Reklāma

Latvijas mazumtirgotājiem tiek piedāvāti viedie iepirkumu ratiņi

Jaunākie raksti

IKEA un ASUS ROG kopīgi radītās mēbeles būs pieejamas jau oktobrī

Pirms aptuveni gada IKEA un ASUS ROG kopīgi paziņoja par mēbeļu sēriju izveidi datorspēļu cienītājiem. Paziņots, ka jau oktobrī...

“NIO” nākamgad plāno pilnvērtīgi ienākt Eiropas tirgū

Ķīniešu elektroauto ražotājs "NIO" apstiprinājis, ka nākamā gada beigās Vācijā ieradīsies "ET7" elektriskais sedans, kas iezīmēs autoražotāja pilnvērtīgu ienākšanu...

Microsoft izziņo, ka klasiskā Office 2021 versija būs pieejama sākot no 5. oktobra

Jau februāra sākumā Microsoft informēja, ka jaunākā Microsoft Office 2021 versija būs pieejama vēlāk šī gada laika, un pēc...

Apple iPhone 13 Pro modeļa grafiskā apstrādes jauda būs par 55% labāka nekā iPhone 12 Pro

Šajā nedēļā Apple beidzot izziņoja atjaunotus četrus iPhone 13 modeļus. Kaut arī tie vēl nav oficiāli nonākuši pie gala...

Xiaomi Eiropai izziņo Pad 5 planšetdatoru par €349

Xiaomi Pad 5 planšetdators būs pieejams pircējiem Eiropā, tā cena būs no 349 eiro. Xiaomi Pad 5 būs 11...

Ērtums un laika taupīšana ir vieni no būtiskākajiem parametriem, lai iepirkšanās klātienes veikalā radītu pozitīvu pieredzi. Saskaņā ar nozares aplēsēm, nākamajos 10 gados cilvēki joprojām labprātāk izvēlēsies iepirkties fiziskā veikalā, tāpēc ir īpaši būtiski šo pieredzi padarīt laikmeta garam un prasībām atbilstošu, un pēc iespējas efektīvāku. StrongPoint, lielākais mazumtirdzniecību tehnoloģiju uzņēmums Baltijā, Latvijas veikalu ķēdēm piedāvā ieviest vienu no šī brīža aktuālākajām tehnoloģijām – viedos iepirkumu ratiņus.

Izmantojot šo risinājumu, vairs nav nepieciešams stāvēt veikala rindās uz kasi vai veikt produktu skenēšanu un apmaksu pašapkalpošanās kasēs – pircējs var paņemt ratiņus, ievietot tur savus iepirkumu maisiņus un veikt nepieciešamos pirkumus ar ratiņos uzstādīta skenera palīdzību. Tā kā ratiņos, tāpat kā pašapkalpošanās kasēs, ir uzstādīti svari, veikalā ir iespējams pārbaudīt, vai neviens no veikala neiznes nenoskenētus produktus un līdz ar to, arī tiek novērsti krāpniecības riski. Uz ratiņiem uzstādītajiem displejiem ir ne vien pieejama navigācija, kas palīdz veikalā ātrāk atrast nepieciešamo preci, bet, ja ekrānā ir jau ievadīts iepirkumu saraksts, tie arī “pārliecinās”, ka sākotnēji iepirkumu grozā tiek ievietoti smagākie priekšmeti, ar displeja starpniecību var piezvanīt veikala konsultantam vai pat izvēlēties piedāvātās receptes – un viedie iepirkumu ratiņi parādītu, kur atrast konkrētos produktus. Pats iepirkšanās process ir automatizēts, tāpēc no pircēja tas neprasa jaunas, specifiskas prasmes.

