Līdz ar programmas realizācijas otrā mācību gada sākumu, Start(IT) komanda sveica Madonas pašvaldības un Madonas 1.vidusskolas pārstāvjus, dāvinot goda plāksnes, apliecinot, ka tieši Madona šobrīd ir visaktīvākais Latvijas novads, kur tiek izglītoti jaunie programmētāji.

Līdz šim programmā veiksmīgi ir piedalījušās vairāk nekā 100 Latvijas vispārizglītojošās skolas, kuras, atsaucoties Accenture Latvia iniciatīvai, ieviesušas informātikas mācību stundās vai fakultatīvajos pulciņos iespēju skolēniem apgūt programmēšanas pamatus. Pērn, programmēšanas pamatus, kas balstīti uz Java programmēšanas valodu, visā Latvijā apguva ap 3000 skolēnu, sākot no 4. līdz pat 12.klasei. Lai šādu mērķi sasniegtu Start(IT), kopā ar sadarbības partneriem, rīkojusi vairākus Latvijas informātikas skolotāju izglītības seminārus, lai pilnveidotu skolotāju prasmes skolēniem sniegt priekšstatu par programmēšanu.

„Kad izgudroja revolveri, tas kļuva par demokrātijas simbolu, jo tie, kuriem bija ierocis, bija arī vara un visi kļuva vienlīdzīgi. Šobrīd varam teikt, ka demokrātijas simbols ir internets un zināšanas par informācijas tehnoloģijām,” zināšanu nepieciešamību skaidro Accenture Latvia vadītājs Maksims Jegorovs. „Līdzīgi kā ar revolveri, ar internetu un informācijas tehnoloģijām ir jāmāk rīkoties. Tas, ko cenšamies panākt ar Start(IT), ir interneta un informācijas tehnoloģiju lietojums profesionālā, nevis tikai ikdienas lietotāju līmenī. Mēs vēlamies, lai jaunieši mācētu izmantot tehnoloģijas tā, lai tās radītu pievienoto vērtību plašās dzīves jomās – aplikāciju izstrāde, programmēšana, IT risinājumu izveide, tādējādi veicinot pašu jauniešu konkurētspēju darba tirgū,” skaidro M. Jegorovs.

Maksims Jegorovs, Accenture Latvia

Madonas piemērs

Noslēdzot iepriekšējo mācību gadu, kopā ar sadarbības partneriem tika sveiktas projekta veiksmīgākās skolas, kā arī pašvaldība. Par projekta paraugskolām atzītas Madonas 1.vidusskola, Ogres 1.vidusskola, kā arī Ķekavas vidusskola. Start(IT) gada pašvaldības titulu saņēma Madonas pašvaldība, ar kuras atbalstu informātikas un programmēšanas pamatu apguve Madonas 1.vidusskolā ieviesta no 4. līdz 12.klasei.

Madona ir tā pašvaldība, kura izglītības jautājumu risināšanā ir piemērs citām Latvijas lielākajām pilsētām un reģioniem. „Bez pašvaldību finansiālā un materiālā atbalsta skolām un skolotāju iniciatīvas nebūtu iespējams realizēt Start(IT) programmu. Madonas pašvaldība ir lielisks piemērs, ka sadarbībā ar Accenture un informātikas skolotājiem ir izdevies programmēšanas apguvi integrēt informātikas mācību stundās, tādējādi šis neaizvietojamās zināšanās apgūst visi Madonas 1.vidusskolas skolēni, kā arī citu Madonas skolu audzēkņi no 4. līdz pat 12.klasei,” stāsta Start(IT) projekta idejas autors M.Jegorovs.

“Mūsu mērķis, līdzdarbojoties Start(IT) projektā, ir radīt izglītības, darba un dzīves apstākļus Madonā tādus, lai madoniešiem nevajadzētu pamest reģionu vai pat doties ārpus Latvijas, lai nopelnītu sev iztiku. Mēs ieguldām savos bērnos un mums ir sapnis, ka kādu dienu, tie, kas šobrīd apgūst programmēšanu, darīs to Madonā – radīs programmas, radīs bērnus un pelnīs pasaules līmeņa algas tīrā un sakārtotā vidē, kādi ir tikai Latvijas reģionos. Start (IT) projekta mēs esam ieviesuši programmēšanas apmācību divās Madonas novada vidusskolās, tāpat sadarbībā ar Rēzeknes augstskolu piedāvājam iespēju apgūt programmēšanu augstākās izglītības līmenī Madonā. Tas nozīmē, ka jau tuvākajā nākotnē Madonā būs darbaspēka piedāvājums IT uzņēmumiem, kuri vēlas savu darbību paplašināt Latvijas reģionos un Madonas novada pašvaldība darīs visu iespējamo, lai atbalstītu šādas aktivitātes” stāsta Madonas pilsētas domes vadītājs Andrejs Ceļapīters.

“Esam ļoti priecīgi un lepni par to, ka mūsu darbs ir novērtēts,” stāsta Madonas 1.vidusskolas informātikas skolotāja Inese Strode. „Mūsu skolā ir trīs informātikas kabineti, kas aprīkoti ar jaunākajām tehnoloģijām, tostarp – jaunu 3D printeri, kas Madonas jauniešiem sniedz priekšstatu par straujo informācijas tehnoloģiju attīstību un pamato to, kādēļ vajadzība pēc zināšanām par informācijas tehnoloģijām un programmēšanas iemaņām tikai pieaugs,” skaidro I. Strode.

Kopbilde

Nākotnes mērķis

2014./2015.mācību gada mērķis ir dubultot projektā iesaistītos skolu skaitu un veicināt vēl lielāku skolēnu interesi par programmēšanu. Lai šo mērķi sasniegtu, Accenture Latvia aicina iesaistīties projektā skolas, skolēnus, skolotājus un pašvaldības, un ieviest programmēšanas apmācību arī tajās skolās, kurās šī mācību priekšmeta vēl nav.

Plānots arī šī mācību gada laikā papildināt mājas lapā www.startit.lv esošo video lekciju skaitu, lai dalībniekiem, kuri paspējuši pērnā gada laikā apgūt lielāko daļu no programmēšanas mācību tēmām, sniegtu iespēju padziļinātāk sniegt ieskatu šajā nozarē.

Lai veicinātu informātikas priekšmeta popularitāti skolēnu vidū, kā arī palielinātu to skolēnu skaitu, kas apgūst informātikas priekšmetu padziļināti, informācijas tehnoloģiju uzņēmums Accenture Latvia kopā ar RTU, Rīgas Valsts 1.ģimnāziju, Rīgas 22.vidusskolu, VISC, LISA un MAKIT pērn vispārizglītojošajās skolās Latvijā uzsāka izglītības programmu Start (IT). Šobrīd programma tiek realizēta vairāk nekā 100 vispārizglītojošās skolās.

Projekta laikā ir izveidota metodiskā programmēšanas mācību programma, kas ir pieejama gan skolotājiem, gan skolēniem mājas lapā www.startit.lv. Programma veidota uz Java programmēšanas valodas bāzes un ietver 35 video lekcijas, uzdevumus un testus, ļaujot skolotājiem būtiski ietaupīt laiku, kas nepieciešams, lai sagatavotos mācību stundām.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of