Volkswagen izziņojis plānus, kādā veidā tiks izmantoti no elektroautomašīnām izņemtie, nolietotie akumulatori. Volkswagen grasās katru gadu ID.3 rūpnīcā saražot 330 000 elektrisko automašīnu, bet pēc pieciem līdz septiņiem gadiem sāks visai masveidīgi ienākt atpakaļ nolietotie akumulatori.

Automašīnās akumulatori varbūt arī vairs nebūs izmantojami, bet Volkswagen grasās piedāvāt akumulatoru atkārtotu izmantošanu dažādās uzlādes stacijās ar ietilpību līdz 360 kWh. Uzlādes stacijas spēs nodrošināt līdz 100 kW ātro uzlādi. Volkswagen uzsver, ka šāda tipa uzlādes stacijas varētu tikt izvietotas vietās, kur dažādu ierīču un automašīnu uzlāde nepieciešama īslaicīgi, piemēram, festivālu norises vietās.

Nissan un citi elektrisko automašīnu ražotāji arī līdzīgi pārstrādā savus atpakaļ saņemtos akumulatorus. Šādi akumulatori nodrošina elektrību katastrofu vietās vai saviesīgos pasākumos, kur citādi nav iespējams ērti piegādāt elektroenerģiju.

Volkswagen akumulatoru pārstrādes rūpnīca atradīsies netālu no Volfsburgas Vācijā, Volkswagen pārveidos jau esošu savu rūpnīcu, kur iekšdedzes dzinēji tiek salikti kopš 1970. gada. Akumulatoru pārstrādes rūpnīca sākotnēji spēs gada laikā pārstrādāt akumulatorus no aptuveni 3000 automašīnām, kas nesanāk pat niecīga daļa no ID.3 rūpnīcā saražotajiem elektriskajiem spēkratiem.

3
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
KrotowSkābeneassa Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
assa
Guest
assa

Raksts iztulkots korekti?
Es no tā sapratu: akumulatorus neviens no ražotājiem nepārstrādās, bet stums visādās uzlādes iekārtās, kas pusdzīvo akumulatoru dzīves ciklu pavilks drusku ilgāku. Pēc tam pārstrādās tikai nelielu daļu akumulatoru…
Izklausās diezgan nožēlojami

Skābene
Guest
Skābene

Saņemot atpakaļ akumulatoru bloku no tā vienalga būs jāmakšķerē ārā beigtos elementus! Kur tos liks, nav īsti skaidrs.

Krotow
Guest
Krotow

No citur sasēņotiem materiāliem par VW bateriju pārstrādes procesu var saprast ka tā arī būs: nolietotās auto baterijas vispirms izmantos rezerves barošanas risinājumos un pēc tam pavisam nolietotās pārstrādās. Esot iemanījušies nolietotās baterijas labāk sadalīt izejmateriālos (litijā, kobaltā utt.) ar mazāku atlikumu – paredz atkārtoti izmantot līdz 72% no baterijas. Idejas līmenī piekrītu: civilizācija jau saražojusi tik daudz “derīgo” atkritumu, ka drīz vien būs vienkāršāk nevis rakt un pārstrādāt rūdas, bet gan parakties izgāztuvē.

FYI: https://www.electrive.com/2019/02/21/vw-releases-battery-recycling-details/