Bloomberg ziņo par baumām, kas skars visu Eiropas automašīnu industriju – Volkswagen grasoties jau 2026. gadā uzsākt strauju atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem. Vēl līdz tam laikam gaidāma viena lielā modeļu atjaunošana, bet pēc tam – tikai elektromobīļi.
Volkswagen grasās izmantot iekšdedzes dzinējus tikai absolūtas nepieciešamības gadījumos.

Porsche Taycan būs pirmais Volkswagen grupas auto, kas iezīmēs šo apņemšanos. Elektrodzinēju automašīnas būs pieejamas 12 Volkswagen grupas automašīnu zīmoliem. Tuvāko piecu gadu laikā Volkswagen investēs 50 miljardus dolāru elektroauto un pašbraucošu automašīnu izstrādē.
Elektromobiļi tas labi, bet kur uzpildīties? Šobrīd nesaprotu kā kāds ar tiem vispār var pārvietoties. Uzpildes vietas var uz vienas rokas pirkstiem saskaitīt. Un pat, ja tādas atrodas tad uzpilde ilgst tik ilgi, ka var aiziet mājās pagulēt vēl. Pie dzīvokļa arī nepiebraukšu un rozetē neiespraudīšu. Bet nu laiks jau vēl ir līdz tam…
Oi, nu jau ir krietni vairāk to staciju Latvijā. Pat negaidīti daudz, ap 70 http://www.e-transports.org/index.php/features-mainmenu-47/team
uz visu rīgu 2-3-4 lādētavas, pat ātrās…nav saprotams, cik soketi katrā ir pieejami, bet pagaidām bez privātmājas vai garantētu rozeti stāvvietā ar elektroauto diez ko nevar iesākt.
protams, ja strauji sapirktos kā norvēģijā, gan jau būvētu arī lādētavas.
kāds ir paskaitījis izmaksu starpību lādējot mājās un lādētavā? laiku pat nerēķinām, 20min. iekšdedzes auto ir ļoti ilga uzpilde, un ļoti ātra elektriskajam.
protams, kas es par to, lai vismaz pilsētās xxigs būtu pēc iespējas mazāk iekšdedzes dzinēju. cik tad var dzīvot 19gs rūpniecības atmosfērā)
Sākot no 0.18 EUR/KWh. Atkarībā no lādēšanās ātruma, kuru ietekmē akumulatora uzlādes līmenis un temperatūra (Leafi un E-Golfi ātri vien sāks “rapidgeitot” (jo nav akumulatora termālā menedžmenta sistēma un izskatās, ka jaunajam 60KWh Leafam arī nebūs) – ierobežot uzlādes ātrumu, lai nepārkarsētu akumulatoru, parasti tas notiek vasarā pēc dažām ātrajām līdzstrāvas uzlādēm, tādēļ arī maksa par enerģiju sāks ievērojami pieaugt, jo maksa ir 0.15 EUR/minūtē.
Lādēšanas līknes dažādiem auto:
https://insideevs.com/fast-charging-curves-popular-electric-cars/
Tā kā Latvijā apmaksa E-Mobi tīklā ir par laiku (0,15 eur/min), tad uzlādes izmaksas variē atkarībā no auto modeļa (cik kW spēj paņemt pretī), auto uzlādes līmeņa (jo pilnāka baterija, jo lēnāks ātrums) un apkārtējās vides apstākļiem (lielā salā auto baterija parasti lādējas lēnāk).
Vienkārši ņemot – lādēt mājas vai darbā pēc tīkla tarifa sanāk ap 2x izdevīgāk kā pašlaik pieejamās ātrajās uzlādēs.
paldies, pēdējā rindkopa ir tas, pēc kā lūkojos.
protams, protams – reizes kā tādas vēl nav viss, jāskatās arī absolūtie cipari cik tad izmaksā viena uzlāde, bet saprotams – par ātrumu ir jāpiemaksā.
Lai saprastu izmaksas, jārēķinās ar patēriņu 17 – 21 kWh/100 km.
Vasarās un mazākiem auto mazāk; lielākiem auto – lielāks. Tesla model X kaut kur ap 24 kWh/100 km. Pārējo vari pats izrēķināt.
Es tak par vienu pilsētu runāju ne visu Latviju. Nebrauksi tak no Rīgas uz Liepāju uzlādēt :D Pašā Rīgā ir tikai 6 un bija vēl nesen kaut kāds tests, ka ne visas 6 arī ir pieejamas, jo dažas tur tikai uz papīra ir uzlādēs stacijas. Tā kā sanāk patālu braukāt, ja kāda vēl izrādās aizņemta. Beigās var beigties elektrība, kamēr atradīsi, kur piespraust.
