Kursors izmēģina Jaguar E-Pace

Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

6

Jaguar ir pārsteigumu un nenoteiktības pilns auto ražotājs. Kāpēc? Paskaidrošu iemeslu.

Pēdējos divos gados esmu izmēģinājis daudz un dažādas Jaguar automašīnas, un izmēģinājumi ir nesuši pārdomas. Pirmo Jaguar SUV F-Pace es iemīlēju ar acīm, bet braukšanu un salona iekārtojumu knapi piecietu. XF sedanam skaistākā auto titulu es nepiešķirtu, bet tā fantastiskā vadāmība, dinamika un pārliecinātība mani pārsteidza. Vairākas reizes esmu braucis arī ar sportisko F-Type kupeju, un tajā man patika viss – gan skaņa, gan izskats, gan arī mazliet nervozā vadāmība. Pilna izjūtu buķete!

Reklāma

Jauno E-Pace krosoveru es pirmo reizi dzīvē ieraudzīju vēl pagājušogad un varu godīgi teikt, ka neesmu sajūsmā ne par vizuālajām aprisēm, ne arī par plastmasīgo salonu. Kad saņēmu uzaicinājumu pilnvērtīgam izmēģinājumam, lielas cerības neloloju. Un kā es vīlos! Ne jau automašīnā, bet savā pirmajā iespaidā. Taču neskriesim notikumiem pa priekšu, pastāstīšu jums visu.

Kas ir Jaguar E-Pace?

Nepārsteidzieties ar E burtu, šim auto nav nekāda sakara ar elektrību. Ārējā veidolā līdzīgu elektrisko versiju sauc I-Pace. Redziet – kā jau minēju, Jaguar ir pārsteigumu pilns, gluži kā indieši. E-Pace ir otrais Jaguar radītais apvidus auto, kurš sastāda tiešu konkurenci BMW X1, VW Tiguan, Volvo XC40 un visiem citiem standarta izmēra kompaktajiem SUV, ko esam apsaukuši par krosoveriem. Tagad ir ļoti trendīgi pirkt vai nu lielu (un, vēlams, septiņvietīgu) SUV, vai jauno A0 klasi – piemēram, VW T-Roc izpildījumā. Vidējās klases krosovers, kaut ļoti populārs, ir slavas norietā. Tomēr tos ražoja un ražos, pirka un pirks.

E-Pace ir Skotijas dizainera rokas zīmēts un Ķīnas zaldātu montēts. Izklausās pēc sapņa, vai ne? Labi, nebiedēšu – Eiropas modeļi tiek montēti Austrijā.

Auto ir moderns – gan priekšējie, gan aizmugurējie LED lukturi atbilst pilnīgi visām mūsdienīga auto prasībām, dizaina līnijas ir ļoti plūdenas un mazliet strupais purns uzreiz izceļ Jaguar dižciltību. Es domāju Jaguar emblēmas dižciltību, protams.

Zem motora pārsega

Nav milzīgs pārsteigums, ka E-Pace dzinējam ir tikai papīra piena pakas tilpums. Tas pilnībā veidots no alumīnija un novietots šķērsām, kas atļauj kā priekšpiedziņas, tā arī pilnpiedziņas uzstādīšanu. Tomēr visu cieņu, ražotājs piedāvā tik karstus dinamikas parametrus, ka pat neviļus rodas jautājums, vai mazāka jauda arī ir iespējama? Šeit ir sanācis pamatīgi iekabināt konkurentiem, piedāvājot gan modernu pilnpiedziņu, gan modernu automātisko ātrumkārbu, gan arī manuālās kārbas opciju pie jautriem dzinējiem.

P250 249 Zs (365 Nm) 9 ātrumu automātiskā ātrumkārba AWD
P300 300 Zs (400 Nm) 4WD Active Driveline
D150 150 Zs (380 Nm) 6 ātrumu manuālā ātrumkārba FWD un AWD
D180 180 Zs (430 Nm) 6 ātrumu manuālā vai

9 ātrumu automātiskā ātrumkārba

AWD
D240 240 Zs (500 Nm) 9 ātrumu automātiskā ātrumkārba 4WD Active Driveline

 

P ir benzīna dzinēji un D ir dīzeļdzinēji– to, pieļauju, uzreiz sapratāt. Jaudīgākās versijas ir aprīkotas ar Active Driveline sistēmu, kura optimizē auto vilkmes kontroli un ļauj kādam no aizmugurējiem riteņiem saņemt 100% griezes momentu, lai nodrošinātu perfektu riteņu saķeri ar segumu.

Interjera aprises

Salons ir ieturēts jaunajā Jaguar stilā un krasi neatšķiras ne no pārējiem saviem brāļiem, ne arī no koncerna otra lolojuma – Land Rover interjera. E-Pace iekārtojums ir ļoti glīts, pārskatāms un ērts. Es, godīgi sakot, neesmu liels fans mūsdienu klišejai info-izklaides ekrānus taisīt kā izceltas un no paneļa ārā lienošas planšetes, manām acīm tīkamāka ir ekrāna integrācija panelī. Liela ekrāna gadījumā tas nemaz nav tik vienkārši, tomēr E-Pace ir iemanījies 10 collu skārienjūtīgo paneli integrēt gandrīz izcili.

Pats panelis ir stingrs, bet inženieri ir mazliet ietaupījuši uz plastmasām ap ātrumkloķi un pie rokas balsta, tās ir ļoti plānas, grabošas un pieļauju arī, ka ātri saskrāpēsies. R-Dynamic multifunkciju stūre ir ērta, bet nelielas auzas ir savārītas uz pašas stūres, kur pogu daudzums ir kolosāls. Dizaineris ir centies pogas izkārtot reljefā, lai padarītu tās ērtāk lietojamas un pārskatāmākas, bet praksē šis dizains izraisa dažādu pogu netīšu nospiešanu, kad aktīvi grozi “baranku”.

Izmēģinājuma auto ir First Edition, tas ir bagātīgi komplektēts, un Windsor ādas apdares panelis, sporta sēdekļi ar sarkaniem diegiem izskatās ļoti gaumīgi. Stūres apsilde, priekšējo sēdekļu apsilde un ventilācija un aizmugurējo sēdekļu apsilde, kaut nav nekas īpašs, tomēr ir patīkams aprīkojums.

Īpaši gribu izcelt salona temperatūras attēlošanas un regulēšanas pogas, kurām lieliski veikta ekrāna integrācija ap apslēptu funkciju – uzspiežot uz temperatūras regulatora, tiek aktivizēta sēdekļu apsildes regulācija. Sākotnēji man šķita dīvaini, ka sēdekļu apsildi var regulēt tikai no info-izklaides ekrāna, bet atklājot veikli apslēpto režīmu, uzslavēju izdomu.

Sēdpozīcija ir pat relatīvi zemu un vairāk sportiska nekā džipiska. Info-ekrāns un spidometrs ir vērsts uz vadītāju, kuram krēslā atrasties ir ļoti patīkami.

Braukšanas izjūtas ir pārsteidzoši labas

Jā, tik tiešām. Jau no pirmajiem metriem auto sevi pierāda vislabākajā gaismā. Kaut 180 Zs jauda pie 1800 kg pašmasas nav nekāds tehnikas sasniegums, dinamika ir laba. Tas būtu paskaidrojams ar jauno 9 pakāpju ZF ražojuma automātisko ātrumkārbu un arī diezgan augsto 430 Nm griezes momentu. Jāatceras, ka jaudu mēs pērkam, bet ar griezi mēs braucam.

Jāpiemin, ka pilnpiedziņas sistēma ir pastāvīga, proti, tā nepieslēdz aizmugurējo asi pēc nepieciešamības, bet vilkme tiek padota uz visiem četriem riteņiem visu laiku. Jā, tas noteikti apēd papildus vismaz litru degvielas, bet kurš gan šādā auto to skaita.

Ar Active Driveline sistēmu ražotājs sola aizmugures piedziņas auto braukšanas izjūtas un nemelo ne par milimetru, lieli sniegoti laukumi var likt dažam labam BMW nolīst stūrī un nokaunēties par savu sniegumu.

Ar 240 Zs dīzeļdzinēju auto varētu būt pavisam jautrs un mani māc šaubas par 300 Zs benzīna dzinēja nepieciešamību E-Pace vispār. Atceros, vienā senā slavenā britu auto raidījumā vadītājs stāstīja par Jaguar F-Type un arī bilda, ka tam auto nemaz nav nepieciešams rēcošs un ļoti jaudīgs V8 dzinējs, sportiskā kupeja ir pat labāka ar V6 dzinēju. E-Pace gadījums ir pavisam līdzīgs, 300 Zs dzinējs šo auto varētu padarīt neveiklu.

Slikts plāns ir labāks par laba plāna neesamību

Tā teica viens Latvijā viegli atpazīstams politiķis un šis kolorītais teiciens izcili atbilst piedzīvotajam izmēģinājuma laikā. Šim teicienam es pat veltu atsevišķu rindkopu. Skaistu foto meklējumos ceļi veda Saulkrastu virzienā un man padomā bija grants karjers, kurš ziemas aizsegā ir dikti pievilcīgs. Sacīts – darīts. Nobraucot no viena maza uzkalniņa tuvāk ūdens tilpnei, mazliet pārrēķinājos seguma stingrībā un auto nogrima. Dziļi nogrima. Kad izkāpu no auto un iegrimu dubļos līdz potītei, sapratu, ka nu ir ziepes un būs vien jāmeklē traktors. It kā smieklīgi, it kā ne, bet atmiņā uzreiz atausa reiz dzirdēts teiciens “jo labāks džips, jo tālāk jābrien pēc traktora”. Plinti krūmos uzreiz gan nemetu un ar fotogrāfu vismaz sākumā izlēmām mēģināt tikt galā saviem spēkiem. Ne velna, auto kust tikai centimetrus katrā virzienā. Mēģinot rast risinājumu  situācijai, klaiņoju pa info-izklaides sistēmas parametriem un iestatījumos pamanīju speciālus braukšanas režīmus, kuri saucas All Surface Progress Control un Low Friction Launch, proti, vājas riteņu saķeres starts. Speciālais režīms ar desmitiem sensoru palīdzību pielāgo pilnpiedziņas sistēmu un kontrolē akseleratora pedāļa jūtību, lai riteņi lieki neizspolē, un palīdz tikt galā ar neparedzētām situācijām. Nu gluži kā manējā.

