Web Analytics
More
    Reklāma

    Spotify un Sony līgums atklāj mūzikas straumēšanas izmaksas

    Jaunākie raksti

    Mūzikas straumēšanas maksas vienmēr bijis noslēpums un īsti nav zināms, kura no iesaistītajām pusēm gūst lielāko labumu. Ir skaidrs, ka māksliniekiem atlec tiešām niecīgs apjoms no visas peļņas, dažkārt tiek minēts, ka vairāki zināmi mūziķi no straumēšanas servisiem nesaņem neko, jo tas nav paredzēts līgumos ar ierakstu kompānijām.

    Atklāta informācija, ka Sony Music Entertainment par divu gadu līgumu ar Spotify saņēma vismaz 42.5 miljonus ASV dolārus kā priekšapmaksu. Līgumā iekļauts punkts, ka Sony vienmēr saņem tik pat vai vairāk kā citas ierakstu kompānijas, bet nekādā gadījumā ne mazāk. Neviens cents no 42.5 miljoniem nav sasniedzis mūziķus, jo tā ir maksa par Sony dalību straumēšanas satura nodrošināšanā.

    Reklāma

    Sony Music Entertainment papildus maksas saņemšanas aprēķins ir sarežģīts. Sony ierakstu kompānija saņem procentus no kopējā apgrozījuma, kā arī par katru atskaņoto dziesmu. Ienākumi ir atkarīgi no tā, vai tie tiek saņemti no maksājoša klienta vai Spotify klienta, kurš nemaksā, bet klausās reklāmas.

    Spotify daļa visā stāstā ir vēl mīklaināka. Spotify pārstāvji vienmēr runājuši, ka straumēšanas serviss patur 30% no apgrozījuma, bet līgums ar Sony norāda, ka šajā gadījumā Spotify pienākas tikai 15%. Bieži tiek uzsvērts, ka Spotify tā arī nav spējis savas pastāvēšanas laikā gūt peļņu.

    Mākslinieki ir vēl neapskaužamākā situācijā. Daudziem esot veco paraugu līgumi ar Sony, kas vispār neparedz ienākumus no mūzikas straumēšanas. Pārējie saņemot ap $0.00225 par katru atskaņoto dziesmu (1 000 000 reizes atskaņota dziesma ienes 2250 dolārus māksliniekam).

    Ja atmiņa neviļ, dziedošā policista Puzikova fliterotā žakete maksāja 400 latus, kas nozīmē, ka kādam nāktos noklausīties viņa dziesmas 300 000 reizes, lai Puzikova žakete atmaksātos. Un izskatās, ka tas nav neiespējami, jo YouTube izvietotais klips dziesmai “Dievs tevi mīl” skatīts trīs gadu laikā gandrīz 345 000 reizes.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    es
    20.05.2015 11:46

    Apsmējos par to puzikova žaketi

    Oskars Zvejnieks
    20.05.2015 14:44

    Labs raksts :)

    Mārtiņš Stankevičs
    20.05.2015 15:03

    Nevar nepiekrist! ielikts nedaudz humora un sauc teksts pārvērts nedaudz paķiķināšanā :D

    20.05.2015 15:13

    Cenšamies sekot līdzi pašmāju aktualitātēm “intelektuālajā” presē.

    Vitālijs Sikuriņecs
    21.05.2015 00:28

    Tātad, reālais un pareizākais solis- Māksliniekam jālauž līgums ar Sony un bez starnieka ar Spotify jāsadarbojas.

    Kaspars
    21.05.2015 09:01

    Ja runa būtu tikai par mūzikas straumēšanu, tad jā..bet diemžēl mūziķi ir pārāk atkarīgi no šīm te lielajām ierakstu studijām

    Vitālijs Sikuriņecs
    21.05.2015 11:26
    Reply to  Kaspars

    Nu viņi tā domā, ka ir pārāk atkarīgi. Tas Sony departaments aizietu pa burbuli, ja 10-30 zvaigznes notītos. Tad neviens viņiem nemaksātu astronomiskās summas utt. Jo autortiesības jau viņiem pieder, ne kompānijai. Kompānoja tikai tās aizstāv. Tik patlabi var uzrasties konkurents un darīt to daudz lētāk un efektīvāk.

    Reklāma