Covid-19 radītā krīze jo īpaši smagi skārusi globālo aviācijas industriju, krietni samazinot lidojumu skaitu uz galapunktiem visā pasaulē. Tomēr dažas lidsabiedrības, lai kaut nedaudz noturētu sevi virs ūdens, izdomājušas radošu veidu, kā minimālā veidā sniegt savus pakalpojumus. Konkrētāk, tie ir lidojumi uz nekurieni – pasažieri iegādājas biļeti un vienkārši bauda lidojumu, kam nav konkrēta galamērķa, taču vienlaikus iespējams ieraudzīt virkni elpu aizraujošu dabas skatu tālu no civilizācijas.
Zināms, ka pirmā šāda veida lidojumus, kas ilgst trīs stundas, piedāvājusi Taivānas aviosabiedrība “EVA Air”. Tagad daudzas aviokompānijas seko šim piemēram. Viena no tām ir Austrālijas lidsabiedrība “Qantas”, kas šādus lidojumus iztirgoja burtiski 10 minūšu laikā. Qantas piedāvā septiņu stundu ilgus lidojumus, ļaujot izbaudīt gleznaino skatu uz Zelta krastu, Lielo barjerrifu un daudz citu dabas brīnumu. Šāda izprieca gan, protams, kaut ko maksās. Piemēram, ekonomiskās klases pasažierim būs jāšķiras no 787 Austrālijas dolāriem jeb 480 eiro, savukārt, biznesa klasē tie būs jau 3787 dolāri jeb 2312 eiro.
Brīnišķīga ideja. Taču prasās pēc ekoloģiskākiem lidaparātiem. Kaut ko dirižabļveidīgu – tur arī ātrums būs vietu apskatei atbilstošāks.
bēdīgi, ka Šiklgrūbers ar savu Eiropas agresiju nogremdēja dirižabļus, kā lidaparātu industriju (traģiskais “Hindenburgs” nosvila tikai dēļ ASV sankcijām pret Vāciju, kāpēc netika uzpildīts ar neitrālo hēliju, bet neuzticamo ūdeņradi). ja būtu iespēja aizlidināties nedēļas laikā uz kādu Peru vai Austrāliju malkojot alu un uzkožot steiku… tā vietā, lai padsmit stundas sēdētu saliektām kājām šaurajā bezizejā, tfu.
Šiklgrūbers nav pasaules gals. Hēlija pieejamība uz šīs planētas gan.
Tas nav gluži jaunums :)
https://www.la.lv/reisi-uz-nekurieni-klust-aizvien-pieprasitaki-geniala-ideja-kas-dzimusi-pandemijas-laika
Nu kādam ir, kādam nav.
Ļoti depresīvs nosaukums, bet labā ideja.
Kas nosaukumā depresīvs?
Vienkārši jāsāk pierast pie domas, ka lidojumi vairs nebūs lēti, kādi tie bija. Turpināsies lidsabiedrību bankroti un atlikušajiem nebūs ne iespējas, ne vajadzības piedalīties lejupejošajās biļešu izsolēs.
No otras puses – tas taču labi, no ekoloģijas viedokļa? Ja neskaita otrās puses pakalpojumu sniedzējus, pie kuriem neaizlidos klienti.
Tā gan. Būs mazāk all-inclusive dzērājtūristu un nedēļas nogales pieminekļu apčurātāju. Lai gan tiem, kuri nav kretīni un orientējas apskates vietas kultūrā un niansēs, būs sarežģītāk nokļūt galapunktā cenas dēļ. Taču varbūt avioreisos atkal parādīsies pusdienas un beidzot krēslus saliks tā lai vietas kājām ir visā salona garumā.
Žils Verns savas grāmatas esot uzrakstījis, nepabijis tajās vietās. Tā ka droši var teikt, ka izziņas process un progress necietīs – cietīs tūrisma bizness, guldinātāji, barotāji un izklaidētāji.
Arī taisnība. Tiesa Verna laikā tikt uz “tām vietām” bija ilgi un grūti tīri fiziskā nozīmē.