Vācu autokoncerns “Volkswagen”, iespējams, saskārsies ar krīzi uzņēmuma vadībā, jo koncerna vadītājs Herberts Dīzs pieprasījis priekšlaicīgi pagarināt savu līgumu ar uzņēmumu, kas pieprasa uzticības balsojumu no “Volkswagen” valdes. Dīza līdzšinējais līgums ar kompāniju ir spēkā līdz 2023. gadam un pieprasījums pagarināt līgumu jau tagad ir zināmā mērā pārsteidzošs.
Dīzs ir cilvēks, kurš pārņēma uzņēmuma vadību pēc “dīzeļgeitas” skandāla un viņš kā savas prioritātes izvirzīja optimizēt ražošanas izmaksas, kā arī ievirzīt koncernu elektrifikācijas virzienā, taču Dīza plāni saskārušies ar vērā ņemamu pretestību no arodbiedrību puses.
Arodbiedrības pārstāvjiem pieder puse vietu uzņēmuma valdē un sava teikšana ir arī politiķiem, kas balsojumos ļauj noraidīt svarīgus stratēģiskus piedāvājumus uzņēmuma attīstībai. Tirgus analītiķi norāda, ka “Volkswagen” piemīt potenciāls, lai tirgū palaistu ikvienu tehnoloģiju un kļūtu par pionieri tās lietošanā. Taču vienlaikus tiek norādīts, ka jebkuras reformas izraisīs neapmierinātību. Tiek uzskatīts, ka Dīzam balsojumā tiks izteikta uzticība.
Pārņemot “Volkswagen” valdes priekšsēdētāja amatu, Dīzs bija apņēmies reformēt autoražotāju, tā darbību padarot mūsdienīgāku. Tomēr nesenā intervijā viņš paudis zināmu vilšanos, atklājot, ka līdz šim nav izdevies paveikt iecerēto “Volkswagen” koncernā, lai gan iepriekš līdzīgas reformas izdevies veikt citos uzņēmumos.
“Volkswagen” koncerns pagājušogad bija līderis auto pārdošanā, koncernam piederošajiem zīmoliem visā pasaulē pārdodot gandrīz 11 miljonus automašīnu.
Minēšu ka tas saistīts ar darba vietu samazināšanu un piegādes līgumu no trešajiem ražotājiem pārtraukšanu, pārejot uz galvenokārt elektrisko auto ražošanu. Mazāk daļu, vairāk automatizācijas ražošanā. Protams visi, no kuriem atteiksies, dumposies līdz par Merkelei vai ko tur viņiem nākamgad ievēlēs. Dīzs var šo pārspēlēt vismaz ar arodbiedrībām, ieviešot ar elektroauto saistītu pārkvalificēšanu darbiniekiem.
Dīzs ir Īlona fans. Īlons ar savu darbošanos ir sakustinājis “tradīcijas”. Vāciešiem patīk stabilitāte un garantēta atpūta, amerikāņi ir gatavi gulēt darba vietā. Būs cīniņš. Var gadīties ka Īlons nopērk kādu vācu ražotāju.
Jā, kaut ko šorīt manīju virsrakstu, ka Masks izskata iespēj nopirkt kādu esošu auto zīmolu.
https://electrek.co/2020/12/01/elon-musk-tesla-tsla-merging-with-other-automakers-after-valuation-surge/
Fakts, ka pēc tirgus kapitalizācijas TSLA ir teju 2 X lielāka nekā Toyo, VOW un DAIM kopā ņemti, ir kaut kāds puff
Mhm, šie uzpūstie papīra vērtējumi.
Tas ir 1 akcijas cena pareizināta ar akciju skaitu