Mūsu rūpīgā mēra Nila Ušakova pārvaldītā Rīga pēc īsas lietusgāzes kļuvusi par ezeru un būtiskai daļai autobraucēju šī diena ir krietni pabojāta. Kāds nespēj sausām kājām aiziet pie sava auto, lai dotos no darba mājās, kāds cits peļķē ir pazaudējis auto valsts numura reģistrācijas zīmi, bet vēl kāds ir vispār apdzēsis sava auto dzirkstelīti.
Kāpēc es par to vispār stāstu? Atskaitot vēlmi norādīt uz to, cik mūsu lielpilsētas mērs ir rūpīgs un saimniecisks, vēlos parādīt kādu ļoti interesantu un tematiski iederīgu video. Tajā varam redzēt kā Kazahstānā kāds drošsirdīgs Tesla Model S elektroauto vadītājs izbraucis (izpeldējis) cauri pielijušam tunelim.
Pavisam noteikti nerekomendējam nedz ar elektroauto, nedz “parastiem” auto forsēt lielas ūdens peļķes. Pat ja noveiksies un izvairīsimies no hidrotieciena motoram, varam samērcēt visa veida elektroniku un tad auto mums radīs vienas vienīgas galvassāpes. Tāpat arī jāņem vērā, ka vairumā gadījumu šķidrumu radītus bojājumus nelabo garantija remonta ietvaros (arī Tesla gadījumā).
Tesla Motors vadītājs Elons Masks gan atļāvies pasmieties par šo gadījumu. Tas gan neizbrīna, jo sabeigta auto gadījumā viņam atliek aiziet uz gatavās produkcijas noliktavu un paņemt nākamo Model S.
Ūdenī daļēji iegremdētas litija baterijas veiksmīgi uzkonstruēta akumulatoru nodalījuma gadījumā briesmu brīdī var izmantot arī kā avārijas raķešdzinēju tikšanai sausumā. Tiesa, auto pēc tam būs atā atā, tāpat arī apdrošināšana un garantija. Par to varbūt paliksi dzīvs.
Nu a ko? Domājat ka tas auto nav paredzēts braukšanai lietus laikā? Loģiski ka viss tur ir uztaisīts slēgts un hermētisks. Galu galā arī Norvēģi savos slapjajos un sniegainajos apstākļos lieto Teslas. Ja šis auto spēj izturēt ilgstošu braukšanu pa lietu vai sniega šļuru, tad kāpēc lai tas uzreiz samirktu šādā peļķē?
Parasti ierindas auto bez speciāliem pielāgojumiem pavisam noteikti nav paredzēti braukšanai tik dziļā ūdenī.
Teslai jau by design nepiemīt divi galvenie trūkumi – gaisa ieplūde un izpūtējs. bet nevar noliegt, ka par to cenu ir uztaisītas arī ekstras – hermētisks, HEPA filtrs un pārspiediens salonā.
Gaisa ieplūde un izplūde nav vienīgais, kas nav saderīgs ar ūdeni. Es pavisam noteikti negribētu ūdeni iegremdēt tāda apmēra un jaudas akumulatoru, kādu izmanto Tesla. Un nav svarīgi, cik ļoti tas ir hermētisks. Vai vismaz cik ļoti to par tādu dēvē. Es neticu, ka arī visa pārējā elektronika šajā auto ir hermētiski noslēgta, lai varētu forsēt tādu ūdens blāķi. Tas gluži vienkārši nav prātīgi.
Jā, Tu laikam no tehnikas diži nesaproti :D
Pajauc dzīvē kādu mašīnu un tad ver vaļā savu kladzinamo! ;)
Un arī ir šādas tādas prasības tīri no augšas – kā teikt likumu līmenī.
Tev jau laikam mašīna kurai pat lukturos akvārijs – sabojāts priekšstats par auto hermētiskumu un bīstamību elektriskajām ķēdēm!
Paprasi Dambim kādi tie elektromotori tam teslam iet, hermētiski vai vadi karājas kā pagadās! :D
Nu, gudriniek, pastāsti mums, lūdzu, vairāk par tehniku un “prasībām no augšas”. Tiec pāri uzdirsējkomentārista līmenim. Vari?
andrjuham, laikam, divlitrnieki izbeidzās…
khm, neskatoties uz ‘gudrinieka’ agresīvo tirādi, tu pats neesi labāks.
> Un nav svarīgi, cik ļoti tas ir hermētisks. Vai vismaz cik ļoti to par tādu dēvē.
pietiek ar IP67, bet neviens Elons neatļausies uzsēdināt klientu uz pulvera mucas. plus hermētiska mašīna, lai par maz nesaliktos.
Tas uz ko es vēlos vērst uzmanību – ir vienkāršas ikdienā sastopamas peļķes, kuras var paredzēt un ar kurām rēķinās auto būvējot un ir šādi plūdi, kam diez vai parastus ierindas auto speciāli sagatavo.
Ir bijis trakāk, ka ūdens gāžas pāri logam un bez hidrotrieciena!
šajā gadījumā pat neveidojās vilnis priekšā.