Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu GWM slēdz galveno biroju Eiropā un atlaiž visus darbiniekus

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu autoražotājs Great Wall Motors (GWM) slēdz savu galveno biroju Eiropā un atlaiž visus darbiniekus, ziņo Nikkei Asia, atsaucoties uz saviem avotiem. Kompānijā strādāja 100 cilvēki un viņi visi tiek atlaisti no darba, tostarp arī vadības pārstāvji. GWM birojs bija bāzēts Vācijas dienvidu lielpilsētā Minhenē, bet kā arguments šādam solim tiek minēti neapmierinošie pārdošanas rādītāji Vācijā un Eiropā kopumā.

    Tā rezultātā apturēti GWM plāni paplašināt savu darbību Austrijā un Šveicē, savukārt Eiropas tirgus tiks apkalpots no Ķīnas. Viens no darbiniekiem Minhenes birojā, kurš vēlējās palikt anonīms, to nosaucis par negodīgu rīcību uz darbinieku rēķina.

    Iepriekš GWM bija vērienīgi plāni darbībai Eiropā, kas paredzēja arī savas rūpnīcas izbūvi šajā pasaules daļā. Saskaroties ar realitāti, ambiciozie tirgošanas un citi mērķi sākotnēji tika piebremzēti, bet tagad sperts arī šāds solis.

    GWM mūsu reģionā plašāk pazīstams ar savu Ora zīmolu un elektrisko Ora 03. Mašīnas braukšanas palīgsistēmas saņēma sliktus rezultātus “Auto Motor und Sport” testos, savukārt tirdzniecības dati Vācijā ir tālu no vēlamajiem – federālo iestāžu informācija liecina, ka aprīlī GWM valstī pārdeva tikai 247 mašīnas. Toyota tikmēr pārdeva 7504 mašīnas, Hyundai pat 9106 auto.

    Jāsaka, ka GWM nav vienīgie, kam neveicas labi – konkurentiem BYD gāja pat sliktāk, pārdodot tikai 183 mašīnas. Turklāt mašīnas uz Brēmerhāfenes ostu tika atvestas ar BYD pašu iegādāto kravas kuģi.

    Viens no iemesliem, kāpēc elektroauto pārdošana Vācijā buksē, ir fakts, ka Berlīne pārtraukusi subsidēt to iegādi. Tas izraisījis pieprasījuma kritumu un aprīlī 12,2% no Vācijā pārdotajām mašīnām bija elektriskas. Lielāko tirgus daļu joprojām ieņem benzīna mašīnas ar 37,3% tirgus. Augstu popularitāti tur bauda plug-in hibrīdi, sava vieta vācu autotirgū joprojām atrodas arī kādreiz tik dominējošajam dīzelim.

    1000km brauciens ar GWM Ora 03 ķīniešu elektroauto (video)

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    42 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mārtiņš U
    04.06.2024 10:56

    EU vēl tarifu izmaiņas nav pat paziņojuši. Grūši ies Ķīniešiem ienākt EU tirgū.

    juris
    04.06.2024 13:58
    Reply to  Mārtiņš U

    tie Latvija kas paspeja nopirkt ora tagad brauks reminteties uz Pekinu….

    Valdis
    06.06.2024 15:19
    Reply to  juris

    Precīzi, remintēties brauks uz Pekinu, vai šanhaju un teslas pašas brauks uz Amēriku, kad Maska kungs veiks nākošo darbinieku atlaišanu

    juris
    04.06.2024 14:18
    Reply to  Mārtiņš U

    vairak izskatas pec karteja Gengis Khan projekta atri savaca naudu un minimizejot zaudejumus pazuda. Viens no ilgtspejigakajiem biznesa modeliem.

    to var secinat ari no nevelesanas slegt ar apdrosinatajiem ligumu par auto remontu sapratigos laika terminos

    Last edited 1 month ago by juris
    Mjā
    04.06.2024 11:46

    Ķīnieši māk skaitīt un liekēžus nemīl. Atlaiž 100 cilvēkus. Tātad, nu tā, brutāli uz aci mēnesī tas būs 10K NETO alga šiem vidēji, reiz 100, sanāk 1 000 000 EUR izdevumi mēnesī, 12 miljoni gadā tikai algās. Kāda jēga šādiem izdevumiem, ja nav atdeves un to visu var organizēt no Ķīnas pa tiešo.

    REALAIS
    04.06.2024 12:09
    Reply to  Mjā

    Ko nozīmē liekēži? Kā tu pārdosi daudz mašīnu ilgtermiņā bez neviena pārstāvja tuvumā? Tās ir investīcijas, lai audzētu brendu, ko viņi varbūt vairs nevar un/vai negrib atļauties un saprot, ka Eiropa nav tirgus viņiem.

    Last edited 1 month ago by REALAIS
    Dzon
    04.06.2024 12:34
    Reply to  REALAIS

    Paskaties uz Latvijas valdību un sapratīsi ko nozīmē liekēži, grūd naudu cik gribi, bet rezultāts nav

    Mjā
    04.06.2024 12:40
    Reply to  REALAIS

    Es domāju, ka špiko no Teslas, ka nekādu baigo dīleru nav, visu centralizēti veido un uz vietas pa minimumu. Teslai viss, redz, sanāk. Pa Rīgu ripo vesels pulks ar šiem, kaut saremontēt oficiāli var diezgan patālu.

    REALAIS
    04.06.2024 13:06
    Reply to  Mjā

    Un kas būtu Tesla Latvijā un, kas būtu Ora Latvijā?
    Viena mašīna ir Premium mašīna un otra ir tuvu budžeta mašīna. Tām ir 2 dažādi noieta tirgi un abiem nestrādā viena pieeja. Ir taču starpība vai tu pērc mašīnu pa 42k+ lētāko 3 Modeli vai 26k+. Jā, ar Teslu ir jāčakarējas, bet ar Ora? Kā var pirkt mašīnu, kur pēc gada viņi pasaka, ka taisa ofisus ciet. Ka viņi nepiedāvās mašīnas jaunās Eiropas valstīs un no Ķīnas mēģinās apkalpot esošās valstis. Ienāca, apdedzinājās un taisās prom. Tev ir ticība, ka Ora mašīnas varēs saremontēt oficiāli Eiropā pēc 10 gadiem?

    Last edited 1 month ago by REALAIS
    Mjā
    04.06.2024 13:14
    Reply to  REALAIS

    Čukča ņe čital, čukča pisal.

    Vajag palasīt arī vairāk par šito. Viņiem ir ekskluzīvi konflikts ar vāciešiem tajā birojā, kas nav ar mieru darboties tā kā prasa no ķīnas, šobrīd veras vaļā lielāka noliktava Amsterdamā un pārbrauc mantas uz turieni, tāpat kā viņi turpinās darboties skandināvijā, UK, Izrēlā un citur, kur jau notiek tirgošanās. Arī vācu dīleri paliek.

    Un kamdēļ, domā, ka kaut kāds WV vai MB modelis X pēc 10+ gadiem remontēsies? Lielie onkuļi izdomās, ka viss un dīleris piedāvās jauno modeli.

    Pasaule tagad ir dinamiska, piemēram, kritiskā masa no LV tagad nevis pa tirgu ložņā un aptausta mantas, bet pērk mantas aliekspresā, kur bez problēmām naudu atgriež pat nemaz nesūtot mantu atpakaļ. Laiki mainās,

    REALAIS
    04.06.2024 13:43
    Reply to  Mjā

    Tagad jau VW un MB neremontēs mašīnas? Pats lasi, ko raksti? Aizbrauc uz oficiālo servisu un saremontēs arī 20 gadus vecus mašīnu šodien, Latvijā. Dārgi? Tā ir cita runa.
    Ar saviem krievu izteicieniem arī esi īpašs.

