Web Analytics
More
    Reklāma

    Stenfordas zinātnieki strādā pie bezvadu uzlādes elektroautomašīnām

    Jaunākie raksti

    Jau tālajā 2017. gadā ziņojām par Qualcomm plāniem izveidot bezvadu uzlādi elektroautomašīnām, un pēc 3 gadu perioda šai idejai ir jauns risinājums no jauniem zinātniekiem Stenfordā.

    Auto bezvadu uzlāde balstīsies uz elektrības pārnesi, izmantojot magnētisko lauku, kas pie noteiktas frekvences ļaus saņemšanas ierīcei reaģēt uz elektrības padevi. Šī tehnoloģija ļautu panākt tieši to, ka elektroauto vai robots spētu lādēties esot kustībā, jo tieši tas ir īstais nozares izaicinājums. Protams, ērtāks veids ir lādēšanās bez vadiem, stāvot kādā noteiktā punktā, taču lādēšanās braucot būtu ļoti liels solis uz priekšu, lai cīnītos pret mazo nobraukumu. Kā arī tas pavērtu vēl plašākas iespējas robotizācijas izmantošanai.

    Šobrīd 10 W jaudu iespējams nodot attālumā līdz 65 cm, kā arī to būtu iespējams izdarīt automašīnai, kura brauc ar ātrumu 112 km/h. Salīdzinot ar pirmajiem prototipiem, šajā risinājumā ir izmantots efektīvāks pastiprinātājs, ļaujot pārvadīt 92% no jaudas. Tāpat tiek norādīts, ka bezvadu uzlāde neizraisītu nekādas veselības problēmas. Lai arī šis skan skaisti un ar ļoti lielu potenciālu, tās ir nenormāli lielas infrastruktūras izmaiņas un finanšu ieguldījumi, lai zem lielceļiem izbūvētu speciālos lādētājus. Šo risinājumu ātrāk varētu ieraudzīt tieši kādā rūpnīcā, lai tādā veidā lādētu robotus un dronus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Agijs
    13.05.2020 15:18

    Strāvu mēra apmēros nevis vatos!

    spriidiic
    13.05.2020 17:47
    Reply to  Agijs

    Raksts ir par enerģijas pārraidīšanu bez vadiem , tāpēc vati ir ok . Piemērs – radiostacijas jauda vienmēr ir vatos .

    digitalk
    13.05.2020 18:25
    Reply to  spriidiic

    tāpēc jau tulkojumā minētie “92% no strāvas” ir nepareizi.

    spriidiic
    14.05.2020 00:54
    Reply to  digitalk

    Šobrīd rakstā var lasīt par ”92% no jaudas” , kas ir pareizi . Varbūt izlabojuši , jo tekstot par strāvu magnētiskajos procesos ir tas pats , kas stāstīt par spriegumu hidrauliskajās sistēmās . Patiesībā , ja ticam apgalvotajam ciparam , tie ir nākošie 8% zudumu kārtējā jaudas pārveidošanas procesā . E-braucamajam tad ir jābūt aprīkotam ar enerģijas uztveršanas agregātu . Atkal cenas debesīs un e braucamais , jau tā smags , kļūst vēl smagāks .
    Visi e ir atkarīgi no elektrības piegādātāja untumiem un termo , hidro , atom stacijās ražotās elektrības cenas . Ja aizvāc visas e paredzētās subsīdijas un fosilajiem uzliktās akcīzes , vienkārši nav par ko diskutēt .

    Andis
    14.05.2020 00:59

    Tā būtu tāda kā vizināšanās pa garu indukcijas plīti)

    spriidiic
    14.05.2020 02:52
    Reply to  Andis

    Līdzība , protams , ir .
    Indukcijas plītī metāla trauks ir trigeris , metālmeklētājs , iebūvēts plītī , ieslēdz kaut ko , kas ražo karstumu .
    Aprakstītajai tehnoloģijai ir obligāta autorizācija un karsēšanas novēršana .

    digitalk
    14.05.2020 10:51
    Reply to  spriidiic

    nē, indukcijas plītī nekas neražo karstumu :)) tas veidojas pašā traukā no (pārsteigums!) elektromagnētiskās indukcijas.

    spriidiic
    14.05.2020 16:21
    Reply to  digitalk

    Jā , taisnība par plīti .
    Aprakstītajam bezvadu lādēšanas procesam , pēc 8% pārraides zudumiem , kaut kā jātiek galā ar šo karšanas problēmu . Vēl vairāk enerģijas zudumu .

    digitalk
    14.05.2020 16:32
    Reply to  spriidiic

    tur jau tas galvenais, ka viņi spējuši pārnest veselus 92% jaudas, nevis siltumā ar indukciju uz bleķi, bet elektrības veidā uzlādes ķēdei. tomēr neticas, ka to var izdarīt arī bleķa auto, ja pat telefonam bezvadu uzlādei tiek taisīta trauslā stikla pakaļa. auto būs dubultais dibens?

    Krotow
    14.05.2020 16:36
    Reply to  digitalk

    Būs liela taisnstūra spole zem baterijas. Vēlāk parādīsies arī publika, kura nakts laikā no šosejas pievilks strāvu savām dārza mājiņām.

    spriidiic
    14.05.2020 20:42
    Reply to  digitalk

    Pašā pārraides procesā zūd 8% . Nav teikts , cik zūd transformācijā pēc pārraidīšanas , tas atkarīgs no iekārtas snieguma . Vislabākā scenārija gadījumā , vēl 5% .
    https://core.ac.uk/download/pdf/74753822.pdf
    To visu vēl ir jādzesē , kas nav analizējams , kamēr nav zināma dzesēšanas sistēmas koncepcija . Patiesībā e transports , enerģijas patēriņa ziņā , ir ļoti neefektīvs . Tikai izmešu samazināšana pilsētās ir pozitīvs fakts . Piesārņojums tad notiek elektrības ražošanas vietās , siltuma daudzums , kas izdalās (ņemot vērā un saskaitot to apm. 11 transformācijās) , ir lielāks nekā iekšdedzes dzinējiem ar tādu pašu jaudu .

    no name
    14.05.2020 20:54
    Reply to  spriidiic

    pirmkārt sāksim ar to ka teci ir pilsētu tuvumā lai samazinātu attalumu ko veic karstais ūdens
    karstais ūdens ir blakusprodukts
    kas dzessē turbīnu
    mēs te ražojam elektrību un dzesējamies ar ūdeni nokurinot tik un tik kubus gāzes
    nefig kādam rīdziniekam būtu jāmaksā par silto ūdeni

    Reklāma