Web Analytics
More
    Reklāma

    Vācijas rūpniecība nopietni stagnē, autobūvē zemākie apjomi kopš gadsimta sākuma

    Jaunākie raksti

    Vācijas rūpniecības sektors turpina nopietni buksēt, valsts rūpnieciski saražotajiem apjomiem nokrītot līdz 2005. gada līmenim, bet autorūpniecībā šī gada augusts bijis briesmīgs, saražojot par 18,5% mazāk mašīnu nekā jūlijā.

    Neliels kritums rūpniecībā bija prognozēts, taču tik slikti rezultāti gan ir pārsteigums. Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pagājušajā nedēļā tikās ar autoražotāju pārstāvjiem, diskutējot par to, kā uzlabot situāciju nozarē. Ja neskaitām nopietnus satricinājumus, proti, 2008. gada finanšu krīzi un 2020. gada kovida pandēmiju, vācu autobūve saražo mazāko mašīnu apjomu šajā gadsimtā – rezultāti nokrituši līdz un pat zem 2000. gada rādītājiem.

    Tirgus un banku analītiķi norāda, ka pastāv risks, ka Vācijas ekonomika var ieslīgt recesijā, kas nav nekas labs ne pašai Vācijai, ne Eirozonai, ne arī Latvijai, jo Vācija ir starp lielākajiem mūsu tirdzniecības partneriem.

    Vācijas statistikas birojs gan skaidro, ka šī gada augusta sliktie ražošanas dati daļēji skaidrojami ar to, ka rūpnīcas nedaudz vēlāk kā parasti devās ikgadējos atvaļinājumos, tāpat vairākiem ražotājiem mainās modeļu paaudzes, kas ietekmē apjomus.

    Vācijas ekonomika jau trīs gadus ir stagnējošā stāvoklī, proti, tā neaug vai izaugsme ir niecīga. Merca plāns paredz stimulēt ekonomisku ar vērienīgiem infrastruktūras projektiem, tomēr tas cerēto efektu līdz šim nav devis. Ražošanas sektoram un ekonomikai par labu nenāk arī ģeopolitiskā spriedze, kā arī ASV šogad ieviestie muitas tarifi, savukārt vācu autoražotāji turpina mocīties sev tik svarīgajā Ķīnas tirgū, kur viņi konkurences cīņā zaudē vietējiem ražotājiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    84 komentāri
    azad
    15.10.2025 11:20

    Nekas, lai sapērkās tauta ķīnas hlamu, cerībā, ka ir dabūjuši gadru konču, paies gadiņi 5+ un tad spļaudīdamies metīsies nost no tiem hlamiem. Spīdīgs papīrītis ir ķīnas auto nenoliedzami, bet saturs ne tuvu nav tāds.

    JanisB
    15.10.2025 12:01
    Reply to  azad

    Iespējams, bet nav jau arī tā, ka vācu auto ir kaut kādi izcilie spēkrati. Arī tie bieži vien cieš no dažāda veida problēmām (piemēram, BMW ir bijušas problēmas ar dažādiem motoriem, VW bija pamatīgas problēmas diezgan ilgi ar DSG kārbām utt) un remonti ir dārgi, jo viss ir over engineered and jāizjauc puse no priekšas, lai tiktu kaut kam klāt.

    Ir vārdam vieta
    15.10.2025 13:42
    Reply to  JanisB

    “nav jau arī tā, ka vācu auto ir kaut kādi izcilie spēkrati”
    Šim parodiju kontam es labprāt piesekošu.

    KKTK
    15.10.2025 14:35

    Pieseko labāk kādam servisa mehāniķim, kam ir jālabo tie folksvāgena drapaki. Dzirdēsi daudz izteiksmīgus un spēcīgus svešvalodu izteicienus. Merši, porši, tiem cic stāsts, pat opeļi, bet ne tautasvāģi. Tā apmēram īsumā :)

    Ir vārdam vieta
    15.10.2025 17:27
    Reply to  KKTK

    Viņam par to nemaksā un viņš ir gatavs izvēlēties citu darbu? Vai kā? Esi kādreiz paskatījies, cik uz mūsu autoceļiem ir tieši VW?

    KKTK
    15.10.2025 17:53

    Nē. Tipiskais VW īpašnieks pisīs santīmu un nesīs prātu ārā tam mehāniķim, “a varbūt vēl nav jāmaina”, “varbūt var restaurēt”, “a ko tik dārgi”, “ko tik daudz par darbu”? Te kas VW uztur un maina paši (zinu tādus), cepuri nost. Bet tiem auto, teiksim ir Youngtimer statuss :o ;) krietni pirms dīzeļgeitas.

    azad
    15.10.2025 14:22
    Reply to  JanisB

    Vācu auto svarīgākais aspekts ir laicīgi veikt apkopes. Mūsdienās cilvēks negrib ieguklīt un uzturēt auto neparko! Nopirka un tad brauc, eļļu maina kad atcerās, nekam neseko līdz un tad brīnās ka auto aplīst vai liela nauda jāiegulda remontos. Man bija A4 ar to daudzsviru piekari, ko tālamāja, ka lūzt visu laiku, pa 8 gadiem es nomainīju kādu 3 lodbalstus, sanāk mazāk kā 1 pa 2 gadiem. Vai tas ir daudz prasīts braucot pa Latvijas ceļiem? Nu nezinu. Var būt tā lūšana un pārējais ko min ir braucēja īpatnība😄 Braucu teju gadu ar Toyotu, pilnīgi jauna bija, pēc 6mēn panelis sāka grabēt, braucu kā ar ķerru ne auto, turklāt cenā nekur diži lētāks viņš nav pat VW.

    Uldis
    15.10.2025 13:52
    Reply to  azad

    Vācu kvalitāte ir ļoti nosacīts un mākslīgi veidots mārketinga sauklis, kas balstās uz 80tajos iegūtu slavu… Piekrītu JanisB. Dārgais gals ir overenginiered, lētais ir prasts un plīstošs. Pārcenotas tās Vācu lamatas, kur par katru ekstru ir jāpiemaksā vairākas štukas jo bāzes versijas plikas kā ķerra. Un nav jau tā ka ķīnieši būtu vienīgie konkurenti. Tā pati Toyota pamatīgi konkurē ar tautas vāģi, pat Škoda apēd lielu kumosu tautassvāģu klientūras. Tad vēl ir Tesla, kas neskatoties uz visādiem politiskiem skandāliem joprojām ir topa augšā, u.t.t. Cilvēki vairs tik ļoti neturas pie vienas markas, bet skatās uz to kas izdevīgāks

    azad
    15.10.2025 14:15
    Reply to  Uldis

    Toyota pat ne pamata komplektācijā ir tukša kā spainis. Plīst visi auto, es nesaku, ka vācietis neplīst, bet kad tu brauc ar vācu premium un kaut vai to pašu, ne pamata komplektācijas Škodu, atšķirība ir jūtama. Jā, vācietim apkopes ir svarīgs aspekts, nevar braukt kā ar japāņu hlamiem un neko neapkopt un nekas nemainās. Bet ja gribi izbaudīt auto, tam jāveic laicīgi apkopes un tad nekas nelūzīs un neplīsīs.

    KKTK
    15.10.2025 14:39
    Reply to  azad

    Protams :D Vēl tikai ir jāuzmin un jānopērk tas voksvāgena prīmiums, kam nav šie dzinēji: https://www.slashgear.com/1937072/volkswagen-worst-engines-ever-made/

    azad
    15.10.2025 16:30
    Reply to  KKTK

    Tu pats apstijies tos dzinējus, kas tur uzskaitīti? Ja tu nemeklē auto par 500€ tad būs pagrūti atrast auto ar kādu no tur minētajiem dzinējiem😂 Tur izskaitīti 20+ gadus veci motori. Turklāt nekas nav jāmin, izpēti kaut ko pirms pērc, viss info ir pieejams, ir youtubs tagad, kur krustu šķērsu ir safilmēti video par visiem dzinējiem, kādi kurā gadā nāca kādam auto, kuri labi, kuri slikti un kādam kādas ķibeles var būt. Apskaties un nenopirksi ko negribēsi. Man ir tas EA888 benzīna dzinējs, par kuru šādos rakstos raksta, ēd eļļu vairāk kā degvielu. Eļļu neesmu nekad pielējis starp eļļas maiņām, jā var būt 100-200g nokrītās uz 10 000km nobraukumu, kas ir tikai normāli, bet kaut ko katru mēnesi lai pielietu, tā nav. Un viens būtisks aspekts kāpēc tā – laicīgas apkopes un auto uzpasēšana! Auto ražotāji tak apzinās arī savas kļūdas un tās labo.

    KKTK
    15.10.2025 16:49
    Reply to  azad

    Ātrumā nesameklēju jaunāku uzskaitījumu un negribēju traucēt paziņu, nē divus, kas reāli 5gados nokāvuši savudz dzinējus. Nē trīs :D attālināts paziņa, kam sāka birt viskautkas :|
    Iespējams benzīna ir OK, brauc vesels. Nekāda naida. Bet tas neizklausās pēc trenda, kad parunā ar random servisa džekiem. Dīzelis kam pats folksvāgens saka, ka jāmaina eļļa reizi 30K jau paceļ uzaci.

    azad
    15.10.2025 16:56
    Reply to  KKTK

    Itkāiesaka ik pa 30k km mainīt, bet kad runā ar servisa džekiem vai pašiem pārdevējiem, ko viņi dara ar saviem auto, tad visi saka ik pa 10k km nu var ik pa 15k km mainīt eļļu😄 Ja cilvēks brauc tur 50k km gadā, tad tas iespējams ir pasāļi 5x mainīt eļļu pie dīlera, bet ko tev vajag, lai lētāk apkopes vai motors kalpo ilgāk. Par dīzeļiem nezinu teikt, nekad nav bijis un neizskatu pat. Bet nu motoru arī ir jāmāk nokaut, tad ir jāienīst savs auto😂

    JānisS
    15.10.2025 17:55
    Reply to  azad

    Es gribu, lai pārdevējs mani neuzskata par lohu un lai es varu veikt apkopes tā, kā pats pārdevējs raksta grāmatā un braukt bēdu nezinot. Vāciešu gadījumā tas sen jau vairs nav. Lai tas hlams kustētos uz priekšu, katram ir jākļūst par eļļu speciālistu un jāizfilozofē sev vien zināmi maiņas intervāli, ko nosaka ar kristāla bumbu, jeb pasaka Koļa garāžā.

    Nīstajai Toyotai poh, kā grāmatā rakstīts, tā dari. Garantija 10 gadi vai 185k km. Kādi vēl jautājumi?

    Ā, ja arī atvilksi no kādas laimeszemes kādu lietotu Toyotu līdz 10 gadu vecumam vai 185k km ar nezināmu vēsturi, tad uztaisot apkopi pie dīlera un sekmīgi veicot reglamenta pārbaudes testus, stājas spēkā garantija. Kuram vācietim tā ir?

    azad
    15.10.2025 19:06
    Reply to  JānisS

    Un prieks ar toyotu braukt ir tāda pats kā stumt ķerru. Paziņam ir pilnigi jauna Corolla, kā kaste lai nokļūtu kur vajag protams der, bet apdares materiāli vienkārši drausmīgi, bērnu rotaļlietas no kvalitatīvākas plastmasas tiek taisītas, skaņas izolāija braucot pa šoseju ārprāts, jāpaceļ balss lai dzird ko saki😄 Tāpat motoru efektivitāti salīdzini, vācietis ir sarežģītāks, kas arī padara to kaprīzāku, taču dinamika, ekonomija degvielai ir cita līmenis salīdzinot ar japāņiem. Pasauc kādu no toyotas sergisa džēkiem uz aliņu, lai pasaka atklāti, vai viņš iesaka mainīt eļļu ik pa 30K km😄 Vai maz viņam pašam ir toyota vispirms jāuzprasa😂 Tu tiešām naivi tici, ka japānim ir kaut kāda super eļļa un super motors, kuram vienalga ka eļļa stāv ziemu, vasaru tā pati un ja cilvēks brauc, teiksim ap 10k km gadā, tad 3 gadus nemainot eļļu tur viss ir labākajā kārtībā?😄 Neesi naivs. Japānim nav turbīna, viss ir prasts, tāpēc arī var to paciest. Vācietis, kā jau teicu, ir kaprīzāks. Taču šis jau pasaka daudz par īpašnieku, ja tev žēl kaut reizi gadā auto ieliet svaigu eļļu. Tiem kam darba auto, protams po brauc tik, tāpag to auto nomainīs. Un vai tu visu dari kā instrukcijā teikts, datoru piemēram IT iesaka… Read more »

    JānisS
    15.10.2025 19:41
    Reply to  azad

    Redz, tai Toyotai neviens nav ierakstījis 30k vai 2 gadu intervālu, lai tik pircējam liktos lētāk, bet jau startā ir 15k vai reizi gadā. Un viss, nekāda gemara ar pašizdomātiem intervāliem, nekāda appisiena, kā tas ir vāciešu gadījumā. Nav toyotā nekāda supereļļa, bet, atšķirībā no folksvāgena, sajēdzīgi intervāli. Un tā plastmasa tak nav jālaiza, atšķirībā no bērna mantiņām, poh no kā viņa taisīta. Mašīnai ir utilitāra vērtība ar visām no tā izrietošām sekām. Tur nav vietas kaprīzēm. Brauc un nedomā. Kad atnāk paziņojums aplikācijā, nomaina eļļu un brauc tālāk. Un tā līdz 10 gadiem vai 185k km. Ar garantiju! Punkc!

    No kurienes zini par audi garantiju? Cik lietotam audi, gadu vecam, piecgadīgam?
    Par Toyotu slinkums izlasīt, vai kā?
    https://www.toyota.lv/owners/warranty/toyota-relax

    Un jā, man ir pieredze

    azad
    15.10.2025 22:56
    Reply to  JānisS

    Izklausās, ka toyota ir auto tieši tev, un tas nav uzbrauciens vai kā tā. Ir cilvēki kam auto ir dzelzis un vai tur plastmasa vai koks, drēbes sēdeklis vai ādas ir viens pīpis. Taču visi cilvēki nav vienādi, citiem patīk auto. Cits pērk drēbes vai telefonus un citu šņagu, kādam auto ir svarīgs, lai patiktu un katru reizi smaids būtu braucot. Un toyota ir pilnīgi nebaudāma, turklāt tā platsmasa grab, kas ir viskaitinošākais. Mūzika nekāda, skaņas izolācija nekāda. Nu kādu tas apmierina, kādu nē. Par servisa intervāliem, tev nav nekas jāizdomā, tava brīva izvēle, gribi maini ik pa 10, 15, 20 vai 30K km tava izvēle. Tas kam auto ir tikai bleķis un ka tik lētāk, tie maina ik pa 30K km, tādi kas domā par auto, to dara maksimums ik pa 15k km. Viss atkarīgs cik ilgi plāno ar to auto braukt, ir tādi kas maina ik pa 5 gadi, garantija strādā un ja kas sataisa, maina eļļu maksimāli reti un tad pārdod un ņem jaunu. Un pārdod ar tekstiem auto viss čotka, apkopts pie dīlera, apkopts 3x pa 5 gadiem😂 Par Audi, atver ss.com apskati sludinājumu, kas nā tieši no Moller un tur viņi piedāvā piepirkt garantiju. Precīzi… Read more »

    Gunbox
    16.10.2025 22:31
    Reply to  JānisS

    Kāpēc tu domā, ka tikai pārdevējs tevi uzskata par lohu? :D Eļļu maina uz 15k vai 1x gadā pretēji ražotāja noteiktajiem 30k. Kas tev tur jāizgudro? Ja nedraudzejies ar loģiku un gribi sekot ražotāja ieteikumiem, kompis tev 1k iepriekš katru reizi pīkstēs par servisa apmeklējumu.

    Uldis
    15.10.2025 14:43
    Reply to  azad

    Dārgajā galā vāciešiem ir komfortabli auto, ar labu salona izolāciju, par to nav šaubu. Bet no tā kā tur ir daudz vairāk detaļu un sensoru, tad ar laiku rodas vairāk problēmu un dārgu remontu… Bet ja mēs vairāk par tautas klasi, kas ir lētais gals, tad man ir sanācis palietot arī dažādus koplietošanas auto, un piemēram, starp mazajiem SUV – Audi Q2 atstāja ļoti prasta auto iespaidu, ar paskaļu motoru un nemierīgu DSG darbību un ļoti plastmasīgu salonu kur pat displejs nav skārienjūtīgs, kamēr Toyota CHR bija visādā ziņā patīkamāks braukšanā un arī ekonomiskāks patēriņā. Intereses pēc paskatījos cenas – Audi Q2 bāze ar manuālo pārnesumkārbu maksā dārgāk kā CHR hibrīds automāts… es kā pircējs izvēlētos otro…

    azad
    15.10.2025 16:36
    Reply to  Uldis

    Standarta Corolla maksā ap 30K€, kaut kāds A4 maksās aptuveni 35K€. Gribi salīdzināt šo auto apdares materiālus un sajūtas braucot?😄 Skaidrs ka tu maksā par bremdu kaut ko papildus. Tāpat Hundajs arī būs lētāks kā Toyota, bet vai daudz labāks🤷🏼‍♂️ Un ja mēs runājam jaunu Corollu par 30K€ vai pa to naudu līdz 5 gadīgu vai pat jaunāku A4, A6, nu tur nav ko salīdzinā pat.

    Ir vārdam vieta
    15.10.2025 17:33
    Reply to  Uldis

    OK, bet pie kura dārgā gala auto tu esi ticis pielaists – un kāpēc? Pagaidām redzams, ka tu zinoši runā par veseliem diviem mode[iem, no kuriem viens ir Toyota. Tāda izrunāšanās – par dārgo ekspluatāciju utt. ir pilnīgi par visiem ražotājiem, arī par ASV vai Itālijas auto. Bet pircējs balso ar maciņu. Uldis saka, ka visi vācu auto uzticīgie neko nesaprot un neprot rīkoties ar naudu. Visi. No kā veidojas auto reputācija, ja ne no labas pieredzes? No Ulda lāstiem diez vai. :) Paskaidrosi?

    Pičs
    15.10.2025 21:42

    Lielākā daļa autobraucēju maz ko saprot no auto.
    Tu noķer kādu uz ielas un sāc runāt par 0w30 pret 5w40 un uz tevi skatīsies kā tvaika ielas rezidentu.

    Cilvēki redz apkārt ka VW, onkulis no Aizputes saka ņem VW, var saremontēt jebkur, un tā ar kvantitātes spiedienu ņem. Friči iebāž palielāku planšeti – oho. Un ģēla gatava. Aij, tas VW tāds garlacīgs… Un skat, ir cupra, tas pats vēzis tik kulītei sporta svītras uzvilktas un ģēla atkal ir gatava.

    Štrunts, bet plaši zināms.

    Pičs
    15.10.2025 21:48
    Reply to  Pičs

    BMW vēl kaut cik ir saprotama piekritēju lojalitāte, bet vw… vienkārši viņu ir daudz, tad jau varēs gan salabot kāds gan arī kāds nopirks. Kurš pie velna kaismīgi grib astoto golfu? Vnk pakaļas pārvietojamais ar ne sliktāko lietota auto vērtību kad būs līze jānobeidz ar maģiskajiem eļļas maiņas intervāliem.

    azad
    16.10.2025 10:41
    Reply to  Pičs

    Tu nesaproti, bet tie kas pērk VW vai VAG saprot😄 Izbrauc ar VW un izbrauc kaut ar toyotu un tad pasaki pēc dajūtām ar ko patīkamāk braukt. Kāda ir vadāmība vienam un otram.

    Pičs
    16.10.2025 13:34
    Reply to  azad

    Toyotas brauc labi. Tas pats t-cross ar kreteklīgo 3cil perdeli un prasto piekari nebūt nav nekāda medusmaiza. It īpaši salons. Yaris hibrīds – galvas tiesu priekšā.
    Esi braucis starp-stop korķī vai mēģinājis fiksu kreiso taisīt ar to sūda vag DSG?
    Toyotas eCVT ceļ gludi un uzreiz.
    Toyota ir skaļāka iekšā, bet dzinēji ir daudz ekonomiskāki, robustāki un sūda planšete nenokarās un ir fiziskās pogas atstātas, nevis viss iebāzts pusizceptā risinajumā lai apstulbinātu neinformēto pircēju.

    azad
    16.10.2025 14:05
    Reply to  Pičs

    Yaris😂 Esmu 6mēn diendienā lietojis Auri. Motoram mainās skaņa pārslēdzot ātrumus, pats ātruns nemainās. Apdzenot jāiemet 4 vai pat 3 ātrumā lai kaut ko apdzītu. Siguldā ar 4 cilvēkiem mašīnā ar 3 robu, pedālis grīdā un knapi vilka augšā, un nebija man 4 svarcēlāji ar hantelēm mašīnā. Nebrauc ne sūda toyota. Dzinēji ekonomiskāki, tagadējie hibrīdi iespējams par gramu mazāk ēd, bet bauda braukt nekāda. Un es nesalīdzinu kaut kādu VW sūdīgāko un mazāko. Salīdzinu Corollas 1.8 hibrīdu ar VW 1.5 benzīnu, pat ar to DSG VW izskries toyotu vienos vārtos. Un ekonomija? Corollai būs 5-6 patēriņš, piemēram Octavia ar to 1.5 kas ir tāpati klase, brauc kā gribi būs tie paši 5-6, nu labi pilsētā var būt 7, bet bez hibrīda. Start-stop es tā arī neesmu sapratis vina lietderību, tāpēc vienmēr atslēdzu. To var izdarīt, ja nezināji😂 un toyotām arī tāds ir ja kas. DSG jā mazliet tupī, ir aizturīte neliela, tur piekrītu, bet ja tu diendienā brauc, tad piešaujās. Toyoya nav kārba bet variators, tur nav ko salīdzināt pat. Fiziskās pogas jau VW pats atzina, ka aizšāvuš garām, es arī dodu priekšroku pogām. Planšete tomēr VW ir integrēta, nevis kaut kāds taisnsturis pa pus ekrānu kā toyotai, labi jaunajām… Read more »

    Pičs
    16.10.2025 15:47
    Reply to  azad

    Oponēt netaisos daudzos nekorektos un īpaši ekonomijas pieņēmumus (kurus esmu pārbaudījis un zinu ka tā tas dzīvē nav ar toyotu un 1.5 vag, bet nu varbūt tev ļoti liela sievasmāta tieši toyotā jāved), bet braukšanas bauda? Kur? Vw?? Toyotā?
    Aij nu beidz, tagad tu jau nevis tikai smīdini bet mēģini slimnīcā ielikt :D
    Tie ir ikdienas smagi autoformējumi ar elektrisko stūres pastūzi, nekādām bremzēm, prastām piekarēm un eko- automātiem.
    Un nekaksē uz eCVT, tas tev nav nissana jatco sūds ar siksnu, bet jaudas pārnese ar zobratiem. Lieliska eko-ikdienas auto kārba. Un arī vecās toyotas cvt kārbas labi tur.

    Last edited 7 months ago by Pičs
    azad
    16.10.2025 16:20
    Reply to  Pičs

    Bet brauc ar savu ikdienas ķerru ja tev viss apmierina, tikai nestāsti ka tā ir labāka par citiem auto. Galvenais ka tu tam visam tici, tev nav citi jāpārliecina, vai kaut kā sev jāiestāsta ka esi izdarījis labu izvēli un citi kaut kur maldās. Pabrauc ar Octavia garāku gabalu un ar Corolla to pašu gabalu. Ja tu nejūti atšķirību, tad man žēl ka tev ir tik mazas prasības pret auto🤷🏼‍♂️ Ja tu nejūti atšķirību, tas nenozīmē ka viņas nav. Braukt var ar visu un paciest, tur tev tiesa😂

    Pičs
    16.10.2025 18:24
    Reply to  azad

    Es te namaz neesmu minējis kāds ir mans ikdienas auto, neesmu to te slavējis, un tas nav ne toyota, ne vag un ne hibrīds :D
    Gana ar tādiem auto braukts, braucu ar to ko vēlos un patiesi baudu :)

    Ir stundām braukts ar octavia 2015 mēnešiem. Labs auto šosejā. Kluss. Vietas daudz. DSG nav labs, rūs atri, motori mēdz rīt eļļu.

    Pilsētas satiksmei eCVT uzkakā DSG. Un ja nebrauc kā dunduks tad toyotas hibrīda sistēmas ir tiešām ekonomiskas. Tu laikam braukt nemāki ekonomiski. Varbūt arī šosejā bremzes masē visu laiku lai samazinātu ātrumu no 100 uz 95 un katrā nelielā līkumā spied nost.
    Pēdējo gadu vag produktu gamma vienkārši pieviļ gan salonā, gan kārbā, motori ir ok kamēr dēļ cilindru atslēgšanas nejāj motoru. Rūs arī, paskaties uz formonteriem kārtīgāk pie durvīm, superbiem un octavijām pie sliekšņiem (it īpaši sliekšņu korķiem, tur tiešam paskaties, iesaku). Toyotai šādu problēmu nav, un tad jāsaka ka laužat, grabošās toyotās neesmu sēdējis kā takšos kā īres auto, gan kā onkuļa nolaistajā Aurī kuram ar gāzi jau pāri 300K.

    azad
    16.10.2025 18:53
    Reply to  Pičs

    Pēc kā spried ka nemāku braukt ekonomiski? Datus ko minēju iedeva AI, aptuveni turpat arī viņi ir +-. Es tev saku ka Octavia uz šodejas braucot uz 100-120 ēd 5,5 litri un tu man saki, ka nav tik ekonomisks un tagad saki ka es nemāku ekonomiski braukt😂 Kad braucu ar Auri savus 6mēn katru dienu, turklāt savus 2500km mēnesī, patēriņš bija kaut kādi 6,7 litri. 1.3 bezmotors ar kuru bija mokas ne braukšana. Par rūsu runājot toyotām nav tādu problēmu?😂😂😂 iesaku apskatīt tuvāk kādu Corollu, pūst viss tam auto. 6 gadīgai Corollai jau spārnos pamatīga rūsa. Jā VW arī rūsē. Par toyotas interjeru neizteikšos😂 Vot tur ir iebāzta abnormāla planšete kā baisā revolūcija. Janais rav4 ir neglītās no iekšas par Snaige ledusskapi, iepriekšējais man pat kaut kur patīk no ārāsa, Camry nav neglīts, Hailanders kaut kur simpatizē. Tikai mums tas piedāvājums ir švaks, ja paskatās kādi toyotai modeļi US piedāvājumā, tur gan komplektācijas, gan jauda sakarīga, gan izmēri adekvāti auto.

    azad
    16.10.2025 16:32
    Reply to  Pičs

    Par ekonomiju, es pat salīdzināju ne hibrīdu pret hibrīdu. Salīdzinot hibrīdu pret hibrīdu, tur vispār smieklīgi izskatās. Octavia ar 1.4 204zirgi rādās 1l patēriņš, kam es pat neticu, neoteikti ir vairāk. Corolla ar 1.8 hibrīdu un smieklīgiem 122zirgiem tērē 5,5 reāli, pēc papīriem 3,5. Ja salīdzinam ne hibrīdus tad 1.8 Corolla 8l ēd, 1.6 benzīns itkā 6l. Un tur zirgus pat neskatīsimies, kur toyotai vienmēr mazāk, tāpēc arī neiet. Un arī atmosfēriskais bez turbo, kas noņem protams viņam kaprīzumu, bet arī jaudu. Te arī mans koments par baudu un komfortu, kā tu vari baudīt braucienu, ja nevari pat normāli apdzīt. Jā vari pārvietoties un tos maģiskos 100km/h arī Corolla sasniedz kaut kad un notur. Salīdzināu Octavi pret Corolla, jo viena klase un tiešie ko kurenti, nu dēļ klases konkurenti, realitātē tur nav ar ko konkurēt. Patēriņus tupi pajautāu chatgpt, vari pārbaudīt pats.

    Peldošā komata kļūda
    16.10.2025 15:51
    Reply to  Pičs

    Yaris galvas tiesu priekšā? Woah :D
    Relatīvi nesen ar Yaris hibrīdu pabraukāju kādu laiku. Gadu vecs auto grabēja vairāk kā mans ikdienas 20gadus spainis. Ok, Savu uzdevumu pildija godam, bet nu taburete, kas taburete. Downshiftingam ideāls auto :D

    p.s. Man ikdienas auto NAV volkswagen.

    Uldis
    16.10.2025 09:56

    Ir redzams ka dažiem gribas aizstāvēt savus favorītus un tas ir normāli. Atcerēsimies pašu rakstu – vāciešiem neiet! Un es tikai mēģinu iztirzāt – kas tiem vainas, ka vairs neiet… Nevienu necenšos pelt vai celt. Ja par pieredzi, tad teiksim tā – savu vadītāja apliecību aktīvi izmantoju vairāk kā 20 gadus, un esmu braucis ar ļoti daudz ko. Arī ceļojot regulāri izmantoju auto nomu pakalpojumus. Tāpat arī man ir daudz paziņu, kolēģu un draugu, ar kuriem bieži tiek apspriestas auto lietas, gadās arī izbraukt ar kolēģa vai drauga auto, kā arī bieži vien dalāmies pieredzēs par saviem spēkratiem. Esmu redzējis un dzirdējis gana daudz dīvainību no vācu auto inženieriem. Pagājšo gad viens kolēģis iegādājās jaunu Tiguan, un pēc pāris nedēļām bija iespēja to apskatīt dzīvē – ak vai, priekšējā LED strīpa jau aizsvīdusi. un tas nav viens gadījums, man bija divus gadus vecs Škoda Kodiaq, kam lukturi svīda ciet, vienu samainīja pa garantiju, otram pateica ka vēl par maz aizsvīdis – tad kad veidosies pilieni, tad tikai skaitīsies defekts. Viens no maniem auto ir 10 gadus vecss Subaru, arī ar LED tuvajām gaismām. Tam lukturi kā jauni, dzidri un tīri, nekad nav svīduši, bet japāņi laikam nezina kā jātaisa auto…… Read more »

    azad
    16.10.2025 10:55
    Reply to  Uldis

    Pats jau ļoti labi pasaki japāņi izmanto primitīvākus risinājumus, līdz ar to ražošanā un izmaksās lētākus. Bet paskaties auto cenas, vai tā Corolla ir lētāka kā teiksim Škoda? Un te japānis negrib uzvārīties uz saviem izsenis uzceltiem lozungiem?😄 Iekāp 10 gadīgā japānī, tur jau krēslam salonā metāls oksidējies un sarūsējis, nerunāsim par arkām un sliekšņiem. Bet cilvēks par tādu aparātu atdod tagad ap 30K€. Vai tas ir adekvāti? Prastākas lētākas tehnoloģijas par dārgāku cenu pat kā vāietin, ja apskatam Škodu. Turklāt Škoda arī bija rūsas gabals pirms 10 gadiem, bet tagad ir izkonkurējis jau VW tautas segmentā. Un motori, tagad toyota hibrīdi, pirms tam atmosfēriskie ar kuru ne pabraukt, ne apdzīt kādu var. Vācietim nu samaini to eļļu regulāri, nevis baksti grāmatā ar pirktu un ies tev tas vācu motors ilgi un laimīgi. Viss ir atkarīgs ko tu gribi un ko sagaidi no auto, ja tu gribi bleķi par ko nav jādomā un vienalga kāds tas auto ir, tad lūdzu ņem japāņus ar nesvīstošām lampām, brauc kā ar ķerru katru dienu. Tādas man ir sajūtas braucot ar toyotu.

    azad
    16.10.2025 10:56
    Reply to  Uldis

    Ir pazīstami cilvēki, kam darba auto ir toyota, visi saka nu uz priekšu iet, ir tas ekrāns, itkā viss ir, bet kā savu auto tādu nekad. Turklāt par tādu naudu.

    Kursors.lv
    16.10.2025 11:01
    Reply to  azad

    Vienkārši nevajag no Tojotas gaidīt to, ko Tojota nemaz nav plānojusi piedāvāt.

    azad
    16.10.2025 11:14

    Piemēram – tu pirktu Samsung Galaxy A sērijas telefonu par S sērijas cenu? Nu Samsungs neplānoja piedāvāt tādu pašu specifikāciju A sērijai kā S, bet cenu gan plānoja piedāvāt tādu. Bet tas A sērijas ies gadiem tev, jo viņi domāti ilgmūžībai😄

    Kursors.lv
    16.10.2025 11:19
    Reply to  azad

    Tojotu es pirktu, ja man būtu vajadzība pēc uzticama ICE auto.

    azad
    16.10.2025 12:04

    Tu kā parsti atbildi atbildēšanas pēc un reizēm ne uz jautāumiem😂 To es jau sen sapratu, ka tu varētu braukt at jebko, ka tik lētāk un izdevīgā😄

    Pičs
    16.10.2025 13:35
    Reply to  azad

    Jēga pirkt tev S sēriju ja tev viņa nestrādā un uz servisu jānes.

    azad
    16.10.2025 13:52
    Reply to  Pičs

    Jāatgriežas pie jau šeit ierastā teksta – salauzt var jebko😂 Doma bija pavisam kaut kamā citā, ja nesaprati.

    Gunbox
    16.10.2025 22:25
    Reply to  Uldis

    Tesla nav auto, tas ir tā pat ka iPhons tikai 5x vairak parcenots par VAGu mārketinga sauklis. Pat vācu kvalitāte tik lielam bulšitam nestāv klāt, kāds sauklis ir Tesla. :D
    Jeb teiksim kā ir – Tesla sākās un beidzās ar model S.

    Uldis
    17.10.2025 09:09
    Reply to  Gunbox

    Tu vari domāt ko gribi par Tesla, taču Model Y ir absolūts bestsellers, un tas par kaut ko liecina. To nevar panākt ar pliku mārketingu. Jaudas un enerģijas patēriņa balanss Teslai ir viens no labākajiem. Ko VAG var likt pretī? Gļukainu elektroniku savos iD un Cuprās? Vājākus un neekonomiskākus dzinējus? lēnākus uzlādes ātrumus?

    Gunbox
    17.10.2025 21:11
    Reply to  Uldis

    Nu redz, tu kā reiz pierādīji, cik labi strādā pliks mārketings uz aitu bara insktinktiem. Dzelzis, par kuru ne reizi vien ir diskutēts par zemo kvalitāti pret cenas līmeni, bet tu cel debesīs. Tipiska iespaidotā diagnoze. Tas liecina tikai par vienu, bet ne tev to saprast, ta pat kā Kristapam, ka iPhons ir tikai dzelzis ne ar ko neatšķirīgs no cita brenda tur pat uz tas pašas līnijas uzražota.
    Bet par VAG…ir labi auto, ir ari labi motori. Cupra neraksturo visu grupu un visus viena ražotāja auto. Man ar Pasātu B8 jau 8 gadus nav problēmu ar ko norakstīt visu ko VW ir uzražojis, ko es neteiktu par Škoda. Neekonomiskākus? Ja tu pērc elektroauto, tu runā par ekonomiskumu? Kaut kā neiet kopā, vadoties, ka elektroauto ir pēc fakta dubultā pārcenots. Varbūt vēl par eko sāksi sapņot? :D

    Kursors.lv
    18.10.2025 08:29
    Reply to  Gunbox

    No tava komentāra es nolasu, ka tu neko nesaproti nedz no Apple produktiem, nedz to ražošanas :)

    Ir vārdam vieta
    15.10.2025 13:42

    Nu, neko. Vācijai ir lemts sabrukt trešo reizi pēdējo 150 gadu laikā, un adzimt.

    Dimants
    15.10.2025 23:14

    Simboliski ir jānotiek ugunsgrēkam, lai sāktu no jauna un jau bez liekas lietu sarežģīšanas, bet ar atbildību par radītajām lietām ilgtermiņā.

    Ivars
    15.10.2025 17:36

    Kuros svētajos rakstos ir teikts ka Vācijai mūžu mūžos ir jābūt auto lielvalstij? Varbūt ir laiks nopietni pievērsties alus dzeršanai, kā ne kā ir oktobris,alus un desu dieva mēnesis.

    Aigars
    16.10.2025 08:26

    Nu paši jau pie tā ir nonākuši, nevar gribēt, strādājot zem 40h nedēļā, paklausīt visām arodbiedrību iegribām un konkurēt ar Āziju. Pie tam izlaižot automašīnas, kuras ir līdz 40% dārgākas kā alternatīvas. Ja ķīnietis vai korejietis var iedot 5-7gadu un 150tkm garantiju, kamēr Eiropa knapi 2gadus var izspiest, par ko mes runājam? Un izlavētā Deutsche Qualität noriets arī ir pašu vāciešu roku darbs – ielaižot ES migrantus, kam pie vienas vietas tas un viss balstās tika uz cenu. Respektīvi, kam 40+, tas sauklis kaut ko nozīmē, 20+ jauniešiem tā ir kaut kādi vectēvu stāsti pie ugunskura.

    azad
    16.10.2025 10:40
    Reply to  Aigars

    Kur tu izrauj 2 gadus?! Kā piemērs, jaunai Škoda garantija 5 gadi jeb 100K km, var piepirkt līdz 150K km klāt, ja brauc nez kādus gabalus ikdienā. Ir caurrūsēšanas garantija 10 vai 12 gadi, neatceros īsti. Esmu redzējis 10 gadīgu hundaju jau stipri sarūsējušu virsbūvi, bail domāt, kas tur apakšā darijās viņam. Toyota piedāvā šķietami medusmaizi, jo kaut kā ir jāpārdod tie hlami. Nerunājot nemaz par ķīniešiem.

    JānisS
    16.10.2025 11:51
    Reply to  azad

    Piepirkt garantiju! Piepirkt! Tu jau tā brauc pie šiem uz apkopēm, bet garantija vēl jāpiepērk! Pašam smiekli nenāk? 500+ EUR gadā maksās tās piepirkšana!

    Četri lētticīgie piepērk, vienam kaut kas salūzt, tad no kopējā katliņa saremontē! Ražotājam win/win, tā teikt. A šie domā, ka viņiem garantija! Kolosāls apjājiens!

    Tu esi redzējis 10-12 gadīgu pasātu vai jettu? Tur durvju vidū caurumi izrūsē! Durvju rokturis paliek rokā! Hyndais viņam sarūsējis, bet pasaats nav.
    Pirmais random sludinājums, kas trāpījās: https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/volkswagen/passat-b7/bmxknh.html#photo-1
    Bēdu ieleja! Par kādu kvalitāti ir runa?

    azad
    16.10.2025 11:57
    Reply to  JānisS

    Piepirkt tu vari, ja brauc daudz un tev par īsu tie 100K km. Standarta garantija ir 5 gadi un 100K km. Parastam cilvēkam tas ir vairāk kāpietiekami un nekas nav jāpiepērk. Ieej apskaties labāk par garantijām precīzi informāciju, nevis rūsas gabalus skaties sskā. Kur tev kādi 500€ gadā par kaut ko jāpiepērk😂

    JānisS
    16.10.2025 12:05
    Reply to  azad

    546 eiro gadā!
    https://mollerauto.lv/lv/blog/garantija

    Tas pasāts ieskatam par sarūsējošo hjundaju. Pats tak sāki salīdzināt 10 gadīgas mašīnas.

    azad
    16.10.2025 12:11
    Reply to  JānisS

    Tu lasīt māki? Pagarinātā garantija! Standarta garantija ir 5 gadi un nekas nav jāaksā. VAG neietilpst tāda garantija piedāvājumā, tāpag kā toyotai kvalitatīva apdare utt.

    Last edited 7 months ago by azad
    azad
    16.10.2025 12:14
    Reply to  JānisS

    Kā te Kristaps raksta salauzt var jebko, tieši tāpat nojāt var jebko. Tas par tiem 10 gadīgajiem auto. Pieņemu, ja cilvēks nopērk toyota, kopj to un uzpasē, tad tādai arī pēc 10 gadiem viss būs labi ar rūsu.

    Aigars
    16.10.2025 14:05
    Reply to  azad

    Info no Audi mājas lapas:
    Jauna automobiļa garantija AUDI AG garantē, ka piegādātais automobilis ir bez defektiem attiecībā uz visiem ražotāja materiāliem un ražotāja darbu. Iegādājoties jaunu automobili, tiek nodrošināta divu gadu garantija.

    azad
    16.10.2025 14:20
    Reply to  Aigars

    Škodai ir 5 gadi un 100K km. Jā, tā izskatās, ka Audi ir 2 gadi, bet bez nobraukuma ierobežojuma! Papildus pret rūsu un krāsojumam garantija rakstīts 3 gadi un caurrūsēšanu 12 gadi. Pec tam var piepirkt klāt. Nu toyotas gadsimta garantija parastam cilvēkam izskatās pievilcīgāka, bet toyotas un Audi pircēji nav gluži vienādi, ja tu esi gatavs piķot vairāk par Audi, gan jau varēsi atļauties arī papildus maksāt par garantiju, ja vēlies.

    nedarata
    16.10.2025 08:34

    Jūs te pārak daudz uztraucaties par mēnešu salīdzinājumiem, gada griezumā viss būs ok.

    azad
    16.10.2025 08:40
    Kursors.lv
    16.10.2025 10:14
    Reply to  azad

    Gan jau arī neķīniešu ražotām mašīnām var šādi atbrūtforsot stūri.

    azad
    16.10.2025 10:23

    Ladai stūre ļodzās, to gan jau varētu ovālu saiekt, par citiem ne ķīnas brendiem šaubos😄 Ir redzēts video, kur džeks tīšām lauž toyota, pagriezienu rādītājus ar spēku un tur viss palika savās vietās. Cik atceros no griestiem lampu izlauza, tāpat kā šis stūri. Lūk tev čaina kvalitātes salīdzināism. Tas ir tas par ko esmu redzējis un dzirdējis, ka lūzt tādas lietas ķīnietim, kas citam nekad.

    Kursors.lv
    16.10.2025 10:26
    Reply to  azad

    Un gan jau arī būtu jāizdala, kādiem tieši ķīniešiem. Jo ir lēti un draņķīgi ķīnieši un ir dārgi un labi ķīnieši. Mūsdienās viss vairs nav tik slikti ar viņiem, kaut stereotipi joprojām ir spēcīgi. Līdzīgi kā vācu autobūve mūsdienās vairs ne tuvu nenozīmē to pašu, ko pirms desmitiem gadu.

    azad
    16.10.2025 12:00

    Kad bļaut par ķīniešiem ka tie pārņem pasauli, tad gan neko neizdala, tad ir čaina čaina. Kad šādi video parādās, tad kaut kas jāizdala😂 Eiroeiešiem šādu tu neatradīsi video, kur izrauj stūri. Tas nav nolauzt plastmasas detaļu vai bardačoka vāku, tas ir izraut stūri😂

    Kursors.lv
    16.10.2025 12:01
    Reply to  azad

    Es gan neesmu tik labās domās par eiropiešu mašīnām. Ja kāds speciāli gribēs tās salauzt, noteikti to varēs paveikt.

    azad
    16.10.2025 12:05

    Protams, ka var visu salauzt, bet ne jau tā!

    Kursors.lv
    16.10.2025 12:13
    Reply to  azad

    Kāpēc ne tā? Izmaksu samazināšanas nolūkos (un ar to sirgst arī eiropieši) ieliec plānāku un/vai draņķīgāka metālu sakausējuma detaļu un, hujakš, stūre paliek rokās. Vispār neredzu nekādu problēmu.

    azad
    16.10.2025 12:19

    Tu atkal teoretizē, parādi video, kur kādā testā eiropeietim ir palikusi stūre rokās? Visu var samaināt, ielikt tādu un šitādu, par to nav runa. Tikai ir ražotāji, kam ir kaut kāda vēlme domāt par savu vādu un lai šādas lietas neatgadās. Tas ka tagad ir daudz vairāk brāķa tā tas ir, nevar noliegt. Taču kā izpakaļos pa tiesām ražotāju, ja kas tāds atgadīsies. Ķīnai par to viens pīpis pa lielam, tā izskatās.

    Kursors.lv
    16.10.2025 19:11
    Reply to  azad

    Ko tev dod kaut kādi random video? Tu gribi teikt, ka internetā nevar atrast nevienu pašu video, kurā ir parādīts kā eiropiešu auto kasjaks? Nopietni? Manuprāt, tu esi pārāk labās domās par eiropiešu auto ražotājiem un viņu produktu kvalitāti.

    azad
    16.10.2025 19:26

    Ķīnieris uz testu atved savu lolojumu, turklāt uz eiropu, kur viņiem ir jāierāda sevi. Testa laikā cilvēks vienkārši izrauj stūri. Nu es mēģināju atrast kādu līdzīgu video ar eiropas auto, man nesanāca. Ja atrod parādi😄

    azad
    16.10.2025 19:26

    Eiropiešiem ir daudz kasjaki, bet nu ne jau šādi!

    Kursors.lv
    16.10.2025 19:38
    Reply to  azad

    Nav šādu (lai gan arī nevaram teikt, ka nav), bet ir citādi. Mūsdienās visi taisa vairāk vai mazāk draņķīgus auto.

    azad
    16.10.2025 19:48

    Varbūtība vienmēr pastāv, tā mēs varam runāt par jebko, tikai ķīnietim gadijās, eiropeietim negadās🤷🏼‍♂️

    Kursors.lv
    16.10.2025 19:51
    Reply to  azad

    Visiem gadās.

    azad
    16.10.2025 19:53

    Palabošu, visiem ķīniešiem gadās😊

    azad
    16.10.2025 19:27

    Iedomājies ja braucot kas tāds notiek pie lielākas slodzes🤦🏼‍♂️

    Kursors.lv
    16.10.2025 19:37
    Reply to  azad

    Nenotiek. Parastā braukšanā tādas slodzes nav. Avārijas gadījumā gan var gadīties un pieņemu, ka nebūs patīkami stūri dabūt sejā.

    azad
    16.10.2025 19:51

    Nu tas nenotiku pirmajos 1000km var būt, bet ar laiku pa Latvijas ceļiem var viskas gadīties un kādā brīdī hujakš. Ja jau runāam varbūtībās, tad te ar jāpieņem ka var gadīties braucot😄

    Kursors.lv
    16.10.2025 19:53
    Reply to  azad

    Nu, kur tik pesimistiski noskaņots tu vari būt? :) Tu no rīta mostoties domā par to, ka līdz vakaram vari nenovilkt? :)

    azad
    16.10.2025 19:55

    Varbūtība pastāv😂

    azad
    16.10.2025 19:57

    Nevajag tā cerēt uz ķīnas šetu, vajag būt arī mazliet realistiskākam.

    Kursors.lv
    17.10.2025 07:38
    Reply to  azad

    Šetu?

    JānisS
    16.10.2025 20:38

    Tur ir klīnisks gadījums – viss kas nav no dubultvē grupas, tas ir sūds un salūzīs.

    azad
    16.10.2025 12:02

    Kad parādījās Škoda Yetti, viņu traktēja ka tur nesalaužams salons praktiski. Top Gear izmēģināj, caur salonu lika lîst igunsdzēsējiem ar visām šļūtenēm un ko tik vēl nevilka tur cauri un nekas nesalūza. Te vadītājs sapsihojas un izlauž stūri😂 Un tas izskatijās pēc testa auto, ko iedeva testam. Nu tam kaut uztaisat lai nekas nekrīt nost😂

    Gunbox
    16.10.2025 22:16

    Tirš par pārsteigumu. Tas bija jau redzams gadus 15 atpakaļ. Un Artheon ir tipisks piemērs, ka uzzīmē vienu, bet tirgo to pašu veco, jaunā papīrītī.
    VW stagnācija jau bija redzama B7 pasātos. Labi vismaz, ka B8 uztaisija kaut cik neitrāli klasisku. Nu un ar B9 nolaida podā, uztaisīja kropli, kas pat nav stagnācija, bet vienkārši kropliga paskata auto… neviens taču nepirks.
    Nu un tad uzbāž virs 40k, ko tur pat čainā tirgo zem 20k. Ja auto ražotājs labāk pat neiztirgotos auto noliek sapūt poligonos, kā notirgo par puscenu, tad iznākums tādam biznesam ir skaidrs.

    Reklāma