Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen apiet dīzeļdzinēju “zaļos” ierobežojumus, izpelnīsies milzīgus sodus

    Jaunākie raksti

    Volkswagen šonedēļ paspējis iekulties pamatīgās nepatikšanās. ASV Vides aizsardzības aģentūra atklājusi, ka aptuveni 500 000 ASV pārdoto Volkswagen dīzeļdzinēju automašīnu ir iestrādāta programmatūras nianse, kas ļauj veiksmīgi “iziet” tehnisko apskati, bet ikdienā Volkswagen automašīnas nav nemaz tik zaļas, toties spēj piedāvāt lielāku jaudu un mazākus degvielas tēriņus. Iespējams, ka Volkswagen nāksies ASV vien maksāt soda naudās aptuveni 18 miljardus ASV dolārus un atsaukt labošanai 500 000 dīzeļdzinēju automašīnas. Šobrīd Volkswagen nav atļauts ASV teritorijā pārdot jaunas automašīnas ar dīzeļdzinējiem.

    Volkswagen un visiem pārējiem ražotājiem jau kopš 2007. gada nākas aprīkot dīzeļauto ar tā saucamo daļiņu filtru, kura aptuvenā ideja ir pilsētas satiksmē nepieļaut kvēpu nonākšanu atmosfērā, bet ārpus pilsētas satiksmē šie kvēpu filtri tiek dažādos veidos attīrīti, bet pārsvarā izdedzināti, piespiedu kārtā dedzinot papildus dīzeļdegvielas apjomu vai izmantojot dažādas piedevas, piemēram, AdBlue. Daļiņu filtrs ar laiku nolietojas, parasti tiek lēsts, ka tos ir jāmaina aptuveni pēc 150 000 nobrauktiem kilometriem. Iespējams, ka Volkswagen ir pielāgojuši vēl kādu mezglu darbību.

    Reklāma

    Šobrīd Volkswagen pārbaudei klāt ķērusies arī Vācija. Eiropa arī vēlas uzzināt, vai Volkswagen automašīnas atpazīst tehniskās apskates aprīkojuma pievienošanu un uzreiz samazina izmešu apjomu.

    Volkswagen ir uzkāpuši uz bīstamas takas – ja arī ASV ļaus atsaukt un salabot dīzeļauto, lai tie atbilstu izmešu normām, tad, visticamāk, Volkswagen nāksies atzīt, ka viņu dīzeļdzinēji nav tik jaudīgi un ekonomiski. Pagaidām nav zināms, kā tas varētu ietekmēt Volkswagen un Audi zīmolu automašīnu tirdzniecību Eiropā un ASV. Nāksies pārprintēt bukletiņus un reklāmas…

    Varam sagaidīt, ka Samsung pievienosies Volkswagen apspiedējiem, jo tā bija Samsung ideja veiktspējas testu laikā “piekoriģēt” ierīces darbību.

    Clipboard01

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    22.09.2015 10:59

    Vot kuces! Pēc manām domām dīzeļiem vispār būtu jāaizliedz iebraukt pilsētu centros. Tāpēc, ka lielākā daļa īpašnieku nespēj uzturēt auto pareizā tehniskā stāvoklī.

    Uldis M.
    22.09.2015 11:12

    Tā vietā lai tiešām koncentrētos uz kaitīgo izmešu samazināšanu viņi ņem un mūs vienkārši apčakarē! Visi BlueMotion kā izrādās ir plika diršana no viņu puses un ir pliks uzraksts lai papildus uzvārītos uz “Zaļi domājošajiem”. Jau līdz šim vēl biju neitrālās domās par VW, tad pēc šādas ziņas mans viedoklis par šo marku mainīsies uz negatīvu.

    Skats
    22.09.2015 11:53

    Latviešam jau iziet tehnisko apskati ir svarīgāk nekā čekot izmešu no izpūtēja daudzumu.
    Protams, kad dažs vieglais dīzelies uzgāzē un mells mākonis paliek aiz šamā, tas nav patīkami…

    Anonīms
    22.09.2015 14:07

    Nekas jauns, ir atsevišķi iestatījumi dzinēja vadībai, ja auto stāv uz vietas. Ir grozītas šīs kartes un var panākt tiešām mazu dūmainību. Pieļauju, ka VW tieši to arī ir darījis. Bet vispār gribētu iepazīties ar detaļām, kas un kā tur notiek, kā notiek iekārtu apkrāpšana utt.

    22.09.2015 14:53
    Reply to  Anonīms

    Pie avota norādītajā Ars Technica rakstā ir plašāk rakstīts par VW krāpšanos.

    Reklāma