Nieka 15 minūšu laikā auto stalti stāvēja uz stingra seguma un varējām tikai noraudzīties uz dziļajām pēdām mīkstās grants segumā, no kura brītiņu atpakaļ pat necerēju tikt ārā bez traktortehnikas iesaistīšanās. Nesaprotu, kā, bet E-Pace to izdarīja. Skaļi aplausi inženieriem.

Cenas un apdares versijas

Jaguar E-Pace ir piecas apdares versijas, vienkārši E-Pace, S, SE, HSE un First Edition. Apdares versijas atšķiras ar komplektāciju un dzinēju pieejamību. Jaguar nav uztaisījuši mazas jaudas benzīna dzinēju, tādēļ pati vienkāršākā versija ar manuālo kārbu un priekšpiedziņu ir ar 150 Zs dīzeļdzinēju un maksā sākot ar 35 tūkstošiem EUR. Par visu četru riteņu versiju nāksies šķirties no 40 tūkstošiem EUR, un First Edition maksā jau lieliskus 60 tūkstošus, bet apšaubu, ka šīs apdares versijas auto būs ļoti pieprasīti. Par labi komplektētu pilnpiedziņas auto vidējā apdares līnijā nāksies maksāt vismaz 50 tūkstošus EUR, kas nav maz šīs klases auto.

Izmēģinājuma auto ir First Edition ar 180 Zs dīzeļdzinēju un tas maksā 63 tūkstošus, pie tam nebūt nav atlasītas visas papildus ekstras: trūkst 15 skaļruņu 825W Meridian audio sistēmas un dažādu stila elementu, kā alumīnija ātrumpārslēgi aiz stūres, oglekļa šķiedras spoguļu apvalki un tā varētu turpināt. Pavisam viegli jums ir iespēja sakomplektēt auto ar cenu virs 65 tūkstošiem EUR.

Secinājumi

Kā jau ievadā minēju, Jaguar mani ir kārtējo reizi pārsteiguši. Patīkami pārsteiguši. Neskatoties uz relatīvi augsto cenu, auto ir ļoti iekārojams. Jaguar E-Pace ir pārāks par konkurentiem gan auto dinamikā, gan salona apdarē, un droši sevi pierāda Premium auto segmentā. Vai es sevi redzu šādā auto? Jā, pavisam noteikti.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Skats no alas
13.03.2018 16:46

Labs, kompakts apskats un elektronika,kas izcēla no dubļiem ir noteikti tā vērta. Nez kā jaguāriem ir ar skārienekrānu, vai aizvien ir tikpat arhaisks, grafiski atpalicis un lēns kā (vismaz pirms pāris gadiem) Range Rover? Bet tā labs auto. Sev gan tādu nepirktu, vispār jaunus auto pirkt diez vai – manā ieskatā – ir prātīgi, ņemot vērā vērtības kritumu uzreiz izbraucot no salona. Lai gan prieks par tiem, kas uz to saņemas, pirms pāris dienām paziņa atrādīja savu Mazdu CX5, priecīgs un acis spīd : ) lai gan par tiem pašiem 30 EUR varēja dabūt lielisku pāris gadu vecu BMW vai AUDI, kas ir citas klases auto. Nu, bet tas tā.

Lapsinieks
13.03.2018 16:54
Reply to  Skats no alas

es negribētu jaunu kaut vai dēļ tām “jaunā auto plastmasas” smakām. vasarā nobraucu 2 nedēļas ar jaunu Micu asx temperatūrā virs 35. man likās, ka sēžu gāzes kamerā.

zed
13.03.2018 19:20
Reply to  Skats no alas

“vērtības kritumu uzreiz izbraucot no salona” Tu runā par reālo 0.0001% kritumu vai par mistiskiem 30%, ko nosaka “eksperti”?
Pāris gadu vecu audi vai bmw tikko no Vācijas ar ceturdaļu miljona nobraukuma es personīgi neņemtu, es labāk paņemtu jaunu Japānieti vai Korejieti par to summu, bet nu protams katram savs.

Maris Gaugers
15.03.2018 10:29
Reply to  Skats no alas

Jaunās multimēdijas beidzot ir labas – grafika ir, izšķirtspēja ir un lietojamība ir! Pirms 2 gadiem bija auzas jā!

kirilllopyrev
14.03.2018 01:44

Бpocить кypить нaвceгда всего за день? Лeгкo, нo только этим дедовским методом – http://outsmoke.blogspot.com Излeчит дaжe опытных курильщиков с 30-40 летним стажем. Кypилa 14 лет пo пaчкe-полторы вдeнь, но бросила без физический и моральных усилий за 1 день!

KKTK
15.03.2018 16:12

Feikā bloķēšana tiek panākta ar bremzēm vai kā viltīgāk?