Bizness var būt nežēlīgs, jo no vienas puses var spīdēt gaisma, kad Bolt saņem 50 miljonu aizdevumu no Eiropas Investīciju bankas, kas apliecina šī pārvadāšanas servisa vērtību, taču no otras puses kompānijai nācies jau otrreiz slēgt savu darbību Somijas tirgū.

Aizgājušajā svētdienā, 12. janvārī, Bolt pārstāja darboties Somijā, kur kopš 2018. gada rudens bija atsākusi savu darbību. Tas noticis tāpēc, ka Somijā 2018. gadā pieņemti jauni taksometru regulējumi, kuriem principā vajadzēja padarīt taksometru tirgu atvērtāku un tādējādi lētāku. Tomēr jau 2019. gadā bija jūtama pirmā neapmierinātība, jo tika atcelti cenu ierobežojumi, kas liek domāt par izdevīgām cenām klientam, taču patiesībā lielākajā daļā pilsētu cenas pieaugušas vairāk kā par 3%, kā arī cilvēkiem nav pārliecības cik tad varētu izmaksāt noteikts brauciens. Protams, šī īsti nav Bolt problēma, taču Somijā ir ļoti augstas darbaspēka izmaksas, kas realitātē neļauj piedāvāt zemu cenu. Tāpat tirgū ienākuši jauni spēlētāji bez pārvadāšanas servisa pieredzes, kas cilvēkos radījuši neuzticību, līdz ar to attiecīgi samazinājies klientu skaits. Izskan versija, ka pieprasījums nav bijis tik liels, cik bijis paredzēts pirms jaunā regulējuma ieviešanas.

Beigu beigās gan vietējie taksometru uzņēmumi ar pieredzi, gan mūsdienīgie servisi kā Bolt ir lielā neziņā par tirgus situāciju, kas izgājusi nosacīti ārpus kontroles. Kā min uzņēmums, tad iziešana no Somijas tirgus bijusi saistīta ar neskaidro attīstības situāciju, kas tam ir ļoti svarīgi. Piemēram, pie mums redzam, ka nesen kā uzsākts Bolt Food ēdiena piegādāšanas serviss, kas nozīmē, ka igauņu “vienradžu” uzņēmums Latvijas tirgū saredz attīstības iespējas.

Uzņēmumam Uber ir bijusi līdzīga situācija, jo šis serviss arī veicis savu otro piegājienu Somijas tirgū 2018. gadā, norādot uz sarežģītu situāciju šīs valsts tirgū, taču izskatās, ka konkurents joprojām turpina savu darbību ziemeļvalstī. Jāpiemin, ka uzņēmums Bolt neizsakās negatīvi par notikušo, bet tas ir biznesa lēmums ar skatu nākotnē. Ja situācija Somijā atkal kļūs skaidrāka un perspektīvāka, uzņēmums var šajā tirgū atgriezties.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Tramvajs ble

Bolts ir mēsls. Cilvēki pat neapjēdz cik briesmīgi ir jāstrādā uz takša ,lai kaut ko nopelnītu. Visam pa virsu ir reitingu sistēma ,kuras dēļ ar dažiem neapmierinātiem klientiem vari pazaudēt darbu.
Vidējais reitings nedrīkst nokrist zemāk par 4.7. Šo vidējo viņi reiķina ,ja nemaldos no kādiem 50 pēdējiem klientiem.Un pie mūsu drūmās ikdienas principā katrs 5tais klients ir negarstāvoklī. Vidējais klients ir par 2-3 eiro ap mājas stūri.

lets ride

Alternatīva ir neatbilstoši dārgi braucieni ar karuseli pa pilsētu, vai ne? Reitingu sistēma nav bez trūkumiem, bet tā savā ziņā atdarina mazpilsētas radio, kad visi zin visu par visiem. Jo globālāka sistēma piem. google, jo vieglāk orientēties patērētājiem un nekļūt par negodīgu uzņēmēju upuriem. Un vēlreiz atkārtoju – vienmēr ir cilvēki kas izmanto sistēmas trūkumus, bet kopumā iekļaušanās globālajā infotelpā ir ieguvums visiem.

Gvido

Bolts ir tāds startups, kas monetizē iespēju apiet likumdošanu (taxi licences, nodokļu nomaksa), atbildību uzliekot trešajai personai (šoferim). Reāli taksometru kompānija, bet izliekas par aplikāciju. Somija savukārt ir valsts, kuras iedzīvotāji (šoferi) respektē likumdošanu, un tur šim “innovatīvajam” modelim, nav tirgū nekādu priekšrocību, atšķirībā no Lavijas vai citām austrumeiropas valstīm, kur lielākā daļa iedzīvotāju ir gatavi uzmest valsti (Valstij jāsāk ar sevi! :) uz nodokļiem un licenču maksājumiem. Tāpēc nekad nebraucu ar Boltiem, Yandexiem, Taxi.lv, Pandveidīgajiem. Viņi visi dzīvo uz mūsu rēķina, jo nodokļus nemaksā, bet infrastruktūru (ceļus, skolas, policijas) izmanto. Manis pēc viņi varētu atsprāgt vispār. Mums visiem tas… Read more »

Nacists

Palien valstij dirsā dziļāk. Šie mūs reāli apzog, bet jūs skrienat ar aizstāvēt. Ar tāda intelekta un morāles principiem nav brīnums ka esam kur esam.

Janis

Ja gribi visu, visu kā pienākās un pilnībā visu pēc likuma (ja pieklājīga mašina, tad jāmaksā kredīts, +mašīnas amartizāciju, +ieskaitot visus remontu un tekošos, + tehnisko skati, +taksista pieļaujamo noslodzi pēc likumdošanas, +visu veidu licenzes, +papildus nepieciešamais aprīkojums, +apdrošināšana, +visi attiecīgie darba nodokļi, + mašīnas regulārā uzkopšana, +iekšējās kompensācuju rezerves, ja klients aizbēg nesamaksājis vai piešmucējis salonu, +grāmatvedības pakalpojumi, +bankas pakalpojuma izdevumi, +u.c.) VAI ESI GATAVS PA BRAUCIENU MAKSĀT x 5 – piecas reizes dārgāk!!!! Te jau bļauj, ka taksis aprīkots ar bērna sēdeklīti ir pa 2,- EUR dārgāks kā parastais!!! Varētu padomāt, ka bērna sēdeklītis krīt no gaisa, ka… Read more »