Reklāma

Eiropā tiks vienkāršots sadzīves tehnikas energomarķējums: no A līdz G  

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

EP deputāti otrdien deva zaļo gaismu sistēmai, kas patērētājiem ļaus vieglāk izvēlēties energoefektīvu sadzīves tehniku un samazināt tēriņus par elektrību.

Deputāti vienkāršāku un pamatotāku alfabētisku skalu no A līdz G apstiprināja ar 535 balsīm pret 46, 79 deputātiem atturoties.

Jaunā sistēma patērētājiem ļaus vieglāk izvēlēties energoefektīvāku sadzīves tehniku. Tā samazinās elektrības rēķinus un mudinās ražotājus ieguldīt vēl energoefektīvāku produktu izstrādē.

Preces ar jaunajiem elektromarķējumiem bez “+” zīmes (A+/A++ u.c.) veikalu plauktos varētu nonākt ne ātrāk kā 2019. gada beigās. Lai nezaudētu saikni ar tehnoloģiju attīstību, sistēmu paredzēts pārskatīt, kad 30% ES tirgū pārdoto preču atbildīs augstākajam energoefektivitātes novērtējumam A, vai 50% preču atbildīs divām augstākajām energoefektivitātes kategorijām A un B.

Marķējums būs atrodams gan uz preces iepakojuma, gan preces aprakstā tiešsaistē. Informāciju par produktu varēs meklēt un lejuplādēt internetā. Ja ražotājs atjauninās jau nopirktu preci un šīs izmaiņas ietekmēs tās energoefektivitāti, par to būs jāinformē arī pircēji.

Jaunais energomarķējums būs jāizmanto arī preces reklāmā. Lai veicinātu patērētāju izpratni, energomarķējuma skaidrošanai un popularizēšanai tiks izvērsta informācijas kampaņa.

Eiropas Komisijai jāizveido datu bāze, kurā iekļaujamā tehniskā informācija ļaus dalībvalstu varas iestādēm uzraudzīt jauno nosacījumu izpildi. Tāpat jāizveido portāls, kas sniegs papildu informāciju patērētājiem.

“Iedzīvotājiem būs pieejama skaidra digitāla sistēma. Pateicoties viegli pieejamiem datiem, pircēji varēs salīdzināt preces un izdarīt izsvērtāku izvēli. Viedierīces ļaus precīzi mērīt elektrības patēriņu. Es sagaidu, ka Eiropas Komisija pildīs savas saistības un izstrādās kompensācijas mehānismu, kas pārsniegs divu gadu garantijas robežas,” norādīja EP ziņotājs Dario Tamburrano (EFDD, Itālija).

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma