Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors izmēģina Seat Tarraco

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Auto industrija ir līdzīga Latvijas finanšu stāvoklim – tam ir labs augšējais un apakšējais slānis un vidusslānis ir mazliet atstāts novārtā. Tāpat ražotāji iespringst dažādu izmēros mazāku auto radīšanai un ražo pavisam lielos džipus, šķiet nu jau katram nozīmīgam auto brendam ir septiņvietīgs SUV un es devos vienu no tiem izmēģināt – karstasinīgo spāņu radīto paaugstināto automašīnu, kuru Spānijā nemaz neražo. Ak vai!

    Volkswagen Volfsburgas ražotnē, kura starp citu ir pasaulē lielākā auto rūpnīca ar 6.5 miljonu kvadrātmetru platību un spēj saražot turpat miljonu automašīnu gadā, tiek ražots arī Seat Tarraco līdztekus VW Tiguan, Touran un Golf. Klasiski Seat auto ir nosaukts pilsētas vārdā un šoreiz tā ir Taragona, Tarraco ir VW Tiguan Allspace un Škoda Kodiaq melnmataini čirkanais brālis un tas ir ne tikai izmēros pats lielākais, bet arī dārgākais Seat, ko tagad varam iegādāties. Izklausās intriģējoši, vai ne?

    Reklāma

    Tarraco tehniskā puse

    Kaut Tarraco faktiski ir Tiguan dvīņu brālis un milzīgas inovācijas šeit negaidiet, spāņi nav uztaisījuši vāciešu kopiju, bet auto ir apveltījuši ar sev specifiskām niansēm un spānisku izskatu. Katalonijas septiņvietīgais SUV ir visjaunākais un arī jāatzīst visglītākais no trijotnes, bet kas notiek ar tehnisko pusi?

    Pieejami ir vien trīs dzinēji, bet tie ir vairākās jaudas versijās un zemāk tabulā tas ir apskatāms.

    1.5 TSI 2.0 TSI 2.0 TDI
    150 Zs (250 Nm) 190 Zs (320 Nm) 150 Zs (340 Nm) 190 Zs (400 Nm)
    6 ātrumu manuālā 7 ātrumu DSG 6 ātrumu manuālā / 7 ātrumu DSG 7 ātrumu DSG
    FWD 4Drive FWD  / 4Drive 4Drive

     

    Tātad 1.5 litru benzīna dzinējs ir pieejams tikai ar priekšpiedziņu un sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu un 2.0 benzīna dzinējs tikai ar septiņu ātrumu divsajūgu DSG automātisko ātrumkārbu un 4Drive visu četru riteņu piedziņu. 2.0 dīzeļdzinējs ir pieejams divas jaudas versijās un mazjaudīgākā ir pieejama gan manuālās ātrumkārbas versijā ar priekšpiedziņu, gan automātiskās ātrumkārbas versijā ar visu četru riteņu piedziņu, bet jaudīgākā versija tikai ar automātisko un pilnpiedziņu. VW Tiguan Allspace gan piedāvā 150 Zs dīzeļdzinēju ar DSG un priekšpiedziņu un Škoda Kodiaq piedāvā 150 Zs benzīna dzinēju ar DSG un priekšpiedziņu un šeit ir Seat trūkums, jo ne visiem ir nepieciešama pilnpiedziņa un jaudīgs dzinējs, bet automātiskā ātrumkārba ir kolosāla ērtība šāda izmēra SUV.

    Tarraco jau savā standarta komplektācijā piedāvā adaptīvos priekšējos LED starmešus un dinamiskos aizmugurējos lukturus un tā ir diezgan pamatīga uzdrošināšanās, tieši tāpat arī standarta komplektācijā ir pilnīgi viss iespējamais drošības aprīkojums sākot no avārijas novērošanas un ārkārtas bremzēšanas sistēmām, beidzot ar XDS elektronisko diferenciāļa bloķētāju un tādas lietas, kā joslā noturēšanas asistentu, palīdzību uzsākšanai braukšanai kalnā un noguruma atpazīšanas sistēmu, nemaz nav vērts pieminēt. Dizains ir patiesi izdevies un šis noteikti ir viens no auto, kuram piestāv viss hromētais – priekšējais režģis ideāli sader ar hromētajām durvju līstēm un pelēkajiem dizaina elementiem buferos un durvju moldingos.

    Interjers

    Kam vispār ir nepieciešams milzīgs un daudzvietīgs SUV? Es jau būtu ļoti priecīgs, ja septiņvietīgus Tarraco pirktu vairāk, jo tas nozīmētu, ka Latvijā uzlabojas demogrāfiskais stāvoklis. Bet, ja mēs tā pavisam nopietni padomājam, tad liela daļa šādu automašīnu ražotājam ir vienkārši nišas aizpildīšana. Seat šai nišas aizpildīšanai ir piegājis pavisam nopietni un vismaz pagaidām negrasās piedāvāt lētu un vienkāršu eksemplāru – spāņu mērķis ir tirgu piesātināt ar izskatīgiem un labi komplektētiem lieliem ģimenes pārvietotājiem, bet labākai komplektācijai un augstākai cenai ir arī sava cena – patērētājs prasa kvalitāti un vai spāņi to spēs nodrošināt? Ja mēs tā pavisam virspusēji apskatām tirgū pieejamos modeļus, tad varam redzēt, ka Seat jau standarta aprīkojumā piedāvā lielāko 8 collu skārienjūtīgo info-izklaides sistēmu ar Apple CarPlay/Android Auto atbalstu un 10.25 collu digitālo mērinstrumentu paneli, par navigāciju gan nāksies piemaksāt, bet kam gan to vajag, ja ir Waze? Info-izklaides ekrāna integrācija ir ļoti laba un pārskatāma, tā ir vienā līmenī ar spidometru, bet noteikti varēja izmantot sistēmu ar mazākām sānu malām un bez tām kapacitatīvām pieskāriena pogām gar sāniem, tad būtu pavisam eleganti.

    Centrālais panelis nav veidots no pašas mīkstākās un patīkamākās plastmasas, tas pats attiecas un durvju paneļiem un ātrumkārbas tuneli, bet vismaz pagaidām nekas negrab, vienīgi plastmasas dekoratīvais panelis, uz kura arī atrodas info-izklaides sistēma, gan izskatās briesmīgi, gan arī grabinās nepatīkami. Varam iegūt arī 360 grādu kameru un bezvadu telefona lādētāju, bet par to visu būs jāmaksā papildus. Dārgāko versiju varam aprīkot ar Beats Audio skaņas sistēmu ar 9 skaļruņiem un subvūferi, bet pārējām versijām nāksies samierināties ar mazliet mazāk skaļruņiem.

    Viss pārējais ir klasiski VW grupas stilā ar ērtu un pārskatāmu klimata kontroli un tās vadību un dažādām auto vadības pogām ap ātruma pārslēgu. Turpat arī atrodas Seat braukšanas izvēles ripa, kura izskatās labi un ir nostrādāta ar labiem materiāliem, gluži kā pārējās pogas.

    Sēdekļi kaut nav ar ādas apdari, ir ļoti izskatīgi un materiālu izvēle ir ekoloģiska un tas ir labi, ja kāds rūpējas par apkārtējo vidi. Ādas apdari par relatīvi nelielām naudām var iegādāties tikai dārgākās Limited Edition komplektācijas versijā, bet tas ir gaumes jautājums. Aizmugurējie sēdekļi jau standarta aprīkojumā ir ieguvuši apsildi un arī atlokāmus galdiņus, par kura izturību es derības gan neslēgtu un tramīgāks bērns to pilnīgi noteikti varētu nolauzt, bet to izvietojums ir ļoti ērts un tikpat labi galdiņi kalpos kā portatīvā datora turētājs, tā arī kā sviestmaizes balsts. Trešā sēdekļu rinda ar milzīgu plašumu lepoties nevar un tikšana tur arī nav pats vienkāršākais uzdevums – būs jāveic vairākas darbības, turklāt septiņvietīgai versijai bagāžnieka ietilpība bez nolaistiem sēdekļiem ir diezgan maza. Stūres rats gan ir ieguvis ādas apdari un arī par sportiskumu sūdzēties būtu grēks, tā ir pietiekami resna un izskatīga un vadības pogas ir ērtas, it īpaši skaļuma regulācija ar ripuli.

    Glabāšanas vietas ir daudz, it īpaši durvju kabatās – tur var paslēpt arī sievasmāti, tas kompensē nelielo bagāžas nodalījumu, ja esat izvēlējušies iegādāties trešo sēdekļu rindu.

