Reklāma

Jaguar un Land Rover automašīnas pratīs izvairīties no bedrēm

Jaunākie raksti

“Google Phone” lietotāji varēs automātiski ierakstīt zvanus no svešiem numuriem

Janvāra sākumā baumu līmenī klajā nāca informācija par to, ka lietotnes "Google Phone" izmantotāji kaut kad tuvā nākotnē varētu...

Programmatūras kļūdas dēļ “Mustang Mach-E” elektriskais krosovers var kļūt neiedarbināms

"Ford" elektriskais krosovers "Mustang Mach-E" programmatūras kļūmes dēļ var palikt ar tukšu 12V akumulatoru, kas savukārt var novest pie...

Izziņots OnePlus Nord LE – nopirkt to nevar, var tikai laimēt

OnePlus atkal atgriezies ar it kā jauna, bet jau kaut kur redzēta OnePlus Nord LE viedtālruņa izziņošanu. OnePlus Nord...

64-bitu Google Chrome Android versijai vajadzēs 8 GB RAM

Apple ar iOS 11 jau 2017. gadā pārlēca uz 64-bitu lietotnēm, tur izstrādātājiem nebija nekādas teikšanas - vai nu...

Pērtiķis ar implantētu “Neuralink” čipu tikai ar prātu spēj dzenāt bumbiņu (video)

Īlona Maska vadītais uzņēmums "Neuralink", kas koncentrējas uz mikroshēmu izstrādi, kuras spēj savienot smadzenes ar datoriem, nācis klajā ar...

Uzņēmums Jaguar Land Rover šobrīd izstrādā tehnoloģiju, kas sniedz iespēju automašīnai laicīgi atpazīt uz ceļa esošās bedres, un, sagatavojoties to pārvarēšanai, izmainīt automašīnas piekares uzstādījumus. Tādējādi tiek panākts, ka trieciens, kas rodas iebraucot bedrē, tiek absorbēts pēc iespējas efektīvāk un tiek samazināts smagu bojājumu risks.

Šobrīd ar šo sistēmu aprīkotās automašīnas spēj atpazīt bedri tikai tad, kad tajā jau tiek iebraukts, taču Jaguar Land Rover apgalvo, ka nākamais solis šīs tehnoloģijas attīstībā, būs spēja atpazīt bedres vēl pirms automašīna tām ir pietuvojusies. Tādējādi Jaguar Land Rover plāno aprīkot savas automašīnas ar sistēmu, kas jau laicīgi ļaus mašīnai savas joslas ietvaros mainīt braukšanas virzienu, lai izvairītos no iebraukšanas bedrē.

Šobrīd ceļa seguma skenēšanai tiek izmantoti vairāki zem automašīnas novietoti sensori, taču vēlāk tiek plānots tos papildināt arī ar automašīnas priekšpusē novietotu stereodigitālu 3D kameru, ar kuras palīdzību tiktu noteikts precīzs bedres dziļums. Noteiktos gadījumos sistēma automātiski samazinātu automašīnas braukšanas ātrumu vai pat apturētu automašīnu, ja bedre izrādītos pietiekami dziļa, lai nodarītu automašīnai nopietnus bojājumus.

Automašīnas, kas tiktu aprīkotas ar šo sistēmu, spētu arī savā starpā apmainīties ar informāciju par bedru atrašanās vietu, veidojot publiski pieejamā mākoņpakalpojumā bedru datubāzi. Jaguar Land Rover ziņo, ka šī informācija ar bedres precīzu atrašanās vietu un fotogrāfiju tiktu nodota atbildīgajiem ceļu remonta dienestiem, tādējādi nodrošinot operatīvu remontu.

 

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
aigi

Rīgā šādas mašīnas nekustēsies ne no vietas…

es pats

Ja šīs mašīnas tirgos Latvijā tad viņām jāprot lidot, lai izvairītos no bedrēm!

Artis Abols

Runā ka būšot Austrumeiropas pakete ar vairākas reizes jaudīgāku bedru meklēšanas procesoru, kā arī speciālu procesora dzesēšanas sistēmu.

P.

Vajag testdraivu uz Brasas tilta (vai citur, kur ir bruģis) ;)

armandsz226

Mēģinot izvairīties no bedrēm, noskries no tilta ātri vien!

Uhh

Kuram dienestam nez Latvijā sūtīs to infu tie aparāti?
Veči atvērs e-pastu, nolamāsies (akal šitie s*&^ sasūtījuši spamu) un būs garais DELETEEE… :)

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: