Web Analytics
More
    Reklāma

    Porsche attīsta elektromobiļu infrastruktūru Latvijā un atklāj pirmo publisko uzlādes staciju

    Jaunākie raksti

    Attīstot elektromobiļu infrastruktūru Latvijā, Porsche izplatītājs SIA “Baltijas sporta auto” pie golfa laukuma Ozo Golf Club atklājis savu pirmo publisko elektromobiļu uzlādes staciju un līdz gada beigām plāno atklāt vēl četras.

    “Automašīnas, kas darbināmas tikai ar elektrību, ir nākotne – tās ir ekonomiskas un draudzīgas videi. Šajā virzienā domā arī Porsche, jo zīmols iecerējis ievērojami attīstīt elektromobiļu infrastruktūru ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā. Vēl septembrī prezentējām savu pirmo Porsche elektromobili Taycan, un šogad atvērsim vēl vairākas publiskas vietas Latvijā, kur uzlādēt savu elektrisko auto. Ceram, ka dabai draudzīgs transportlīdzekļu veids kļūs arvien populārāks, un to veicināt gatavs arī Porsche,” apņēmību neslēpj SIA “Baltijas sporta auto” vadītājs Ivars Norvelis.

    Pie Ozo Golf Club uzstādītās uzlādes iekārtas jauda ir 11 kilovati, un pēc vienas stundas uzlādes elektriskais Porsche Taycan nobrauks aptuveni 50 kilometrus. Šādas pašas jaudas uzlādes stacija ir arī pie Porsche centra Rīga, kas paredzēta īpaši uzņēmuma klientiem. Jaunatklātajā stacijā pie golfa laukuma var uzlādēties ne tikai Porsche spēkrati, bet jebkuras markas plug in hibrīda automašīnas, kurās uzstādīta 2.tipa standarta kontaktspraudnis. Uzlādes izmantošana pagaidām ir tikai Ozo Golf Club kluba biedru un golfa spēlētāju privilēģija. Ja auto īpašnieks spēlēs golfu šajā klubā – elektriskais spēkrats tiks pabarots.

    Septembrī Porsche prezentēja savu pirmo elektrisko automašīnu ar nosaukumu Taycan, kurai sākumā būs divas versijas – Turbo un Turbo S. Šīs automašīnas plānots laist apgrozībā nākamgad, bet ar laiku modeļu klāsts tiks paplašināts. Porsche Taycan būs iespējams uzlādēt ne tikai pie Ozo Golf Club, bet jebkurā pieejamā uzlādēšanas vietā. Visas šobrīd esošās uzlādes stacijas ir ar standartizētiem kontaktmezgliem, lai tās būtu pieejamas jebkurai auto markai.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    23 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janis
    20.09.2019 10:16

    ahahahahaa 11kw AC :D Varēja nepūlēties…

    digitalk
    20.09.2019 10:45
    Reply to  Janis

    cik, tavuprāt, vidēji ilgst golfa mačs?

    Janis
    20.09.2019 10:54
    Reply to  digitalk

    Jā jā, par to taisnība, beeet…
    Konteksts – Taycan, kuru tā liela, ir pirmais 800V baterijas elektroauto ar līdz pat 350kw uzlādes spēju. Porche izplatītāja PR par kaut kādu smieklīgu 11kw lādēšanas punktu neiet kopā ar Porche brendu. Kad izlasīju virsrakstu, padomāju – forši, uzliks super ātru DC lādēšanu, lai parādītu uz ko Porche ir spējīgs un ka elektroauto var uzlādēt ļoti ļoti ātri. Bet tā vietā 11kw, būtībā no rozetes… Nu nav nopietni.

    Kursors.lv
    20.09.2019 10:56
    Reply to  Janis

    Kad nav uzlādes staciju, slikti. Kad uzstāda uzlādes stacijas, slikti. Visu laiku viss ir slikti. Zis iz Latvia.

    Janis
    20.09.2019 11:58

    Būsim godīgi, tā nav uzlādes stacija, tā ir rozete.

    Kursors.lv
    20.09.2019 12:02
    Reply to  Janis

    Parasta rozete tev būs ar aptuveni 3 kW jaudu. 11 kW ir pavisam normāla vidēji ātrā uzlādes stacija.

    Janis
    20.09.2019 12:38

    Hah, nebiju iedomājies, ka tu vārdu rozete uztversi burtiski… Bet nu precizēšu – reāli tā tiešām arī ir rozete, bet ne parasta 2 kontaktu. Bet tas ir tiešais savienojums no sadales kastes ar lielas jaudas štekeri, nekāda papildus kaste nav nepieciešama. Līdz ar to šis mega porche PR ir par būtībā krutu pagarinātāju. Nu baigais sasniegums, mega PR iespēja.
    Un P.S. Lūdz publiski nesaukt 11kw par kaut vai “vidēji ātru”. Sauc to par mājas uzlādi. Jo citādi tu radi iespaidu, ka 50km/h uzlāde ir kaut kas “vidēji ātrs” un cilvēki padomās, ka elektroautiņi vēljoprojām ir spēļmantiņas, ja jāgaida stunda, lai nobrauktu 50km, un tas jau skaitās vidēji ātri. Pat tādi eksperti kā Timrots šādas lietas galīgi nerubī, tā kā tava misinformācija tautai ir liela skāde.
    50KW ir minimums ko var saukt par vidēji ātru, 100KW jau varētu uztvert kā ātru. Jo neaizmirsīsim, teslas, etroni, taycani lādējas ar 200kw, un nākotnē vēl vairāk.

    Janis
    20.09.2019 12:51

    Pats izlasīji? Burtiski tajā rakstā 11kw ir “lēnā” uzlāde.

    Agris
    20.09.2019 12:51

    Nu tak pats palasi:
    Mājsaimniecības kontaktligzdām ir standartu noteikti ierobežojumi, tādēļ šis lādēšanas režīms visbiežāk dod 2.4 (1 fāze, 240V, 10A) vai 11..22kW (3 fāzes, 400V, 16..32A). Sadzīvē šo sauc par lēno uzlādi vai paātrināto uzlādi, ja jauda ir virs 11kW.

    Janis
    20.09.2019 12:57
    Reply to  Agris

    Nu ja, tā kā jauda ir <=11kw, tad tā ir lēnā uzlāde.

    Asaris
    21.09.2019 19:28
    Reply to  Janis

    Tur Tev taisnība, labāk saukt par 3 fāžu uzlādes ligzdu. Jo tiešām ir vēl cilvēki kas autojaunumiem neseko, un vēl joprojām domā ka ar elektroauto var nobraukt 100km un baterijas jāmaina pēc 3 gadiem.

    LAN
    20.09.2019 18:18

    Slikti ir ja klaji melo un no mušas uzpūš ziloni. Piemēram: “Esam pirmie valstī, kuri piedāvā iegādāties elektromobili un sekmē šāda veida braucamo infrastruktūras attīstību.”. VW bija pirmie ar 50!KW DC uzlādes staciju Moller Auto Lidosta, Volkswagen centrā.

    Kursors.lv
    21.09.2019 08:23
    Reply to  LAN

    Jā, tev ir taisnība – no teksta izravēju laukā pārāk lielu sevis cildināšanu. Paldies!

    Normunds
    20.09.2019 11:54
    Reply to  Janis

    Gan jau infrastruktūra īsti nevelk tajā vietā papildus 350kw lādētāju :D

    Einis
    20.09.2019 12:20
    Reply to  Normunds

    Mums OIK “nevelk” ātrāku uzlādi. Cipariņi skaitās kā spēļu aparātā kā piespraud pie rozetes.

    Janis
    20.09.2019 12:41
    Reply to  Normunds

    350kw būtu smalki, bet reāli 100kw DC jau būtu kaut kas īpašs priekš LV. Tas, ka kaut ko nevar dēļ pieslēguma vai OIK, ir pieņemams, vienkārši nevajag muļķot cilvēkus ar mega PR un saukšanu to par “vidēji ātru” uzlādi.

    Kursors.lv
    20.09.2019 12:57
    Reply to  Janis

    Ja tā ir vidēji ātrā uzlāde, tad tā arī to šeit saucam. Latvijā ātrās uzlādes stacijas lādē ar 50 kW jaudu. Protams, ārzemēs ir arī ātrākas stacijas, bet tas pagaidām mums nav aktuāli.

    Protams, ka nav nekāds pārākais notikums, taču labi, ka pie čābīgās uzlādes staciju situācijas Rīgā, ka parādās vēl dažas.

    Krotow
    20.09.2019 22:07
    Reply to  Normunds

    Lai taisa PR un būvē apakšstaciju pie autostāvvietas. Būs PR gan pašiem gan Sadales tīklam. Un VIPi ieteiks to vietu viens otram kur pielādēt vāģi pa vidu starp biznesu un mīļāko.

    Asaris
    21.09.2019 19:30
    Reply to  Normunds

    Latvijā tadi vēl ilgi nebūs

    Krotow
    20.09.2019 22:05

    11 kW lādētājs pie tādas vietas kā Ozo klubs ir izsmiekls. Tā ka nākotnē civilais autotransports būs vai nu elektrisks vai nekāds, īpašniekiem jau laikus jāgādā par apakšstacijas būvi pie auto stāvvietas, kur VIPi varēs lādēt savus Tesla S un Taycan’us ar 250+ kW.

    Ok, ok, paldies ka izdarīja kaut vai labas gribas žestu :)

    23.09.2019 09:30

    Publiskā uzlādes stacija, kas pieejama tikai Golfa kluba biedriem. WTF?

    Krotow
    23.09.2019 11:26
    Reply to  Arčiņš

    Citiem uz turieni vilkties vnk tālu :)

    Reklāma