Plaši pazīstamā kafijas bāru ķēde Starbucks paziņojusi, ka tā izbeigs savu NFT programmu, kas ļauj klientiem nopelnīt un iegādāties digitāli kolekcionējamus zīmogus, lai atbrīvotu vietu jaunām iniciatīvām.
Saskaņā ar neseno paziņojumu, Starbucks “Odyssey Beta programma” noslēgsies 31. martā. Programma lietotājiem ļāva iesaistīties ar kafiju saistītās spēlēs un izaicinājumos apmaiņā pret digitālajiem zīmogiem, kuri tālāk deva iespēju piekļūt jaunām priekšrocībām un interaktīvai pieredzei. Tāpat tiks slēgta tirgus platforma un Discord serveris.
Patiesais iemesls, kāpēc Starbucks nolēmis slēgt programmu joprojām nav skaidrs. Tāpat nav zināms, vai tā vietā tiks izstrādāts cits Web 3.0 risinājums. Kafijas ķēde NFT servisu uzsāka 2022. gada septembrī, kas bija kriptovalūtu nozarei izaicinošs periods. Tas notika tieši pirms lielās kriptovalūtas biržas FTX nenovēršamā sabrukuma.
Skaidrs, ka patiesais vēstījums šeit ir tajā, ka ja lielie uzņēmumi atsakās no NFT risinājumiem, tad tie būs izdzīvojuši savu īso slavas vilni bez ilgtspējīgas nākotnes un nekam īsti nav derīgi. Kā arī tas ir kārtējais sliktais pavērsiens kriptovalūtas nozarei kā tādai. Interesanti, kādi ir plāni mūsu pašu AirBaltic šī risinājuma dzīvotspējā.
Tāds tādu atrod – kafijas glāzīšu tirgotājs par cenu, par kuru normāli var dzert mēnesi kafiju mājās un bezjēdzīgu digitālu štruntu tirgotājs. Ir jābūt galīgi prātā tukšam, lai uz šīm abām lietām tērētu savu naudu. “Izaicinājumi, priekšrocības un peļņa”, kā var nest cauri nozombēto patērētāju sabiedrību.
Vispār nav ne vainas Starbucks kafijai. Ilgus gadus es pats skeptiski uz to raudzījos, bet tad izlasīju grāmatu par uzņēmuma rašanos un nopirku pāris pakas Starbucks kafijas, kas tagad tiek aktīvi (arī ar labām atlaidēm) tirgota Latvijas veikalos. Nav ne vainas.
Ar derīguma termiņu kā makaroniem. Smuks iepakojums, tas ir svarīgi.
Lielākā daļa pasaules dzer rūpnieciskos apjomos grauzdētu un tirgotu kafiju un es tev saku, ka Starbucks kafija no šādām kafijām nav tā sliktākā. Protams, te vēl arī jāņem vērā subjektīvais skatījums, jo, kas garšo vienam, var negaršot citam.
Subjektīvais faktors 100%. Vieniem garšo viegli grauzdētas kafija garša ar izteiktu skābenumu, citiem – tumša “ogle” bez skābenuma (īpaši ar pienu dažādos veidos, kam neder skābums). Vieniem vajag lielu tilpumu, citiem otrādi – mazu tilpumu. Kur nu vēl sīrupi, skaidiņas, utt.
Kafija droši vien laba. Es par to, ka ieber papīra krūzītē 5g un paprasa par to pat 10eur. Pašiszmaksa tam ir 50centi, pat pierēķinot tirgotāja izmaksas, peļņu un pārējos uzrēķinus.
Nav absolūti nekādas nozīmes tam, cik tas beigās maksā. Ja cilvēki pērk, tad viss kārtībā – bizness aug un attīstās. Starbucks nav tikai par kafiju.
Sorry, bet tuvredzīgs un šaurs skatījums. Kad ar viltīgām marketinga metodēm cilvēki būs finansiāli izsūkti, tad sāksies nekārtības. Jā, jā, protams, kafija nav tas sliktākais produkts, bet stāsts ir par sistēmu, ka neproporcionāli ieguvumam tiek pārlikta nauda no vieniem pie otriem. Tie kas pērk šitās pārcenotās krūzītes un digitālos štruntus pēctam dīc naudu citur(vecākiem, pabalstos), jo viņiem savas neapdomīgās rīcības dēļ vairāk nepietiek normālām ikdienas vajadzībām.
Vispār neredzu problēmu. Kafijas dzeršana nav spiesta lieta. Un it īpaši neviens nespiež tev dzert dārgu kafiju šādā vai tādā kafejnīcā.
Tft vārdiņš vairs nav topā, jāmeklē jauni bārdiņi piemēram – ilgspējīgs