Reklāma

F1 vēlas sasniegt nulle izmešu līmeni līdz 2030. gadam

Jaunākie raksti

Volkswagen pašbaucošo auto iespējas var nākties abonēt

Mobilo sakaru, televīzijas un mūzikas abonēšana nav nekas jauns, bet arvien biežāk izskan ziņas, ka arī autoražotāji vēlas no...

“Twitter” jaunā funkcija liks tev padomāt divreiz, pirms publicēt aizskarošus un rupjus ierakstus

Šķiet, kas gan būtu "Twitter" ikdienas komunikācija, ja kāds savu slikto garastāvokli vai negatīvo attieksmi nepamanītos ietērpt aizskarošu un...

OnePlus viedtālruņi kopā ar Android 12 iegūs vizuālo tēmu veikalu

OnePlus apsolījis vienlaikus ar Android 12 un operētājsistēmu pavadošo OxygenOS piedāvāt arī vizuālo tēmu veikalu OnePlus viedtālruņiem. OnePlus īpašnieki...

Microsoft apstiprina, ka Xbox konsoļu pārdošana tai nenes peļņu

Pēdējās nedēļās notiekošās sarunas starp spēļu veidotāju Epic un Apple, saistībā par ieņēmumu sadalījumu, gaismā izcēlušas Microsoft Xbox pārdošanas...

Ķīniešu elektroauto ražotājs “Nio” savu starptautisko paplašināšanos sāk Norvēģijā

Viens no lielākajiem Ķīnas elektroauto ražotājiem "Nio" šovasar oficiāli uzsāks savu darbību Eiropā, par pirmo mītnes vietu kļūstot elektroauto...

Vēsturiskais autosporta sacensību seriāls Formula viens (F1) beidzot paziņojis par saviem pirmajiem vides saglabāšanas plāniem, apņemoties līdz 2030. gadam kļūt par sistēmu, kura ir neitrāla no oglekļa dioksīda izmešiem.

Projekts tiks uzsākts nekavējoties, apņemoties, ka dažādi notikumi ap F1 būs ilgtspējīgi līdz 2025. gadam. Pirmās formulas čempionāta rīkotāji tādējādi apstiprina savu vēlmi iet līdz pasaules tendēncēm, mēģinot padarīt zaļu arī tādu nozari, kā autosports ar iekšdedzes dzinējiem. Jau 2014. gadā tika veikta motoru nomaiņa no V12 uz V6, radot visefektīvāko iekšdedzes dzinēju, kurš spēj sasniegt vislielāko jaudu ar vismazāko degvielas patēriņu. Uz ko norāda organizatori, ka mērķis ir izveidot tādu hibrīdveida iekšdedzes dzinēju, kurš neradīs nekādus izmešus.

Tāpat plānos ietilpst pēc iespējas efektīvāka loģistika un 100% atjaunojamās enerģijas darbināti ofisi un tehniskās telpas. Tas sevī iekļauj arī vienreizējās plastmasas lietošanas aizliegumus, īpaši, būvējot un attīstot pašu formulu. Tiks piedāvāti arī “zaļāki” veidi skatītāju nokļūšanai līdz sacīkšu trasēm.

McLaren komanda jau 2011. gadā tikusi pasludināta par šo nulles oglekļa dioksīda radītāju, taču pats sporta veids kā tāds vēl nes savu neekoloģisko vārdu pa priekšu. Ir nepieciešams laiks, lai notiktu tēla maiņa. Tāpēc šobrīd tiek zaudēts Formula E sacensību priekšā, kurās arvien vairāk iesaistās lielie autoražotāji.

Jau iepriekš bijām rakstījuši, ka Google darbinieki pieprasa uzņēmumam īstenot darbību pilnībā bez emisiju radīšanas, kas jau ir nākamais solis. Pirmā formula pagaidām apņēmusies noreducēt oglekļa izmešus, ko tehniski iespējams dzēst iestādot pietiekamu skaitu koku. Piemēram, #teamtrees kampaņā.

Nesen kā kronētais seškārtējais pasaules čempions formulā Luiss Hamiltons izrādījis savu atbildību pret vidi, pārdodot savu privāto lidmašīnu, lai tāpat vien nelidinātos apkārt, kā arī savā mājā apņēmies nelietot vienreizlietojamo plastmasu. Tāpat pilots uzsvēris, ka saprot kādas jomas pārstāvis ir, taču tas nemazina viņa vēlmi kaut ko mainīt šajā lielajā sistēmā.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Raimonds Kleinbergs

Garlaicības kalnagals, e-formula jau tagad ir pilnīgi nebaudāma. Tagad arī F1 būs miris.

Krotow

Tad jau čau Rasma pasākumam, kurš pirmsinterneta ērā vairumu skatītāju piesaistīja ar braucēju sišanos un lielo apgriezienu “iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…”. Lai klapē ciet laicīgi un domā par alternatīvu.

Muah

F1 biznesa bosi saprot to, ko negrib saprast dažs labs novecojošais skatītājs. Pasaule apkārt mainās un, ja gribi palikt biznesā un piesaistīt jaunus skatītājus, tad ir jāmainās tavam produktam līdzi laikam. Reitingi rāda, ka izmaiņas tiek uzņemtas pozitīvi un tiek piesaistīti vairāk jaunie produkta patērētāji, nekā pazūd vecie.

Skābene

Neko viņi nesaprot. Pirmā kļūda bija aizvākt smukās meitenes.

Krotow

Kādas meitenes? Tas taču seksisms un pret #meetoo :)

Agnis

1,6 litru V6 turbo motori aizvietoja 2,4 l V8 nevis V12.
Tāpat pieminēšanas vērts ir fakts, ka šī brīža mazie 1,6 l hibrīdmotoriņi izspiež iespaidīgus 1000zs.

Jānis

Cilvēki, sķiet, nesaprot, ka rūpnīcas piedalās autosacīkstēs, lai testētu dažādus jaunus risinājumus. Tāpēc pāreja uz elektro ir tikai loģiska. Iekšdedzes dzinēji ir pagātne, patīk vai nē.

Krotow

Taisnība. Taču jaunie risinājumi vieni paši vizuāli vairs nav pievilcīgi vidusmēra skatītājam. Paliek tehniska sacensība, kuru ražotāji var mierīgi pārcelt uz testa poligoniem kaut kur nekurienes vidū.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: