Nesen Jaguar Land Rover prezentēja sistēmu, kas palīdz autovadītājiem izvairīties no bedrēm, bet nu uzņēmums nācis klajā ar vēl kādu visnotaļ interesantu palīgu Range Rover apvidus auto īpašniekiem.

Jaguar Land Rover plašākai sabiedrībai nupat oficiāli prezentējuši sistēmu, kas ļauj attālināti – atrodoties ārpus automašīnas – vadīt Range Rover Sport apvidus auto ar viedtālruņa palīdzību. Jaunā tehnoloģija ļauj grozīt stūri, palielināt un samazināt automašīnas ātrumu. Viss, kas jādara, lai šo iespēju varētu izmantot – jāuzstāda savā viedtālrunī īpaši tam paredzēta aplikācija.

Jaguar Land Rover uzņēmuma pārstāvji apgalvo, ka sistēma galvenokārt ir paredzēta, lai palīdzētu Range Rover īpašniekiem gadījumos, kad nepieciešams braukt īpaši sarežģītos bezceļu apstākļos. Piemēram, kad nākas izkāpt no automašīnas un novērtēt priekšā esošo šķērsli, tā augstumu vai leņķi un izplānot trajektoriju, kādā to visvieglāk pārvarēt.Pateicoties šai sistēmai, automašīnas vadītājam vairāk nebūs nepieciešams palīgs, kas šķēršļu pārvarēšanas laikā no ārpuses sniedz attiecīgos norādījumus. Šobrīd maksimālais braukšanas ātrums sistēmas izmantošanas laikā ir ierobežots līdz sešiem kilometriem stundā.

Sistēmas izmantošana gan neaprobežojas ar bezceļu braukšanas apstākļiem vien. Tā var palīdzēt arī pavisam ikdienišķās situācijās, kad ir nepieciešams novietot auto stāvēšanai kādā šaurā vietā vai arī, izbraucot no stāvvietas, manevrēt starp citiem tuvu novietotiem auto.

Paralēli Jaguar Land Rover inženieri izstrādā sistēmu, kas spēs bez vadītāja iejaukšanās apgriezt mašīnu par 180 grādiem – pretējā braukšanas virzienā. Abu sistēmu darbību var novērtēt zemāk pievienotajā video.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
3 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
dfdddf

haha, uzliec zaļajā mēslā, un andris nogļuko kārtējo reizi, a džips turpina braukt :D

Uldis M.

Nez, paspēlēties ar telefonu protams jautri, bet praktiskāk šķiet būtu iekļaut galvenās vadības pogas bezkontaktu atslēgā, vai iekļaut mašīnas cimdu nodalījumā atsevišķu pulti attālinātai vadībai. Ar telefonu kaut kā šķiet ne visai stabils, ērts un drošs pasākums.

Artis Abols

Man ir aizdomas, ka ES un ASV to nepieļaus visādu teroristu un tiesvedību dēļ. Alibi – sēdēju istabā, spēlējos ar telefonu :D