Reklāma

Izraēlas uzņēmums asfaltā iebūvē elektroauto lādētāju

Jaunākie raksti

Iepazīstamies ar Canyon Puncher GM-11 peli un WH-200 peles vada turētāju

Pie mums šoreiz atceļojuši vairāki Canyon ražoti budžeta klases aksesuāri datorspēļu cienītājiem - liela izmēra peles paliktnis, divas visai...

Iepirkšanās centrā “Akropole” atvērts “Xiaomi” pirmais oficiālais veikals Latvijā

Šodien, 22. oktobrī, iepirkšanās centra “Akropole” nomnieku klāstu ir papildinājis pasaulē pazīstamais viedierīču un aksesuāru veikals “Xiaomi”, atverot savu...

Tesla izziņo plānus divu gadu laikā trīskāršot “Supercharger” uzlādes punktu skaitu

Elektroauto ražotājs Tesla paziņojis, ka nākamo divu gadu laikā tas plāno trīskāršot savu "Supercharger" uzlādes punktu skaitu. Autoražotāja pārstāvji...

“Boeing” veic testa lidojumus ar pilnībā no atjaunojamiem resursiem ražotu aviācijas degvielu

Lidmašīnu ražotājs Boeing, sadarbībā ar savu dzinēju piegādātāju Rolls-Royce un ilgtspējīgas degvielas ražotāju "World Energy", veikuši testa lidojumu, izmantojot...

Par AS “Emergn” valdes priekšsēdētāju kļuvis Austrālijas latvietis Pēteris Daliņš

Par globālā digitālā biznesa pakalpojumu uzņēmuma “Emergn Global Holdings” meitasuzņēmuma AS “Emergn” priekšsēdētāju kļuvis Austrālijas latvietis Pēteris Daliņš. Darbs...

Elektroauto lietošana liek mainīties arī ceļu infrastruktūrai, jo jau šobrīd redzam vairākus desmitus uzlādes staciju Latvijā, taču daži entuziasti nākotni saredz uzlādes iespējā, kura atrodas zem asfalta.

Mums braucot būtu iespēja lādēties, kas skan visai skaisti un ērti, taču šobrīd tas ir tikai testa projekts, kurā viens no darbojošajiem uzņēmumiem ir Izraēlā bāzētais Electreon. Viņu kontā jau ir gandrīz 4km garš speciāli aprīkotais ceļa posms Gotlandē, Zviedrijā, un nākamais projekts paredzēts Izraēlas pilsētā Telavivā. Uzstādīšana ir salīdzinoši vienkārša, jo tiek noņemta atfalta kārta, tad ierīkotie speciālie tinumi, kuri saslēgti ar centrālo elektroapgādi. Beigās ceļam uzklājot jaunu asfalta kārtu. Tas nekādā ziņā neietekmē ceļa vizuālo stāvokli.

Projekta īstenotāji norāda, ka šie tinumi reaģē tikai tad, kad ir saņemts speciāls signāls no elektroauto uzlādes vajadzībām, tāpēc pārējie ceļu satiksmes dalībnieki netiek ietekmēti. Gribas atzīmēt, ka Zviedrijas projektu 12 miljonu USD apmērā finansē pati valdība, un tiek runāts par šādas uzlādes iespējas izvietošanu krietni garākos attālumos.

Šīs iespējas gan atstāj lielu “bet”, jo tiek runāts gan par uzlādes efektīvitāti un tehnoloģiju kā tādu. Cik gan realitātē tas būtu vajadzīgs un noderīgs. Atbilstoša versija ir uzbūvēt šādus uzlādes posmus ik pēc noteikta kilometru skaita. Šobrīd ir skaidrs, ka zem ceļa esošie avoti nespēj nodrošināt kosmiski ātru uzlādi, lai pietiktu nobraukt pāris kilometrus pa šo posmu, un auto ielādētu bateriju 100km distancei un vairāk.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Šis vairāk derētu pilsētās, kur attālumi nav lieli un pie krustojumiem stāvot, varētu arī lādēties. Tad jau pie reizes arī šoseju malas jānobārsta ar vējdzirnavām un saules baterijām, jo ārpus pilsētām desmitiem kilometru garie uzlādes palagi bez piebarošanas pa vidu ātri zaudēs jaudu elektriskās pretestības dēļ.

Jo smagāki un garāki korķi, jo vairāk varētu uzlādēt auto)

Reklāma
Reklāma