Jau no 1. jūlija Parīzē būs liegts darba dienās iebraukt ar automašīnām, kuru pirmā reģistrācija ir pirms 1997. gada. Tas pats attieksies uz motocikliem, kas reģistrēti pirms 1999. gada. Ierobežojums tika izziņots pirms gada, tas tiek ieviests, lai samazinātu izplūdes gāzu radīto piesārņojumu un sastrēgumus.
Turpmākajos gados auto vecuma ierobežojums kļūs arvien striktāks, 2020. gadā Parīzē drīkstēs iebraukt automašīnas, kas nav vecākas par 10 gadiem. Sākotnēji paredzēts, ka soda maksa par vecas automašīnas lietošanu darba dienās būs 35 eiro dienā, nākamajā gadā soda nauda būs jau 78 eiro par katru pārkāpuma dienu.
Plānots, ka jau tuvākajā laikā vienu svētdienu mēnesī Elizejas lauki (franču: les Champs-Élysées; pasaulslavena avēnija Parīzē) tiks nodoti tikai gājēju un velobraucēju rīcībā.
Tiek lēsts, ka vecu automašīnu izmantošanas ierobežojums šogad attieksies uz aptuveni 10% Parīzē dzīvojošu autovadītāju.
Vēl lielāks ļaunums par vecām automašīnām ir bildes ar selektīvo m/b filtru…..
ouch, fak – a franchi tā mīl savus vecos sitrojānus… pilna monmartra ar tieši tādiem kā bildē…
Īsti godīgi jau nav… vecu Priusu neielaidīs, kamēr jaunāku VW dīzeli (bez AdBlue) atplestām rokām sagaidīs… nez vecus Elektromobīļus arī nelaidīs?
Pareizāk jau būtu kā tai pašā Berlīnē – attiecīga izmešu uzlīme logā un uz priekšu.
Tā Berlīnes sistēma tak vispār naudas kāšana – neviens taču reāli nepārbauda, kādi ir izmeši konkrētai mašīnai, to uzlīmi var internetā pasūtīt.
Kāpēc gan pilnīgi jaunai mašīnai būtu jāpērk speciāla uzlīme par izmešu atbilstību, ja tāpat skaidrs, ka atbilst?
Un vēl – ja jau rūpētos par vidi, tad tai uzlīmei būtu termiņš, kad jāveic pārbaude, vai izmeši atbilst normām, bet tāda nav – vienreiz nopērc, ielīmē, un rullē cik gribi.
Varu iedomāties, kā tagad raud Parīzes hipsteri.