Reklāma

Jaguar izziņo savu pirmo elektrisko SUV I-PACE

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Jaguar tikko Losandželosā izziņojis savu pirmo elektro automašīnu I-PACE, kas gan šobrīd nodēvēta par konceptu, tomēr tā nonāks pie pircējiem pēc aptuveni pusotra gada. Konceptauto pieminēšana nozīmē tikai to, ka Jaguar patur tiesības izmainīt I-PACE izskatu un iespējas līdz pat mašīnas oficiālai izziņošanai.

I-PACE ideja nākusi no F-Pace SUV tipa modeļa, bet elektro automašīnas versijai būs lielāks salons, jo nenāksies ziedot vietu kardānpārvada tunelim un citām “pagājuša gadsimta” tehnoloģijām. I-PACE darbinās 90 kWh Li-Ion akumulators, Jaguar uzsver, ka ar to pietiks prātīgiem 500 kilometriem.

I-PACE uzlāde līdz 80% aizņems pusotru stundu, bet 100% uzlāde aizņems līdz trīs stundām. Elektrodzinēji nodrošinās 400 zirgspēkus un 700 Nm griezes momentu. Jaguar I-PACE līdz 100 km/h ieskriesies 4 sekundēs. Pagaidām nav zināma I-PACE plānotā cena, bet tā varētu par 20% pārsniegt Jaguar F-Pace cenu, kas sākas no 46 000 eiro.

Reklāma

26 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
26 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Valters Vasilis

Beidzot Teslai vismaz neliela konkurence. ?

Amols

Konkurence ir apsveicama. Tiesa Tesla Model X jau pāris gadi kā ripinās apkārt un jau saņēmis pirmos atjauninājumus, šis vēl ir tikai koncepts ar perspektīvu pēc 1.5gadiem nonākt uz konveijera. Uz to brīdi iespējams jau izziņos Model X2. Smieklīgi, cik ļoti visi auto ražotāji ir aizgulējušies.

x

Ne nu aizgulējušies, nekā. Cilvēce kārtējo reizi mēģina braukt ar elektroauto, bet vēl pilnībā nav apjēgas, ko tas nozīmē no resursu viedokļa – lielāko daļu planētas braucēju pārsēdināt uz elektroauto. Vai pietiks akmeņogļu elektrības ražošanai ))

Amols

Tikai tad, ja uzskata par pašsaprotamu, ka elektrība jāražo kaut ko sadedzinot.

Uldis M.

Nē nu vēl jau elektrību var ražot nosprostojot lašiem nārsta vietas (HES)…

Amols

Es zinu vēl dažas metodes. Vācieši, ķīnieši, amerikāņi, angļi un citi arī. Ir tāds REN 21 report, ko interesanti pašķirstīt, var viegli googlē atrast.

x

Noteikti palasīšu, būs interesanti, cik tieši % no elektrības cilvēce saražo nededzinot naftas produktus.

Amols

Labi, pieņem uz brīdi, ka neviens KW elektrības netiktu iegūts no atjaunojamiem resursiem, visu elektrību iegūtu sadedzinot naftas produktus/gāzi/ogles (tā īsti nav). Kā Tev šķiet, kas ir efektīvāk: pārvērst litru naftas mazāk kā puslitrā degvielas un ieliet to bākā vai sadedzināt to litru naftas termoelektrocentrālē un griezt ar iegūto karstumu turbīnu, lai ražotu elektrību? Iekšdedzes dzinējiem efektivitāte ir ap 30%, vidējam TEC efektivitāte >99.5%. Elektromobīļu efektivitāte pārvēršot to pašu elektrību par kustību tuva 99%.

x

Ja auto barojas pa tiešo no TECa, tad izskatās labi. Bet pārvades, lādēšanas zudumi un pašizlāde, nerunājot par akumulatoru ražošanu/pārstrādi rada virkni jautājumu, kuri neizzudīs tikai tāpēc, ka elektroauto brauc bez smakas un skaņas.

Janis

Neuztraucies, kad pienāks elektro auto ēra, Tesla nebūs ne pirktākais ne vairāk saražotais elektro automobilis. Tev tiešām liekas, ka konkurenti guļ? Kad pienāks laiks un būs nepieciešamība, tad arī saražos elektro auto.
Cilvēks kurš var atļauties iegādāties jaunu BMW, Mrcedes, Audi, utt, ari nopirks šo brendu elektro auto, nu pietiek domāt, ka Tesla ir kaut kas neuzveicams un nezin cik tālu visiem priekšā….

Amols

Kāds no mums kaut ko ir pārpratis. Teslai nav ne 10% no tādu Audi, Mercedes vai BMW inženiertehniskās kapacitātes un budžeta, taču bez Tesla neviens no lielajiem pat nekustētu elektrisko auto virzienā. Lēni, inerti un ar tendenci reaģēt uz citu radītu pieprasījumu nevis paši to radīt. Protams, ka Tesla nebūs pirktākais zīmols tiklīdz tie vairs nebūs vienīgais sakarīgais piedāvājums tirgū, taču Tesla ir faktiski vienīgie, kas nozīmīgā veidā un jēgpilni stumj tirgu elektroauto virzienā. Pārējie, kā Tu saki, gaida “kad pienāks laiks un būs nepieciešamība”. Laiks jau ir pienācis, bet inerce tik liela, ka 2016. un 2017.gada modeļu klāstā ir… Read more »

Janis

Bet protams, ka gaida ?
Tu domā vini vares sakartot/pakartot infrastrukturu visas pasaules valstīs? Varbut pat labi, ka viss notiek pakāpeniski, nu nav viss vel tik skaisti ka izskatas.
Un pats jau rakstiji “aizgulejas” – neviens jau nav aizgulejies tikai nogaida un, lai tā Tesla tur nemas, kad pienaks laiks elektro auto masveida razosanai/tirdzniecibai, tad ari parejie domas, razos un tirgos. ?

Amols

Par infrastruktūras gatavību varētu pastrīdēties – pieņemsim uz brīdi, ka visi Mārupes privātmājās dzīvojošie vidusšķiras pārstāvji pāriet uz elektromobīļiem. Kāda ietekme tam ir uz it kā negatavo infrastruktūru? Izrādās ļoti neliela, jo mašīnas tiek lādētas pa nakti, kad neviens neko cepeškrāsnīs necep un veļasmašīnās nemazgā. Nakts laikā uzlādēt auto par kādām 50KWh nozīmē aptuveni 5,5KW vidēju noslodzi (pret rītu mazāk, jo pēdējos 15% lādē lēnāk un saudzīgāk nekā sākotnējos 85), kas ir mazāk nekā tās pašas infrastruktūras noslodze pa dienu. Nepārliecina mani tās “infrastruktūra nav gatava” atrunas. Īpaši tā dēļ, ka šobrīd sadales tīklu noslodze ir nevienmērīga – nakts laikā… Read more »

x

Piekrītu, ka jauns spēlētājs bez pieredzes iekšdedzes auto spēj paraudzīties uz lietām savādāk un daudz ko darīt efektīvāk.

Kristaps Skutelis

Nesen man bija iespēja aprunāties ar Latvenergo darbiniekiem un viņi atzina, ka, ja pēkšņi Mārupē parādītos 5-10 Teslas, to uzlāde varētu radīt ļoti jūtamas problēmas citiem Mārupes iedzīvotājiem. Šādu auto uzlāde nav nemaz tik triviāla no infrastruktūras viedokļa raugoties.

x

Lai naftas civilizācija kļūtu par elektrības civilizāciju, nepietiks ar nakts tarifu un labo gribu. Vajadzēs modernizēt, vietām – pilnībā no jauna izbūvēt infrastruktūru.

Nu, piem. šobdrīd kautkur dziļos laukos var dzīvot bez DUSa, iepildoties reizi mēnesī pilsētā 50-80km. attālumā (pina bāka + kannas, zinu ka nedrīkst). Bez elektrības var gadīties arī netikt līdz tuvējam ciematam.

Amols

Vai viņi arī paskaidroja kā dēļ? Tu lādē savu auto ar tādiem ampēriem, kas Tev ir tajā brīdī pieejami, kaut ar 10. Protams, ja visi pieprasītu no sadales tīkliem pa 200 ampēriem, infrastruktūra tam nebūtu gatava, taču elektromobili var lādēt kaut no parastas 1fāzes 16A rozetes, tikai lēnāk. Ja naktī nevar lādēt 2 kaimiņi savas Teslas, tad vakarā tie paši divi kaimiņi nevar vienlaicīgi cept cepeti un vārīt kartupeļus. Vidēja privātmāja patērē ap 500-600KWh mēnesī. No tiem vairāk kā puse tiek patērēti tieši vakara stundās (Elektrum ir fantastisks statistikas rīks tiem, kam ir viedie skaitītāji), turpretī nakts laikā patēriņš ir… Read more »

Kristaps Skutelis

Sasmīdināji par to Teslas uzlādi no “parastā” 16A pieslēguma :)

Gatis Preiss

Bet Jaunmārupē kas ir 8km tālāk PP izmanto elektriskos nisanus un neesmu dzirdējis ka tur pūtu problēmas ar elektrību. Nau jau tā Liepājas Metalurga Mārtena krāsns kuru arī darbināja ar jaudīgu elektrības padevi, tad gan Jaunliepājā raustijās elektrība.

Kristaps Skutelis

Cik elektroauto viņiem ir un kā viņi tos uzlādē?

Janis

Kas par adresi, kur tie Mārupieši pāriet uz elektro auto, pats dzīvoju Mārupē, kaut, ka “neredzās” tur tie elektro auto. Izskatās, ka Tu neesi ar auto nekur ceļojis un pateikšu tev atklāti, pašreizējie elektro auto ir par “švaku” nu cik lielu attālumu var nobraukt pie teiksim -15 grādiem ar četriem pasažieriem automašīnā? (par ātrumu pat nerunāsim). Un infrastruktūra nu NAV tam gatava ne Latvija ne daudzās citās pasaules valstīs. Tu tik te stāsti par piespraušanu pie rozetes, nu pabraukā taču pa to pašu Eiropu Tu maz esi redzējis cik tur “tankšteles” ir pilnas, nu nesalādēsi Tu visus tos auto. Un… Read more »

x

Janis, steiga ne vienmēr ir sabiedrotais ))

“pieņemsim uz brīdi, ka visi Mārupes privātmājās dzīvojošie”

Amols

Ar auto ceļojis esmu. Daudz. Ceļojumos braukšana ir cits temats, tas pagaidām nav tik triviāli kā pa Rīgu vizināties. Un lai arī ir daudz Tesla braucēju, kas dodas garos braucienos pāri visai Eiropai vai Amerikai, lai infrastruktūra būtu motivēta audzēt jaudu, to skaitam jākļūst ievērojami lielākam. Un par Latvenergo – uzņēmumu, kura uzdevums ir gūt peļņu, palielinot apgrozījumu. :) Tā infrastruktūras uzlabojumiem nepieciešamie līdzekļi rodas no infrastruktūras lietotāju maksājumiem par patērēto enerģiju. Šodien vidējais Rīdzinieks vai Mārupietis (Mārupēns?) maksā savus 50-70 eiro/mēnesī par savu ledusskapi, plīti un tosteri un tad vēl kādus 100-200 eiro/mēnesī par degvielu, kuri Latvenergo iet secen.… Read more »

x

>50-70 eiro/mēnesī par savu ledusskapi, plīti un tosteri ja nu kopā ar apkures sūkņiem, elektriskām grīdām. Ar cepeškrāsni jāšmorē katru dienu, faktiski jācep sīkai tirgošanai, lai nokurinātu 70 eiras mēnesī. nevilks kabeli (kā mēs zinām), ja lietotāju skaits ir mazāks par noteiktu skaitu (ciemati utt.). Ļoti vienkārši to dara – valsts ar nodokļiem virza patērētāju plūsmu, faktiski garantējot naudas plūsmu. Jo pircēji gaidīs, kamēr pārvades kompānija uzbūvēs, bet pārvades kompānija gaidīs, kamēr uzradīsies patērētāji – noslēgts loks bez valsts starpniecības. un visdrīzāk, pārvades kompānija prasīs no valdības monopolu uz XX gadiem, kas savukārt patērētājam izpaudīsies kā augstāka cena, kas arī… Read more »

Janis

Pagaidam izskatas ka Tu tiesam no biznesa neko nesaprotu, it seviski Latvijā… Varbut, ja nebūtu tik naivs savos uzskatos tad butu citadak. Tu lolo tadas ceribas uz to visu elektro auto infrastrukturu – kas protams ir tikai labi ? Tacu realitate diemzel atskiras no ta, ko izdodas realizet dzive. Saksim vien ar to, ka 80% Latvija iedzivotaju nemaz nevar atlauties elektro automobili, nemaz nerunajot par to, cik loti tiktu sadardzinata elektroenergija del uzlabotas/pilnigi izmainitas infrastrukturas, pat nepieminesim pakalpjumu/produktu sadardzinasanos. Turklat, lai vispar saktu domat par ieguldijumiem jaunas infrastrukturas izveide, vispirms vajadzetu izdomat, ka palidzet cilvekiem “parsesties” uz elektro auto! Skaidrs,… Read more »

as

Apsveicami! Izklausās un izskatās pēc normāla auto!

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: