Web Analytics
More
    Reklāma

    Zinātnieki izstrādājuši jauna tipa bateriju prototipu

    Jaunākie raksti

    Prestižās Londonas Impērijas koledžas pētnieki izstrādājuši ātri uzlādējamu bateriju, kurā tiek izmantots nevis litijs, bet nātrijs. Zinātnieki uzskata, ka tas dod iespēju radīt ilgtspējīgas baterijas nākotnē. Šis ir viens no pirmajiem šāda veida prototipiem, kurā sekmīgi pielietots nātrijs, lai radītu bateriju, kuru iespējams uzlādēt un izlādēt simtiem reižu.

    Pētījuma vadošais pētnieks Florians Gloklhofers skaidro, ka šī tehnoloģija varētu būt videi draudzīgāks risinājums nekā līdz šim pielietotie. “Daudzi satraucas par plašo litija jonu bateriju pielietošanu un ietekmi, ko šīs baterijas un to ražošana atstāj uz dabu. Šīs jaunās nātrija jonu baterijas šo problēmu varētu risināt. Tāpat cilvēki pieredzējuši bateriju kapacitātes problēmas, proti, jo vecākas kļūst baterijas, jo biežāk tās jālādē, baterijām vairs nespējot uzkrāt tik daudz enerģijas. Mūsu prototips tika uzlādēts un izlādēts 500 reižu, nezaudējot savu enerģijas uzkrāšanas kapacitāti. Domāju, ka šis produkts varētu atrisināt minēto problēmu, ja to attīstīs komerciāli.”

    Reklāma

    Tiesa, nātrija baterijas šobrīd spēj uzkrāt mazāk enerģijas nekā komerciāli plaši pielietotās litija baterijas, taču pētnieki turpina attīstīt šo tehnoloģiju un jaunais prototips esot liels solis uz priekšu. Tā kā pasaules nātrija krājumi ir krietni lielāki nekā litija krājumi, tā ieguve ir salīdzinoši vienkāršāka un mazāk kaitīga videi.

    Projekts saņēmis finansējumu no Eiropas Savienības pētījumu un inovācijas programmas “Horizon 2020”, pētniekiem ļaujot turpināt darbu un meklēt veidus, kā šīs baterijas padarīt labākas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Lauris
    05.06.2020 08:21

    Britu zinātnieki novērojuši,ka peles vairojas daudz labāk, ja tām netraucē britu zinātnieki. Ja sāktu skaitīt, cik reizes zinātnieki ir izdomājuši ģeniālas un tik daudzsološas baterijas…Viss beidzas īsti nesācies.

    Arčiņš
    05.06.2020 12:53
    Reply to  Lauris

    Cepums par pelēm. Diemžēl bateriju ceļš līdz ražošanai ir ļoti ilgs un grūts.Par šobrīd visaktuālākajām NiCoMg 811 baterijām runāja jau 4 gadus, ka tūlīt tūlīt būs, bet tikai šogad Ķīniešu NIO sāka ražot auto ar šīm baterijām. Lasīju par zviedru jauno bateriju fabriku, tad viņi tuvākajā nākotnē neredz citu bateriju ķīmiju ko ražot kā tikai 811.
    Pārsteigumi varētu nākt no Ķīnas, kā arī jāgaida Teslas bateriju dienu.

    digitalk
    05.06.2020 14:25

    man liekas, ka te vajadzēja nedaudz paskaidrot. visādās sensāciju kārās ziņās citētie tā dēvētie “britu zinātnieki” parasti ir studentu grupas, kas pilda kursiķi. arī šī ziņa nāk no koledžas, t.i., vecajos terminos nedaudz virs tehnikuma/vidusskolas, apmēram 2. kursa studenti augstskolā. papildus jāņem vērā, ka studentu darbi nedrīkst atkārtoties, tāpēc nepārtraukti tiek ģenerēti jauni temati un pētijumi. ja kāds izdomās, kā skaisti un zinātniski aprakstīt kā žūst krāsa, tad mēs sagaidīsim ziņu par inovatīviem pētījumiem būvniecības nozarē ;)

    KKTK
    05.06.2020 20:40
    Reply to  digitalk

    Bet viens šāds pētījums reidz būs pilnā loze ;)

    digitalk
    05.06.2020 20:51
    Reply to  KKTK

    par šo es galīgi nešaubos, ne velti notiek nepārtrauktas “galvu medības” jaunuzņēmumu “hakatonos”. visi grib izrāvienu, un uz tā labi nopelnīt. vai tas ir slikti? noteikti nē.
     
    man vnk netīk “britu zinātnieku” pieminēšana, kas patiesībā nav zinātnieki.

    Reklāma