Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaguar izziņo savu pirmo elektrisko SUV I-PACE

    Jaunākie raksti

    Jaguar tikko Losandželosā izziņojis savu pirmo elektro automašīnu I-PACE, kas gan šobrīd nodēvēta par konceptu, tomēr tā nonāks pie pircējiem pēc aptuveni pusotra gada. Konceptauto pieminēšana nozīmē tikai to, ka Jaguar patur tiesības izmainīt I-PACE izskatu un iespējas līdz pat mašīnas oficiālai izziņošanai.

    I-PACE ideja nākusi no F-Pace SUV tipa modeļa, bet elektro automašīnas versijai būs lielāks salons, jo nenāksies ziedot vietu kardānpārvada tunelim un citām “pagājuša gadsimta” tehnoloģijām. I-PACE darbinās 90 kWh Li-Ion akumulators, Jaguar uzsver, ka ar to pietiks prātīgiem 500 kilometriem.

    Reklāma

    I-PACE uzlāde līdz 80% aizņems pusotru stundu, bet 100% uzlāde aizņems līdz trīs stundām. Elektrodzinēji nodrošinās 400 zirgspēkus un 700 Nm griezes momentu. Jaguar I-PACE līdz 100 km/h ieskriesies 4 sekundēs. Pagaidām nav zināma I-PACE plānotā cena, bet tā varētu par 20% pārsniegt Jaguar F-Pace cenu, kas sākas no 46 000 eiro.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    26 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Valters Vasilis
    16.11.2016 21:05

    Beidzot Teslai vismaz neliela konkurence. ?

    Amols
    17.11.2016 09:17

    Konkurence ir apsveicama. Tiesa Tesla Model X jau pāris gadi kā ripinās apkārt un jau saņēmis pirmos atjauninājumus, šis vēl ir tikai koncepts ar perspektīvu pēc 1.5gadiem nonākt uz konveijera. Uz to brīdi iespējams jau izziņos Model X2. Smieklīgi, cik ļoti visi auto ražotāji ir aizgulējušies.

    x
    17.11.2016 09:56
    Reply to  Amols

    Ne nu aizgulējušies, nekā. Cilvēce kārtējo reizi mēģina braukt ar elektroauto, bet vēl pilnībā nav apjēgas, ko tas nozīmē no resursu viedokļa – lielāko daļu planētas braucēju pārsēdināt uz elektroauto. Vai pietiks akmeņogļu elektrības ražošanai ))

    Amols
    17.11.2016 10:48
    Reply to  x

    Tikai tad, ja uzskata par pašsaprotamu, ka elektrība jāražo kaut ko sadedzinot.

    Uldis M.
    17.11.2016 13:20
    Reply to  x

    Nē nu vēl jau elektrību var ražot nosprostojot lašiem nārsta vietas (HES)…

    Amols
    17.11.2016 13:41
    Reply to  Uldis M.

    Es zinu vēl dažas metodes. Vācieši, ķīnieši, amerikāņi, angļi un citi arī. Ir tāds REN 21 report, ko interesanti pašķirstīt, var viegli googlē atrast.

    x
    17.11.2016 15:19
    Reply to  Amols

    Noteikti palasīšu, būs interesanti, cik tieši % no elektrības cilvēce saražo nededzinot naftas produktus.

    Amols
    18.11.2016 19:29
    Reply to  x

    Labi, pieņem uz brīdi, ka neviens KW elektrības netiktu iegūts no atjaunojamiem resursiem, visu elektrību iegūtu sadedzinot naftas produktus/gāzi/ogles (tā īsti nav). Kā Tev šķiet, kas ir efektīvāk: pārvērst litru naftas mazāk kā puslitrā degvielas un ieliet to bākā vai sadedzināt to litru naftas termoelektrocentrālē un griezt ar iegūto karstumu turbīnu, lai ražotu elektrību? Iekšdedzes dzinējiem efektivitāte ir ap 30%, vidējam TEC efektivitāte >99.5%. Elektromobīļu efektivitāte pārvēršot to pašu elektrību par kustību tuva 99%.

    x
    18.11.2016 19:34
    Reply to  Amols

    Ja auto barojas pa tiešo no TECa, tad izskatās labi. Bet pārvades, lādēšanas zudumi un pašizlāde, nerunājot par akumulatoru ražošanu/pārstrādi rada virkni jautājumu, kuri neizzudīs tikai tāpēc, ka elektroauto brauc bez smakas un skaņas.

