3. aprīlī Bavārijas auto lielražotāja motociklu divīzija BMW Motorrad virtuāli izziņoja sava jaunā R18 modeļa iznākšanu tirgū. Interesanti, ka pirms gada šāda jauna modeļa izziņošana un palaišana būtu bijis liels notikums ar skatuvi, muzikantiem, gaismām, uzkodām, žurnālistiem un fotogrāfiem. Tā vietā šogad BMW līdzīgi kā citi ražotāji ir sociāli atbildīgi atcēluši jebkādus publiskus pasākumus, tai skaitā paziņojuši par izstāšanos no pasaulē lielākās moto izstādes EICMA, kas katru rudeni notiek Milānā, Itālijā. 

R18 modelis, kura tuvošanās vairs nav bijis nekāds noslēpums jau gadu, ir BMW mēģinājums apēst gabalu no gardā Harley Davidson pīrāga ASV kruīzeru tirgū, kur patriotiskais un mazliet iestagnējušais ASV zīmols dominē jau ilgi. Tiesa, šis gan nav pirmais mēģinājums pārliecināt amerikāņus – 1997.gadā BMW izlaida uz tā laika “boksera” dzinēja bāzēto R1200C, kas gan sava īpatnējā izskata dēļ izrādijās neveiksmīgs un to pārtrauca ražot 2004.gadā. Vairāk kā 15 gadus BMW atturējās no šīs modeļu nišas pilnībā, koncentrējoties uz daudz veiksmīgākiem ielas, sporta tūrisma un tūrisma enduro modeļiem. Pārtinam filmu uz 2020.gadu – BMW šoreiz jau pārliecinošāk atkal startē sev svešā žanrā un svešā tirgū.

R18 kubatūras ziņā ir vislielākais divcilindru opozītmotors, kādu BMW jebkad ir ražojis – tam ir vājprātīgs 1802 cc motors, kas saražo vien 91 zs, taču zem gumijas piegādā psihopātisku 158 Nm griezes momentu jau pie 3 000 apgriezieniem. BMW milzu bokseris ir pat lielāks kultūrvēsturiskais mantojums nekā viņu ierastais 1200cc gaisa dzeses motors visai populārajā R-nineT modeļu līnijā. Atšķirībā no Harley Davidson, kas ilgus gadus turējās pie koncepta “bleķis, motors un riteņi – neko citu tev nevajag”, BMW savu R18 ir aprīkojis ar mūsdienīgu elektroniku, taču nav ar to pārspīlējis, lai saglabātu tīro un nesabojāto “analogās” motobraukšanas pieredzi. Ir ABS, saķeres kontrole un iespēja aprīkot motociklu ar apsildāmajiem rokturiem un nelielu elektrisku motoru atpakaļgaitai (R18 svars ir mīļi 345kg). Nekādu citu elektronisku asistentu nav un arī nevajag, ir skaidrs, ka BMW ir veidojuši šo motociklu kā moderno retro. 

BMW R18 (2020) un BMW R5 (1936)

Un retro ir izdevies – R18 ir nepārprotama omāža 1936.gada R5 modelim, saglabājot līdzīgas rāmja līnijas, degvielas tvertnes formu un krāsojumu, kā arī citas detaļas. Īsāk sakot, R18 izskatā ir daudz kam patikt. Pat tiem, kam kruīzeru žanrs īsti neinteresē. Jaunais modelis ir ar BMW tipisku vāciešu DNS – elegants, savā ziņā pat atturīgs, nostrādāts līdz mazākajai niansei un ar skaidru atsauci uz tā ražotāja vēsturi un mantojumu. Šis ir skaists motocikls un lielisks pienesums kruīzeru žanram.

Vai BMW izdosies atņemt Harley Davidson daļu tirgus ar šo modeli? Grūti teikt. Eiropā un Āzijā lielo, resno kruīzeru segments nekad nav bijis populārs (vairāk kā puse HD pārdoto motociklu ir ASV tirgū), taču ASV tas joprojām ir nozīmigs. Laikmetā, kad Harley Davidson pārdošanas apjomi krīt straujāk nekā vācieši oktoberfestā, BMW ir labākā pozīcijā kā iepriekš.

Cena šim modelim šajā segmentā arī ir konkurētspējīga – ap 22 000$ par gandrīz pilnu komplektāciju, taču pastāv vēl citi apsvērumi, kas var patraucēt BMW nodomiem. Pats nozīmīgākais ir amerikāņu patriotisms par savu vēsturiski nozīmīgo zīmolu. Harley Davidson ASV ir kas vairāk par zīmolu, tas ir dzīves stils, tā ir filosofija, tā ir attieksme un ticība. Valstī, kur liela daļa konservatīvās sabiedrības joprojām uzskata, ka Vācija (un Eiropa) ir kaut kāds ļauna sociālisma perēklis, pastāv iespēja, ka stāties pretī amerikāņu motobraucējiem un viņu hromētajiem milzu rumakiem būtu tik pat grūti kā atņemt viņiem automātiskos kaujas ieročus. Tā ir pavisam cita mentalitāte un tajā pat laikā iemesls, kādēļ Harley Davidson pamazām sarūk – viņu vēsturiski lojālā klientūra vienkārši sāk izmirt. Arī milleniāļus neuzrunā HD zīmols, tie pārsvarā izvēlās lētākus (un tehnoloģiski attīstītākus) modeļus no kāda Eiropas vai Japānas ražotāja. Ak jā, sāniskā cilindru novietojuma dēļ uz BMW R18 nav iespējams sēdēt ar plati uz priekšu izstieptām kājām, tādejādi nenodrošinot vadītāja lielo sēklinieku ventilāciju. Kaut kas man saka, ka BMW nav līdz galam aprēķinājis, cik tieši nozīmīgi šis faktors ir viņu potenciālajam ASV klientam. 

Modelis pilnībā atbilst EURO5 izmešu standartam un būs pieejams iegādei arī šeit. Minēšu, ka pilnībā aprīkotā veidā tā cena varētu būt ap 20 000 EUR. BMW plāno piegādāt pirmos modeļus dīleriem ap rudeni, aktīvu tirzniecību sākot ar 2021.gadu. Apskatiet šo skaistuli galerijā. Es vienmēr esmu uzskatījis šāda tipa motociklus par mazliet “pozeriem”, bet šis kaut kā mani ārkārtīgi uzrunā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Juris

Patiesībā vairākas kāju pozīcijas ir deizgan ērts pasākums ilgstoši braucot ar motociklu. Ar adventure moci var piecelties kājās, ar šo laikam tas nebūs tik ērti izdarāms. Mocis izskatās simpātisks, bet ne priekš manis :D

Name*

Krasaffčegs.
Kaut arī pats braucu ar Bmw, kurš ir ļoti attālu no šī segmenta – r12rt, tomēr arī šis man izsauc jūtas

Reinis Traidās

1200RT nemaz nav tik tālu no šī segmenta tīri funkcijas ziņā. Abi ir tūristi. Šis gan ir tāds minimālāks. Piekrītu, kaut kādu emociju R18 rada.

Name*

Nu nu, ir gan katrs savā polā
r12rt – fofig kāds klimats, aizbrauc no Rīgas līdz Vilniusam, nokāp no motorrada, pastaipies, uzpildi bāku un … mierīgi brauc atpakaļ :)
Ar šo skaistuli tas nebūs tik vienkārši

+ ja iebrauksi Alpu ceļos. šamā zvēra 350 kg nogalinās jebkuru mēģinājumu pabraukt dinamiski
RT svars ir 250 kg. Un tā starpība ir milzīga