Vācijas nacionālais dzelzceļa operators “Deutsche Bahn” paziņojis, ka tas izstrādā ūdeņraža vilcienus, ar kuriem laika gaitā aizstāt pašreiz aktuālos dīzeļvilcienus. Uzņēmums sadarbojas ar “Siemens Mobility” jaunā vilcienā izstrādē, kuru darbinās ūdeņraža degvielas šūnas un litija jonu baterijas. Šie vilcieni sākotnēji tiks izmantoti Bādenes-Virtembergas federālajā zemē, bet pirmie izmēģinājumi sāksies 2024. gadā.
Plānots, ka topošais vilciens spēs veikt apmēram 600 kilometrus ar vienu uzpildi un tā maksimālais ātrums būs ap 160km/h. “Deutsche Bahn” aprēķini liecina, ka tikai izmēģinājumu fāzē vien tiks apturēta 330 tonnu CO2 nonākšana atmosfērā.
Ņemot vērā pāreju uz jaunu degvielas veidu, dzelzceļa operatoram jāpielāgo arī uzpildes infrastruktūra, tāpēc viena no pašreiz eksistējošajām vilcienu apkopes stacijām tiks pilnībā pielāgota šim mērķim. Plānots, ka ūdeņradis šiem vilcieniem tiks iegūts elektrolīzes procesā, kas gan ir visai neefektīvs.
Ūdeņraža vilcieni pamazām uzņem apgriezienus visā Eiropā un Austrijā šādi vilcieni jau ieviesti reālā pasažieru pārvadāšanā. Izmēģinājumi notiek arī Nīderlandē un citā Vācijas federālajā zemē Lejassaksijā. Tāpat ideju apsver arī Itālijas nacionālais dzelzceļa operators. “Deutsche Bahn” reģionālajiem pārvadājumiem izmanto 1300 dīzeļvilcienus, bet apmēram 40 procenti no 33 tūkstošus kilometru garā Vācijas dzelzceļa tīkla nav elektrificēti.
Šrēders klusām berzē rokas.
par ko tieši?
Par to ka Gazpromam bizness augs + procenti pašam. Kā rūpnieciski “iegūst” ūdeņradi, cerams nav atkārtoti jāstāsta.
rakstu ieteicams arī lasīt, ne tikai komentēt.
“Plānots, ka ūdeņradis šiem vilcieniem tiks iegūts elektrolīzes procesā, kas gan ir visai neefektīvs.”
Nu labi, pieliks vēl pāris novadus ar vējdzirnavām un gaidīs vietējos neizgulējušos zemniekus ar dakšām pie Merkeles vārtiem. Kamēr to visu būvēs, maksās Šrēderam par kārtējo krievu gāzes kravu.
Tas ir, ķipa, plānots…