Masačūsetsas Tehnoloģiju institūts nācis klajā ar paziņojumu, ka izdevies izveidot uzlabotu akumulatoru tehnoloģiju kopā ar SolidEnergy Systems. Jaunā tipa akumulatori ir izmēros aptuveni divas mazāki, saglabājot to pašu enerģijas ietilpību. Turklāt jaunie akumulatori būs mazāk nedroši pret sitieniem, tie paši neaizdegsies saskarē ar skābekli.
SolidEnergy Systems uzsver, ka jaunie akumulatori pavērs ceļu uz pamatīgas ietilpības akumulatoriem vai arī ražotājs varēs uzstādīt mazāka izmēra akumulatoru, saglabājot tā energoietilpību.
Gandrīz neticams ir fakts, ka jaunā tipa akumulatori jau ir gatavi ražošanai, nebūs nepieciešams gaidīt mistiskus 10 gadus līdz jaunās tehnoloģijas nonākšanai pie lietotājiem. Tiek pieļauts, ka pirmie SolidEnergy akumulatori nonāks viedtālruņos jau 2017. gadā.
Nu tad beidzot, elektromobīļiem labas ziņas!
un telefoniem arī labas šīs ziņas
Labas ziņas visiem, kam vajadzīgi lielas ietilpības un maza izmēra akumulatori. Pārnēsājamiem datoriem un viedierīcēm, elektromobiļiem un divriteņiem ar el. piedziņu, RC modelistiem u.c. Vēl jo vairāk, ja izdosies izvairīties no iespējamas uguņošanas, akumulatoram nokrītot uz betona grīdas. Tikai diez kur liks tās megatonnas ar jau saražotajiem aķiem?
pārdos ābolam. aifonos vecie dzelži vēl gadus 5 būs, tāpat kā tagad 32 gb atmiņas.
tas solid energy bildē neizskatās diez ko labi nostrādāts….kaktu darbnīcas ražojuma paskats :)
ok, ok, izmēru/ietilpību jau panāks. Jautājums, cik ilgi tie kalpos ar uzrādīto ietilpību – gadiem ilgi vai pirmos 6 mēnešus?
Bet jau saražotos pārdos, vienīgi ar mazāku peļņu – pasaulē ir ļoti, ļoti daudz cilvēku.
Izskatās normāli, ko Tu gribi no pus-prototipa?
Ko gribu? Lai tas nonāk plauktos solītajā laikā, par solīto cenu.
‘jaunu bateriju’ tehnoloģiju institūti sola jau gadus 10…. Bet kaut, kā pēc skaisto ziņu parādīšanās mēdijos, vairs par tehnoloģiju ‘X’ vai ‘Y’ nedzird. Es vairāk domāju, ka vienkarši ‘misteri X’ attiecīgi pazvana un pasaka lai aprok šo ideju, jo viņiem ta ir jādzīvo un jāpelna uz cilvēci. Iedomājies, kā sarūk vispasaules bateriju ražošanas apjomi ja parādās uz pusi mazākas baterijas, bet 2x ietilpīgakas…. Īpaši, cik ‘misteri X’ ir cītīgi centušies uzbūvēt pasauli uz šīm baterijām…. Gluži kā tas notiek ar standarta dīzeļ vai bendzīna degvielu un dzīnējiem. SEN jau ir izstrādātas tehnoloģijas kuras uz kādu lietus ūdeni darbina dzinējus, bet… Read more »
O, vēl vienam te patīk sazvērestības teorijas :)
šādas teorijas ir ļoti viegli būvēt, ja ignorē kārtējā ‘X’ vai ‘Y’ izgudrojuma ekonomisko un tehnisko pamatojumu. klasiskais piemērs – auto plastmasas virsbūves, kuras redz nerūsēšot un kalpošot vismaz 20-30 gadus :) nu nevar tās štancēt, kā PET pudeles – izturības pietrūks, savukārt oglekļa šķiedras cena ir piemērota tikai ‘superkāriem’.
Virsbūvei jau nevajag izturību. BMW Z1 ir plastmasas virsbūves paneļi, nerūsē un kalpo, daudziem auto ir stiklauduma virsbūve, bamperus taisa no ABS, oglekļa šķiedra arī mūsdienās nav tik dārga.
klasisks piemērs nozīmē vēsturisku piemēru, 20 gadus apakļam teoriju bīdītāji cepās, ka nemetas. tagad tehnoloģijas ir attīstījušās līdz ekonomiski pamatotam meinstrīma izmantojumam.
> Virsbūvei jau nevajag izturību.
cerams, nekad naktī nenotrieksi alni un turpināsi dzīvot ilūzijās.
Neba nu izturība slēpjas tikai virsbūves ārējos paneļos. Svarīgi, lai nesošā konstrukcija neizjūk virsū braucējam pie sadursmes ar alni. Ārējā čaula var būt veidota arī no plastmasas.
ir tāds teiciens par vājāko ķēdes posmu :) virsbūves izturībai arī ir nozīme. atceros savu bijušo šefu mēnesi staigājam ar ieģipsētām plaukstām pēc tikšanās ar alni, kurš pār kapotu ielidoja priekšējā stiklā un salauza pirkstus uz stūres. nebūtu kārtīgas stoikas – atvadies galva no mugurkaula.
