Reklāma

Alphabet ar mākslīgo intelektu vada “Loon” interneta balonu pārvietošanos

Jaunākie raksti

Nissan apstiprina, ka “Micra” pēctecis Eiropā būs pilnībā elektrisks

Japāņu autoražotājs Nissan prezentēs jauno elektrisko auto, kas Eiropā aizvietos līdzšinējo "Micra" modeli. Paredzēts, ka jaunā mašīna izmantos Renault-Nissan-Mitsubishi...

Google salokāmo viedtālruni tomēr varētu saukt par Pixel Notepad

Parādījusies jauna informācija par Google plānoto pirmo salokāmu viedtālruni, jo iepriekš tika baumots, ka to varētu saukt Pixel Fold,...

Labas ziņas – Nvidia tomēr nepirks Arm

Nvidia kopš 2020. gada meta lokus ap Arm iegādi, bet nu jau gandrīz pavisam droši zināms, ka šis darījums...

“Meta” lolotā digitālā valūta “Diem”, visticamāk, tomēr neieraudzīs dienasgaismu

Pirms vairāk nekā diviem gadiem "Facebook" (tagad "Meta") paziņoja, ka strādā pie savas kriptovalūtas. Sākotnēji to sauca par "Libra",...

QNAP NAS ierīcēm atkal uzbrūk izspiedējvīruss

Ai ai ai, QNAP NAS ierīces jau atkal iekūlušās nepatikšanās ar šifrējošiem izspiedējvīrusiem - urķi atraduši iespēju apiet QNAP...

Kompānijas “Alphabet” projekta “Loon” baloni, kas primāri radīti interneta pakalpojumu sniegšanai, tikuši pie jaunas navigācijas sistēmas. Pirms tam baloni pārvietojās ar cilvēku izstrādātu algoritmu palīdzību, taču tagad to aizstāj mākslīgā intelekta sistēma “Loon”, kas izstrādāta kopā ar Google AI. Šī sistēma Loon baloniem palīdzēs veikt lidojumu efektīvāk, kā arī vienmērīgāk sadalīt enerģiju.

Pirmā valsts, kas izmanto Alphabet Loon pakalpojumus kā komercpakalpojumus, ir Kenija, kur jau tagad mākslīgais intelekts pilnībā atbild par balonu pārvietošanos. Jaunās navigācijas sistēmas pamatā ir pastiprinātas mācīšanās (reinforcement learning) modelis, ko efektīvi pielietos, nodrošinot interneta pakalpojumus tur, kur to ir sarežģīti izdarīt.

Skaidrots, ka mākslīgais intelekts spēj ievērojami ātrāk noteikt atbilstošāko Loon balonu maršrutu, salīdzinot ar iepriekšējo navigācijas sistēmu “StationSeeker”. Pašu lidojumu iespējams veikt efektīvāk, jo balonu enerģija sadalīta gudrāk un vienmērīgāk – tie tagad var mērot līdzīgus vai garākus attālumus ar mazāku jaudu. Līdz šim ilgākais lidojuma laiks Loon balonam ir 312 dienas. Diez, vai jaunā navigācijas sistēma šo rekordu spēs pārtrumpot?

Loon un Google AI izmantoja dažādas simulācijas, lai apmācītu jauno navigācijas sistēmu. Lai noteiktu, kura no abām ir labāka – mākslīgā intelekta “Loon” vai cilvēku izstrādātā “StationSeeker”, tika veikts 39 dienu ilgs izmēģinājums virs Klusā okeāna. Eksperiments pierādīja, ka mākslīgais intelekts spēj balonus ilgāk noturēt mērķa apgabalos, vienlaikus patērējot mazāk enerģijas.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis
09.12.2020 16:17

Būtu labi, ja izdotos ar “mākslīgo intelektu” noturē ilgāk šo gaisā.
Būtu arī labi, ja kāds “uz pirkstiem” izstāstīstu, kā ar hēliju pildītu balonu var vadīt? Šim esot maināms augstums. Vienkāršjam prātam šķiet ka, izlaižot ārā hēliju, to var nolaist zemāk, bet kā dabūt augstāk? Palasīju stāstu par kaut kādu pumpi, kurš balastam pumpējot gaisu, vienalga nesapratu… jo balons ir mīksts, spiedienu tajā radīt nevar.
Ak jā – kaut kad bija saucieni, ka hēlijs esot ierobežots resurss, bet te to tērē tīri daudz.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: