Vai kāds vēl meklē tieši Latvijas Nokia nav zināms, taču uzsācējuzņēmumu [startup] veiksmes stāsts tiek meklēts. Gan mediji lepojas būt veiksminieku pirmatklājēji, gan pašmāju riska kapitāls un investori tiecas būt pirmie veiksmīgo ideju atbalstītāji. Un visbeidzot – arī paši jauno uzņēmumu veidotāji cenšas lūkoties tālumā un ieraudzīt to, kas slēpjas aiz apvāršņa..
Pirms Ziemeļeiropas jaudīgākā startup foruma Slush Kursors.lv lasītājiem piedāvājam plašāku stāstu par vienu no tiem uzņēmumiem, kas cīniņā par veiksmi Somijā, drosmīgi nesīs līdzi Latvijas vārdu. Iepazīstieties – Furnny – mobilā aplikācija/lietotne, kas padara mājokļa labiekārtošanu lētāku, ātrāku un vienkāršāku.
Furnny ideja radās vēl pirms desmit gadiem, taču tad tehnoloģijas iespējas krietni atpalika no fantāzijas par lietošanā ērtu mājokļa dizaina palīgu. Tikai nesen Aldis Blicsons, Furnny dibinātājs varēja likt lietā savas reiz akadēmiskās arhitekta un jaunākā dzīves laikā krātās digitālā stratēģa zināšanas un sākt būvēt Furnny.
Tiekamies Blaumaņa ielas līdzāsstrādāšanas vietā DalamDarbaVietu sarunā ar Rūtu Fridrihsoni, kurai Furnny uzticēta projektu vadība un virzība.
“Mēs ar Aldi satikāmies laikā, kad vēlējos eksperimentēt ar sevi vairāk kā projektu vadītāju un praktizēties. Fold (biedrība «Forum of Latvian Design») interneta lapā bija publicēts Kultūrkapitāla fonda konkurss radošajām industrijām un es komentāros rakstīju, ka varu un vēlos būt projektu realizētāja, un Aldis bija viens no tiem, kas atsaucās,” stāsta Rūta.
“Furnny komanda vēlas radīt paplašinātās realitātes [augmented reality] mobilo aplikāciju, ar kuras palīdzību būtu iespējams aplūkot to, kā dažādi interjera priekšmeti izskatās un iederas jūsu mājoklī bez mērījumu veikšanas, vai modelēšanas. Mobilās aplikācijas izmantošanai nebūs nepieciešami trakeri (papīra lapa, uz kuras tiek izvietots virtuālais priekšmets), tā automātiski pielāgos virtuālos modeļus, produktu patiesajiem izmēriem, un tā iekļaus sevī 3D katalogu ar dažādu interjera priekšmetu ražotāju produkcijas 3D modeļiem,” par savu ieceri raksta tās veidotāji.
Iespējams, ārpus nelielās uzsācējuzņēmēju komūnas par Furnny uzzināja tad, kad viņi ieguva atzinību TechHub Rīga pirmajā digitālajā startup akadēmijā šī gada augustā. Līdz šim Furnny sagatavojuši savu demo interneta vietni (tā ir beta stadijā), dizaina un stila blogs, tapušas prezentācijas un skices mobilajai aplikācijai, strādā pie plaša 3D mēbeļu kataloga, sadarbībā ar vadošajiem ražotājiem un gatavojas nopietnam investīciju piesaistes posmam.
Furnny tiek radīts kā platforma, kas atvieglo profesionāļu darbu – mobilā aplikācija ļaus interjera dizaineriem ērti nodemonstrēt klientam savas ieceres jau sarunas laikā, bet arhitektiem un 3D vizualizāciju modelētājiem, iecerē, jānovērtē web lapas versija, kurā 3D modeļus būs iespējams lejupielādēt visās populārākajās 3D programmās.
“Furnny katalogā plānots iekļauts tūkstošiem objektu, katrs no kuriem ataino reālu, nopērkamu produktu. Lai būtu vieglāk orientēties katalogā, produkti tiek grupēti kategorijās, tos ir iespēja atrast izmantojot meklētāju un atzīmēt, lai tie saglabātos lietotāja veidotajā sarakstā,” stāsta Rūta.