    Last edited 1 month ago by REALAIS
    Mjā
    04.06.2024 14:38
    Reply to  REALAIS

    Vispār mašīnas neremontē nevis tāpēc, ka negrib, bet tāpēc, ka nav detaļu. Vecajiem 20 gadu golfiem pat šrotos jau kārbu nav. Pie kāda vēl dīlera tās parādīsies?

    Kā garantijas laiks beidzas. tā var parādīt durvis neatkarīgi no markas. Es nesaprotu, no kurienes aug kājas tādai reliģiozai pārliecībai, ka “vecos zīmolus remontēs”. Gribēs remontēs, gribēs neremontēs un iestums jauno modeli. Tie laiki, kad mašīnas ražoja nevis kā konservu bundžas, bet kā mašīnas ir gadus daudz gadus atpakaļ baigušies, visi jaunie izstrādājumi ir tādi kādi tie ir.

    Cepiens ir par to, ka “ķipa” ir kaut kādi zīmoli, kuriem baigi interesē klients pēc daudz gadiem un tādi, kuriem neinteresē. Da visiem interesē tikai nauda.

    Ja domā, ka pārecemotu šodienas VW, kas salasīts kopā ķīnā, kāds īpaši remontēs pēc 15 gadiem, nu tad tas jau velk uz reliģiju.

    REALAIS
    04.06.2024 17:05
    Reply to  Mjā

    Man ir reāls piemērs. Sievas brālis pagājušo gad (2023) nopirka Nīderlandē X5 V8 2004.gada Facelift modeli. Pa taisno aizdzina uz Rīgas BMW dīlera servisu un tur arī pusgada laikā saveda kārtībā.
    Jā, nav tevis pieminētais Ķīnas Golfs, bet tāpat.

    Biznesa pamatideja ir nopelnīt, to lielākā daļa saprot. Un uz rezerves daļām un servisu arī notiek pelnīšana visizteiktāk.

    Last edited 1 month ago by REALAIS
    Mjā
    04.06.2024 13:21
    Reply to  REALAIS

    Vācu jaunākajos EV sāk elektronikas blokus smuki aizmetināt pa perimetru un šuves noslīpēt. Nav skrūvju. Griez vaļā ar fleiksi, lai kondensatorus pārlodētu, pēc tam līmē ciet ar epoksīdu. Domā tas brīnums pēc 10 gadiem būs remontējamāks par ķīnieti? Es jau nesaku, ka ķīna ir kaut kāda paradīze, bet mūsu iecienītie zīmoli ir tāds pats “trešs”, tikai daudz dārgāks.

    Skābene
    04.06.2024 13:23
    Reply to  REALAIS

    Orai kāreiz Latvijā ir dīleris, kas arī veic apkopes! Ar Ora viss ir labāk kā ar Tesla!

    REALAIS
    04.06.2024 13:45
    Reply to  Skābene

    Tad pērc Ora un aiziet. Kāds sakars ar Teslu vispār.

    Tesla
    04.06.2024 14:55
    Reply to  REALAIS

    Tesla premium ir tikai cena, nekādi ne komplektācijas kvalitāte un pārējais

    Skābene
    04.06.2024 13:22
    Reply to  REALAIS

    Paskaties uz Tesla! Latvijā nav neviena pārstāvja, bet ielas pilnas! :D

    REALAIS
    04.06.2024 13:45
    Reply to  Skābene

    Tāpēc, ka cilvēki ir gatavi pirkt Teslu pat bez oficiālas pārstāvniecības.
    Ne jau es izvilku salīdzinājumam Teslas mašīnas.

    Mjā
    04.06.2024 14:44
    Reply to  REALAIS

    Šogad tie ķīnieši LV ir pirmajā vietā starp EV. Arī gatavi pirkt. Kaut kādi mednieku stāsti “es paskatīšos kas būs pēc 10 gadiem” ir tukša runa. Pēc 10 gadiem varbūt audi grupu nopirks ķīnieši un līmēs virsū rimbuļus BYD modifikācijām. Arī baigais pareģoijums bez satura. Un Tesla 3 nav nekāda premium mašīna.

