Laikā, kad uzņēmējiem notiek nopietna cīņa par izdzīvošanu, Tesla salīdzinoši klusām ir uzsākusi sava jaunākā elektriskā SUV Model Y piegādes pirmajiem klientiem, nesen atzīmējot arī miljonās mašīnas saražošanu, kas, iespējams, tieši bija jaunais Model Y. Baumas par piegādi bija jau pagājušajā nedēļā, taču vakar Tesla savā YouTube kanālā parādīja reklāmas video, tā kā to var uzskatīt par oficiālu notikumu.

Autoražotāja akcijas gan piedzīvojušas pamatīgu kritumu pēc nesenā straujā pieauguma, un šobrīd tiek spekulēts par kompānijas nākotni, bet dzīvosim redzēsim. Model Y kompānijas vēsturē ieies kā pirmais modelis, kurš ticis piegādāts pat pirms solītā laika, kas tam bija paredzēts vien 2020. gada rudenī, bet tas notiek jau martā. Parasti Īlons Masks izcēlies ar pārāk optimistiskām prognozēm, elektroauto piegādājot krietni vēlāk.

Model Y ir uz šobrīd populārākā sērijveida elektroauto Tesla Model 3 bāzes veidots krosovers, tiesa tas ir nedaudz garāks, platāks un augstāks, kā jau no krosovera to varētu sagaidīt. Tas arī redzams uz pirmo acu uzmetiena, ka Model Y ir vienkārši lielāks auto. Aptuvenā izmēru atšķirība ir 10%, taču jaunais SUV var lepoties ar 1,9 kubikmetru lielu ietielpību, jo aizmugurē ir gan speciāli padziļinājumi, gan ir ļoti ērti nolaižami krēsli, tādējādi iegūstot papildus vietu. Salīdzinājumam Model 3 ietilpība ~0,44 kubikmetri.

Protams, Teslas pazinēji saskatīs lielāku līdzību ar Model X, kurš ir vēl lielāks par Model Y, taču jaunākais modelis tiek salīdzināts ar Model 3, no kura tas arī veidots. Salons ir palicis gandrīz identisks priekšgājējam, vien ar lielāku ietilpību, kas skaidrojams ar izmēriem, kā arī stiklotajam jumtam pa vidu vairs neatrodas rāmis, atklājot ļoti plašu skatu. Saistībā ar šo būs interesanti pasekot līdz drošības testiem.

Lielākās atšķirības būs tieši bagāžniekā, kurš ir palicis krietni ietilpīgāks, ar padziļinājumiem, kuros ielikt dažādas lietas. Kā jau krosovera tipa mašīnai pienākas, tad bagāžnieku iespējams pilnībā atvērt, sniedzot ērtu iespēju tajā ielikt lielgabarīta preces. Tāpat no aizmugures ar pogām iespējams nolaist pasažieru krēslus, tādējādi uzlabojot mašīnas funkcionalitāti. Tiesa nolaišana nenotiek ar motoriem, kā tas ir BMW X7. Interesanta likās iespēja noregulēt cik augstu atvērsies bagāžas durvis, kas ir ļoti ērti ierobežota augstuma garāžās. Salīdzinot ar Model 3, šim krosoveram ir poga automātiskai bagāžas durvju aizvēršanai.

Tiek solīts, ka ar šo modeli varēs nobraukt vairāk nekā 500 km ar vienu uzlādi, tas gan ar “ekonomisko” versiju. Ar jaudīgāko divu motoru modeli līdz 100 km/h varēs ieskrieties 3,7 sekundēs. Eiropā šis auto šobrīd pieejams tikai ar 2 motoriem un divās versijās, no kurām viena ir tieši Performance, cenai svārstoties 60 līdz 70 tūkstošu EUR robežās. Lētākajai viena motora versijai vajadzētu parādīties 2021. vai 2022. gadā. Līdzīgi kā tas bija ar Model 3 ieviešanu. Pretestības koeficients šim auto būs tieši tāds pats kā mazākajam brālim – 0,23.

Kā jau tehnoloģiskai mašīnai pienākas, tad Model Y būs pirmais no Teslas elektroauto saimes, kurš bāzes versijā aprīkots ar bezvadu lādētāju priekšējā konsolē, kā arī USB-C tipa pieslēgvietām gan priekšā, gan aizmugurē. Saglabāts arī viens ierastais USB-A spraudnis. Priekšējā salonā pa vidu būs ierastais 15 collu displejs, kurā attēlota visa informācija par braucienu un pieejamas citas regulēšanas iespējas. Viena lieta, kura gan liekas ļoti neērta ir tā, ka lai attaisītu cimdu nodalījumu labajā pusē, vienmēr jānospiež poga uz ekrāna. To iespējams izdarīt arī ar balss vadību.

Model Y gaidāma arī septiņvietīgā versija, taču tā ražošanā parādīsies vēlāk, tiesa paredzams, ka pārāk daudz vietas aizmugurē nebūs. Kārlis no uzladets.lv nedaudz vairāk paspekulējis ar tehniskajiem datiem par gaidāmo elektroauto.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Arčiņš

Labi jaunumi mūsu platuma grādos mītošajiem ir tas ka Y saņems siltumsūkni. Advancētā Tesla līdz šim iztika ar parasto kalorīferi salona sildīšanai un ziemas apstākļos tas bija diezgan sāpīgi. Glāba tikai ietilpīgā baterija.

why

Pērkot jaunu Teslu, dāvanā lielais iepakojums tualetes papīra, roku dezinfekcijas līdzeklis un sejas maska katram ģimenes loceklim. Katra maska ar Ilona autogrāfu!

Eerks

Nav skaidrs kādēļ Tesla tik spītīgi neražo vēl nevienu universāli. Dikti šaubos, ka tas nav vairs viens no pieprasītākajiem auto virsbūves tipiem.

Kristaps Skutelis

ASV taču neviens nebrauc ar universāļiem.

baigais teslis

Diezgan acīmredzami – elektroauto pagaidām domāti galvenokārt suburbu iedzīvotājiem, lai brauktu korķēties pa centru un šajā segmentā vagons noteikti nav ne pirmā un ne otrā vai trešā izvēle. Ceļotāji un fermeri vēl nav e-auto primārie pircēji.

AC/DC

Un cik liels procents pie mums no jaunajiem auto ir universāļi?
Tesla pašlaik ir pareizākā stratēģija – ražot to, kas ir visracionālāk un kam ir lielākais pieprasījums.
Es, piemēram, labprāt redzētu elektrisku minivenu, bet tuvākajā laikā nekas tāds nespīd…

Reinis Rozitis

Ja vien nebija domāta Tesla, tad MB jau kaut kad taisās šogad to savu EQV tirgot..

Kāds

“Viena lieta, kura gan liekas ļoti neērta ir tā, ka lai attaisītu cimdu nodalījumu labajā pusē, vienmēr jānospiež poga uz ekrāna.”
Ja neesi kurlmēms – https://youtu.be/TlNFXqJj9aY?t=623
Nevajag aizmirst, ka teslas ir vienīgie auto, kas būvēti, lai kļūtu par pašbaraucošiem. Palaižot to satiksmē kā pašbraucošu taksi diez vai kāds gribēs, ka jebkurš var virināt tās cimdu nodalījumu. Esošais risinājums ir perfekts tam, kam tas auto ir domāts.