    Janis
    18.11.2016 07:51
    Reply to  Amols

    Neuztraucies, kad pienāks elektro auto ēra, Tesla nebūs ne pirktākais ne vairāk saražotais elektro automobilis. Tev tiešām liekas, ka konkurenti guļ? Kad pienāks laiks un būs nepieciešamība, tad arī saražos elektro auto.
    Cilvēks kurš var atļauties iegādāties jaunu BMW, Mrcedes, Audi, utt, ari nopirks šo brendu elektro auto, nu pietiek domāt, ka Tesla ir kaut kas neuzveicams un nezin cik tālu visiem priekšā….

    Amols
    18.11.2016 13:34
    Reply to  Janis

    Kāds no mums kaut ko ir pārpratis. Teslai nav ne 10% no tādu Audi, Mercedes vai BMW inženiertehniskās kapacitātes un budžeta, taču bez Tesla neviens no lielajiem pat nekustētu elektrisko auto virzienā. Lēni, inerti un ar tendenci reaģēt uz citu radītu pieprasījumu nevis paši to radīt. Protams, ka Tesla nebūs pirktākais zīmols tiklīdz tie vairs nebūs vienīgais sakarīgais piedāvājums tirgū, taču Tesla ir faktiski vienīgie, kas nozīmīgā veidā un jēgpilni stumj tirgu elektroauto virzienā. Pārējie, kā Tu saki, gaida “kad pienāks laiks un būs nepieciešamība”. Laiks jau ir pienācis, bet inerce tik liela, ka 2016. un 2017.gada modeļu klāstā ir dīzelis, vēl viens dīzelis, trešais dīzelis, ..piecpadsmitais dīzelis un vēl 18 benzīnnieki un arī redz, SUV koncepts!

    Janis
    18.11.2016 18:30
    Reply to  Amols

    Bet protams, ka gaida ?
    Tu domā vini vares sakartot/pakartot infrastrukturu visas pasaules valstīs? Varbut pat labi, ka viss notiek pakāpeniski, nu nav viss vel tik skaisti ka izskatas.
    Un pats jau rakstiji “aizgulejas” – neviens jau nav aizgulejies tikai nogaida un, lai tā Tesla tur nemas, kad pienaks laiks elektro auto masveida razosanai/tirdzniecibai, tad ari parejie domas, razos un tirgos. ?

    Amols
    18.11.2016 19:14
    Reply to  Janis

    Par infrastruktūras gatavību varētu pastrīdēties – pieņemsim uz brīdi, ka visi Mārupes privātmājās dzīvojošie vidusšķiras pārstāvji pāriet uz elektromobīļiem. Kāda ietekme tam ir uz it kā negatavo infrastruktūru? Izrādās ļoti neliela, jo mašīnas tiek lādētas pa nakti, kad neviens neko cepeškrāsnīs necep un veļasmašīnās nemazgā. Nakts laikā uzlādēt auto par kādām 50KWh nozīmē aptuveni 5,5KW vidēju noslodzi (pret rītu mazāk, jo pēdējos 15% lādē lēnāk un saudzīgāk nekā sākotnējos 85), kas ir mazāk nekā tās pašas infrastruktūras noslodze pa dienu. Nepārliecina mani tās “infrastruktūra nav gatava” atrunas. Īpaši tā dēļ, ka šobrīd sadales tīklu noslodze ir nevienmērīga – nakts laikā patēriņš ir zems un pat HES’u saražoto elektrību nav kur likt, nav pieprasījuma. Turbīnas jāgriež kā motori, pa tukšo kuļot ūdeni, zaudējot naudu. Tiem, kas nedzīvo privātmājās ar savu garāžu, bet liek mašīnu pa nakti uz ielas, infrastruktūra jāsakārto citā, ne īpaši sarežģītākā veidā. Iespēja kādam pārdot citādi nepieprasīto elektroenerģiju naktī ir liels motivators sadales tīkliem aprīkot stāvvietas ar uzlādes punktiem. Pieprasījums taču rada piedāvājumu, jeb arī bija domāts, ka cilvēki ar elektromotoriem piekopj tos pašus paradumus, ko iekšdedzes dzinēju auto īpašnieki – proti, kaut kur tešas lai uzpildītos? Priekš kam? Iedomājies, ka Tev būtu katru dienu uz uzlādes bodi… Read more »

    x
    18.11.2016 19:40
    Reply to  Amols

    Piekrītu, ka jauns spēlētājs bez pieredzes iekšdedzes auto spēj paraudzīties uz lietām savādāk un daudz ko darīt efektīvāk.

    18.11.2016 19:41
    Reply to  Amols

    Nesen man bija iespēja aprunāties ar Latvenergo darbiniekiem un viņi atzina, ka, ja pēkšņi Mārupē parādītos 5-10 Teslas, to uzlāde varētu radīt ļoti jūtamas problēmas citiem Mārupes iedzīvotājiem. Šādu auto uzlāde nav nemaz tik triviāla no infrastruktūras viedokļa raugoties.

    x
    18.11.2016 19:44

    Lai naftas civilizācija kļūtu par elektrības civilizāciju, nepietiks ar nakts tarifu un labo gribu. Vajadzēs modernizēt, vietām – pilnībā no jauna izbūvēt infrastruktūru.

    Nu, piem. šobdrīd kautkur dziļos laukos var dzīvot bez DUSa, iepildoties reizi mēnesī pilsētā 50-80km. attālumā (pina bāka + kannas, zinu ka nedrīkst). Bez elektrības var gadīties arī netikt līdz tuvējam ciematam.

    Amols
    18.11.2016 20:43

    Vai viņi arī paskaidroja kā dēļ? Tu lādē savu auto ar tādiem ampēriem, kas Tev ir tajā brīdī pieejami, kaut ar 10. Protams, ja visi pieprasītu no sadales tīkliem pa 200 ampēriem, infrastruktūra tam nebūtu gatava, taču elektromobili var lādēt kaut no parastas 1fāzes 16A rozetes, tikai lēnāk. Ja naktī nevar lādēt 2 kaimiņi savas Teslas, tad vakarā tie paši divi kaimiņi nevar vienlaicīgi cept cepeti un vārīt kartupeļus. Vidēja privātmāja patērē ap 500-600KWh mēnesī. No tiem vairāk kā puse tiek patērēti tieši vakara stundās (Elektrum ir fantastisks statistikas rīks tiem, kam ir viedie skaitītāji), turpretī nakts laikā patēriņš ir mikroskopisks. Šajās stundās tīkls netiek noslogots praktiski nemaz – ar lieko jaudu lādēt savus elektromobīļus (iekļaujoties katram lietotājam noteiktajos maksimālajos ampēros) ir tikai racionāls tīkla izmantojums. No 1 fāzes, nepārsniedzot 16A var uzlādēt pietiekami, lai dienā uz darbu un atpakaļ nobrauktu ap 100Km, ja turpretī cepeškrāsns kurināšanai ir ievilktas 3 fāzes, tad pa nakti nepārsniedzot 16A var uzlādēt pilnu P90D. Reti kurš Rīgā dzīvojošs tik daudz dienā nobrauc, tiem kas nobrauc vairāk attiecīgi nepieciešami 20-25A vai 3 fāzes.

    18.11.2016 21:13
    Reply to  Amols

    Sasmīdināji par to Teslas uzlādi no “parastā” 16A pieslēguma :)

    Gatis Preiss
    19.11.2016 19:11

    Bet Jaunmārupē kas ir 8km tālāk PP izmanto elektriskos nisanus un neesmu dzirdējis ka tur pūtu problēmas ar elektrību. Nau jau tā Liepājas Metalurga Mārtena krāsns kuru arī darbināja ar jaudīgu elektrības padevi, tad gan Jaunliepājā raustijās elektrība.

    20.11.2016 07:48
    Reply to  Gatis Preiss

    Cik elektroauto viņiem ir un kā viņi tos uzlādē?

    Janis
    18.11.2016 20:25
    Reply to  Amols

    Kas par adresi, kur tie Mārupieši pāriet uz elektro auto, pats dzīvoju Mārupē, kaut, ka “neredzās” tur tie elektro auto. Izskatās, ka Tu neesi ar auto nekur ceļojis un pateikšu tev atklāti, pašreizējie elektro auto ir par “švaku” nu cik lielu attālumu var nobraukt pie teiksim -15 grādiem ar četriem pasažieriem automašīnā? (par ātrumu pat nerunāsim). Un infrastruktūra nu NAV tam gatava ne Latvija ne daudzās citās pasaules valstīs. Tu tik te stāsti par piespraušanu pie rozetes, nu pabraukā taču pa to pašu Eiropu Tu maz esi redzējis cik tur “tankšteles” ir pilnas, nu nesalādēsi Tu visus tos auto. Un elektro auto nav nekāds viedtālrunis, ja Tu tos abus met vienā katlā tad ar Tevi pat nav jēgas diskutēt. Starp citu, man patīk ka Tu tik viegli runā par to infrastruktūras sakārtošanu, Tev nav ne jausmas, ka neko sadales tīkli nevar tā vienkārši “nobarot”, ir jābūvē jaunas apakšstacijas, kabeļi viss pārējais, nemaz nerunājot par to kā pat daudzdzīvokļu namu elekrto infrastruktūrā ir bēdīgā stāvoklī pieaugušo elektro ierīču skaita dēļ. Daudzviet ražošanas objektiem nav iespējams nodrošināt nepieciešamās jaudas rezerves paldies dievam Latvenergo beidzot cenšas piespiest cilvēkus atteikties no viņiem nevajadzīgās elektrotīklu jaudas, tādējādi ļaujot pie tās tikt tiem, kam tā tiešām… Read more »

    x
    18.11.2016 20:36
    Reply to  Janis

    Janis, steiga ne vienmēr ir sabiedrotais ))

    “pieņemsim uz brīdi, ka visi Mārupes privātmājās dzīvojošie”

    Amols
    18.11.2016 21:21
    Reply to  Janis

    Ar auto ceļojis esmu. Daudz.

    Ceļojumos braukšana ir cits temats, tas pagaidām nav tik triviāli kā pa Rīgu vizināties. Un lai arī ir daudz Tesla braucēju, kas dodas garos braucienos pāri visai Eiropai vai Amerikai, lai infrastruktūra būtu motivēta audzēt jaudu, to skaitam jākļūst ievērojami lielākam.

    Un par Latvenergo – uzņēmumu, kura uzdevums ir gūt peļņu, palielinot apgrozījumu. :) Tā infrastruktūras uzlabojumiem nepieciešamie līdzekļi rodas no infrastruktūras lietotāju maksājumiem par patērēto enerģiju. Šodien vidējais Rīdzinieks vai Mārupietis (Mārupēns?) maksā savus 50-70 eiro/mēnesī par savu ledusskapi, plīti un tosteri un tad vēl kādus 100-200 eiro/mēnesī par degvielu, kuri Latvenergo iet secen. Vizinoties ar elektroauto, tas faktiski dubultotu ikmēneša maksājumu Latvenergo, kas ļautu veikt papildus ieguldījumus infrastruktūrā. Jūs labojiet mani, ja kaut ko no biznesa nesaprotu. :)

    x
    18.11.2016 22:06
    Reply to  Amols

    >50-70 eiro/mēnesī par savu ledusskapi, plīti un tosteri

    ja nu kopā ar apkures sūkņiem, elektriskām grīdām. Ar cepeškrāsni jāšmorē katru dienu, faktiski jācep sīkai tirgošanai, lai nokurinātu 70 eiras mēnesī.

    nevilks kabeli (kā mēs zinām), ja lietotāju skaits ir mazāks par noteiktu skaitu (ciemati utt.). Ļoti vienkārši to dara – valsts ar nodokļiem virza patērētāju plūsmu, faktiski garantējot naudas plūsmu. Jo pircēji gaidīs, kamēr pārvades kompānija uzbūvēs, bet pārvades kompānija gaidīs, kamēr uzradīsies patērētāji – noslēgts loks bez valsts starpniecības.

    un visdrīzāk, pārvades kompānija prasīs no valdības monopolu uz XX gadiem, kas savukārt patērētājam izpaudīsies kā augstāka cena, kas arī neveicina patēriņa augšanu, īpaši ja tas iet kopā ar palieliem sākotnējiem ieguldījumiem, nomainot petrolauto pret elektro.

    Janis
    18.11.2016 22:54
    Reply to  Amols

    Pagaidam izskatas ka Tu tiesam no biznesa neko nesaprotu, it seviski Latvijā… Varbut, ja nebūtu tik naivs savos uzskatos tad butu citadak. Tu lolo tadas ceribas uz to visu elektro auto infrastrukturu – kas protams ir tikai labi ? Tacu realitate diemzel atskiras no ta, ko izdodas realizet dzive. Saksim vien ar to, ka 80% Latvija iedzivotaju nemaz nevar atlauties elektro automobili, nemaz nerunajot par to, cik loti tiktu sadardzinata elektroenergija del uzlabotas/pilnigi izmainitas infrastrukturas, pat nepieminesim pakalpjumu/produktu sadardzinasanos. Turklat, lai vispar saktu domat par ieguldijumiem jaunas infrastrukturas izveide, vispirms vajadzetu izdomat, ka palidzet cilvekiem “parsesties” uz elektro auto! Skaidrs, ka Tava ideja ir tikai atbalstama, bet diemzel nu nav tas tiv vienkarsi, ka Tev skiet, kur nu vel tik nabadziga valsti, ka Latvija! Cik procentuali no visiem Latvijas iedzivotajiem privatipasuma ir jaunas automasinas, un cik no tam ir kreditos? Nepieciesams pec iespejas efektivaks “nesapigaks” veids, ka cilvekus parsedinat uz elektro auto, Tev ir idejas? Un vel kas, par cik Tu piemineji biznesu, tad Tev vajadzetu ari saprast, ka pasreizejie lielakie ieksdedzes dzineju razotaji neteres velti savus lidzeklus, un neieguldis elektro auto razosana/izstrade, ja Valstis nenaks tiem preti, to nu Tev taka vajadzetu saprast. Turklat ir jau viens brivpeatigais Tesla… Read more »

    as
    17.11.2016 16:35

    Apsveicami! Izklausās un izskatās pēc normāla auto!

    Reklāma