    Braukšana

    Tā kā esmu braucis ar Škoda Kodiaq un VW Tiguan Allspace un abos auto man ļoti nepatika gaitas īpašības, tad no Tarraco arī daudz negaidīju, turklāt glītie 20 collu diski noteikti dos savu artavu gaitas stingrībai, bet tā kā auto izmērs ir atbilstošs lielajiem diskiem, tad vien uz diskiem vainu novelt nevarēs.

    Izmēģinājuma auto ir pats jaudīgākais 190 Zs dīzelis un tas kā jau minēju nāk komplektā ar septiņu ātrumu DSG divsajūgu automātisko ātrumkārbu un 4Drive visu riteņu piedziņu, bet es neesmu milzīgs šīs kārbas fans, ne velti liela daļa auto ražotāji ir atgriezušies pie klasisko automātisko kārbu izmantošanas. Dinamiskai paātrināšanās šī robotizētā kārba noteikti ir ātrāka un asāka, bet ne jau ātrumkārba ir VW grupas Ahileja papēdis. Neskatoties uz to, ka auto ir būvēts uz klasiskās un nu jau labi iepazītās MQB platformas, VW netiek galā ar pagarinātās bāzes problēmām. Neesmu ļoti tehnisks cilvēks, bet man šķiet, ka visos trīs SUV tiek izmantota nepareiza amortizatoru un atsperu kombinācija – jo bedrēm un gulošajiem policistiem pāri auto brauc vienkārši šausmīgi – ritenis ar tādu spēku dodas virzienā uz leju, ka jūtamais sitiens pilnīgi iziet caur kauliem.

    Uz laba seguma, protams, auto uzvedas lieliski un kas ir interesanti – arī uz pietiekami līdzena grants ceļa Tarraco jūtas kā mājās, problēmas tik sagādā lielas un asas ieplakas. Nesanāca izmēģināt auto kārtīgākā bezceļā vai smilšu ceļos, tur varētu saprast elektroniskā bloķa priekšrocības, bet pietiekami daudz prezentācijas pasākumā Marokā apskatītie tuksneša braucieni deva pārliecību, ka Tarraco lieliski ar to tiks galā. Ceļa trokšņi ir labi absorbēti un vēja troksnis nav dzirdams praktiski vispār pie mums atļautajos ātrumos.

    Sēdpozīcija ir ļoti ērta un atrasties pie stūres ir patīkami, viss ir labi pārskatāms un sasniedzams un nemaz nav sajūtas, ka tu atrodies 4.7 metrus garā auto, mazliet pietrūkst sēdekļu sānu atbalsta un sēdekļi ir mazliet pa augstu, lai ērti varētu atbalstīt elkoņus tam paredzētajās vietās.

    Cenas

    Lai cik tas dīvaini arī nešķistu, Seat Tarraco nav lētākais no trim, cena ir kaut kur pa vidu, bet tas ir viegli paskaidrojams – komplektācija. Škoda Kodiaq ir iegādājams par vismazāko cenu, proti 23 tūkstošiem EUR, kamēr Tarraco sākums ir 27 ar pusi tūkstoši EUR, tātad jūtami dārgāk, bet starta komplektācija tam ir daudz bagātāka, piemēram, Tarraco jau standarta aprīkojumā ir pilnie LED priekšējie lukturi un dinamiskie LED aizmugurē, digitālais spidometrs, trīs zonu klimata kontrole, priekšējo un aizmugurējo sēdekļu apsilde, jumta reliņi, līniju asistents, pilnais parkošanās asistents un vēl kaut ko noteikti esmu aizmirsis. Pats pieejamākais 150 Zs dīzeļdzinējs ar automātisko ātrumkārbu maksās no 33 tūkstošiem EUR un pati pati pilnākā Limited Edition 190 Zs dīzeļdzinēja versija maksās jaudīgus 43 tūkstošus EUR, kuru tagad īpašā akcijas piedāvājumā var iegādāties par 38 tūkstošiem EUR, bet mazliet loģiskākā  XCELLENCE versija ar to pašu dzinēju nepilnus 37 tūkstošus EUR. Izmēģinājuma auto cena ir mazliet virs 39 tūkstošiem EUR.

    Secinājumi

    Par 40 tūkstošiem EUR es noteikti gribētu labāku apdares kvalitāti un modernāku ekrānu un arī Tarraco gaitas īpašības pa klasiskajām Rīgas ielām mani nepārliecināja, nu gluži tāpat kā VW Tiguan Allspace. Pie tam parastais Tiguan brauc lieliski, tātad tā ir vienkārši pagarinātās šasijas problēma. Autobrava pārstāvis gan minēja, ka auto gaitas īpašības pilnībā izmainās, ja tas ir aprīkots ar dinamisko šasijas kontroles sistēmu, kura piedāvā cietībā regulējamos amortizatorus, bet man par to grūti spriest un atliek vien uzticēties. Aprīkots septiņvietīgs SUV šajā cenas kategorijā nemaz nav tik viegli dabūjams, atliek izvēlēties VAG grupas pārstāvjus vai uzmest aci jaunajai Honda CRV septiņvietīgajai versijai, bet pat to atsauksmes ir vēl drastiskākas. Lexus RX-L maksā līdzīgi ar Audi Q7 un BMW X5 un tas ir divas reizes vairāk. Katram auto ir savs pircējs un ja jums patiešām ir nepieciešams šāda izmēra auto ar tik daudz sēdvietām šādā budžetā, tad Seat Tarraco ir glītākais no visiem tiem auto, kurus varam iegādāties.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janis
    13.05.2019 11:47

    Hallo, aizmirsāt par Peugeot 5008. WhatCar 2019.g Large SUV uzvarētājs, cena zemāka, salons par kārtu labāks. Dīvaini, ka citur labi novērtētie tiešie konkurenti vispār pat netiek pieminēti rakstā… Ja grib radīt iespaidu par situāciju tirgū, un ja nav šo zināšanu, nevajadzētu vismaz sākt ar ātru googles vaicājumu?

    Rihards Linde
    13.05.2019 13:04

    Alhambra ir gan dārgāka, gan lielāka par šito.

    Rihards Linde
    13.05.2019 13:36
    Reply to  Māris Gaugers

    Tad varētu izlabot rakstā, ka iet runa par Suv nevis visiem Seat modeļiem.

    Aigi
    13.05.2019 17:00

    Šo modeli ļoti gaidījām, jo vajadzēja 7 vietas un domājām, ka būs lētāks un interesantāks par Kodiaq. Ieraugot pirmo provizorisko informāciju par motoru/ kārbas/ aprīkojuma līmeni, kļuva skaidrs ka nav jēgas gaidīt.
    Par 1.5l tikai ar manuāli, liels fui. 2.0l ar DSG 4×4 par 30+ kāpostiem, priekš kam?
    Palikām pie Reno Grand Scenic 1.4l, automāts labā aprīkojuma līmenī zem 30 kāpostiem ar salona bonusiem – 5 gadu garantiju, bezmaksas apkopēm, signalizāciju, ziemas riepām un reģistrāciju.

    Janis
    13.05.2019 18:15
    Reply to  Aigi

    Aigi vari pakomentēt salīdzinājumā ar Peugeot 5008?

    Aigi
    13.05.2019 18:50
    Reply to  Janis

    Pirms apstājāmies pie Grand Scenic. Izbraucu ar 5008, Kodiaq un Discovery sport. Man no visiem 3 patika vislabāk tieši 5008, jo tā kosmosa kuģa salons bija ļoti patīkams. Ātrumkārba strādāja klusi un dīzeļu atsaucīgs. Kodiaq DSG man nepatika tik labi. 5008 gaitā arī bija komfortabla un salons kluss.
    GS paņēmu tāpēc ka piedāvāja atpirkt iepriekšējo mašīnu par labāku cenu (arī Reno, 3 gadīgu Kadjar). Salonā ietilpība līdzīga varbūt 3.rindā un bagāžnieka lielāks ir Reno. Vienīgi 2.rindas sēdekļi transformācija ir sliktāka. 1.4l 140zs motors ar EDC kārbu (DGS analogs) ir ļoti labā kombinācija elastīgs un atsaucīgs. Tiešām nav kūtrs. Salonā apdare abiem ir laba un kvalitatīva.
    Un protams rūpnīcas/Salona bonusus grūti pašreiz kādam citam ražotājam pārspēt.

    Filips
    13.05.2019 19:47

    Njā.. tas displejs galīgi ne pa tēmu dizainā neierakstās.. izkatās kā aizlienēts no hunday :D Bet vispār VAG grupai interjērs, pogu funkcionāls un izvietojums ir labākais un divriteni 2x neizgudrot!
    Franču dizaineri vispār sazin ko pīpē :F
    Bet nu gaumes lieta ;)

    Reklāma