Autobraucēju paradīze Vācija nolēmusi turpmāk attīstīt lielceļu tīklu, kas paredzēts tikai velosipēdistiem. Sākotnēji Vācijas plānos ir radīt ideālus veloceļus starp lielām universitātēm dažādās pilsētās. Pagaidām izbūvēts vien 5 kilometrus garš veloceliņa paraugs, bet tas tiks pagarināts līdz 100 kilometriem. Velo lielceļa idejas pamatā ir velosipēdistiem draudzīga vide, minimāls krustojumu skaits, nav gājēji un automašīnas.

Projekta ietvaros paredzēts ar velosipēdu lielceļiem savienot 10 pilsētas Rūras apgabalā. Veloceļi vedīs pa veciem un neizmantotiem dzelzceļa maršrutiem. Vecie dzelzceļi parasti ved pa īsāko ceļu starp pilsētām, turklāt dzelzceļi cenšas izvairīties no lieliem kāpumiem, kas varētu apgrūtināt braukšanu ar velosipēdiem.

Tiek lēsts, ka 100 kilometru velo lielceļa izbūve maskās ap 180 miljoniem eiro un vēl ir jārēķinās ar veloceļa infrastruktūras uzturēšanu. Velosipēdu lielceļu ideja nav gluži jauna. Jau šobrīd līdzīgi projekti realizēti Dānijā un Nīderlandē. Arī Londona plāno izveidot 30 kilometrus garu lielceļu velosipēdistiem, kur tie varēs netraucēti pārvietoties.

13
Leave a Reply

avatar
6 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
Artis AbolsSergejs BižānsEdgars LabansSkatsViesturs Kavacs Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Andris
Guest
Andris

Būtu man teikšana Latvijā, arī es jau sen b;utu uzdevis realizēt līdzīgu projektu starp Latvijas pilsētām, jo patreiz mani attur braukšana ar velo starp pilsētām fakts, ka jābrauc līdz ar fūrēm un iekļūt ķezā ir pārāk viegli tik garā ceļā. Tam ir jābūt nodalītam ceļam, kurš var tikt izbūvēts paralēli esošajam autoceļam.

Mahmuds
Guest
Mahmuds

Foršas izmaksas – 1 km – 1,8 milj.eiras!

Purvavelns
Guest
Purvavelns

jā… Latvijā tā būtu leiputrija…

Sergejs Bižāns
Guest
Sergejs Bižāns

Ok, man nav ne jausmas, kāpēc arī Verge rakstiem jūs nepārbaudāt avotus kaut vai ar vienkāršu google meklējumu. Vācijā veloceļu tīkls ir vairākus tūkstošus km garš https://en.wikipedia.org/wiki/German_Cycling_Network
Šis PR fufelis jau kādu nedēļu klejo tīklā.

KKTK
Guest
KKTK

Var jau būt, BET. Daži esošie Vācijas velo ceļi sākas labi, beidzas labi, bet pa vidu pazūd kukurūzas laukā, vai arī pa vidu nav asfaltēti. Te varbūt uzsvars ir uz “plānos ir radīt ideālus veloceļus”.

Sergejs Bižāns
Guest
Sergejs Bižāns

Uz pārdesmit tūkstošu km garumu tas nav nekas neticams. Mums asfaltēto ceļu kopgarums ir tikai nedaudz lielāks.

Artis Abols
Guest
Artis Abols

Iespējams, ir kāda nianse starp veloceliņu un velo lielceļu.

Sergejs Bižāns
Guest
Sergejs Bižāns

Jā. Iztērēts ārkārtīgi daudz naudas un tagad kačā publicitāti, lai attaisnotu izdevumus.

Artis Abols
Guest
Artis Abols

Kā jau ar visu, ko dara valsts, pašvaldības un aģentūras.

Viesturs Kavacs
Guest
Viesturs Kavacs

Varēja vismaz ar pindzeli autojoslas līniju novilkt…

Skats
Guest
Skats

Pareizi, sen vajag riteņgrauzējus izolēt no gājējiem un braucējiem. Citādi šie pēdējā laikā gan ietves, gan brauktuves okupējuši.

Artis Abols
Guest
Artis Abols

No jaunā gada būs precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru, piemēram, pa velojoslu. Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi. Braukšana ar velosipēdu pa ietvi atļauta kā izņēmuma gadījums, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Gājējiem uz ietves ir priekšroka, un velosipēdistiem jāizvēlas braukšanas ātrums, kas neapdraud un netraucē gājējus. Braukšana pa ietvi jebkurā gadījumā atļauta bērniem līdz 12 gadu vecumam un viņu pavadītājiem. Ar velosipēdiem atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām,… Read more »

Edgars Labans
Guest
Edgars Labans

Viens no vēstnešiem, ka privātajam autotransportam pilsētās tuvojas noriets.

The Guardian – End of the car age: how cities are outgrowing the automobile
http://www.theguardian.com/cities/2015/apr/28/end-of-the-car-age-how-cities-outgrew-the-automobile