Web Analytics
More
    Reklāma

    Izraēlas uzņēmums asfaltā iebūvē elektroauto lādētāju

    Jaunākie raksti

    Elektroauto lietošana liek mainīties arī ceļu infrastruktūrai, jo jau šobrīd redzam vairākus desmitus uzlādes staciju Latvijā, taču daži entuziasti nākotni saredz uzlādes iespējā, kura atrodas zem asfalta.

    Mums braucot būtu iespēja lādēties, kas skan visai skaisti un ērti, taču šobrīd tas ir tikai testa projekts, kurā viens no darbojošajiem uzņēmumiem ir Izraēlā bāzētais Electreon. Viņu kontā jau ir gandrīz 4km garš speciāli aprīkotais ceļa posms Gotlandē, Zviedrijā, un nākamais projekts paredzēts Izraēlas pilsētā Telavivā. Uzstādīšana ir salīdzinoši vienkārša, jo tiek noņemta atfalta kārta, tad ierīkotie speciālie tinumi, kuri saslēgti ar centrālo elektroapgādi. Beigās ceļam uzklājot jaunu asfalta kārtu. Tas nekādā ziņā neietekmē ceļa vizuālo stāvokli.

    Projekta īstenotāji norāda, ka šie tinumi reaģē tikai tad, kad ir saņemts speciāls signāls no elektroauto uzlādes vajadzībām, tāpēc pārējie ceļu satiksmes dalībnieki netiek ietekmēti. Gribas atzīmēt, ka Zviedrijas projektu 12 miljonu USD apmērā finansē pati valdība, un tiek runāts par šādas uzlādes iespējas izvietošanu krietni garākos attālumos.

    Šīs iespējas gan atstāj lielu “bet”, jo tiek runāts gan par uzlādes efektīvitāti un tehnoloģiju kā tādu. Cik gan realitātē tas būtu vajadzīgs un noderīgs. Atbilstoša versija ir uzbūvēt šādus uzlādes posmus ik pēc noteikta kilometru skaita. Šobrīd ir skaidrs, ka zem ceļa esošie avoti nespēj nodrošināt kosmiski ātru uzlādi, lai pietiktu nobraukt pāris kilometrus pa šo posmu, un auto ielādētu bateriju 100km distancei un vairāk.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    07.06.2020 16:41

    Šis vairāk derētu pilsētās, kur attālumi nav lieli un pie krustojumiem stāvot, varētu arī lādēties. Tad jau pie reizes arī šoseju malas jānobārsta ar vējdzirnavām un saules baterijām, jo ārpus pilsētām desmitiem kilometru garie uzlādes palagi bez piebarošanas pa vidu ātri zaudēs jaudu elektriskās pretestības dēļ.

    Shuhermaher
    07.06.2020 16:56
    Reply to  Krotow

    Jo smagāki un garāki korķi, jo vairāk varētu uzlādēt auto)

    Reklāma