Mūsdienās mazumtirdzniecības tendences nosaka populārie pašapkalpošanās risinājumi – pirms 11 gadiem, kad Latvijā tika ieviestas pirmās pašapkalpošanās kases (un vēlāk tās plašāk ieviešot vien no 2015. gada), iedzīvotāji ar aizdomām vērās uz šādu risinājumu un bija nepieciešams ievērojams laiks, lai risinājums iegūtu uzticību un arvien vairāk cilvēku to ikdienā izmantotu. Ir pienācis brīdis nākamajam solim iepirkšanās pieredzes efektivizācijā – viedie iepirkumu ratiņi ir nākamās paaudzes pašapkalpošanās skenēšanas risinājums, turklāt tas arī ir nākamais solis tirgotāju darba procesu optimizēšanai.

“Viedie iepirkumu ratiņi piedāvā dažādus rīkus un iespējas tirgotāju biznesa rādītāju uzlabošanai, tomēr pirms to ieviešanas veikalu ķēdēs, tirgotājam ir jāsaprot kādi ir viņu mērķi. Svarīgi novērtēt ko pats tirgotājs vēlas panākt ar tehnoloģiju ieviešanu, piemēram, vai tā būtu klientu pieredzes uzlabošana, ietaupītas darbinieku stundas apkalpojot pie kases vai mērķis būtu palielināt pārdošanas apjomus, izmantojot ratiņu displeju kā papildu mārketinga instrumentu. Tāpat kā ar citiem tirgū esošajiem pašapkalpošanās risinājumiem, iepirkumu ratiņu sistēma ir nozīmīgs finansiālais ieguldījums, tomēr to mērķis ir piedāvāt tirgotājam vēl vairāk iespēju kā līdz šim. Tehnoloģijas kļūst par papildu mārketinga kanālu, atvieglo saziņu ar klientiem un veicina viņu lojalitāti, kā arī ir daudz plašākas datu analīzes iespējas,” par risinājuma lietderību tirgotājiem stāsta Uģis Začs, “StrongPoint Latvia” Klientu servisa vadītājs.

Pašapkalpošanās kasu izvietošanas prakse liecina, ka pilns tehnoloģiju potenciāls bieži vien netiek izmantots, jo darbam ar datiem un mārketinga rīkiem nepieciešama sagatavošanās un papildu cilvēkresursi. Tomēr maksimāli izmantojot tehnoloģiju potenciālu, ir iespēja gūt būtisku atgriezenisko saiti un uzlabot darbības rādītājus. Mazumtirgotāji Latvijā jau ir izrādījuši interesi par produktu, taču ir pāragri runāt par konkrētiem līgumiem.

Kaut arī pašapkalpošanās kases joprojām būs galvenais iepirkšanās veids, tās papildinās citi pašapkalpošanās iepirkšanās risinājumi. Šobrīd populāras ir pašapkalpošanās skenēšanas ierīces un pašapkalpošanās kases, tās pamazām papildinās viedie iepirkumu ratiņi, un vēl pēc tam – mobilā iepirkšanās, kas vērsta uz pircējiem, kuri pērk mazāk preču, un visbeidzot – veikali bez kasieriem.

Praktiskam piemēram – viedie iepirkumu ratiņi šobrīd plaši ir pieejami Vācijā, EDEKA mazumtirdzniecības tīkla veikalos, kā arī tie tiek testēti tādās valstīs kā Izraēla, Itālija, Kanāda un citās. Tāpat, šo risinājumu sāk arvien plašāk pielietot ASV – piemēram, uzņēmuma Amazon veikalos, kuru mērķis ir attīstīties līdzi jaunākajām tendencēm un arvien vairāk nodrošināt ērtu iepirkšanos bez kasieru līdzdalības. Tā kā lielveikali arvien vairāk optimizē savus procesus, nereti izskan bažas, ka mašīnas un mākslīgais intelekts nākotnē atstās cilvēkus bez darba. Tikmēr mazumtirdzniecības pārstāvji noliedz šo mītu – darbiniekiem ir iespēja veikt darbu ar lielāku pievienoto vērtību, piemēram, vairāk fokusēties uz klientiem un tos konsultēt. Tāpat, pamatojoties uz atsauksmēm un novērojumiem, var teikt, ka lielākā daļa klientu īpaši novērtē šo risinājumu, lai kontrolētu budžetu – viedie iepirkumu ratiņi palīdz plānot tēriņus, redzēt iepirkuma groza kopsummu, tādejādi jau iepirkšanās laikā palīdzot pieņemt lēmumus par pirkumiem.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Beigu galā pircējs ar uzviju nosegs starpību starp kasieru darbu un ratiņkasu izmaksām.
Un nevajag uzlabot manu pieredzi (kas ir mana un tikai mana), vienkārši nenovietojiet visbiežāk pirktos produktus veikala tālākajā galā.

Pilnīgi piekrītu. Kārtējā inovācija inovācijas dēļ. Tiešām tik daudziem ir negatīva pieredze iepērkoties, ka ar šādām falšām rūpēm mēģināt uzbāzties? Būtībā šis ir līdzi braukājošs digitāls kasieris katram pircējam. Ekonomikas pamatprincipi neļauj panākt, lai tas realitātē nebūtu dārgāk, ka iepriekš. Un mēs šīs izklaides apmaksāsim ar lielākām cenām.

Kapēc neiet Amazon ceļu un vienkārši iztikt ar AI + AI vision + cilvēki, kas papildina plauktus? Mums pārāk liels sistēmas app*ēju procents? Lai ieiet veikalā un paskatās, pašapkalpošanās kases 40+ vecuma grupa baidās izmantot, kur nu vēl šo. Kā legāli verificēs manu vecumu alko un tabakas iegādei? Būs jāiet uz īpašo kasi? 5dienās tā kase neturēs slodzi…

Noteikti būs līdzīgi kā UK ar pašapkalpošanās skeneri. Ies uz pašapkalpošanās kasēm ar ratiem, lai norēķinātos, un tad būs nepieciešams darbinieka apstiprinājums alkohola iegādei.

Drīzāk lielajiem pašapkalpošanās milzeņiem būtu uztaisījuši aplikācijas ar preces plaukta atrašanās vietu veikala kartē. Pēc ilgāka laika vakar iebraucot Berģu Depo, kādu brīdi nācās cilpot apkārt, kamēr atradu, kur noslēpti plaukti ar kokskrūvēm.

vēl “labāki” ir darbinieki, kuri pārliecināti stāsta muļķības par tev vajadzīgās preces atrašanās vietu, pēc tam riņķo kā suns pēc astes ap to vietu un mēģini preci ieraudzīt. a preces ta nav! ;)

rakstā viedratos sola navigāciju pa veikalu, kas tiešām ir jūtams bonuss.

Arī tas. Lai gan iemesls tam visticamāk ir viņiem “iedalītās” konkrētu preču tipu nodaļas un par citām viņi neko nezina. Tā vakar turpat Berģu depo meklēju apaļos automātiskos PSRS tipa drošinātājus, kuri reiz Depo bija. Visi pa ceļam satiktie darbnieki sūtīja uz nodaļu, kur šo drošinātāju nebija. Tikai pēc ~15 min atradu vienu, kurš pateica, ka Depo šos drošinātājus vairs netirgo. Nu neko, vismaz “pierunāja” mani tajā dzīvoklī, kur šo antikvāru vajag, beidzot nomainīt 1950-to gadu drošinātāju paneli pret mūsdienu automātiem.

ja nezini, tad vismaz parādi pareizo virzienu, nevis nosauc konkrētu plauktu, kur jāmeklē. ja tas Depo dīvainis, kurš izvilka degunu no sava mobilā, būtu pateicis “pie būvmateriāliem, plauktos 1-6, tur pajautā” man nebūtu iebildumu. man tādi viedrati uzrunā vairāk, kā mazkompetenti darbinieki.

Reklāma
Reklāma
Reklāma