Eiropas Parlaments lēmis, ka tuvāko trīs gadu laikā būtu jāievieš ātruma ierobežošanas sistēma visām jaunajām automašīnām, kas tiek pārdotas Eiropā. Ātruma ierobežošanas sistēma nodēvēta par Intelligent Speed Assistance (ISA), tā jau teorētiski pieejama vairāku autoražotāju modeļos. ISA esamība jau tiek ņemta vērā Euro NCAP testos.
Viena no mašīnām ar ISA ir Ford Focus, bet vismaz šobrīd ISA ātruma ierobežojumi ir vienkārši atslēdzami. Absolūts vairums autoražotāju ir pret ISA uzstādīšanu automašīnās, bet Eiropas Parlaments vēlas ātruma ierobežošanas sistēmu noteikt kā obligātu. Tiek pieļauts, ka autoražotāji līdz maijā gaidāmajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām darīs visu, lai likuma pieņemšana tiktu atcelta vai vismaz novēlota.
Vienlaikus Eiropa vēlas no 2022. gada redzēt visās jaunajās automašīnās papildus aktīvās drošības elementus, kas sargātu gājējus un velosipēdistus. Dota zaļā gaisma arī tā dēvētās melnās kastes izvietošanai jaunajās automašīnās, lai uzkrātu datus par notikumiem pirms autoavārijas.
Ātruma ierobežošanas sistēma neaiztiks bremzes, tā vienkārši noteiks maksimāli pieejamo degmaisījuma apjomu, neļaujot mašīnai braukt ātrāk par noteikto ātrumu. Tehnoloģija paļausies uz GPS datiem un ceļazīmju atpazīšanu.
Tirgus jau tiek pārdalīts – BMW ražos skrejriteņus, VW droši vien pievērsīsies skrituļdēļiem, PSA grupa (Peugeot, Citroen) noteikti uzsāks ražot kruasānus un bagetes.
Šahs un mats!
Nu tas ir sviests. Tu apdzen mašīnu un pēķšņi Tev atslēdz degvielas padevi un Tu paliec pretējā plūsmā. Avārijas bīstama situācija.
Lol. A kā sanāk, ja es tgd braucu pa šoseju uz 90km/h. Šis pēc zīmes nosaka to ātrumu, a man priekšā smagais kuru gribu apdzīt, man šis būs jādzen uz 90km/h? Reāli kad apdzen, sanāk pat 120km/h dažreiz.
Vēlviens iemesls turpināt krāt Jeep Wrangler. NCAP testi 0 zvaigznes, toties mazāk muļķību iekšā.
Edit:
Yes. ETSC recommends fitting ISA systems that can be overridden temporarily.
Example: a driver is carrying out an overtaking manoeuvre to pass a lorry on a motorway at the same time as a decrease in the speed limit is encountered. In this case, the driver could temporarily override the lower speed limit and complete the manoeuvre at a higher speed by depressing the accelerator down hard to signal to the system that the limiter should be temporarily disabled. If the driver continues to drive above the speed limit for several seconds, the system should sound a warning for a few seconds and display a visual warning until the vehicle is operating at or below the speed limit again. Once the vehicle is operating at or below the speed limit, the override state should be cancelled and normal functionality should resume.
Nemaina būtību, ka debīla sistēma.
Traki. Nevarēs vairs braukt kā apdauzīts blokmāju iemītnieks. :D
Nuja. Apdzīt pa telefonu pļāpājošos un vienkārši dīvaiņus kas vietās, kur atļauts 90, velkas uz 70, arī nevarēs. Blokmāju iemītniekus dabiskā izlase aplasīs.
smagais brauc ar max atļauto. ko iesākt? apstājies, padzer tēju ceļmalas kafūzī, un kad skrejamais būs mitējies – mierīgi turpini ceļu) ja ticība neļauj braukt ar max atļauto – var sēdēt busā, spaidīt ekrānu un nekreņķēties par autobraucēja tiesību ierobežošanu.
pasaule mainās, tas ko darījām senlaikos, pamazām mainās, atmirst un tiek aizstāts ar ko citu. tā tas notocis kopš aizlaikiem, citādi mēs vēl tagad ēstu viens otru jēlā veidā.
Tā ir slikta ziņa CSDD un CP. Uztādītie radari neatpelnīs piķi, bet CP nomirs badā! :D
Turklāt valsts budžetā pamatīgs robs! :D
domājams, ka nebūs tik traki. ir jau vēl citi panti, ko vadītāji neievēro.
Būs jauns čipošanas pakalpojums :)
CSDD būs jāievieš jauns pārbaudes veids – izbrauciens pa šoseju.
Tas nozīmē, ka vienā brīdī kāds ar savu aizvēsturisko žiguli pie 50 zīmes varēs patest garām kādam ar viņa jauno poršu
ņemot vērā kameru u.c. trekeru attīstību, īsais laimes brīdis vainogosies ar iespaidīgu sodu, kura apjoms pārsniegs žika vērtību)
Noskrūvēs numurus un brauks smaidot! Ja noķers, teiks ka numurs upē palika, šturmējot braslu! :)
smaids izdzisīs ātri vien) un pasakas par braslu varēs stāstīt izolatorā, būs īsāks laiks.
