Vācijas jaunuzņēmums Novus vēlas radīt visai ekskluzīvu un dārgu elektrisko motociklu, kurš gandrīz pilnībā būs būvēts no oglekļa šķiedras, tādējādi padarot to par ļoti vieglu, bet reizē dārgu transportlīdzekli.
Elektriskā motocikla rāmis, dakša un pat diski būs veidoti no oglekļa šķiedras, kura tiks apstrādāta ar rokām. Tas ļaus iegūt tikai 7 kg smagu rāmi, bet kopā ar 4,5 kWh bateriju un pārējām detaļām tā svars būs 75 kg. Motocikls būs aprīkots ar 18 kW jaudas aizmugurējo elektrisko motoru, kurš attīsta 24 zirgspēkus. Tas ļaus sasniegt maksimālo ātrumu 125 km/h, bet līdz 50 km/h ieskrieties 3 sekundēs.
Kā jau elektriskajam transportlīdzekliem pienākas, tam būs arī speciālā rekuperatīvā bremzēšanas iespēja, lai papildinātu baterijas ietilpību. Baterija ļaus nobraukt gan tikai 100 km, kas jau iepriekš prezentētajiem elektriskajiem motocikliem ir atbilstoši, tomēr šis rādītājs nav arī ļoti iespaidīgs. 80% uzlādi varēs nodrošināt 30 minūšu laikā. Interesants risinājums ir izvēlēts priekšējam amortizatoram, izmantojot vienlaidus dakšu, kura vēlāk sazarojas kā ierasts ar diviem balstiem.
Protams, mūsdienīgai tehnoloģiskajai ierīcei, ja tā var dēvēt šo Novus elektrisko motociklu, būs pieejams arī LED ekrāns, kurā tiks atspoguļota nepieciešamā informācija par braucienam, kā arī par baterijas uzlādi. Itin viegli būs iespējams pievienot arī savu mobilo telefonu, un visa informācija glabāsies arī speciālajā Novus lietotnē. Motociklu būs iespējams atslēgt ar lietotni vai NFC čipu, un tam nebūs fiziskas atslēgas.
Lielākais “bet” gan ir ļoti augstā cena, jo tas maksās 46 284 EUR, un pirms tam ir nepieciešams iemaksāt 1000 EUR depozītu. Līdzigi kā ar Tesla automašīnām, pirms to ražošanas uzsākšanas. Novus motociklu pie klientiem plānots nogādāt 2022. gadā.
Normāls ,spēcīgs baikeris šito varētu pat stiept uz piekto stāvu un glabāt dzīvoklī. Piemērots atvērums lai uzmauktu plecā kā ričuku . :)
speciālajā Novus lietotnē! Bet dakša gan nav speciāla, jo šāda konstrukcija tika izmantota jau tālajā 1992. g. Cannondale veļļukos (sk. Headshok)
Kas ir svarīgi šajā braucamajā? Tikai tas, ka nav ne ķēdes, ne siksnas (speciālās!) kas teorētiski vienkāršo konstrukciju. Karbona rāmis (speciālais, jo veidots pēc monokoka tehn.) ir svarīgs tikai no svara viedokļa, lai mazliet pastieptu nobraukumu no uzlādes, tiesa, sadārdzinot braucamo līdz cenai, kas to padara par absolūti speciālu nišas produktu. Ņemot vērā, ka Novus ir ar sportu saistīts kantoris, kļūst saprotama monokoka rāmja izvēle un cena.
Te ir viena atbilde:
https://www.harley-davidson.com/us/en/motorcycles/livewire.html
Par to naudu meitene ir OK. Braucamo līdz variet nedot.
Nav smuku apaļu bamperu ! :)
Ļoti apaļo formu cienītājiem būs jāiet uz cita motociklu ražotāja veikalu.
Tu tikko meiteni nosauci par pērkamu preci?
Ok, tagad tik jāpagaida kad ķīnieši uztaisīs līdzīgu pa 5000€