Vācu auto ražotājs Volkswagen realizējis savu solījumu un no šodienas klientiem piedāvā elektroauto īres pakalpojumu WeShare. Sākotnēji WeShare būs pieejams tikai Berlinē un sastāvēs no 1500 Volkswagen e-Golf elektroauto. Uzņēmums plāno nākamgad pakalpojumam pievienot vēl 500 elektroauto un tie būs izmēros mazākie e-up! Pēc tam pakalpojumā būs pieejami arī nesen izziņotie ID.3 elektroauto. Sagaidāms, ka Volkswagen ID.3 pārdošanā varētu nonākt nākamā gada vidū.
Kā nākamo pilsētu, kuru iekarot, WeShare ir izvēlējies Prāgu, kur elektroauto nodrošinās Škoda zīmols un pakalpojumu plānots ieviest arī Hamburgā. Šī ekspansija plānota uz 2020. gadu.
Jaunajā pakalpojumā automašīnas būs pieejamas 150 kvadrātkilometru zonā pilsētas centrā un līdz aptuvenai zonai, kur pilsētu aptver Ringbahn vilcienu līnija. Pievienojot papildus mašīnas, tiks paplašināta arī to pieejamības zona. Mašīnas varēs savākt un atstāt jebkurā brīvā publiskajā autostāvvietā, tādējādi WeShare būs ērts klientiem, jo nebūs jāuztraucas par to, ka auto jānovieto speciālās vietās, kas varētu nebūt pa ceļam. Protams, autoparka uzturētājam šāda pieeja radīs lielākas galvassāpes, jo visu laiku būs jādomā par to, lai mašīnas ir vienmērīgi pieejamas visā pilsētā. Sākotnēji WeShare rūpēsies par automašīnu uzlādi, taču laika gaitā centīsies ar dažādiem bonusiem šo uzdevumu novirzīt uz klientu pleciem.
Sākotnēji pakalpojums maksās 19 eiro centus minūtē, bet no septembra cena pieaugs līdz 29 eiro centiem minūtē. WeShare lietotājam būs jābūt vismaz 21 gadu vecam un pakalpojuma mobilajā lietotnē jāpievieno kredītkarte. Tāpat ir jābūt derīgai autovadītāja apliecībai vismaz gadu un jābūt piereģistrētam Vācijā. Izskatās, ka šis pakalpojums nav paredzēts pilsētas viesiem no ārzemēm.
Šāds auto īres serviss nav nemaz tik vienkāršs un Car2go ir nācies slēgt savu darbību Toronto un Čikāgā. Toronto neizdevās vienoties par parkošanās jautājumiem, bet Čikāgā šīs īres mašīnas tika izmantotas noziegumu veikšanai.
Volkswagen e-Golf ir prātīgs tekošās elektroauto paaudzes eksemplārs, kas uzlādēts spēj mērot aptuveni 200 km tālu ceļu. Noskaties video, kas uzskatāmi attēlo mūsu neseno mēģinājumu ar šo auto aizbraukt no Rīgas uz Rēzekni apēst kebabu.
Diez, par cik varēs pārdot piem. 7 g. vecu golfu? Pie tam jāņem vērā,.ka mašīnā ir daudz dārgu elektrobloku, kuri ar ķīniešu kondensatoriem nestrādā mūžīgi un, iespējams,.spīd akumulatoru maiņa par 15k… Pieliekam klāt ritošo daļu, logu pacēlājus un ko tur vēl…
Domāju, ka salīdzinoši ar sākumcenu, tā mašīna pēc 10 gadiem maksās labi ja štuku. :-)
Šinī brīdī gribēsies saprast, kur ir ekonomija!
Negribētu piekrist par drūmo e-auto nākotni, jo akumulatoru cenas krītas un enerģijas blīvums pieaug, kā rezultātā pēc 7 gadiem tie vairs nebūs 15 vai cik K EUR, vai arī būs ilgmūžīgāks akumulators ar lielāku enerģijas ietilpību. Galvenais nonākt līdz e-auto apjomam kad akumulatorus varēs izvēlēties no vairākiem konkurējošiem ražotājiem, lai būtu zemākas cenas un plašāka izvēle.
Ar tām cenām ir jocīgi, jo, piemēram, Fiat 500e cenas ir diezgan augstas neskatoties uz to ka tas ir draņķīgs un diezgan nepraktisks e-auto, savukārt I-on/I-Miev/C-Zero var nopirkt par ļoti lētām naudām.
Parādi, lūdzu, kur iMiev var pa lēto dabūt. Jā, e500 un manuprāt arī eUp ir pārcenoti. E500 noteikti, jo tam nav ātrās uzlādes iespēja.
Nez kāpēc nevienu no pirmajiem elektroauto pēc 8 gadiem nevar nopirkt par štuku. Ne tuvu ne. :D
Ūja, ūja. Tik traki gan nav. Par nepilniem 6k eiro tagad vari nopirkt tikai pirmās paaudzes Nissan Leaf, ja dzen no Anglijas un ar stūri bardačokā. Visi citi maksā tuvāk 10k eiro.
Es savu 15gadīgo Audi arī tirgoju pa 10štukām, tikai nez kāpēc nav pircēju !
Ja neviens nepērk tās e-mašīnas, tad vismaz jāmēģina izīrēt un pieradināt tauta pie e-auto. Īrējot nav braucējam jāsatraucās ko darīt ar mašīnu, kurai izbeigušies akumulatori.