Jaunienācējs Latvijas tirgū – koplietošanas uzņēmums “CityBee”, kas ir viens no lielākajiem koplietošanas uzņēmumiem Austrumeiropā un Baltijā, no 1. oktobra paplašinās darbību Latvijā, uzsākot koplietošanas automašīnu nomu Rīgā. Sākotnēji autoparku veidos 300 automašīnas, bet pakāpeniski to skaits tiks palielināts.
Otrdien, 1. oktobrī pulksten 10.00 no Elkor Plaza stāvlaukuma notiks svinīgs atklāšanas izbrauciens, kurā ar vairāk nekā 30 “CityBee” automašīnām kolonā tiks simboliski izbraukta Rīga. Pulksten 12.00 automašīnas noslēgs simbolisko izbraucienu uz Jaunās Teikas autostāvvietas jumta, kurā piedalīsies “CityBee” vadītājs (CEO) Lukas Yla.
“CityBee” Latvijā šī gada pavasarī ienāca ar kravas automašīnu “Fiat Ducato” nomu, kas ir pieejamas visu diennakti konkrētos piekļuves punktos. Vasarā tas uzsāka 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā un Jūrmalā. Šobrīd uzņēmums sper nozīmīgu soli attīstībā un uzsāk vieglo automašīnu nomu. Izpētot rīdzinieku braukšanas paradumus, “CityBee” Latvijā izvēlējies nomai piedāvāt kompaktās “Fiat 500” automašīnas, kā arī ērtās “Toyota Corolla”.
Egija Gailuma, “CityBee Latvija” vadītāja: “Ienākšana Latvijā vieglo automašīnu koplietošanas segmentā ir nozīmīgs solis mūsu attīstībā un paver jaunus izaicinājumus. Koplietošanas automašīnu tirgus Latvijā pieaug un tam ir augsts nākotnes potenciāls. Šobrīd nomā piedāvāsim 300 automašīnas, kas ir ambiciozs pieteikums tirgū. Ambiciozi ir arī nākotnes plāni – plānojam vēl vairāk paplašināt autoparku, iekļaujot arī citas automašīnu markas un nodrošinot plašāko servisu atšķirīgu lietotāju prasībām.”
“Fiat 500” izvēlēts savu unikālo īpašību dēļ – tas ir dinamisks, praktisks (viegli novietot auto stāvvietā, manevrēt pilsētas satiksmē) pilsētas auto ar modernām drošības sistēmām. Piegādi Latvijas tirgum veic “Autobrava”, kas ir oficiālais Fiat pārstāvis Latvijā.
“CityBee” darbojas 14 pilsētās Eiropā, piedāvājot vieglo un kravas automašīnu, velosipēdu un elektrisko skrejriteņu nomu. Tā mērķis ir piedāvāt ekonomiskas un alternatīvas transporta iespējas, atvieglojot iedzīvotāju pārvietošanos un samazinot vides piesārņojumu pilsētā. Ikviens varēs ērti iznomāt automašīnu, izmantojot lietotni “CityBee”. Aplikāciju viedtālruņiem iespējams lejupielādēt “App Store” un “Google Play” lietotnēs.
“CityBee” ir investīciju uzņēmuma “Modus Group” projekts. “Modus Group” specializējas finansējuma piesaistē autobūves nozarei, atjaunojamās enerģijas un nekustamā īpašuma projektiem.
Fiati ar manuālām kārbām :(
Nu un? Nevajag slinkot, liekot tiesības.
Mājas lapā gan vēl nav nekādas informācijas. Un cik maksās – kā izskatīsies uz vienīgā konkurenta fona?
Ņemot par piemēru Lietuvu, cenas sanāk aptuveni tādas pašas kā Carguru.
Nesaprotu kādēļ netiek izvēlēti elektroauto? Apkopes izmaksas gandrīz nekādas un iespēja kaut ko sabojāt ir neliela. Manuprāt Škoda e-citigo būtu lielisks variants, jo īpaši ja solītā cena zem 20K€ būs ar PVN.
Tāpēc, ka vēl jau nemaz nav to elektrisko Škodu. Plus, kurš un kur tos auto uzlādēs? Rīgā pagaidām ir tik maz uzlādes staciju, ka šāds bizness būs pārāk dārgs no apkalpošanas viedokļa. Tu vari piespiest (ha, motivēt) klientus uzpildīt auto, kā Citybee dara ar kravas busiem, bet, cik būs jāmaksā klientiem, lai viņi dirnētu to pusstundu vai ilgāk, kamēr tas elektriskais auto uzlādējas? Volkswagen gan Berlīnē mēģinās šādu pakalpojumu ieviest: https://kursors.lv/2019/06/27/volkswagen-izzino-elektroauto-ires-pakalpojumu-weshare/. Es gan domāju, ka tas vairāk domāts kā reklāma jaunajam ID.3.
Viļņā jau darbojas Spark (espark.lt) īstermiņa noma, kurā pieejami tikai elektroauto. Ja viss būs veiksmīgi, varbūt varam sagaidīt arī Rīgā.
Un kur tu pašlaik Latvijā lādēsi to elektrisko ziepjutrauku? Arī Rīgā uzlādes vietas ir vai nu vairumam ar kājām ejot nesasniedzamas vai visu laiku aizņemtas.
“Izpētot rīdzinieku braukšanas paradumus, “CityBee” Latvijā izvēlējies nomai piedāvāt kompaktās “Fiat 500” …”
Jā, rīdziniekiem ir braukšanas paradumi. Kā izrādās. Un tie ir – braukt ar bukašku… ;-)
Tieš tā. Man ir liels, vidējs un mazs auto – pilnīgi noteikti pilsētā mazauto ir pats tas.
Ja nepatīk bukaška, vari paņemt kravas busu un braukt ar zīloni! :)
CityBee ir pa kādam busam pie katra Senukai veikala! :D
CityBee ar tiem busiem jau piespamojuši pilnu YouTube – aktuāli tiem, kuri skatās no telefoniem. Ir ideja kā bez telefona rūtošanas nogriezt viņiem to prieku?
Jāiet youtube caur pārlūku. Es to appu jaunam telefonam uzreiz atspējoju, lai nevērtu caur to vaļā un nevienas reklāmas.
Uztaisi Pi-hole. Princips ir tāds, ka tiek izmantots raspberry pi dators, kas visu trafiku, kas iet caur mājas tīklu filtrē no reklāmām, reklāmu bloķētāji uz pašām ierīcēm pat nav vajadzīgi. Raspberry Pi Zero vari dabūt pa kādiem 10€ internetā. Tad tikai mazliet jāpačakarējas ar paša pi-hole uzstādīšanu un rūtera iestatījumiem, bet grūti nav – internetā kaudze ar pamācībām :)
Kāds ir salīdzinājis ar carguru cenām?
Mūsu cenas FIAT500 auto koplietošanai*:
0.15 EUR/min
4.90 EUR/h
22.90 EUR/24h
129.00 EUR/week
339.00 EUR/month
+
0.15 EUR/km
Ir kāds braucis ar Citybee no LV uz LT? Cik izmaksā brauciens no Rīgas uz Viļņu?
Nu rēķinam. Dienas maksa ir nepilni 23 eiro un tad 0.15 EUR par katru kilometru. Itogo ceļš Rīga-Viļņa-Rīga ar Citybee maksās ap 100 eiro. Es gan neesmu drošs, ka tik tālu ceļu gribēsi mērot ar tādu mazu kurpju kasti :)