Reklāma

Lexus elektroauto saņems 1 miljona km baterijas garantiju

Jaunākie raksti

Modificēta Nissan Ariya versija nākamgad mēros ceļu no Ziemeļpola uz Dienvidpolu

Modificēta pilnpiedziņas Nissan Ariya versija nākamgad dosies vērienīgā ekspedīcijā - britu piedzīvojumu meklētājs Kriss Remzijs ar šo elektrisko krosoveru...

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar...

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Kamēr Eiropas auto tirgus gaida pirmo elektroauto no premium brenda Lexus UX 300e, tikmēr ražotājs jau iepriekš paziņojis, ka ar gaisu dzesējamās baterijas saņems iespaidīgu 1 miljona km nobraukuma vai 10 gadu garantiju.

Uzreiz jāpiezīmē, ka ar gaisu dzesētas baterijas nozarē tiek uzskatīts par ne tik efektīvu un ilgtspējīgu risinājumu, jo etalons Tesla izmanto šķidro dzesēšanas sistēmu. To ļoti labi apliecina Kristapa eksperimenti ar VW e-up!, kuram ir gaisa dzesēšana un ātrajā uzlādē, tas tomēr nav spējīgs lādēties tik efektīvi, jo baterija ir par karstu. Tikmēr Hyundai Kona Electric ar šķidro dzesēšanu uzskatāmi lādējās krietni efektīvāk.

Lexus vismaz šobrīd ir izvēlējies iet šo ceļu, bateriju dzesējot ar gaisu, un paziņojot, ka tas ir drošāks un svara ziņā vieglāks risinājums. Un svars elektriskajās automašīnās ir svarīga komponente, lai pagarinātu nobraucamo distanci. Taču pētījumi un prakse ir parādījusi, ka ar gaisu dzesējamās baterijas ātrāk degradējas un zaudē savu maksimālo ietilpību. Salīdzinājumam Teslas baterijas 5 gadu laikā zaudē aptuveni 10% ietilpības, kamēr Nissan Leaf elektroauto ar gaisa dzesēšanu tie jau būs 20%.

Avots: Electrek

Japānas autoražotājs norāda, ka viņu izstrādā sistēma ir efektīva, un pat aukstā laikā tā tieši spēs uzturēt bateriju pietiekami siltu, lai uzreiz varētu izmantot pilnu jaudu. Jo šobrīd elektriskajiem auto aukstajā periodā daļa baterijas ir silta, kamēr pārējo uzsilda līdz darba temperatūrai. Lai garantijas laikā būtu iespējams saņemt baterijas nomaiņu, šai ietilpībai jānokrītas zem 70%, kas pēc Nissan Leaf teorētiskajiem datiem varētu notikt pēc 7 – 8 gadiem, tātad klientam teorētiski būtu iespējams izmantot Lexus piedāvājumu vismaz pie šādas situācijas. Tāpat tiks nosegti visi funkcionālie baterijas bojājumi.

Avots: Lexus

Lexus UX 300e Eiropā varētu tikt sagaidīts jau šogad, jo Ķīnas tirgū tas prezentēts aprīļa beigās. Tā baterija būs 54 kWh liela un ļaus nobraukt aptuveni 300km WLTP ciklā. Cena varētu sākties aptuveni no 45 000 USD.

AvotsLexus
Reklāma

11 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
11 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Janis
11.05.2020 11:24

“1 miljona km nobraukuma vai 10 gadu garantiju” – nu gan ķer uz muļķi. Cik daudz cilvēku nobrauc 100’000 km gadā ar krosoveri? Varēja tikpat labi uzlikt 100 miljonu nobraukumu vai neierobežotu nobraukumu. Kamēr viss atduras pret 10 gadiem, tikmēr pārējais ir pilnīgs PR blefs.

Kursors.lv
11.05.2020 11:28
Reply to  Janis

Vairums pārējo elektroauto ražotāju nodrošina 8 gadu / 160 000km nobraukuma garantiju akumulatoram. Pret to, protams, tas miljons izklausās iespaidīgāk.

Skābene
11.05.2020 13:05

Toyotai tak standartā visiem akumulatoriem ir 10 gadu garantija. 100% EV gadījumā nāk klāt 1 miljona KM ierobežojums, bet hibrīdiem ierobežjuma uz attālumu nav vispār.

Kursors.lv
11.05.2020 15:06
Reply to  Skābene

Vai nav tā, ka Toyota joprojām savos hibrīdos neizmanto litija jonu akumulatorus un tās 10 gadu garantijas attiecas uz cita veida akumulatoriem? Vakarā papētīšu vairāk, bet, cik savulaik rakstot par Lexus mašīnām lasīju, tur bija kaut kādi niķeļa akumulatori.

Krotow
11.05.2020 12:04

Šī auto potenciālo braucēju kontingents kā likums dzīvo privātmājās. Kur problēmu ar “lēno” uzlādi (lai nepārkarsētu bateriju lādējot) un uzsildīšanu no elektrotīkla pirms braukšanas ziemā parasti nav. Uz tiem arī izbrauks.

epsilons
11.05.2020 12:58
Reply to  Krotow

Lēnā uzlāde uzliek zināmus ierobežojumus (kuri gan ne visiem ir aktuāli) – piem. vakarā atbrauc ar tukšu baču, uzliec lādēties. Vēlu vakarā varētu braukt (vai rodas vajadzība) braukt uz lauku māju/copi/utt., bet jāgaida rīts. Ja lieta var gaidīt – labi, ja nē – meklē risinājumu. Ar petroli tās ir papildus 10-15min tankštellē.

LAN
11.05.2020 12:34

Nevajadzētu gluži bāzt vienā maisā ar leaf, jo Lexus gadījumā gaisa plūsma iet caur akumulatoru un ir atdzesēta ar AC sistēmu.

Ivars Indāns
11.05.2020 22:49

Ķīnā tiek prezentēts pirms Eiropas.
Ko tā, Eiropa tiek uzskatīta par vājāku noieta tirgu?

epsilons
11.05.2020 22:57
Reply to  Ivars Indāns

Tas ir tik liels pārsteigums?

Kāds
30.05.2020 11:58

https://newsroom.lexus.eu/ux-300e-first-all-electric-lexus-offers-class-leading-quality-and-10-years-peace-of-mind-on-battery

Palasot šo ziņu es nekur neredzēju, ka tiktu minēta 10 gadu garantija.

Standarta garantija baterijai ir 5 gadi vai 100tk. Baterijas degradācijai ne mazāk par 70% ir 8 gadu vai 160tk garantija.

Tie 10 gadi ir kaut kāda pagarināta aprūpe par kuras izmaksām nav ne vārds minēts. Es to redzu tā, ka klientam ir iespēja sevi pielaulāt 10 gadus leksusa dīlera apkopēm :D

Ieteiktu virsrakstu pamainīt. Nedod viņi 10 gadu garantiju baterijai.

Reklāma