web analytics

Vācijas nacionālais dzelzceļa operators izstrādā ūdeņraža vilcienu

Jaunākie raksti

Uzņēmējus aicina 10 dienās ekspertu vadībā izveidot interneta veikalus

No 28. janvāra līdz 8. februārim Kurzemes Biznesa inkubators sadarbībā ar Digitālo mārketinga fabriku un Mozello mājas lapu izstrādes...

Kursors.lv kopā ar Citadeli informēs par fintech jaunumiem

Ar prieku paziņoju, ka Kursors.lv uzsāk sadarbību ar Citadeles banku un visa gada garumā kopā informēsim par svarīgo finanšu...

Saruna ar Mārtiņu Bērziņu par Covid-19 ietekmi uz finanšu tehnoloģiju attīstību

Domāju, ka tikai retais spēja paredzēt, kāds tieši izvērtīsies 2020. gads un kā sākontēji tālajā Ķīnā radies COVID-19 vīruss...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #401 (21.01.2021)

21. janvāra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft sadarbosies ar General Motors un investē autonomās braukšanas uzņēmumā Cruise

Tehnoloģiju uzņēmums Microsoft noslēdzis ilgtermiņa sadarbību ar autobūves uzņēmumiem General Motors, Honda un vēl citiem, lai investētu vairāk nekā...

Vācijas nacionālais dzelzceļa operators “Deutsche Bahn” paziņojis, ka tas izstrādā ūdeņraža vilcienus, ar kuriem laika gaitā aizstāt pašreiz aktuālos dīzeļvilcienus. Uzņēmums sadarbojas ar “Siemens Mobility” jaunā vilcienā izstrādē, kuru darbinās ūdeņraža degvielas šūnas un litija jonu baterijas. Šie vilcieni sākotnēji tiks izmantoti Bādenes-Virtembergas federālajā zemē, bet pirmie izmēģinājumi sāksies 2024. gadā.

Plānots, ka topošais vilciens spēs veikt apmēram 600 kilometrus ar vienu uzpildi un tā maksimālais ātrums būs ap 160km/h. “Deutsche Bahn” aprēķini liecina, ka tikai izmēģinājumu fāzē vien tiks apturēta 330 tonnu CO2 nonākšana atmosfērā.

Ņemot vērā pāreju uz jaunu degvielas veidu, dzelzceļa operatoram jāpielāgo arī uzpildes infrastruktūra, tāpēc viena no pašreiz eksistējošajām vilcienu apkopes stacijām tiks pilnībā pielāgota šim mērķim. Plānots, ka ūdeņradis šiem vilcieniem tiks iegūts elektrolīzes procesā, kas gan ir visai neefektīvs.

Ūdeņraža vilcieni pamazām uzņem apgriezienus visā Eiropā un Austrijā šādi vilcieni jau ieviesti reālā pasažieru pārvadāšanā. Izmēģinājumi notiek arī Nīderlandē un citā Vācijas federālajā zemē Lejassaksijā. Tāpat ideju apsver arī Itālijas nacionālais dzelzceļa operators. “Deutsche Bahn” reģionālajiem pārvadājumiem izmanto 1300 dīzeļvilcienus, bet apmēram 40 procenti no 33 tūkstošus kilometru garā Vācijas dzelzceļa tīkla nav elektrificēti.

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Šrēders klusām berzē rokas.

digitalk

par ko tieši?

Krotow

Par to ka Gazpromam bizness augs + procenti pašam. Kā rūpnieciski “iegūst” ūdeņradi, cerams nav atkārtoti jāstāsta.

digitalk

rakstu ieteicams arī lasīt, ne tikai komentēt.

“Plānots, ka ūdeņradis šiem vilcieniem tiks iegūts elektrolīzes procesā, kas gan ir visai neefektīvs.”

Last edited 1 month ago by digitalk
Krotow

Nu labi, pieliks vēl pāris novadus ar vējdzirnavām un gaidīs vietējos neizgulējušos zemniekus ar dakšām pie Merkeles vārtiem. Kamēr to visu būvēs, maksās Šrēderam par kārtējo krievu gāzes kravu.

Aigars Axx

Tas ir, ķipa, plānots…

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: