Web Analytics
More
    Reklāma

    1000km brauciens ar “BYD Sealion 7” elektroauto (video)

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu zīmoli arvien vairāk piepilda mūsu ielas. Ja pirms pāris gadiem pie mums pieejami bija vien pāris austrumu zemes auto, tad tagad izvēles iespējas ir diezgan plašas. Varam izvēlēties auto pēc savām dizaina, parametru vai budžeta prasībām, un gandrīz vienmēr būs ko nopirkt. Ir 20 tūkstoši EUR? Būs varianti. Ir budžets virs 100 tūkstošiem? Arī būs varianti. Šodien aplūkosim vienu globāli ļoti labi zināmu auto ražotāju, kura nosaukumā ir sapņi. Tavi sapņi. BYD – “Build Your Dreams”.

    Kas ir BYD?

    Domāju, ka ne visi zina, ka BYD ir pasaules līderis elektrisko un uzlādējamo hibrīdu transportlīdzekļu jomā. BYD savu darbību sāka 1995. gadā kā akumulatoru ražotājs, bet jau 2003. gadā uzņēmuma dibinātājs Vans Čuaņfu paplašināja darbību, iegādājoties nelielu automobiļu ražotāju Xi’an Qinchuan Automobile. Šis solis deva BYD piekļuvi automobiļu ražošanas licencei un tehnoloģijām, kas ļāva apvienot akumulatoru izstrādes pieredzi ar auto industriju un pavēra ceļu elektrisko transportlīdzekļu ražošanai. Pasaulē nav daudz tādu auto ražotāju, kuri visu ražo “in-house”. BYD baterijas ražošana ir otrā lielākā pasaulē uzreiz aiz CATL. Un neaizmirsīsim, ka BYD nesen arī kļuva par pasaulē lielāko elektroauto ražotāju.

    Savas baterijas?

    BYD “Blade” akumulators ir litija dzelzs fosfāta (LFP) akumulators, kurš tika oficiāli ieviests 2020. gadā. Asmeņa akumulators piedāvā dažādas priekšrocības. Viena no šo akumulatora būtiskākajām priekšrocībām ir lielāka efektivitāte pret “parasto” bateriju, jo to nodrošina lielāks jaudas blīvums. Salīdzinājumā ar tradicionālajiem LFP blokveida akumulatoriem, tiek par 50% efektīvāk izmantota baterijas pakas vieta. Papildus tam arī no drošības viedokļa baterijas ir izturīgākas, drošākas avārijas vai caurduršanas gadījumā. Un solītais nobraukums ir līdz 1 miljonam kilometru bez jūtamas baterijas degradācijas.

    Šīm Blade baterijām praktiski nav nepieciešama arī priekšapsilde kā bloka tipa baterijām – tikai pie ļoti lieliem mīnusiem, tāpēc šo funkcija vadības panelī mana brauciena laikā aktivizēt neļāva.

    Ne tikai BYD izmanto savas baterijas, ražotāju skaits ir diezgan iespaidīgs. No Latvijā pieejamajiem zīmoliem tie ir Tesla, Toyota, Kia, Ford, Suzuki, KGM, Xpeng, JAC, Dongfeng, Nissan.

    BYD okeāna sērijas auto

    Būsim godīgi – mūs vienmēr ir mulsinājuši ķīniešu zīmolu auto nosaukumi. Tur kādu loģiku atrast ir diezgan grūti. Arī BYD liela daļa modeļu nosaukumu ir ar dažādiem interesantiem burtu un ciparu savirknējumiem, kurus grūti nākotnē būs atcerēties. Piemēram Audi A6 “ceška tedeška” visiem ir skaidrs un vēl mūsu mazmazbērni par to runās, bet Dongfeng eπ 008?

    Seal, Sealion, Seagull, Dolphin – tik vienkārši. Nu labi, nav tik vienkārši, jo tur var sekot vēl burti vai cipari, bet domu jūs sapratāt. Ilgi domāju par modeli, ar kuru doties 1000 kilometru braucienā. Vajag jau tā, lai būtu interesanti gan man, gan lasītājiem. Un tad sapratu, ka Latvijā patīk premium un braukšu ar lepnāko BYD, ko var pie mums iegādāties – Sealion 7.

    Kas ir Sealion 7?

    Mūs ne tikai mulsina ķīniešu auto nosaukumi, bet arī to dizains. Ķīnai dizains noteikti ir vēl jāmācās. BYD šim jautājumam piegāja nedaudz savādāk. Viņi 2017. gadā kā galveno dizaineri paņēma Wolfgang Egger, kurš kā pēc uzvārda var secināt noteikti nav ķīniešu tautības. Egger ir strādājis vairākos Eiropas auto ražotājos kā galvenais dizaineris, proti, Alfa Romeo, Seat, Audi, Lamborghini. Viņš ir atbildīgs, piemēram, par tādu skaistuli kā Alfa Romeo 8C Competizione. Kļūdīties ir grūti.

    Jūras lauva ir septītais pieejamais auto Eiropā, tāpēc arī tāds nosaukums. Lai būtu. Sealion 7 ir piecvietīgs SUV, kurš pavisam nedaudz mazāks par BMW X5, Mercedes-Benz EQE, bet lielāks par Peugeot 5008, Tesla Model Y. Tātad diezgan liels auto, kurš būs labi piemērots 3 bērnu ģimenei ar pietiekami daudz vietas bagāžai. Bet tā kā pie mums ar lieliem auto patīk braukt “vienītī”, tad tikpat labi jā – liels auto lielam ego.

    Dizains var patikt un var nepatikt. Man arī Seal, proti, sedana kopējais dizains patīk labāk un Sealion ir vienkārši MS Paint izstiepts Seal. Arī spīdošie priekšējā bufera elementi ir pazuduši. Tas gan nenozīmē, ka auto ir neglīts. Ir saglabāti zīmīgie C dizaina lukturi un aizmugurējo lukturu dizains. Tikai nedaudz platāki, kā jau SUV pienākas.

    Tehniski viss ir labi?

    Jā. Šim modelim ir pieejamas 2 jaudas un 2 bateriju versijas. Vienkāršākais Comfort nāk ar vienu 308 Zs (380 Nm) motoru un ir aizmugures piedziņas. Design versija ir pieejama ar šo pašu motoru, pieliekot klāt vēl vienu uz priekšējās ass ar 215 Zs (310 Nm), sasniedzot kopējo jaudu 523 Zs (690 Nm). Auto ir pilnpiedziņas, saprotams. Abas šīs versijas ir aprīkotas ar 84 kWh bateriju, no kuras lietotājam ir pieejamas 82.5 kWh.

    Un tad nāk treknākā Excellence versija, kurai jaudas parametri ir tādi paši kā Design, bet papildus auto ir aprīkots ar lielāku bateriju. Proti, 93 kWh bateriju, no kuras lietotājam ir pieejamas 91.3 kWh. Izmēģinājuma auto bija šīs dārgākās versijas.

    Auto ir 800 voltu arhitektūras, bet katra baterija lādējas nedaudz savādāk. Mazā 82.5 kWh baterija var sasniegt 150 kW maksimālo DC uzlādes jaudu, kamēr 91.3 kWh baterija var dižoties ar 230 kW maksimālo uzlādes jaudu. Abām versijām ir 11 kW AC uzlāde V2L ar maksimāliem 3.3 kW, tātad kempingā varēsiet pabarot pat cepeškrāsni.

    Pēc WLTP auto spēj mērot no 456 km līdz 502 kilometriem. Nav ļoti melot, jo savā testā mēs varējām sasniegt 450 kilometru nobraukuma ar vienu uzlādi, kas šāda izmēra un jaudas auto ir labi rādījumi.

    Interjers?

    Plašs un diezgan kvalitatīvs. Man principā īsti nebija kur piesieties un pirmie iespaidi, iekāpjot BYD Sealion 7, ir visnotaļ pozitīvi. Salons izskatās pietiekami premium klases līmenī un galvenā odziņa ir milzīgais 15,6 collu displejs, kam ir ļoti laba attēla kvalitāte un kolosāla ātrdarbība. Pārvietoties starp izvēlnēm ir ērti un loģiski, balss vadība darbojas gandrīz nevainojami. