Web Analytics
More
    Reklāma

    Spotify māca iOS lietotājus izvairīties no iTunes papildmaksām

    Jaunākie raksti

    Mūzikas straumēšanas servisu kari sākušies ne pa jokam! Apple ar svaigāko iOS 8.4 jauninājumu saviem lietotājiem uzsākuši piedāvāt Apple Music servisu, kas pamatīgi vilina savos valgos ar trīs mēnešu bezmaksas izmēģinājuma versiju. Pēdējās dienās šķiet, ka tas vismazāk pie sirds iet par līderi uzskatītajam Spotify. Tieši tāpēc Spotify ņemas mest akmeņus Apple Music dārziņā.

    Spotify nācis klajā ar paziņojumu, ka Apple iOS lietotāji pārmaksā par Spotify straumēšanas servisa izmantošanu, ja pasūtījums tiek veikts ar App Store starpniecību. App Store starpniecības maksa ir 3 dolāri par Premium iespēju izmantošanu, tāpēc Spotify grasās visiem izsūtīt informāciju, kā apiet App Store starpniecības maksas, izmantojot pakalpojuma apmaksu tieši Spotify mājaslapā.

    Reklāma

    Spotify norāda, ka Apple ietur 30% par starpniecību, tādējādi nostādot citus mūzikas straumēšanas servisus neizdevīgā pozīcijā. Daudzi jau izteikušies, ka Apple Music mēneša maksa $9.99 vienai ierīcei vai $14.99 līdz pat sešiem dažādiem lietotājiem (ģimenes paka) ir ideāls piedāvājums, kas liks nosvīst lielākajiem esošajiem mūzikas straumēšanas servisiem.

    Apple nepieļauj lietotnēs izvietot saites uz iespēju abonēt kādu servisu, viss ir jāveic ar Apple līdzdalību. Tiek gan norādīts, ka Apple ietur papildus maksas tika tad, ja pašiem ir izveidots konkurējošs maksas serviss. Par, piemēram, avio biļešu iegādi nekādas papildus maksas netiek ieturētas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janka
    09.07.2015 14:22

    Izskatās, ka Spotify nobijies pamatīgi…

    Mahmuds
    09.07.2015 14:35

    Apple vienmēr ir “apāvis” savus lietotājus.

    Rūdolfs Rancāns
    09.07.2015 15:06
    Reply to  Mahmuds

    Nez, 11€ par ”ģimenes paku” šķiet pat ļoti demokrātiski.

    Ksspars Lccis
    09.07.2015 18:20

    man nav žēl ne vienus, ne otrus… zems bitreits, viduvēji dzelži un plastmasas austiņas… tie, kas kaut reizi ir pamēģinājuši apsēsties labā dīvānā pie hi-end audio aparatūras, nekad mūžā vairs i neinteresēsies par šādiem servisiem…

    illuminati
    09.07.2015 19:28
    Reply to  Ksspars Lccis

    |Spotify Premium darbojas cienījamos 320kbps. Tev jābūt patiesi labai aparatūrai (HD800 un kāds labs lampu pastiprinātājs), lai sajustu atšķirību FLAC failos.

    Ksspars Lccis
    09.07.2015 19:41
    Reply to  illuminati

    nevajag nemaz lampu pastiprinātāju, lai sadzirdētu atšķīrību starp CD un plati. Un flac jau ir kompresēts CD. To var just, piemēram dziesmas beigās kā izgaist šķivja skaņa – vienā gadījumā izgaist, otrā apraujas. Nianses. Da vairumam cilvēku vnk svarīgi lai kautkāda žļurga ausīs skan un pārmāc domas.

    davfreim
    09.07.2015 20:26
    Reply to  Ksspars Lccis

    Kādas tu muļķības te propogandē, sen ir pierādīts, ka lielā masa nedzird atšķirību starp 320kbit un augstākas kvalitātes skaņu, paskaties kaut vai youtube entos testus ar tiem ūber augstās kvalitātes PONO pleijeri, cilvēki nedzirdēja atšķirību starp to un parastu iPodu.

    Un arī Apple Music kopā ar iOS 9 būs HD streemings…

    Ksspars Lccis
    09.07.2015 20:53
    Reply to  davfreim

    tālab jau es teicu, ka man nav žēl ne vienus, ne otrus. Ja nav dzirdes un sajūtas – rijiet tos surogātus, ko jms grūž. Kādreiz, kad reāli mūziku varēja tikai nopirkt un TIKAI mērķtiecīgi klausīties (pirms walkmanu ēras) viss bija savādāk. Bet nu štrunts par to kas bija agrāk – es te drīzāk par mērķtiecību. Sēdēt visu laiku muzonā, sabtransā muzons, uz ielas muzons (troksnis) man šķiet drusku zombiski.

    Ksspars Lccis
    10.07.2015 09:44
    Reply to  davfreim

    es jau nekur nepropogandēju, ka masas kaut ko dzid vai nedzird. PONO protams ir streindž, bet dot masām kaut ko testēt ir pilnīgi bezjēdzīgi. Masām tiešām neko vairāk par strīmingu plastmasas austiņās nevajag.

    10.07.2015 08:15
    Reply to  Ksspars Lccis

    Flac nav kompresēts CD, ja nu kas. Zem Flac var būt apakšā arī visādi brīnumi, kas nes daudz vairāk info nekā nabaga vecais CD.

