieru izklaides funkcijas gan darbosies, ņemot vērā konkrētajā valstī spēkā esošo likumdošanu, tāpēc, tas, kas strādās vienā valstī, var nestrādāt citā. Kad priekšējā pasažiera sēdeklī neviens nesēž, ekrāns automātiski izmantos ekrānsaudzētāju ar animētām zvaigznēm.
“Hyperscreen” tiks piedāvāts kā papildopcija “EQS” elektriskajā sedanā, kurš tiks prezentēts vēlāk šogad, tomēr mēs nemaz nezinām, kā izskatīsies šīs automašīnas parastais panelis bez šīs sistēmas.
Velosipēdisti nedrīkst braukt ar austiņām ausīs, jo citādi viņi nedzird, kas notiek apkārt.
Bet tad tas reāli ir ekrāns t.i. jebkuru pikseli uz paneļa var mainīt (kas būtu diezgan “kruta”) vai vienkārši 3 salikti aiz vienas glancētas virsmas?
Nevarēs neko mainīt – katram stūrim specifiska forma, attiecīgi lai kautko mainītu, jāiegādājas koderis, kas uzveido jaunu interfeisu
Tā kā nevienā bildē nav redzams attēls, kas būtu visā platumā, izskatās pēc 3 atsevišķiem ekrāniem.
Visur ekrāni , touchscreeni utt – nu nez kā ar drošibu būs …
T.i. braucot tomēr uzmanībai ir jābūt vērstai uz ceļu nevis meklējot touchpogas atrasānās vietu …
Kārtējais vācu pārinženierētais brīnums, kas lietotājam maksās skarbu $$$$ pie iegādes vēl skarbāku $$$$$$$ pie remonta un būs ļoti vājš lietošanā – secifiskas formas ekrānā var dabūt tikai specifiskas formas attēlu, t.i ekrāns NAV universāls un neko mainīt tur nevarēs.
e-Honda tak šo jau pagājušajā gadā atrisināja stipri vienkāršāk un universālāk. Bet nē -niezēja nagi kautko samudrīt
MB S klases parastajam pircējam 5K+ naudas paneļa remontam un 10K naudas jaunam panelim lielu robu makā neuztaisīs ;)
Tas droši vien taisnība, bet kopumā bezjēdzīgs risinājums, kas sadārdzina un sabojā produktu. Pārākums technikā zinies
nujā nujā, s klase bija tāds ļoti praktisks auto un tagad ar neregulāro ekrānu to sadārdzināja un sabojāja, padarot mazāk pievilcīgu tipiskajam pircējam)
Apstrādājot katru auto elementu ar šādu aizrautību, panākumi garantēti.
Un cik redzēts, tālu laikam no tādas pieejas nav. Pārmudrīti mezgli novēroti gan CLS, gan GL.