    REALAIS
    04.06.2024 15:48
    Reply to  Mjā

    Ir arī pieejama taustāma statistika? Es neredzu, ka Ķīnas mašīnas LV būtu kaut tuvu 1.vietai.

    Skābene
    05.06.2024 10:45
    Reply to  REALAIS

    VOLVO ir Ķīniešu Geely holdinga uzņēmums kopš 2010.gada. Pilnas ielas ar 14 gadīgiem ķīniešu dranduļetiem. Aizej pie acu ārsta, ja redze slikta! :D

    REALAIS
    05.06.2024 14:58
    Reply to  Skābene

    Volvo ir pārdotākā mašīna 1.ceturksnī? Nav jau svarīgi sekot līdzi sarunai, bet pļūtīt figņas ne, acu ārst?

    Mjā
    05.06.2024 15:40
    Reply to  REALAIS

    Nu tak neliksies mierā ar to pataloģisko “sāpi” pret ķīniešiem. :) Es rakstīju: “Šogad tie ķīnieši LV ir pirmajā vietā starp EV.”

    Citēju:

    Ja burtiski pirms pāris mēnešiem mēs par šāda auto modeļa eksistenci Latvijā vēl neko nezinājām, tad šobrīd CSDD jauno auto reģistrācijas dati liecina, ka ORA ieņem pirmo vietu elektroautomobiļu kategorijā.

    Avots:

    https://www.facebook.com/tavsautoTV

    Sižetā minēts, ka klientiem atdotas 60 oras, noslēgti līgumi par 100. Tas ir diezgan norm priekš LV izmēriem,

    REALAIS
    05.06.2024 15:59
    Reply to  Mjā

    Kad būs 2.ceturkšņa rezultāti, tad varbūt varēs redzēt. 1.ceturksnī figurē 2 Oras Funky Cat mašīnas.
    Viss kaut ko var rakstīt, man patīk redzēt datus uz papīra.

    Mjā
    05.06.2024 16:12
    Reply to  REALAIS

    Tā viņš ir, ja dati neatbilst paša izdomātajai realitātei, tad, droši vien dati ir nepareizi, nekorekti, mainīsies, nav pietiekami, nav parakstīti ar eketronisko parakstu, dīleris melis utjp. Var jau visu ko rakstīt, ja nesaskan ar manu viedokli, tad fufelis un, kā zināms, ciparus var saskaitīt kā grib. Tā arī dzīvojam.

    Skābene
    05.06.2024 16:24
    Reply to  Mjā

    Kad Latvijā sāka tirgot Hyundai Getz arī bija pilns ar muldoņām par lētajiem šķībacaino automobīļiem. Kur tagad ir Hyundai un kur tie muldētāji!? :D

    Kursors.lv
    05.06.2024 16:37
    Reply to  Skābene

    Vai ne? Hyundai un KIA šobrīd ražo vislabākos auto pasaulē :)

    REALAIS
    05.06.2024 19:53
    Reply to  Mjā

    Tu jau aizej absurdā…

    Kursors.lv
    05.06.2024 16:32
    Reply to  REALAIS

    Kad savācu testa Oru, dīleris teica, ka tajā brīdī jau bija Latvijā pārdotas 50+ šīs mašīnas. Arī ielās tās redz diezgan daudz, tāpēc esmu diezgan drošs, ka nav melots. Priekš absolūti nepazīstama zīmola, manuprāt, tas Latvijā ir ārkārtīgi liels pārdoto auto skaits.

    Torsons
    05.06.2024 16:41
    Reply to  Skābene

    Cik % no tām ir pirktas un cik nomātās?

    Skābene
    06.06.2024 09:27
    Reply to  Torsons

    Gan nomas, gan privātie auto ir nopirkti no izplatītāja! Kāda strapība, kurš tehniskajā pasē ir norādīts kā turētājs un kurš kā īpašnieks! Ja auto ir reģistrēts CSDD, tam ir īpašnieks!

    Tas pats Jānis
    04.06.2024 16:54

    Nu, kur palika tie mud**i, kas te fanoja par GWM un čingamobīļiem kopumā?

    Mjā
    05.06.2024 15:42

    Vispār ķīnieši aizvēra vienu ofisu vācijā, kāds vispār sakars ar LV, kur noliktava ir Somijā, bet imports iet caur skandināviju.

    REALAIS
    05.06.2024 16:00
    Reply to  Mjā

    Aizvēra Eiropas galveno ofisu nevis vienu no. Tas, ka kaut kur citur ir noliktava neko daudz nemaina.

    Mjā
    05.06.2024 16:09
    Reply to  REALAIS

    Citiem vārdiem sakot – uzdod savu izdomāto realitāti par patieso realitāti.

    Redz kur viņu pašu koments – https://www.press-gwm-eu.com/gwm/gwm-adjusts-its-strategy-for-europe

    GWM will cease operations of Great Wall Motor Deutschland GmbH (GWMD), its European headquarter in Germany as of August 2024, At the same time, we will relocate GWM’s European parts warehouse from Nuremberg, Germany to Amsterdam, Netherlands, doubling the warehouse’s size to provide the best service to our customers in the European region.

    Bet, drošivien, melo, maitas, vai ne? Un miglu pūš acīs.

    Profs
    04.06.2024 18:52

    Te jau jāsaka “paldies” ASV politikai ar tarifu kariem – darbu zaudēja vietējie ES darbinieki un vairāk naudas paliks Ķīnā.

    Torsons
    05.06.2024 16:42
    Reply to  Profs

    Iztrūka dežūrfrāzes par “anglosakšiem” un “ģeopolitiku”

    Roberts
    05.06.2024 13:54

    Paši vainīgi, atnāca ar savām mašīnām kuras pa ļoti pieejamu cenu pārdod Ķīņā uz eiropu bet mēģina pārdot par Eiropas konkurentu ekvivalentām cenām, nevis lētāk nekā eiropas auto uzņēmumi. Bet ja cena daudz neatpaliek no jau pazīstamajiem brendiem, tad kapēc lai kāds ņemtu ķīnas auto. Nav nekāda stimula.

    Last edited 1 month ago by Roberts
    REALAIS
    05.06.2024 15:00
    Reply to  Roberts

    Bet kā var piedāvāt par Ķīnas cenām, ja tās mašīnas ir uz šejieni jāatgādā? Ja ir jānodrošina garantijas remonti un apkopes? Un vēl Eiropieši grib sakarīgas mašīnas. Ne jau Ķīnā pa lēto viņi tirgo augsta līmeņa mašīnas. Tur ir pavisam cita mentalitāti un dzīves veids.

    Mjā
    05.06.2024 15:48
    Reply to  REALAIS

    Nu es gan domāju, ka ķīnieša mentalitāte un prasības mūsdienās pret tehniku ir diezgan zvērīgas, nevajag sēdēt kaut kādā 2000 gadu sākumā savā izpratnē, kad braukāja tur tauta ar riteni, bet uztaisīt kaut ko, kas sastāv no vairāk kā 3 daļām – nevarēja. Tur paskaties jaunos modeļus un konkurenci, digitalizāciju civiltiesiskajā sabiedrībā, elektronisko dokumentu apriti, kā apmaksā visu caur savām aplikācijām, cik viss ir digitalizēts – stāvvietas un kafijas automāti. Tā nav kaut kāda atpalikusi valsts jau kādu laiciņu.

    REALAIS
    05.06.2024 16:09
    Reply to  Mjā

    Uzmet aci serpentza, china observer yoylutube par un ap Ķīnu pāris lietās. Tur ir daudz labu video, kur parāda reālo ikdienu viduvējās pilsētās, nevis to, ko liek uz “Žurnālu vāka”.

    Reklāma