    Ksspars Lccis
    10.07.2015 09:43
    Reply to  Artis Abols

    paga, ir izdomāts kas jauns nullīšu un vieninieku virtenītē? cik liels fails sanāk 24 bitos pārvēršot studijas ierakstu? bet viena lieta gan ir skaidra – vairums nemaz nesaprot KAS ir LABA skaņa, līdz tai sajūtai, ka tu jūti telpu, mūziķus viņiem ir kā vardei līdz marsam. “stereo” uztvere, kad pēkšņi viens instruments ieskanas vienā ausī jau ir augstākā pilotāžas uztvere.

    10.07.2015 16:21
    Reply to  Ksspars Lccis

    Sāksim ar to, ka CD nes 16/44.1, bet FLAC nes 24/96, 24/192. OK, pieņemsim, ka to cilvēks nespēj izšķirt. Nepiemirstam superformātus DVD-A un SACD.

    Bet viena lieta ir nesējs, cita – aparatūra. Un vispār man šķiet, ka CD bija digitāli ierakstīts analogs saturs… bet šo niansi neatceros.

    Runājot par 320 mp3 – manuprāt tādu kvalitāti pat daudzi “kačātāji” neizvēlas, dodot priekšroku 256 vai zemākam bitreitam.

    Īsāk sakot – ir OK.

    bombelats
    10.07.2015 00:52
    Reply to  illuminati

    He he. Es tā kā vairāk par to kvalitatīvo audio, bet šeit saku, ka abiem viedokļiem ir taisnība. Nav ne melns, ne balts. Atkal vecā patiesība, ka problēmu rada salīdzināšana.
    Bet par tēmu runājot, kaut kā jocīgi šķiet. Var nopirkt kādu CD par 7 € (ar atlaidi, jāpiezīmē) vai arī straumēt gandrīz jebkādu mūziku par to pašu cenu režīmā 24/7 veselu mēnesi. Pat pieņemot, ka dienā es noklausītos 1 jaunu albumu, tad pērkot fiziskus diskus, tas mēnesī man maksātu kā min 250 €. Tad kur pazūd nauda?
    Mani māc aizdomas, ka šīs straumēšanas cenas drīzumā radikāli mainīsies tieši vai ar visādiem ierobežojumiem vai tml.

    davfreim
    10.07.2015 01:19
    Reply to  bombelats

    Nemainīsies, atšķirībā no Spotify Apple var mierīgi kaut vai mīnusos iet ar savu servisu, jo galvenais viņiem šajā pasākumā nav peļņa, šobrīd galvenais ir izkonkurēt savu vietu un līdzekļi viņiem to ļauj darīt.

    bombelats
    10.07.2015 01:31
    Reply to  davfreim

    Diezin, vai viss ir tik vienkārši. Tad sanāk, ka citi straumēšanas servisi, kas neaug Ābeļdārzā, klapēs savas bodes ciet, bet Iegrauztais uzturēs visu mūzikas industriju? Nu tādu extru, pat šie nevar atļauties.

    Ksspars Lccis
    10.07.2015 09:50
    Reply to  bombelats

    cik no tiem 7 rubļiem aiziet mūziķim? Labi, ja pāris centi… agrāk bija citi spēles noteikumi: klausies parastu rādio un ja Tev kaut kas īpaši iepatīkas, tad cilpo un pērc disku. Šodien mūziķi var nopelnīt tikai un vienīgi no koncertiem. CD labākajā gadījumā aiziet pa nullēm, MP3 pārdodot ir drusku labāk, no visiem spoķifajiem arī nāk santīmi, bet labāk tur būt nekā nebūt…

    bombelats
    10.07.2015 13:02
    Reply to  Ksspars Lccis

    Spēles noteikumos ir pamainījies tikai tas, kā es iegūstu šo mūziku – iekš CD vai virtuāli. Un tas neatbild uz jautājumu kur paliek nauda, jo neba jau plastmasas gabala ražošana, loģistika un mazumtirdzniecība apēda 95% no tiem 7€. Kā pats saki, mūziķi saņem vien grašus. Un ja šeit http://kursors.lv/2015/05/20/spotify-un-sony-ligums-atklaj-muzikas-straumesanas-izmaksas/ minētajiem faktiem var ticēt, tad pat grašus viņi nesaņem. Lauvas tiesu no šīs naudas savāc mega ierakstu kompānijas. Kaut kā šo daļu tās gribēs dabūt arī jaunajos apstākļos. Tādēļ domāju, ka pie šādām haļavas straumēšanas cenām jāgaida pārmaiņas.

    Ksspars Lccis
    10.07.2015 13:45
    Reply to  bombelats

    zini, es nokiai reiz taisīju vienu kampaņu, kuras ietvaros tika izveidots EMI dziesmu kompilējums no Klāsa Vāveres tipa Nokia šupuļdziesmas. Es varētu pat izrakt kompī tāmi un precīzi pateikt, cik izmaksāja 2000 disku ražošana (papīra kastītē), cik samaksāts EMI utt. tur tiešām beigās mūziķiem aiziet kapeikas.

    10.07.2015 16:26
    Reply to  Ksspars Lccis

    Manuprāt šis ir bullšits ko uztur tādi kadri kā Zālīte, Mīlgrāve u.c. no šitās Lapa, Laipa, Akka šlakas.

    Reku Džei Zī normāli dzīvo, Bībers katru piektdienu sadauza pa Ferrari. Kā saka – vajag tikai kapāt.

    Ksspars Lccis
    10.07.2015 17:00
    Reply to  Artis Abols

    pārsvarā tur piķis nāk no privātiem līgumiem, nevis autortiesību aģentūrām.

    zaq
    29.07.2015 16:44

    Vai tik nav tā ka Apple kropļo tirgu izmantojot dominējošo stāvokli?

    03.08.2015 08:56
    Reply to  zaq

    Kā?

    Reklāma