Web Analytics
More
    Reklāma

    Tiek solīts jaunas paaudzes, divas reizes ietilpīgāks akumulators… jau nākamajā gadā

    Jaunākie raksti

    Masačūsetsas Tehnoloģiju institūts nācis klajā ar paziņojumu, ka izdevies izveidot uzlabotu akumulatoru tehnoloģiju kopā ar SolidEnergy Systems. Jaunā tipa akumulatori ir izmēros aptuveni divas mazāki, saglabājot to pašu enerģijas ietilpību. Turklāt jaunie akumulatori būs mazāk nedroši pret sitieniem, tie paši neaizdegsies saskarē ar skābekli.

    SolidEnergy Systems uzsver, ka jaunie akumulatori pavērs ceļu uz pamatīgas ietilpības akumulatoriem vai arī ražotājs varēs uzstādīt mazāka izmēra akumulatoru, saglabājot tā energoietilpību.

    Reklāma

    Gandrīz neticams ir fakts, ka jaunā tipa akumulatori jau ir gatavi ražošanai, nebūs nepieciešams gaidīt mistiskus 10 gadus līdz jaunās tehnoloģijas nonākšanai pie lietotājiem. Tiek pieļauts, ka pirmie SolidEnergy akumulatori nonāks viedtālruņos jau 2017. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    28 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    19.08.2016 09:31

    Nu tad beidzot, elektromobīļiem labas ziņas!

    as
    19.08.2016 09:45

    un telefoniem arī labas šīs ziņas

    Krotow
    19.08.2016 11:55

    Labas ziņas visiem, kam vajadzīgi lielas ietilpības un maza izmēra akumulatori. Pārnēsājamiem datoriem un viedierīcēm, elektromobiļiem un divriteņiem ar el. piedziņu, RC modelistiem u.c. Vēl jo vairāk, ja izdosies izvairīties no iespējamas uguņošanas, akumulatoram nokrītot uz betona grīdas. Tikai diez kur liks tās megatonnas ar jau saražotajiem aķiem?

    meh
    19.08.2016 13:28
    Reply to  Krotow

    pārdos ābolam. aifonos vecie dzelži vēl gadus 5 būs, tāpat kā tagad 32 gb atmiņas.

    x
    19.08.2016 12:04

    tas solid energy bildē neizskatās diez ko labi nostrādāts….kaktu darbnīcas ražojuma paskats :)

    ok, ok, izmēru/ietilpību jau panāks. Jautājums, cik ilgi tie kalpos ar uzrādīto ietilpību – gadiem ilgi vai pirmos 6 mēnešus?

    Bet jau saražotos pārdos, vienīgi ar mazāku peļņu – pasaulē ir ļoti, ļoti daudz cilvēku.

    A-Z
    19.08.2016 19:39
    Reply to  x

    Izskatās normāli, ko Tu gribi no pus-prototipa?

    x
    20.08.2016 00:26
    Reply to  A-Z

    Ko gribu? Lai tas nonāk plauktos solītajā laikā, par solīto cenu.

    kristaps
    19.08.2016 23:20

    ‘jaunu bateriju’ tehnoloģiju institūti sola jau gadus 10…. Bet kaut, kā pēc skaisto ziņu parādīšanās mēdijos, vairs par tehnoloģiju ‘X’ vai ‘Y’ nedzird.
    Es vairāk domāju, ka vienkarši ‘misteri X’ attiecīgi pazvana un pasaka lai aprok šo ideju, jo viņiem ta ir jādzīvo un jāpelna uz cilvēci. Iedomājies, kā sarūk vispasaules bateriju ražošanas apjomi ja parādās uz pusi mazākas baterijas, bet 2x ietilpīgakas…. Īpaši, cik ‘misteri X’ ir cītīgi centušies uzbūvēt pasauli uz šīm baterijām…. Gluži kā tas notiek ar standarta dīzeļ vai bendzīna degvielu un dzīnējiem. SEN jau ir izstrādātas tehnoloģijas kuras uz kādu lietus ūdeni darbina dzinējus, bet ‘viņiem’ ta tas galīgi nav vajadzīgs.. Tāda lieta visu mūsdienu globālās ekonomikas piramīdu nogremdēs. Tātad viss tas ir no kontrolēts un norakts dziļi dziļi zemes dzīlēs!

    Don’t worry… just buisness!

    20.08.2016 07:04
    Reply to  kristaps

    O, vēl vienam te patīk sazvērestības teorijas :)

    digitalk
    20.08.2016 11:44

    šādas teorijas ir ļoti viegli būvēt, ja ignorē kārtējā ‘X’ vai ‘Y’ izgudrojuma ekonomisko un tehnisko pamatojumu. klasiskais piemērs – auto plastmasas virsbūves, kuras redz nerūsēšot un kalpošot vismaz 20-30 gadus :) nu nevar tās štancēt, kā PET pudeles – izturības pietrūks, savukārt oglekļa šķiedras cena ir piemērota tikai ‘superkāriem’.

    deni2s
    21.08.2016 14:37
    Reply to  digitalk

    Virsbūvei jau nevajag izturību. BMW Z1 ir plastmasas virsbūves paneļi, nerūsē un kalpo, daudziem auto ir stiklauduma virsbūve, bamperus taisa no ABS, oglekļa šķiedra arī mūsdienās nav tik dārga.

    digitalk
    21.08.2016 15:41
    Reply to  deni2s

    klasisks piemērs nozīmē vēsturisku piemēru, 20 gadus apakļam teoriju bīdītāji cepās, ka nemetas. tagad tehnoloģijas ir attīstījušās līdz ekonomiski pamatotam meinstrīma izmantojumam.

    > Virsbūvei jau nevajag izturību.

    cerams, nekad naktī nenotrieksi alni un turpināsi dzīvot ilūzijās.

    21.08.2016 15:48
    Reply to  digitalk

    Neba nu izturība slēpjas tikai virsbūves ārējos paneļos. Svarīgi, lai nesošā konstrukcija neizjūk virsū braucējam pie sadursmes ar alni. Ārējā čaula var būt veidota arī no plastmasas.

    digitalk
    21.08.2016 16:38

    ir tāds teiciens par vājāko ķēdes posmu :) virsbūves izturībai arī ir nozīme. atceros savu bijušo šefu mēnesi staigājam ar ieģipsētām plaukstām pēc tikšanās ar alni, kurš pār kapotu ielidoja priekšējā stiklā un salauza pirkstus uz stūres. nebūtu kārtīgas stoikas – atvadies galva no mugurkaula.

    21.08.2016 16:40
    Reply to  digitalk

    Tieši tā, stoikas pagaidām no plastmasas netaisa.

    digitalk
    21.08.2016 16:56

    nu tāpat negribētos, lai negadījumā noliekot auto uz jumta, kāds celms vai laukakmens izsit cauri tieši kur tava galva. protams, ka visam jābūt no drošības viedokļa sabalansētam. sazvērestības teoriju mīļotāju cepiens jau bija, ka uz rāmja (sen nav aktuāli) uzliek plastmasas kārbu un viņu miklajos sapņos viss ir lēti, nerūsē, nav jāremontē un vispār kārtībā. tikai ļaunie autoražotāji gremdē šo visu :)

    x
    21.08.2016 17:43
    Reply to  digitalk

    Nu, ja alnis šķērsām stiklam ir vēl paredzams un reāls variants, tad celms galvā un meteorīts izpūtējā ir no gadījumiem, kurus visus neparedzēsi. Galu galā, cilvēki iet bojā arī braucot visdrošākajos un/vai dārgākajos auto. Jautājums, cik bieži tas notiek.

    deni2s
    23.08.2016 11:29
    Reply to  digitalk

    Nejauc virsbūvi ar auto karkasu. Stoikas nav virsbūve. Un tieši virsbūvei būtu jābūt elastīgai, lai tā amortizētu un samazinātu triecienu, līdzīgi, kā mūsdienās auto priekšdaļa, sākot ar bamperi tiek veidota speciāli mīksta, lai amortizētu frontālo triecienu un tev motors nepaliktu pakaļas vietā.

    https://www.youtube.com/watch?v=GvEwDRDfzZov

    digitalk
    23.08.2016 14:30
    Reply to  deni2s

    es kā reizi nejaucu, sazvērstības teoriju piekritēji gan :)

    oldschool zerolemon fan
    20.08.2016 23:32
    Reply to  kristaps

    Sliecos piekrist šim viedoklim. Skaidrs, ka kādam tas nav izdevīgi.

    20.08.2016 07:42

    Bet vispār interesanti. Kas notiks, ja šādas lielākas ietilpības baterijas tik tiešām drīzumā sasniegs mobilās ierīces? Daļa cilvēku noteikti sagaida, ka tādējādi tie ar vienu uzlādi darbosies ilgāk, bet jāatceras, ka ražotāji var izvēlēties ierīces padarīt vēl jaudīgākas (resursprasīgākas) un piedāvāt kaut kādas jaunas iespējas tādējādi darbības laiku noturot tās pašas vienas dienas līmenī pie kāda esam pieraduši šobrīd.

    Kaspars
    22.08.2016 10:24

    Tieši tas, lasot šo ziņu, man ienāca prātā..
    Materijas mazākas – telefoni kļūs planāki, jaudīgāki, advancētāki

    Nav jau tā, ka jebkurš telefonu ražotājs nevarētu ziedot 1mm telefona biezuma par labu 2x lielākai baterijai – bet nez kapēc tas nenotiek..

    Bet elektro auto nozarei gan tā varētu būt revolūcija, ja visādi vidusmēra e-UP un e-note beidzot tiks pie sakarīga brauciena attāluma (jo tieši tas ir vienīgais, kas šiem auto pietrūkst) :)

    Raivis Rasnačs
    22.08.2016 16:35

    Sveika, virtuālā realitāte un 8K ekrāni!

    oldschool zerolemon fan
    20.08.2016 23:30

    Šādām ziņām jau vairs neticu. Ik pa laikam parādās info, ka nu beidzot būs super-duper tehnoloģija. Bet kā nav tā nav. Trubu ražotāji arī “slimi” – izlaidīs 3mm biezu telefonu katrā laikā, bet ielikt normālu baču (10 000mAh+), nē tas jau par grūti… tiešām baidās ka nepirks, ibio?

    Foxtrot2
    21.08.2016 17:52

    Nu nu un par cik šos brīnumus varēs nopirkt? Nesen pāris dienu atpakaļ gribēju internetveikalā nopirkt akumulatorus. Piegāde ir no Ķīnas, Izrādās tagad nevar to pat izdarīt, jo ir uzraksts “Cannot ship to Latvia.” Tagad tas uzrakst rotā arī ja pēc Saules baterijas. Kādas zina kas ir par lietu? Pilnīgi visos internetveikalos tāda situācija. Cienījamais Kristaps varētu izskaidrot kas par lietu. Vēl šogad maijā ņēmu 25euro par 8.gb 18650 tipa aķus ar norādīto ietilpību 3400mA un testi pierāda ka tur ir pat vairāk nekā 3400. Bet šoreiz vēl Latvijā ir, bet jau ar cenu 7,50 gabalā.

    digitalk
    21.08.2016 22:07
    Reply to  Foxtrot2

    Li-Ion aizliedza pārvadāt lidmašīnās. kaput un āmen. pērc no airopas pārdevējiem, kas ved pa sauszemi. es pērku Nīderlandē.

    Foxtrot2
    22.08.2016 02:49
    Reply to  digitalk

    Nolēmu sūtīt caur Niderlandes pastu, un lūk aplauziens sliktā angļu valodā ”

    Hello friend! Now the customs check is very strict.
    Your country battery send not go out now.
    Would you to cancel the order of the first. Thank you very much!”
    Te ir muita un nevis lidmašīnas. maijā pēdējo reiz saņēmu 2 sūtījumus no dažādiem veikaliem un
    nāca no Honkongas. Nedomāju ka šie sūtītu ar baložu pastu.

    Krotow
    22.08.2016 14:12
    Reply to  Foxtrot2

    Kopš 2016. 9. marta Li-Ion un LiPo akumulatorus vairs nevar sūtīt pa gaisu. Taču pa zemi var. Pats pavasarī uz šī uzdūros. Tagad, pasūtot aķus, pasūtījuma piezīmēs pārdevējam jānorāda lai nesūta pa gaisu un būs Ok. Konkrētajā gadījumā sūtot no GearBest un pasūtījuma piezīmēs ierakstot “Please don’t ship by Air Mail”, jau 2 akumulatoru sūtījumi bez problēmām atnāca mēneša laikā.

    NB: Ja vēlies litija akumulatorus saņemt ātrāk, sūti no Eiropas piegādātājiem. Lielos LiPo aķus gana ātri un labi var pirkt tepat no leišu Propeleris.lt.

    Reklāma