Bet vispār būtu lieliski, ja stāvvietās varētu ierīkot uzlādi. Atstā mašīnu stāvvietā un kamēr strādā mašīna jau uzlādēta.
To no komentāra nenolasīju, atvaino. Bet kā redzi pēc uzlādes punktu skaita pieauguma Latvijā, tad to kļūs krietni vairāk arī Rīgā un citās pilsētās. Tagad elektroauto ir opcija, ja ir iespēja to kaut kur ērti uzlādēt pa nakti (mājās vai kādā garāžā/stāvvietā).
Ja liela daļa tagad sapriksies elektro auto tāpat nepaspēs sabūvēties uzlādes stacijas pietiekamā daudzumā zinot Latvijas organizētību. Pie visai lielā parasto tanku skaita un blīvuma tāpat iebraucot tajā nākas reizēm gaidīt, lai uzpildītos. Daudzi izvēlas kādus tankus, kur zemāka cena un tad tur rindas veidojas. Tad nu tā pat, visticamākais, būtu ar uzlādes stacijām.
Pagaidām mīnusi ir kur lādēt, uzlādes laiks un nobraucamais attalums ar vienu uzlādi. Un īsti netiek apspriests arī dzīvildze šādiem auto, TopGear izsprieda, ka baterijas jāmaina būtu pēc 5 gadiem. Vai tas būs izdevīgi un cilvēks, latvietis parastais, to varēs atļauties?
Nevajag uz elektroauto attiecināt ICE automobīļu paradumus. Uzlāde elektroauto galvenokārt notiek mājas vai darbā. Neviens speciāli nebrauc lādēties ātrajās uzlādēs – to dara pa ceļam tālākos braucienos. Izņēmums ir takši Rīgā, bet tas ir cits stāsts.
Ma ir 6 gadus vecs auto un bateriju degradācija ir 10, max. 15%, ko ikdienā galīgi neizjūtu, tā kā TopGear var iet ratā.
Un kādam skaitam no Latvijā dzīvojošajiem ir reāla iespēja uzlādēt auto mājās? Tiem, kuriem ir privātmājas un kuri dzīvo jaunajos projektos, ja apsaimniekotājs ko tādu ierīkos. Parastai tautai nekas neatliek, kā turēties pie ierastā.
Te nav runa par to kas ir videi draudzīgāks un kas būtu labāk, bet ko var atļauties cilvēks.
Tas, ka tev uz vienas rokas ir 70 pirksti nav jāafišē, bet jāiet pie ķiruga :D Taču tas, ka elektro auto ir nepieciešama privātā garāža (kur pa nakti salādēties), gan ir neapstrīdams fakts.
Vai garāža vai iespēja lādēties darbā.
Ja nav pieejama lēnā uzlāde mājās/garažā, tad elektroauto ir daudz neērtāks, taču, ja ir iespēja uzlādēt mājās un vairāk par 300-500km dienā jābrauc ir reti, tad visticamāk Tavs kopējais patērētais laiks vidēji lādējot auto būs mazāks nekā lejot degvielu, jo, lai ielietu degvielu, ik pēc ~1000km ir jāizmet līkums caur degvielas uzpildes staciju, jāpatērē 5-10 min., kas gada griezumā varētu sasummēties 2,5-5 stundās, ja nobrauc ~30 000km. Elektroauto uzlādei atliek pāris sekundžu laikā piespraust vadu mājās.
Pierēķini privātmājas iegādes izmaksas, ja vēlies pārcelties no Ziepniekkalna ķīnas mūra uz savu hauzīti! No 9tā stāv loga tak vadu lejā nemetīsi un ar dzīvokļa pieslēgumu ātrai uzlādei būs par īsu!
Ja tomēr paliec dzīvot Ziepī, tad jārēķina vismaz pus stunda braucienam līdz rozetei un tad vēl jānakšņo mašīnā, kamēr lādējas! :D
Ja arī tuiksi pie fiksās uzlādes, tur priekšā būs jau kādi 5-6 līdzīgi mobīļi un katram vismaz 30-40 min, kas būs stipri garš pasākums. Daudz garāks, kā saulainā dienā izstāvēt rindu uz automazgātavu!
No Ziepniekkalna tu brauc kur? Uz darbu un uz visu dienu atstāj stāvvietā? Tur var ierīkot uzlādi un tad šis process nevienam netraucēs.
Ja grib palikt tomēr ziepniekkalnā, tad, viens no optimālākajiem variantiem būtu iegādāties garāžu:
https://www.ss.com/msg/lv/real-estate/premises/garages/riga/ziepniekkalns/ckikx.html
Un es īsti nesaprotu, kādēļ tik ļoti uzsver ātrās lādēšanas nepieciešamību. Pieštepselējies vakarā pie rozetes un no rīta akumulators pilns.
Un par ātro uzlādes staciju trūkumu, manuprāt, ļoti ilgi nevajadzēs sūdzēties, jo rindas pie uzlādes stacijām ir principā tikai Rīgā un ja ir pietiekami liels akumulators, tad nepieciešamībai uzlādēties Rīgā nevajadzētu rasties, kā arī ir iespēja izvēlēties izlaist vairākas ātrās uzlādes stacijas ceļojot pa Latviju, ja tās ir aizņemtas + e-mobi lietotnē var redzēt uzlādes staciju statusu.
Kāpēc man vajag ātro uzlādi!? Tāpēc, ka man patīk impulsīvi braucieni! Mēdzu vīkendos aizšaut līdz Tallinai, Viļņai, Vai tepat pa Latviju no Rīgas uz Liepāju, Ventspili, Daugavpili. Turēt divas mašīnas, vienu Rīgai otru nedēļas nogalēm nav racionāli. Ja jau esam moderni, tad ņemam elektrisko. Ko varam atļauties par saprātīgu cenu? Sanāk kaut kāds elektriskai Focus, E-Up, vai Leaf. Cik ar tiem var nobraukt? +/- 100 km, un ziemā pat mazāk. Tātad ceļā no Rīgas uz Liepāju aptuveni Saldū būs jālādējas. Tātad lēnā uzlāde atkrīt, vajag ātro. Kamēr Saldus Cirkulī ģimene iet uz tualeti, pērk hotdogus un strebj kafiju, akumulātors atgūs… Read more »
Pērkot lietotu auto, es piekrītu, taču pērkot jaunu auto ir labākas alternatīvas, piemēram, Hyndai Kona (maksā lētāk kā E-Golfs, taču 2 reizes ietilpīgāks akumulators un 2 reiz ātrāka uzlāde, ja lādētājs atbalsta 100 KW. Ziemā kādi 250-300 km, vasarā gandrīz 500km. Vienīgi braucot uz Igauniju varētu tiešām būt pašvaki ar lādēšanu, jo CCS ātrās uzlādes stacijas ir tikai dažas, taču ir pilns ar Chademo līdzstrāvas uzlādes stacijām (Leafam un Kia SOUL (jaunajam būs CCS)).
Kaut kad nākamgad vajadzētu būt pieejamam arī Kia E-Niro un Soul ar 64 KWh akumulatoru.
Tad jau sanāk, ka šobrīd labākā alternatīva tomēr būs Plug in hibrīds. Pa Rīgu pietiks ar nakts uzlādi no rozetes, bet jebkur citur braucam ar benzīnu un nelauzam galvu. Kad izveidos infrastruktūru un tiks skaidrībā ar uzlādes standartiem, tad jau paņemsim kaut ko 100% elektrisku.
Par to patērēto laiku pilnīgas auzas. Cik tu patērē laika rakstos šādu kometāru? Parēķini cik tev gadā stundas aiziet lasot ko citi komentē un pats komentē?:D
Uzpildīt degvielu neaizņēm daudz laika, turklāt ielej pilnu bāku un žvīlē, kā nu kurš, pat 1000km. Tad atkal 5min un atkal esi gatavs 1000km. Labi, kaut vai kādam strēbējam tie būtu 500km līdz kārtējai uzlādei. Bet tas tāpat ir 5min uz rullē tālāk, kamēr tavs elektromobilis visu nakti un katru nakti stāvēs pie vada.
Tas viss ir bleķis. VW tikai plātās ar saviem grandiozajiem plāniem jau vairākus gadus, bet reāli ražo pārcenotu E-Golf un E-Up. Labāk būtu ko reālu palaiduši tirgū. Pašlaik tas ir tikai “māku māku, protu protu”.
Sakritība vai nē, bet šodien Delfos raksts kā Timrots ar VW e-golf uz Liepāju brauca un tālāk par Bikstiem netika! :D
Ja Timrots nebūtu pilnīgs ēzelis, viņš bez problēmām būtu aizbraucis. Tas raidījums bija kārtīgā TopGear stilā :D
Ar auto izvēli tiešām sanāca auzas. Būtu vēl golfa mašīnīti paņēmis.