Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors apmeklē BMW M dienas (2017)

    Jaunākie raksti

    Lai arī mēs dzīvojam Eiropas nomalē, lieliski pasākumi līdz mums nonāk. Esmu jums pastāstījis gan par iepriekšējo BMW M dienu, tā arī fantastisko Audi R8 pasākumu un Mercedes AMG izklaidēm. Šādas atrakcijas lielajiem gigantiem izmaksā diezgan brangu žūksni, tādēļ ražotāji šādus pasākumus parasti rīko kādam īpašam jaunumam. BMW M divīzijā pats jaunākais biedrs ir BMW M2, kurš gan īsti nav vairs nekāds jaunums, savukārt, pats jaunākais kompanjons M5 izskatā būs pieejams tikai šī gada nogalē. Tātad, faktiski jaunumu nav. Hmm, kāds tad galu galā ir ierašanās iemesls, vēlme vienkārši pazīmēties ar to, ka ir rocība šādu pasākumu uzrīkot? Prātā ataust suņa un olu teiciens. Bet ir, BMW, patiešām ir ko parādīt.

    BMW M nav tikai mašīnas, tas ir kas vairāk

    BMW M divīzija dalās trīs lielās daļās – BMW performance parts, BMW M performance un BMW M mašīnas un katra no daļām savā veidā tika pārstāvēta pasākumā. Kaut pats kārums bija izbraucieni ar M3 un M4 pa Biķernieku lielo apli kāda Latvijas autosportista pavadībā, garlaicīgi nebija arī starplaikā. Trijās dienās, tomēr, to starplaiku sanāk diezgan daudz, tādēļ ik katrs varēja atrast sev tīkamu nodarbi.

    Reklāma

    Lai pastiprinātu savas iespējas, Inchcape BM Auto atlasīja skaļu autosportistu sarakstu, proti, pirmo latvieti LeMans Konstantīnu Calko, divkārtējo Latvijas rallija čempionu Andi Neikšānu, Baltijas čempionu autokrosā un rallijkrosa spīdekli Jāni Baumani, pazīstamo autokrosa braucēju un S/K “333”  tēti Vladislavu Šlēgelmilhu, jaunāko Latvijas rallija čempionu Ralfu Sirmaci, visu laiku jaunāko Eiropas rallija dalībnieku Martiņu Sesku, drifta aizsācēju Gvido Elksni, 13 kārtēju Latvijas čempionu autorallijā Ivaru Cauni un vienu no atpazīstamākajiem rallija pilotiem – seškārtēju Latvijas čempionu rallijā Ivaru Vasaraudzi. Tā vien šķiet, ka būs paredzēts kāds rallija posms. Viņi arī dalās pieredzē un instruē pasākuma dalībniekus, sēžot blakus un stāstot, kā visveiksmīgāk izbraukt nebūt ne tik vienkāršo Biķernieku trasi.

    Visi BMW ir pavisam īpaši

    Kādēļ tad vesela plejāde ar M mašīnām ir atbraukusi? Ko tieši ražotājs mums vēlas parādīt? Papildaprīkojumu. Lai arī cik vienkārši tas skanētu, ir vairāk. Visas M3 un M4 mašīnas ir aprīkotas ar M Competition pakotni, kas palielina dzinēja jaudu un griezes momentu no standarta 431 Zs un 550 Nm līdz 450 Zs un 550 Nm. Kaut griezes moments nemainās, 19 zirgspēku pieaugums ir nav pati būtiskākā izmaiņa. BMW inženieri ir pamatīgi strādājuši pie adaptīvās balstiekārtas regulācijas, uzstādīti stingrāki amortizatori un zemākas atsperes, resnāks stabilizatora stienis. Tieši tāpat arī pie izmaiņām ir ticis aktīvais aizmugurējais reduktors, uzlaboti braukšanas režīmi (Comfort, Sport un Sport+) un pilnībā pārkonfigurēts DSC (dinamiskā stabilitātes kontrole), lai tiktu līdzi uzlabotajai dinamikai.

    M3 un M4 ir uzstādīta brīvākas plūsmas izplūdes sistēma un auto ir tikuši arī pie īpaša dizaina 20 collu riteņu diskiem. Auto līdz 100 kilometriem stundā tagad ieskrienas par 0.1 sekundi ātrāk un to tagad to izdara 4.3 sekundēs. Un tas nav viss – šajā pasākumā BMW savas M mašīnas ir izrotājis tikai individual krāsojumos, rādot klientiem un žurnālistiem iespējas savu M3 vai M4 izvēlēties tieši savā īpašajā krāsā.

    Interjerā arī ir izmaiņas, proti, uzstādīti pavisam jauni vieglāki konturēti sporta sēdekļi un krāsainas drošības jostas no GTS modeļa. Un nē, auto nav kļuvis vieglāks, tieši pretēji.

    Competition paka auto padara daudz ātrāku trasē, savāktāku un precīzāku līkumos. Par to īstenie fani ir sacēluši sašutuma vētru, jo auto esot pazaudējis “vaļīgo dibenu” un tādā veidā palicis mazāk jautrs. Viedokļi dalās un šeit būtu labi pieminēt “katram savs”.

    Bez ātrajām un foršajām M mašīnām, trasē gozējās vēl divas, ne mazāk interesantas – 440i, proti, ceturtās sērijas kabriolets ar 3 litru turbo dzinēju un 322 Zs (450 Nm)un 540i, piektās sērijas sedans ar tādu pašu dzinēju, bet mazliet labāku dinamiku, proti 340 Zs (460 Nm). Šie auto lielajā trasē nedevās un tika izmantoti stafetei starp piloniem kā uz priekšu, tā atpakaļgaitā. Ļoti interesantas stafetes, kur nepieciešama laba orientēšanās spēja, uzmanība un precizitāte, tomēr lasītājiem relatīvi garlaicīga, tādēļ neko vairāk arī nestāstīšu.Ja man jāsaka pavisam godīgi, tad no organizatoriskā viedokļa BMW pasākumi ir mazliet vājāk organizēti, bet es to vienmēr uzskatu par plusu, jo ir daudz brīvāka gaisotne, nav minūti minūtē jāiekļaujas un jāsteidzas un var jūtami vairāk pabraukt ar piedāvātajām mašīnām, kas jau arī ir pati galvenā pasākuma doma. Tieši tā bija arī šoreiz, es pavisam brīvi varēju riņķot par Biķernieku apli nepiespiestā gaisotnē sev vēlamajā daudzumā. Nu labi, ar M mašīnām riņķot pa Biķerniekiem varētu visu dienu un katru dienu, bet vismaz varēju kārtīgi izskrieties ar M3 un M4 gan Calko, gan Baumaņa, gan Seska pavadībā.

    Ātrums, adrenalīns un kalns emociju

    Ja pagājušo gadu es trāpīju un absolūti slapju pasākumu, kur vidējais apļa ātrums ir relatīvi zems un lielu jautrību atļauties nevarēju dēļ nobloķētajām stabilitātes sistēmām, tad šoreiz es varēju baudīt sausas trases priekus.

    Tā kā stabilitātes sistēmas atslēgt nebija iespējams, bija stipri jāpiedomā pie precizitātes līkumos un maksimāli mēģināt klausīt instruktoru pamācības, jo dzinēja jauda uz vienu velkošo asi ir diezgan liela un ar pilnu gāzi līkumu pamest bija pavisam neiespējami, vismaz sākumā. Tomēr, jau pēc pāris apļiem un precīzām korekcijām izbīli instruktoru acīs mazināju un vidējais apļa ātrums arvien pieauga.

    Nākas atgriezties pie interesanta novērojuma. Kaut M3 un M4 šasija ir identiska un arī visi izmēri, izņemot augstumu, jo M3 ir par 47mm augstāks. Man ir ļoti grūti noticēt, ka šis parametrs var tik jūtami ietekmēt auto uzvedību trasē. M3 ir jūtami “vaļīgāks”, prasa vairāk uzmanības un precizitātes līkumos, jo vairāk izstumj auto priekšgalu pirms līkuma un grib doties sānslīdē līkuma izejā. Faktiski, M3 ar Competition paku (atceramies būvēta stabilitātei) ir tikpat precīzs, kā M4 bez un, savukārt, M4 ar Competition paku ir reāls apļa laiku iekarotājs.

    Foršais izplūdes sistēmas tonis dienai piedeva nepieciešamo tonusu un šī vairāku stundu izklaide uzlaboja kā pašsajūtu, tā arī sakārtoja galvu. Katru nedēļu ko tādu pasākt un nebūs ne sirds slimību, ne nervu krīzes, ne depresijas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    31.07.2017 14:43

    pret kardioloģiskām vainām efektīvāka riteņmīšana, ne emkas drillēšana trasē.
    emocijas, protams, kā jau visos kartingu sportos.

    Skābene
    31.07.2017 16:51
    Reply to  x

    Pastaiga vai nūjošana ir daudz veselīgāka, tā riteņmīšana tik deldē bikses sēžamvietā un samazina IQ un vairo tieksmi neivērot CSN! :)

    x
    31.07.2017 18:04
    Reply to  Skābene

    var tak mīties bez biksēm, ja stakles dilšana ir tik milzīga problēma)

    Skābene
    01.08.2017 08:10
    Reply to  x

    Mūsdienu sēdekļi ir tik pat neērti kā stringa bikses, šauri un griežas pēcpusē! Neesmu tāds mazohists! :)
    Dodu priekšroku pastaigai gar jūru, vai krosiņam pa mežu!

    x
    01.08.2017 08:53
    Reply to  Skābene

    eitanutujokstāds….mūsdienās var nopirkt sēdekli kādu vajag, vai aprakstīto stringu vai platu kā pirts lāvu un mīkstu kā zvilnis.

    da labi par to velo, kaut uz ausīm skrien…..runa tak par frazeoloģismu, par sirds stiprināšanu.

    KKTK
    31.07.2017 21:52

    Bet Blušs teica, ka nekas īpašs ;)

    Skābene
    01.08.2017 08:12
    Reply to  KKTK

    Blušam tak problēmas ar braukšanu taisni, viņš māk tikai sāniski un riepas baigi ātri beidzas! :)

    LapsiniekaBralis
    01.08.2017 00:38

    Nav elektro? Nav pat pieminešanas verts…
    Kuram gan vajadziki sie ieksdedzes dzineju auto? U
    Un vel – M4 ar competition paku tiesam ir apla laiku iekarotajs? Ka tad ar sivēnu?🤔

    x
    01.08.2017 10:22

    da labi, petrolhedu ir gana daudz, un pēkšņi uz marsu tie nepārcelsies, tie drīzāk būs teslu braucēji.
    šobrīd, lai svilinātu ar elektroauto, ir jābūt turīgākam par vidējo oilburnera īpašnieku.

    Skābene
    01.08.2017 10:44
    Reply to  x

    Latvietis praktiskais gan izvēlas cešku tedešku, vai gāzes iekārtu savam rumakam! :)
    Savukārt tie, kas var nopirkt jaunu M3 vai M4, var arī Teslu nopirkt!

    LapsiniekaBrālis
    01.08.2017 20:59
    Reply to  Skābene

    Vaitad ir citi varianti bez dīzeļa?
    Nu ok, ja neskaita kroplos toyota un padargos lexus hibrīdus.

    Reklāma