Tad jau noderīgāk būtu ieviest kā obligātu standartaprīkojumā radaru kā smagajiem, lai auto aš8na varētu pabrīdināt ka priekšā kāds strauji bremzē vai gājejs izpeld no nekurienes uz gājēju pārejas.
Gājējus vajag aprīkot ar elektrošoka kakla sisknu, kā suņiem, lai neskrien pāri ielai, kad beha lido! :)
Ja padomā, tā ir ideja.
Hui*a tas viss, būs vienkārši jauns pakalpojums – to sūdu atslēgšana. Un kāds uz to labi pelnīs :)
Ir jau prasībās paredzēts, ka būs signed firmwares un pie TA varēs nočekot, vai nav veiktas ražotāja neatļautas modifikācijas. Nu un tad jau kā par neatļautu pārbūvi – trijnieks un prom ar evakuatoru.
Jau tagad slēdzas ar kompi klāt, bet čipotie dīzeļi iet skati tā ka čaukst vien!
Rakstā minēts, ka paļausies uz gps datiem.. tatad ja vnk “noglušī” gps moduli, kaut ar svinu aplej, tad sistēma nestrādās un vari maukt
atkarīgs no softa…nekas netraucē uztaisīt nav gps signāla = max 50kmh
ot tas ir cool! GPS dati – man joprojām iespārda, cik ātri tie tiek atjaunināti. Pagaišgad vienā posmā man spītīgi rādīja 30kmh, lai gan ceļu remonts jau bija beidzies, un bija zīme 90 atpakaļ :D un tu gribēsi normāli braukt, bet skuju – gudrais autiņš tev teiks – braaauksi, mīlīt, uz 30. Jo GPS…
galvenais, protams, ir paust sašutumu) kurš pirms 20 gadiem, mokoties ar dialupu, ticēja, ka interneta ātrums ļaus skatīties tv lielā izšķirtspējā….būs, viss jums būs, vienalga progress iet uz priekšu ātrāk kā masu domāšana spēj tam sekot.
“Pa lielam” tas nozīmē, ka vādu savienojums “jauns autiņš” manī ir miris. pēdējie, ko var ņemt, ir 2019. gada, un arī pēc rūpīgas atlases..
Piekrītu. Jāsāk uzpasēt esošie mazlietotie auto – nākotnē tiem varētu augt cena!
Lai gan noteikti tiks ieviesti dažādi papildus nodokļi “bīstamajiem” auto lai maksimāli apgrūtinātu to uzturēšanu un veicinātu izvēlēties jaunos “drošos” auto…
Nākošais līmenis būs, ka rēķinu par pārsniegto ātrumu sarēķinās uzreiz pēc auto obligāti iebūvētā GPS datiem, patiesībā daudziem premium auto to varētu izdarīt jau šodien. :)
Sakiet vien taisnību. Virziens uzdots uz personiskā auto transporta likvidēšanu pēc būtības. Kā tur palika ar pārvietošanās brīvību?
Pareizi – jo tas ir ļoti dārgs, aizņem daudz vietas (lasīt dārgs) un bīstams (katru gadu Latvijā gandrīz 5000 cietušo).
Parasti par “skriešanu” runā tie, kas nejēdz braukt pa ceļa labo pusi, izmisīgi visādos veidos mēģina kavēt satiksmi un dažkārt pamanās ar savu blusu piekakāt pat trīs joslas vienlaicīgi… Ko tur teikt, tā ir Latvija. Nedz Eiropā, nedz Āzijā, nedz citos kontinentos tā nebrauc. Katrā valstī, protams, ir savas īpatnības, diemžēl mūsējā tā ir – čakarēt citus. Ja gribi tikt tādam murmulim garām, nesanāks. Tiks izdarīts viss lai tevi pačakarētu. Ja kas, pierādi sevi trasē!!! :))) Bet riebekļu uz ceļiem paliek arvien vairāk…
Tu būtībā ilustrē vidējo vadītāja domugājienu. Murgains savārstījums starp braukšanu trasē, murmuļiem, braukšanu āzijā, izdomātiem noteikumiem, mistiskiem busiem, kas kākā uz ceļa, izdomātiem ienaidniekiem, kas katru dienu braukā riņķī, lai čakarētu tikai tevi. Parasti tādi, kā tu aprobežojās ar Vācijas piesaukšānu. Bet tu bez stresa ņem visu Eiropu un Āziju ( tas sanāk Krieviju tai skaitā :) ). RESPEKT.
Tev laiks izrakstīt piespiedu nosūtīšanu uz skandināviju mācīties civilizāciju.
P.S. Trīs joslas LV ir tikai D-tilts, Salu tilts, Jūrmala, mazs gabaliņš Juglā, vēl varbūt kāds pleķītis, bet tieši tajās vietās tev murmuļi nelaiž garām.
Trijās joslās paliek melnas svītras uz ceļa – divi dīzeļa izpūtēji un piloša eļļa – tā teikt klasiskais rAudi :D
“Tehnoloģija paļausies uz GPS datiem un ceļazīmju atpazīšanu.”
Manam auto ir ceļazīmju atpazīšanas sistēma. diemžēl tā nedarbojas kā nākas. Divi reāli piemēri no ceļa posmiem, kur braucu ikdienā:
1. ir ceļa posms, kur neilgi pirms izbraukšanas no apdzīvotas vietas ir uzstādīta zīme 50, jo pirms tam bija 70. Bet auto uzskata, ka esmu tās darbības zonā vēl ilgi pēc izbraukšanas no apdzīvotas vietas – kamēr nenonāku līdz krustojumam, kur man ir jānogriežas.
2. ir zīme 30, kura darbojas līdz krustojumam, kurš atrodas pēc apmēram 50 metriem, bet auto uzskata, ka man jābrauc uz 30 apmēram 1,5 km, kamēr nenogriežos uz cita ceļa.
Labi, ka viņš tikai vizuāli brīdina, ka tiek pārsniegts ātrums (kas nav patiesība), nevis kontrolēts degmaisījums.
Īsāk sakot sistēma atpazīst tikai ātruma ierobežojuma un apdzīt aizliegts zīmes. Par to, cik tālu tās darbojas programmētāji aizmirsa datoram pateikt.
Cilvēku neizmainīsi! Ja ir tas benzīns galvā tad ir… It īpaši esošai paaudzi kas vēl ir piedzīvojši lielus un jaudīgus dzinējus mašīnās bez braukšanas asistentiem. Labākais ko izdosies panāk ar šīm sistēmām būs ātruma ievērošana konkrētās autostrādēs vai konkrētos ielu posmos. Pat mans pensijas vecuma sencis uz brīvas šosejas nekad nevelkas uz 90km/h, bet gan normāli kruīzē uz 110km/h – 120km/h.
Nedaudz absurdi – laikos kad auto ir aprīkoti ar entajām drošības sistēmām, izcilām bremzēm un ir stabilāki kā jebkad, ar tiem vairs nevarēsi ātri pabraukt! Burtiski! Jo maksimāli atļautais braukšanas ātrums nav pieaudzis jau vairākas desmitgades!
kurš teicis, ka cilvēku braukšanas prasmes ir augušas līdzi auto iespējām? tieši otrādi – stress un steiga padarījušas cilvēkus par sliktākiem autovadītājiem. varētu teikt – laikos, kad auto bija nejģā sarežģīti un pārslēgt ātrumus bja vēl jāmāk, vadītājs visu laiku bija koncentrēts, sekoja līdzi notiekošajam. tagad gandrīz visu dara auto pats un to mazumiņu, kas cilvēkam vēl jādara, bieži vien arī nespēj paveikt jo – uzmanība klejo starp kapijas krūzi, izklaidi ekrānā un bērnu kviecieniem pēc limonādes. paradoksāli, bet ne vienmēr tehniski pilnīgākais risinājums ir automātiski arī drošāks.
arī tiesības var dabūt jebkurš, ja nu tikai pavisam aklam neiedos, bet jebkurš nenosvērtais vai pat psihopāts iziet komisiju ka nemetās. dzīvojam laikos, kad dalība satiksmē un vēlēšanās būtu jānopelna un jāpierāda atbilstība, nevis piešķirt katram kas vēlas.
like
Tas nav absurdi. Ir ievērojami pieaudzis satiksmes dalībnieku skaits, satiksmes intensitāte u.tml. Šodien personīgais transporta līdzeklis nav ekstra, kas pieejamS izredzētajiem. Ar auto brauc jebkurš, kas var nospiest pedāli, un 99%+ tas ir veids noklūšanai no A->B.
95% negadījumu notiek cilvēku kļūdas dēļ – neuzmanība, stress, nogurums, alkohols utt. (pētījums 2016)
Tāpat lielāks braukšanas ātrums nepalīdz nokļūt galapunktā ātrāk.
Atsauce
Pētījums -> https://www.rospa.com/rospaweb/docs/advice-services/road-safety/road-crashes-overview.pdf
ak jel, šis nesaprašu līmeņa argumentējums. izcilas bremzes, brīva šoseja… ātruma ierobežojumi nav balstīti tikai uz bremzēm un šosejas brīvības (kas jebkurā brīdī var kļūt nebrīva, piemēram, ar briedi uz tava motora pārsega un stiklā…)… tas 90 stundā ir tāds kompromisa cipariņš, kas palielina izdzīvošanas izredzes, nodrošina reakcijas laiku (varbūt tas arī Tev ir saīsinājies reizē ar izcilām bremzēm?) utt. arī 50 stundā pilsētā nav no pakaļas izvilkts cipars
Es gribētu šo redzēt pēc tam, kad ieviesīs googleauto, kurš pats uz skolu aizvedīs bērnus. Manu rumpi mājās pēc bāra apmeklējuma.