Web Analytics
More
    Reklāma

    Vācija būvēs 100 kilometrus garu lielceļu tikai velosipēdiem

    Jaunākie raksti

    Autobraucēju paradīze Vācija nolēmusi turpmāk attīstīt lielceļu tīklu, kas paredzēts tikai velosipēdistiem. Sākotnēji Vācijas plānos ir radīt ideālus veloceļus starp lielām universitātēm dažādās pilsētās. Pagaidām izbūvēts vien 5 kilometrus garš veloceliņa paraugs, bet tas tiks pagarināts līdz 100 kilometriem. Velo lielceļa idejas pamatā ir velosipēdistiem draudzīga vide, minimāls krustojumu skaits, nav gājēji un automašīnas.

    Projekta ietvaros paredzēts ar velosipēdu lielceļiem savienot 10 pilsētas Rūras apgabalā. Veloceļi vedīs pa veciem un neizmantotiem dzelzceļa maršrutiem. Vecie dzelzceļi parasti ved pa īsāko ceļu starp pilsētām, turklāt dzelzceļi cenšas izvairīties no lieliem kāpumiem, kas varētu apgrūtināt braukšanu ar velosipēdiem.

    Reklāma

    Tiek lēsts, ka 100 kilometru velo lielceļa izbūve maskās ap 180 miljoniem eiro un vēl ir jārēķinās ar veloceļa infrastruktūras uzturēšanu. Velosipēdu lielceļu ideja nav gluži jauna. Jau šobrīd līdzīgi projekti realizēti Dānijā un Nīderlandē. Arī Londona plāno izveidot 30 kilometrus garu lielceļu velosipēdistiem, kur tie varēs netraucēti pārvietoties.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Andris
    31.12.2015 11:59

    Būtu man teikšana Latvijā, arī es jau sen b;utu uzdevis realizēt līdzīgu projektu starp Latvijas pilsētām, jo patreiz mani attur braukšana ar velo starp pilsētām fakts, ka jābrauc līdz ar fūrēm un iekļūt ķezā ir pārāk viegli tik garā ceļā. Tam ir jābūt nodalītam ceļam, kurš var tikt izbūvēts paralēli esošajam autoceļam.

    Mahmuds
    31.12.2015 14:49

    Foršas izmaksas – 1 km – 1,8 milj.eiras!

    Purvavelns
    31.12.2015 16:01
    Reply to  Mahmuds

    jā… Latvijā tā būtu leiputrija…

    31.12.2015 15:23

    Ok, man nav ne jausmas, kāpēc arī Verge rakstiem jūs nepārbaudāt avotus kaut vai ar vienkāršu google meklējumu. Vācijā veloceļu tīkls ir vairākus tūkstošus km garš https://en.wikipedia.org/wiki/German_Cycling_Network
    Šis PR fufelis jau kādu nedēļu klejo tīklā.

    KKTK
    31.12.2015 16:27

    Var jau būt, BET. Daži esošie Vācijas velo ceļi sākas labi, beidzas labi, bet pa vidu pazūd kukurūzas laukā, vai arī pa vidu nav asfaltēti. Te varbūt uzsvars ir uz “plānos ir radīt ideālus veloceļus”.

    04.01.2016 10:12
    Reply to  KKTK

    Uz pārdesmit tūkstošu km garumu tas nav nekas neticams. Mums asfaltēto ceļu kopgarums ir tikai nedaudz lielāks.

    01.01.2016 10:29

    Iespējams, ir kāda nianse starp veloceliņu un velo lielceļu.

    04.01.2016 10:13
    Reply to  Artis Abols

    Jā. Iztērēts ārkārtīgi daudz naudas un tagad kačā publicitāti, lai attaisnotu izdevumus.

    05.01.2016 09:44

    Kā jau ar visu, ko dara valsts, pašvaldības un aģentūras.

    31.12.2015 17:20

    Varēja vismaz ar pindzeli autojoslas līniju novilkt…

    Skats
    31.12.2015 19:05

    Pareizi, sen vajag riteņgrauzējus izolēt no gājējiem un braucējiem. Citādi šie pēdējā laikā gan ietves, gan brauktuves okupējuši.

    01.01.2016 10:31
    Reply to  Skats

    No jaunā gada būs precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru, piemēram, pa velojoslu. Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi. Braukšana ar velosipēdu pa ietvi atļauta kā izņēmuma gadījums, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Gājējiem uz ietves ir priekšroka, un velosipēdistiem jāizvēlas braukšanas ātrums, kas neapdraud un netraucē gājējus. Braukšana pa ietvi jebkurā gadījumā atļauta bērniem līdz 12 gadu vecumam un viņu pavadītājiem.

    Ar velosipēdiem atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādīta attiecīgā papildzīme. Tāpat paredzēts, ka, nenokāpjot no velosipēda, ir atļauts šķērsot brauktuvi pa ietves vai nomales iedomāto turpinājumu, kā arī, netraucējot gājējus un gājēju ātrumu, pa gājēju pārejām – gan pa tādām, kas aprīkotas ar luksoforu, gan pa neregulējamām. Pirms brauktuves šķērsošanas velosipēdistam savlaicīgi jāsamazina ātrums un nepieciešamības gadījumā – jāaptur braucamais un jāpārliecinās par drošību.

    (no tvnet)

    Edgars Labans
    01.01.2016 23:05

    Viens no vēstnešiem, ka privātajam autotransportam pilsētās tuvojas noriets.

    The Guardian – End of the car age: how cities are outgrowing the automobile
    http://www.theguardian.com/cities/2015/apr/28/end-of-the-car-age-how-cities-outgrew-the-automobile

    Reklāma