Web Analytics
More
    Reklāma

    Panākta vienošanās par viesabonēšanas maksu atcelšanu Eiropā no 2017. gada

    Jaunākie raksti

    Jau iepriekš ne reizi vien esam rakstījuši par mobilo sakaru un datu viesabonēšanas izmaiņām Eiropas Savienībā. Jau kopš 2012. gada Eiropas Komisijas digitalizācijas programmas ietekmē viesabonēšanas pakalpojumu maksas ar katru gadu tiek samazinātas, tomēr tās joprojām ir būtiski augstākas nekā lietojot mobilo sakaru pakalpojumus mājas tīklā. Tas ir izdevīgi mobilo sakaru operatoriem, tomēr ilgtermiņā raugoties traucē Eiropai kļūt par vienotu digitālo tirgu, kas ir viena no ES prioritātēm.

    Šonakt, kā viens no noslēdzošajiem būtiskajiem Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē darbiem, pēc 12 stundu garām pārrunām panākta vienošanās, kas nosaka, ka no 2017. gada 15. jūnija Eiropas Savienībā operatori vairs nedrīkstēs pieprasīt maksu par mobilo sakaru viesabonēšanu. Viesabonēšansa maksas būtiski tiks samazinātas jau 2016. gada 30. aprīlī, kad tām tiks noteikti griesti: 0.05 eiro par zvana minūti, 0.02 eiro par īsziņu un 0.05 eiro par datu megabaitu. Mobilo sakaru operatoriem gan būs tiesības kontrolēt patērētāju darbības “godīgas lietošanas politikas” ietvaros.

    Reklāma

    Jau šodien vienošanās tiks pavēstīta Eiropas Savienības dalībvalstu pārstāvjiem un paredzams, ka Luksemburgas prezidentūras laikā vienošanās tiks pabeigta pilnībā un nodota dalībvalstīm.

    Tāpat ir panākta arī Eiropas Savienības mēroga vienošanās par atvērto internetu (tīmekļa neitralitāti), kas nosaka, ka operatoriem visa datplūsma būs jāuztver vienādi un nebūs ļauts prioretizēt atsevišķus servisus. Vienīgie izņēmumi būs cīņa ar kibernoziegumiem vai darbības, kas nodrošina stabilu pakalpojuma darbību.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Uldis Tillers
    30.06.2015 12:39

    Vai teorētiski tas nozīmē ka es varēšu pasūtīt piem. UK dotētu telefonu un ar viņu sim karti lietot šeit? Vai tomēr tas kvalificēsies kā “negodīga lietošanas politika”?

    30.06.2015 12:42
    Reply to  Uldis Tillers

    Ļoti šaubos, ka operatori būs mierā ar ko šādu un noteikti darīs visu iespējamo, lai tādu situāciju nepieļautu.

    m&m
    30.06.2015 13:02
    Reply to  Uldis Tillers

    It kā 1-2 nedēļas varēs, pēc tam būs kaut kāda maksa.

    KKTK
    30.06.2015 15:03
    Reply to  Uldis Tillers

    Vienkārši vairs nebūs dotētie telefoni Eiropā.

    x
    02.07.2015 11:23
    Reply to  KKTK

    aha, ņems un nokaus zelta teļu, kas ļauj pārdot dārgākus telefonus, kā cilvēks varētu atļauties pirkt.

    kaut gan kas tas par dotēto – drīzāk jau uz nomaksu, dārgāk kā veikalā.

    x
    02.07.2015 11:30

    Kur ir problēma? Vajag operatoriem pamērīt, cik daudz tiek savstarpēji izmantoti tīkli un tarifus, kas pieļauj izmantošanu ārzemēs (cita operatora tīklā) mazliet sadārdzināt, kā tas jau tiek darīts. Un operatori apmainās ar savstarpējiem maksājumiem, vai kas vēl loģiskāk, noslēdz vienošanos ka visi apkalpo visus un nečakarē sev un citiem dzīvi. No tehniskā viedokļa tie viesabonētāji ne rada būtisku slodzi, ne arī citus izdevumus – varbūt kāds insaideris var apgaismot.

    Otrs risinājums būtu globalizēt ES operatorus un 90% valstu cilvēki turpinātu lietot sava operatora pakalpojumus, bez trahtunga ar no pirksta izzīsto viesabonēšanu. ASV operatori taču netarificē atsevišķi šķērsojot dzimtā štata robežu?

    Reklāma