Web Analytics
More
    Reklāma

    Pētījums: dārgie elektroauto biežāk iekuļas satiksmes negadījumos

    Jaunākie raksti

    Eiropas transporta apdrošināšanas uzņēmuma Axa veiktā pētījumā atzīts, ka dārgiem un ātriem elektroauto ir būtiski augstāka iespēja iekļūt ceļu satiksmes negadījumā. Dārgie elektroauto un elektriskie SUV auto par 40% biežāk izraisot satiksmes negadījumus, ja tos salīdzina ar iekšdedzes dzinēju automašīnām.

    Moderns elektroauto paātrinās bez aiztures, turklāt paātrināšanās ir ļoti strauja un nepieradušam autovadītājam negaidīta. Paātrinājums ir tik iespaidīgs, ka automašīnas šoferis nespēj noreaģēt.

    Axa norāda, ka īpaši bīstami ir dārgie elektroauto, piemēram, Tesla modeļi, Audi jaunais E-Tron un Jaguar I-Pace. Tādas automašīnas kā Renault Twizy un Smart Electric Drive statistiski ir daudz mazāk bīstamas.

    Tāpat pēc elektrisko automašīnu avārijām cilvēkiem nav skaidrs, ko darīt vai nedarīt. Ar litija akumulatoriem aprīkotu automašīnu pēc avārijas ir jātransportē speciālā konteinerā, kas pasargās apkārtesošos cilvēkus, dabu un īpašumus, ja tomēr akumulatori aizdegas. Degšana ir ļoti strauja, un to pavada indīgi dūmi.

    Elektriskās automašīnas gandrīz nav dzirdamas – tām nav skaļu iekšdedzes dzinēju, mašīnas aprīkotas ar klusām riepām, tāpat tiek paslēpti dažādi gaisa pretestību radoši elementi, elektroauto pat nav gandrīz nekāda dzesēšanas sistēmu režģojuma mašīnas priekšpusē, kas varētu radīt skaņu.

    Eiropas Savienība ir lēmusi, ka visām jaunajām elektriskajām un hibrīda automašīnām ir jābūt aprīkotām ar pastāvīgi strādājošu skaņas signālu jau no 2019. gada jūlija. Tāpat ar skaņas signālu būs līdz 2021. gadam jāaprīko jau pārdotās elektriskās un hibrīdu automašīnas.

    Avotscnet
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Vitaytys
    26.08.2019 12:46

    Izklausās pēc kārtējā blacmail raksta . Dārgāks bīstamāks par lētāko ? Cmon ,skaidrs ka vienkārši lielākā daļa kas paņemusi dārgāko ,nav pie sajegas ka viņš jāvada un pilnībā paļaujas uz autopilotu kas nav gudrākais veids kā pārvietoties

    LAN
    26.08.2019 15:23

    Raksts ir maldinošs par to vien, ka Etron un I-pace nav aiztures līdz sāk parādīties kāda jauda. Teslām ir arī chill režīms priekš iesācējiem.
    Vēl ir labs jautājums cik no negadījumiem ir dēļ tādiem, kam grūti pagriezt galvu šķērsojot ceļu.

    Šeit ļoti labi iederas teiciens: zem kapota 600 zirgi, taču ēzelis pie stūres.

    Nelabojams
    26.08.2019 15:54
    Reply to  LAN

    Kurš krāniņa staipītājs tev lietos chill režīmu? :D

    Krotow
    26.08.2019 18:01

    Ar jaudīgiem un ātriem auto sitas daudzi nepieredzējušie. Dzinēja tipam ar to nav nekāda sakara. Ne jau aiz nekā ko darīt superauto un sporta auto dīleri organizē kursus speciāli šo auto vadīšanai. Cits jautājums, cik krāniņa staipītāju šos kursus iziet. Skatoties avāriju statistiku, secinājumi uzprasās paši no sevis.

    Galvenais skaņas piesārņojuma iemesls pilsētās ir tieši transports. Vai ir jēga apkarināt elektroauto ar papildus grabekļiem?

    Fedja
    27.08.2019 08:26

    Jaudīgus auto neviens nepērk, lai čilotu! Ar tiem gāž!Un ja gāž, tad arī nošķilt ir daudz vieglāk, kā čilojot!
    Nav starpība, vai tā ir jaudīga tesla, vai kaut kāds Dodge Viper.

    digitalk
    27.08.2019 12:47
    Reply to  Fedja

    starp citu ir starpība — Viper nav pārbāzts ar elektroniskiem asistentiem un to nošķilt vajadzētu būt daudz vieglāk ;)

    Skābene
    28.08.2019 12:50
    Reply to  digitalk

    Apdrošinātāji pie OCTA polises cenas ņem vērā nevis elektroniku, bet motora kW. Jo kW vairāk, jo polise dārgāka! Un tam ir loģika, jo jaudīgāks auto, jo lielāka iespēja, ka pārsniegs atļauto ātrumu. Ātruma pārsniegšana agri vai vēli noved pie neuzmanības vai meistarības trūkuma kļūdām, kas lielā ātrumā nodara lielāku postu.

    Reklāma