Uz jautājumu – kā Furnny šobrīd pietrūkst visvairāk, nerunājot tieši par investora līdzekļiem, Rūta pirms atbildes ietur ilgāku pauzi.
“Kā ikvienam startup šādā izaugsmes posmā, arī mums vissvarīgākās ir tieši tās pieturzīmes, mentoru padomi, lai nepieļautu kļūdas, netērētu laiku. Mums ļoti palīdz TechHub pasākumi, kur satiekot pieredzējušus uzņēmējus varam pilnveidot sava uzņēmuma biznesa modeli, noslīpēt ideju tā, lai investoriem būtu ne tikai interesanti, bet patiešām pievilcīgi kā uzņēmums, kurā viņi droši gribētu ieguldīt savu naudu. Esam tikuši līdz tam posmam, kur daudz jau paveikts, bet tieši stratēģiski padomi un, iespējams, arī tehnisks atbalsts ir ļoti būtisks,” tā Rūta.
Uzņēmums sadarbojas ar dizaineriem, kas izstrādā 3D modeļus un Rūta priecājas, ka tehnoloģiju laikmetā, kur “strādā jebkur”, pamatkataloga izveide notiek dažādās Latvijas pilsētās un arī ārpus valsts.
Furnny mērķis Slush ir dibināt kontaktus kā ar līdzīgiem dizaina risinājumu startup, tā arī ar investoru pārstāvjiem. Pilnvērtīgam un straujam kāpumam nepieciešami vairāki simti tūkstoši Euro.
“Ja investīcijas nepiesaistīsim tuvākajos mēnešos, darbs neapstāsies un mēs turpināsim augt lēni, taču ar jūtamu finansiālu injekciju pāris mēnešos varētu paveikt nepieciešamo, lai Furnny mobilo aplikāciju laistu komerciālā tirgū,” skaidro Rūta.
Piedošanu, bet to nodrillēto “Latvijas Nokijas” teicienu gan noteikti nevajdzētu lietot. Turklāt, paši zinat, kā tur ar to Nokiju šobrīd ir. :)
Aha, spiežot publicēšanas pogu, es iedomājos par to pašu. Varētu nomainīt uz “Latvijas Skype”, jo šī uzņēmuma stāsts ir krietni veiksmīgāks.
Kungi – Latvijas Nokia ir (lai arī pār mēru lietots, taču stereotips ar pozitīvu nozīmi). Latvijas Skype krietni mazāk, Latvijas Google u.tml vēl mazāk :)
Ja Jānis izlasītu līdz (pirmā) teikuma beigām…
Vēl jo sliktāk :D Nokia arī nebija nekāds Startups bet kompānija ar ļoti senu vēsturi.
Normund, iesaku (noderēs arī uzņēmuma izaugsmē) palasīt par Jaako Ollila, kurš Nokia ieviesa ļoti daudz pārvaldības elementu, kas raksturīgi tieši uzsācējuzņēmumiem.
Raženu dienu!
Piedod, bet es neesmu augstās domās par sociālo mediju ekspertiem un viņu viedokļiem uzņēmumu izaugsmes jautājumos
A kur adrese uz mājaslapu?
http://www.furnny.com/
Es esmu persona, kas piedāvā aizdevumus starptautiskā līmenī. Ar kapitāla, kas tiks izmantoti, lai nodrošinātu īstermiņa un ilgtermiņa aizdevumus starp indivīdiem no visām personām, 1000 € – € 10.000.000 nenoliedzami ir nepieciešama nopietna, procentu likme ir 3% gadā .J “piešķir finanšu, Home Loan, Investīciju kredīts, Auto Loan, Personal Loan. Es esmu pieejams, lai apmierinātu mani klienti ne vairāk kā 3 dienu laikā pēc saņemšanas jūsu veidlapu demande.si jūs interesē, lūdzu, sazinieties ar mani: valadez.laurabeatriz@gmail.com
Vai tad Just5 nav Latvijas Nokia? Burtiski.