Jau 11. novembrī Somijas galvaspilsētā Helsinkos sākas divu dienu stārtapu konference Slush. Šajā Ziemeļeiropas uzsācējuzņēmēju pasākumā vienkop pulcējas vairāk nekā 1600 stārtapi, ap 15000 apmeklētāju, gandrīz tūkstotis pasaules vadošo investoru un simtiem masu mediju pārstāvji.

Kursors apkopo 13 stārtapus, kuri, saskaņā ar konferences rīkotāju sniegto informāciju dalībnieku datubāzē, atzīmējuši savu piederību Latvijai un, kuriem būtu vērtīgi sekot SLUSH gaitā. Daži no uzsācēj-uzņēmumiem atsaucās aicinājumam pašiem īsumā iepazīstināt ar sevi kursors lasītājus.

  • Adaplab Oil&Gas – Šis uzņēmums piedāvā adaptīvos risinājumus naftas ieguves industrijai. Ar Adaplab programatūras kontrolieri katra naftas ieguves urbuma efektivitāte var dot līdz 1,5 miljonu dolāru papildus ieņēmumus.
  • BranchTrack – Uzņēmums veido SAAS risinājumu (programmatūra kā pakalpojums) firmām, ļaujot veidot viņu virtuālās klientu simulācijas.
  • FCI Dogs  – “FCI Dogs ir informācijas sistēma, kura atvieglos dzīvi cilvēkiem, kuri ir saistīti ar FCI suņiem. Suņu īpašniekiem tā palīdzēs pieteikties uz pasākumiem, sekot līdzi suņa karjerai utt. Savukārt šo pasākumu organizatoriem tā atvieglos pieteikumu pieņemšanu, apstrādi, saziņu utt.” – skaidro uzņēmuma pārstāvis Dāvis Vilcāns.
  • Flex Solutions produkts “Payment Ninja” – Payment Ninja veic norēķinu apstrādi, ar vienu rīku spēj izmantot vairākas ierīces droša maksājuma veikšanai. Payment Ninja apkopo klientu darīju vēsturi konkrētā pirkumu izdarīšanas vietā, lai stimulētu klientu atkārtotam pirkumam. “Pašlaik mēs jau sekmīgi apaklpojam maksājumus dažiem mūsu klientiem pasaulē, esam ieviesuši programatiskās mārketinga kampaņas un šobrīd meklējam investorus, lai spētu augt un attīstīties straujāk. Tuvāko sešu mēnešu laikā mēs plānojam sasniegt pelnītspēju.” – stāsta Payment Ninja pārstāve Darja Dubiņina.
  • Giraffe360 – Giraffe 360° (SkatSkat.lv) ir viens no vadošajiem uzņēmumiem, kas veido 360° virtuālās panorāmas tūres. SKATSKAT.LV jau šobrīd sadarbojas ar vairāk kā 550 uzņēmumiem gan Latvijā, gan arī ārpus tās robežām.
  • InSelly – TechHub Riga rezidenti InSelly veido e-komercijas platformu, kas palīdz vienkāršot un sistematizēt tirdzniecības procesu sociālo mediju platformas Instagram lietotājiem.
  • rnk.me – Uzņēmums veido SAAS risinājumu (programmatūra kā pakalpojums) sacensību un sporta līgu rīkotājiem, vienlaikus veidojot jaunu sociālo mediju platformu šo spēļu dalībniekiem.
  • Rention – “Rention tiek veidota kā jauna un vēl nebijuša ar nekustamo īpašumu pārvaldi saistīta platforma, kur varēs gan veikt visa veida komunikāciju ar pakalpojumu sniedzējiem, gan kontrolēt un apmaksāt visus ar Jūsu īpašumu (gan īpašumā esošu, gan īrēto) saistītos maksājumus. Pēc Slush plānojam palaist produktu dzīvē nākamā gada sākumā (Latvijas pilotprojekts), tad virzīties trīs soļu gaitā uz citām Baltijas un Eiropas valstīm.” – stāsta Rention pārstāvis Aleksandrs Zelinskis.
  • StartUp Roadway – Piedāvājot starptautisku biznesa tīklošanos, šis uzņēmums apgalvo, ka ir efektīvākais veids kā uzsākt savu biznesu ārzemēs.
  • SongBand – Lietotne, kas attīsta muzikalitāti, piedāvājot mācīties jaunas melodijas sadarbībā ar īstu mūzikas grupu, izmantojot iPad.
  • Soundigo – Platforma, kas piedāvā mūzikas ideālas kvalitātes mūzikas atskaņošanas platformu un iespēju monetizēt autoru darbus izdevīgāk, nekā līdzšinējie mūzikas straumēšanas resursi.
  • Zuumly – Uzņēmums veido dzīves, mērķu un darbu plānotāju vienkārši lietojamā kalendāra formā.
  • 3Dprintmaterials.guru – “3Dprintmaterials.guru ir pūļa zinātības platforma par 3D printēšanas materiāliem (Crowd based know-how platform for 3D printing materials). Platforma palīdz 3D printeru īpašniekiem efektīvi pārlūkot un izvēlēties katram vislabāk piemēroto materiālu, jo izvēles process ir balstīts uz detalizētu informāciju. Attiecīgi šī detalizētā informācija ir citu platformas lietotāju veiktie materiāla testi, kas tiek iesniegti platformā.
    Tā kā paši arī nodarbojamies ar 3D printēšanu, saprotam šīs problēmas relevanci. Konceptu esam pārdomājuši to no visām pusēm (testētāju motivācija, lietotāju ieguvumi, materiālu ražotāju un izplatītāju iespējas, lietotāju bāzes izveide utt.).Uz SLUSH šogad tomēr vēl nebraucam, bet Novembra vidū dodamies uz lielāko 3D printēšanas izstādi, kas norisinās Frankfurtē, kur arī plānojam platformas starta pasākumu (launch).” – kursoram komentēja uzņēmuma pārstāvis Edgars Ermansons.