Tieši tā, stoikas pagaidām no plastmasas netaisa.
nu tāpat negribētos, lai negadījumā noliekot auto uz jumta, kāds celms vai laukakmens izsit cauri tieši kur tava galva. protams, ka visam jābūt no drošības viedokļa sabalansētam. sazvērestības teoriju mīļotāju cepiens jau bija, ka uz rāmja (sen nav aktuāli) uzliek plastmasas kārbu un viņu miklajos sapņos viss ir lēti, nerūsē, nav jāremontē un vispār kārtībā. tikai ļaunie autoražotāji gremdē šo visu :)
Nu, ja alnis šķērsām stiklam ir vēl paredzams un reāls variants, tad celms galvā un meteorīts izpūtējā ir no gadījumiem, kurus visus neparedzēsi. Galu galā, cilvēki iet bojā arī braucot visdrošākajos un/vai dārgākajos auto. Jautājums, cik bieži tas notiek.
Nejauc virsbūvi ar auto karkasu. Stoikas nav virsbūve. Un tieši virsbūvei būtu jābūt elastīgai, lai tā amortizētu un samazinātu triecienu, līdzīgi, kā mūsdienās auto priekšdaļa, sākot ar bamperi tiek veidota speciāli mīksta, lai amortizētu frontālo triecienu un tev motors nepaliktu pakaļas vietā.
https://www.youtube.com/watch?v=GvEwDRDfzZov
es kā reizi nejaucu, sazvērstības teoriju piekritēji gan :)
Sliecos piekrist šim viedoklim. Skaidrs, ka kādam tas nav izdevīgi.
Bet vispār interesanti. Kas notiks, ja šādas lielākas ietilpības baterijas tik tiešām drīzumā sasniegs mobilās ierīces? Daļa cilvēku noteikti sagaida, ka tādējādi tie ar vienu uzlādi darbosies ilgāk, bet jāatceras, ka ražotāji var izvēlēties ierīces padarīt vēl jaudīgākas (resursprasīgākas) un piedāvāt kaut kādas jaunas iespējas tādējādi darbības laiku noturot tās pašas vienas dienas līmenī pie kāda esam pieraduši šobrīd.
Tieši tas, lasot šo ziņu, man ienāca prātā..
Materijas mazākas – telefoni kļūs planāki, jaudīgāki, advancētāki
Nav jau tā, ka jebkurš telefonu ražotājs nevarētu ziedot 1mm telefona biezuma par labu 2x lielākai baterijai – bet nez kapēc tas nenotiek..
Bet elektro auto nozarei gan tā varētu būt revolūcija, ja visādi vidusmēra e-UP un e-note beidzot tiks pie sakarīga brauciena attāluma (jo tieši tas ir vienīgais, kas šiem auto pietrūkst) :)
Sveika, virtuālā realitāte un 8K ekrāni!
Šādām ziņām jau vairs neticu. Ik pa laikam parādās info, ka nu beidzot būs super-duper tehnoloģija. Bet kā nav tā nav. Trubu ražotāji arī “slimi” – izlaidīs 3mm biezu telefonu katrā laikā, bet ielikt normālu baču (10 000mAh+), nē tas jau par grūti… tiešām baidās ka nepirks, ibio?
Nu nu un par cik šos brīnumus varēs nopirkt? Nesen pāris dienu atpakaļ gribēju internetveikalā nopirkt akumulatorus. Piegāde ir no Ķīnas, Izrādās tagad nevar to pat izdarīt, jo ir uzraksts “Cannot ship to Latvia.” Tagad tas uzrakst rotā arī ja pēc Saules baterijas. Kādas zina kas ir par lietu? Pilnīgi visos internetveikalos tāda situācija. Cienījamais Kristaps varētu izskaidrot kas par lietu. Vēl šogad maijā ņēmu 25euro par 8.gb 18650 tipa aķus ar norādīto ietilpību 3400mA un testi pierāda ka tur ir pat vairāk nekā 3400. Bet šoreiz vēl Latvijā ir, bet jau ar cenu 7,50 gabalā.
Li-Ion aizliedza pārvadāt lidmašīnās. kaput un āmen. pērc no airopas pārdevējiem, kas ved pa sauszemi. es pērku Nīderlandē.
Nolēmu sūtīt caur Niderlandes pastu, un lūk aplauziens sliktā angļu valodā ”
Hello friend! Now the customs check is very strict.
Your country battery send not go out now.
Would you to cancel the order of the first. Thank you very much!”
Te ir muita un nevis lidmašīnas. maijā pēdējo reiz saņēmu 2 sūtījumus no dažādiem veikaliem un
nāca no Honkongas. Nedomāju ka šie sūtītu ar baložu pastu.
Kopš 2016. 9. marta Li-Ion un LiPo akumulatorus vairs nevar sūtīt pa gaisu. Taču pa zemi var. Pats pavasarī uz šī uzdūros. Tagad, pasūtot aķus, pasūtījuma piezīmēs pārdevējam jānorāda lai nesūta pa gaisu un būs Ok. Konkrētajā gadījumā sūtot no GearBest un pasūtījuma piezīmēs ierakstot “Please don’t ship by Air Mail”, jau 2 akumulatoru sūtījumi bez problēmām atnāca mēneša laikā.
NB: Ja vēlies litija akumulatorus saņemt ātrāk, sūti no Eiropas piegādātājiem. Lielos LiPo aķus gana ātri un labi var pirkt tepat no leišu Propeleris.lt.