Acīgākie Kursora lasītāji pēdējā laikā noteikti būs pamanījuši piemīlīgās Lietuvas hostinga kompānijas Hostens kāmīšreklāmas. Aicinu apskatīt arī kompānijas hostinga piedāvājumu, kas ir latviskots un konkurētspējīgs. Turpinot mūsu sadarbību ar šo kompāniju vēlos jums piedāvāt interviju ar Hostens dibinātāju un vadītāju Arvīdu Štrausu (Arvydas Štrausas). Tā sacīt, pirms sadarboties ir vēlams iepazīties ar cilvēkiem, kas stāv pakalpojuma otrā pusē.

Android vai iPhone? Kāda ir Tava izvēle?

Es lietoju Android viedtālruni. Tā kā Apple ir vienīgā kompānija, kas izstrādā iPhone, tad tās kontrole pār programmatūru un “dzelžiem” ir ļoti cieša. Tikmēr Google savu Android platformu piedāvā dažādiem telefonu ražotājiem un tādējādi šī platforma ir krietni atvērtāka, funkcionālāka un piedāvā lielāku izvēles brīvību. Viens no Android plusiem, manuprāt, ir plašās šīs platformas ierīču pielāgošanas iespējas. Man tas ir ļoti svarīgi!

Kā Tu sāki savu IT karjeru?

Programmēt es sāku agrā vecumā un tāpēc izvēlējos studēt datorzinātnes Viļņas universitātē. Pēc tam, pirms vēl nodibināju savu uzņēmumu, strādāju kā programmētājs. Es ļoti labi atceros savu pirmo projektu – tā bija degvielas uzpildes stacijas pārvaldības sistēma.

Kad biju vairākus gadus nostrādājis kā programmētājs, saku pastiprināti interesēties par tīmekļa tehnoloģijām un 23 gadu vecumā nodibināju savu uzņēmumu “Interneto vizija”. Tas notika pirms 15 gadiem, tieši pēc “Dot com” burbuļa, kad strauju izaugsmi piedzīvoja viss, kas saistīts ar interneta risinājumiem.

Kā nonāci pie idejas izveidot hostinga kompāniju? Kā Tu raksturotu konkurenci šajā jomā?

Kompānijas pirmāksumos 2003. gadā “Interneto vizija” pamatā izstrādāja dažādus tīmekļa projektus un toreiz hostinga pakalpojumi bija mazs papildus bizness. Tomēr laika gaitā mēs pamanījām, ka pieprasījums pēc hostinga pakalpojumiem sāka strauji pieaugt un izlēmām šai jomai pievērsties nopietni.

Mēs nebijām vienīgā kompānija Lietuvā, kas piedāvā hostinga pakalpojumus, tomēr konkurenti bija izvēlējušies gulēt uz slavas lauriem un negaidīja, ka tiem sastādīs konkurenci jauns tirgus spēlētājs. Kvalitatīva klientu apkalpošana un tehnoloģiskais pārākums ļāva mums iegūt klientu uzticību un būtisku tirgus daļu.

Cik un kādas hostinga kompānijas Tev tagad pieder?

“Interneto vizija” šobrīd ir vadošais hostinga pakalpojumu sniedzējs Lietuvā un tas darbojas ar sekojošiem zīmoliem:

  • Serveriai.lt – lielākais tīmekļa hostinga pakalpojumu sniedzējs Lietuvā ar vairāk nekā 150 000 domēnvārdiem.
  • Time4VPS – specializēts VPS serveru pakalpojumu sniedzējs, ko šobrīd izmanto vairāk nekā 20 000 klientu 150 valstīs.
  • Hostens – mūsu jaunais, draudzīgais tīmekļa hostinga serviss. Šo servisu plānojam piedāvāt vairākos reģionos ar serveriem, kas izvietoti vairākās vietās pasaulē.

Visas šīs kompānijas izmanto serverus, kas ir izvietoti modernā “Interneto vizija” piederošā TIER III datu centrā, kas atrodas Viļņā.

Kas ir bijis sarežģītākais būvējot savu biznesu?

Kā jau iepriekš minēju, mēs sākām kā tīmekļa izstrādes kompānija, bet visai drīz pamanījām, ka strauji aug pieprasījums pēc hostinga pakalpojumiem. To redzot, pieņēmam stratēģisku lēmumu pilnībā pievērsties hostinga biznesam un tādējādi kļuvām par labākajiem šajā nišā.

Ir ļoti svarīgi pamanīt to brīdi, kad uzņēmums sāk strauji augt un pārstāt visu darīt pašam. Ir jāizveido uzticama profesionāļu komanda, kurai var deleģēt konkrētu uzdevumu izpildi.

Lai arī cik modernas tehnoloģijas mēs izmantotu, mēs joprojām nevaram iztikt bez dzīviem cilvēkiem. Esmu sapratis, ka klienti mēdz aizmirst tehniskas nianses, tomērē tie nekad neaizmirsīs sliktas apkalpošanas pieredzi.

Nosauc piecas tehnoloģijas, kas šobrīd ir būtiski svarīgas Tavam biznesam.

Īsumā, mūsu pakalpojumi ir balstīti uz šādām pamata tehnoloģijām: TCP/IP, Linux, KVM, PHP un MariaDB.

Kāpēc izvēlēties Tavu kompāniju pakalpojumus nevis, piemēram, DigitalOcean vai Linode?

Tevis nosauktās kompānijas ir patiešām lieliskas! Tomēr klienti ar vienādiem budžetiem varēs iegūt jaudīgāku, ietilpīgāku un ātrāku pakalpojumu pie Hostens vai Time4VPS.

Kā hostinga bizness attīstīsies turpmākajos piecos gados?

Ja mēs runājam par hostinga biznesa attīstību, es vēlētos izdalīt sekojošas tendences:

  • Tuvāko gadu laikā palielināsies tirgus koncentrācija. Lielie spēlētāji turpinās strauji augt vai nu pārpērkot konkurentus (piemēram, GoDaddy), vai augot organiski (piemēram, Amazon).
  • Tā kā arvien vairāk uzņēmumi sāks izmantot dažādus tīmekļa risinājumus, hostinga kompānijām būs jāmeklē dažādi specifiski nišas pakalpojumi. Es paredzu, ka hostinga kompānijas izvairīsies piedāvāt plašus mākoņpakalpojumus, kas tieši konkurē ar Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud un līdzīgiem lielajiem spēlētājiem. Piemēram, nesen GoDaddy atbrīvojās no mākoņpakalpojumiem, kas bāzēti uz OpenStack.
  • Pieaugs datu drošības nozīme. Es runāju par fizisko personu datu aizsardzības regulējuma izmaiņām Eiropas Savienībā. Pēc Eiropas Savienības institūciju paustā, tās būs svarīgākās šīs jomas izmaiņas pēdējo 20 gadu laikā. Pēc šīm izmaiņām pietiks ar vienu nopietnu drošības incidentu, lai finansiāli sagrautu biznesu, kas pieļāvis šādu kļūdu.
  • Ja raugāmies uz tehnoloģiju pusi, tad, manuprāt, visi industrijas spēlētāji kļūs arvien līdzīgāki. Tādējādi arvien lielāka nozīme pieaugs klientu apkalpošanas kvalitātei.
  • Diemžēl pieaug DDoS uzbrukumu skaits un to sarežģītības pakāpe. Tādējādi es uzskatu, ka DDoS aizsardzības pakalpojumi kļūs tikpat izplatīti kā mēstuļu filtri šobrīd.
  • Pēc 5 gadiem 90% tīmekļa vietņu izmantos SSL sertifikātus.
  • nTDL domēni vairs nedominēs domēnvārdu tirgū. Jau šobrīd novērojama tendence, ka to vietā nāks gTLD un ccTLD domēnvārdi.

Kā Tu raksturotu IT industriju Lietuvā? Vai viegli atrast IT profesionāļus un kā viņus noturēt savā uzņēmumā?

IT joma Lietuva šobrīd ir ļoti “karsta”. Par labākajiem darbiniekiem mums ir jācīnās ne tikai ar vietējām kompānijām, bet arī ar globāliem IT grandiem. Tas pats attiecas arī uz klientu piesaisti – konkurence ir patiešām sīva.

Es nebūšu pārāk oriģināls sakot, ka mūsu lielākā vērtība ir mūsu komanda. Bet tā ir patiesība. Izskatot katra potenciālā darbinieka pieteikumus, mēs ļoti lielu vērību pievēršam cilvēka personības īpašībām. Tieši tāpēc jaunu darbinieku pieņemšanas process Hostens un Time4VPS uzņēmumos var aizņemt diezgan ilgu laiku. Tomēr, ja esam atraduši īsto darbinieku, esam droši, ka viņš ļoti ātri un veiksmīgi iejutīsies darba vidē. Rezultātā šāda pieeja motivē visus.

Tesla automobiļi – patīk vai nepatīk?

Patīk :)

8 komentāri

  1. Jā, es saprotu, ka reklāmraksti ir vajadzīgi un tā tālāk, bet mūsdienās kolokācijas hostings maksā kapeikas pat ņemot pa taino no lielajiem pirmā līmeņa pakalpojumu sniedzējiem. Maksāt pārpircēju pārpircējiem nav nekādas vajadzības, ja vien rokas neaug no sēžamvietas.

    • Cik es sapratu, tad šiem ir pašiem savi serveri un tādējādi viņi ir tas “pirmā līmeņa” pakalpojumu sniedzējs.

      Bet šo tēmu pavisam noteikti var attīstīt plašāk. Es tā līdz galam nesaprotu kurus Tu domā kā pirmā līmeņa pakalpojumu sniedzējus? Kas ir DigitalOcean, Linode un tamlīdzīgi? Otrs aspekts ir par atbalstu. OK, kaut kādu IT cipargalvu gadījumā viņi paši prot labi menedžēt šos resursus, bet ja cilvēks ar to ikdienā gluži nenodarbojas, tad ir jēga no lokālākiem hostinga pakalpojumu sniedzējiem, kas saprotamā valodā apskaidros neskaidros jautājumus. Mūsdienās tas pat īpaši dārgāk nemaksās.

      • katram hosting kantorim ir izdevīgi tikai palieli klienti, lai sniegtu viņam supportu un rupētos par viņu uz privātpersonām nav vērts tērēt laiku, tiem vajag ieteikt, lai hostē digitalocean, linode savadāk sadomājas ka kāds suportēs pa 20 vai 10$

        • Izlasot tavu komentāru un domāšanas veidu, viss ir skaidrs. Tavai zināšanai uz priekšdienām, lai zinātu, katrs ir svarīgs klients, cita lieta – cik var nopelnīt uz tā lietotāja, bet vienmēr jau sāk ar mazumiņu.

        • pajautā jebkuram LV hosting kantorim ko viņi domā par privat personu hostēšanu, nevajag dzīvot iedomu pasaulē!

        • Kāds sakars, kamēr es maksāju, tikmēr mani, ka klientu jāapkalpo, pilnīgi vienalga ko viņi domā par klientu, man tas nekrata, es maksāju par servisu, un ja nebūs viss ok, migrēs citur.

          Tagad tu laikam domā, ka viens klients neko nemaina, bet pēc pāris mēnešiem tie jau var būt vairāki klienti, un reputācija ir pakaļā pēc tam uzņēmumam, ja visu laiku lažos ar klientiem.

        • Personīgi nezinu ne DEAC, TELIA, LATTELEKOM, kas vēletos piedāvāt vps pa 20$ un sniegt vēl supportu ;) iesaku jums apdomāt ideju par hosting kantori un hostēt privātos un sniegt supportu ;) tikai SLA noteikumus tādus labākus uzrakstiet!jauku dienu

Ir ko teikt?