Reklāma

Izraēlas uzņēmums asfaltā iebūvē elektroauto lādētāju

Jaunākie raksti

Volkswagen pašbaucošo auto iespējas var nākties abonēt

Mobilo sakaru, televīzijas un mūzikas abonēšana nav nekas jauns, bet arvien biežāk izskan ziņas, ka arī autoražotāji vēlas no...

“Twitter” jaunā funkcija liks tev padomāt divreiz, pirms publicēt aizskarošus un rupjus ierakstus

Šķiet, kas gan būtu "Twitter" ikdienas komunikācija, ja kāds savu slikto garastāvokli vai negatīvo attieksmi nepamanītos ietērpt aizskarošu un...

OnePlus viedtālruņi kopā ar Android 12 iegūs vizuālo tēmu veikalu

OnePlus apsolījis vienlaikus ar Android 12 un operētājsistēmu pavadošo OxygenOS piedāvāt arī vizuālo tēmu veikalu OnePlus viedtālruņiem. OnePlus īpašnieki...

Microsoft apstiprina, ka Xbox konsoļu pārdošana tai nenes peļņu

Pēdējās nedēļās notiekošās sarunas starp spēļu veidotāju Epic un Apple, saistībā par ieņēmumu sadalījumu, gaismā izcēlušas Microsoft Xbox pārdošanas...

Ķīniešu elektroauto ražotājs “Nio” savu starptautisko paplašināšanos sāk Norvēģijā

Viens no lielākajiem Ķīnas elektroauto ražotājiem "Nio" šovasar oficiāli uzsāks savu darbību Eiropā, par pirmo mītnes vietu kļūstot elektroauto...

Elektroauto lietošana liek mainīties arī ceļu infrastruktūrai, jo jau šobrīd redzam vairākus desmitus uzlādes staciju Latvijā, taču daži entuziasti nākotni saredz uzlādes iespējā, kura atrodas zem asfalta.

Mums braucot būtu iespēja lādēties, kas skan visai skaisti un ērti, taču šobrīd tas ir tikai testa projekts, kurā viens no darbojošajiem uzņēmumiem ir Izraēlā bāzētais Electreon. Viņu kontā jau ir gandrīz 4km garš speciāli aprīkotais ceļa posms Gotlandē, Zviedrijā, un nākamais projekts paredzēts Izraēlas pilsētā Telavivā. Uzstādīšana ir salīdzinoši vienkārša, jo tiek noņemta atfalta kārta, tad ierīkotie speciālie tinumi, kuri saslēgti ar centrālo elektroapgādi. Beigās ceļam uzklājot jaunu asfalta kārtu. Tas nekādā ziņā neietekmē ceļa vizuālo stāvokli.

Projekta īstenotāji norāda, ka šie tinumi reaģē tikai tad, kad ir saņemts speciāls signāls no elektroauto uzlādes vajadzībām, tāpēc pārējie ceļu satiksmes dalībnieki netiek ietekmēti. Gribas atzīmēt, ka Zviedrijas projektu 12 miljonu USD apmērā finansē pati valdība, un tiek runāts par šādas uzlādes iespējas izvietošanu krietni garākos attālumos.

Šīs iespējas gan atstāj lielu “bet”, jo tiek runāts gan par uzlādes efektīvitāti un tehnoloģiju kā tādu. Cik gan realitātē tas būtu vajadzīgs un noderīgs. Atbilstoša versija ir uzbūvēt šādus uzlādes posmus ik pēc noteikta kilometru skaita. Šobrīd ir skaidrs, ka zem ceļa esošie avoti nespēj nodrošināt kosmiski ātru uzlādi, lai pietiktu nobraukt pāris kilometrus pa šo posmu, un auto ielādētu bateriju 100km distancei un vairāk.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Šis vairāk derētu pilsētās, kur attālumi nav lieli un pie krustojumiem stāvot, varētu arī lādēties. Tad jau pie reizes arī šoseju malas jānobārsta ar vējdzirnavām un saules baterijām, jo ārpus pilsētām desmitiem kilometru garie uzlādes palagi bez piebarošanas pa vidu ātri zaudēs jaudu elektriskās pretestības dēļ.

Shuhermaher

Jo smagāki un garāki korķi, jo vairāk varētu uzlādēt auto)

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: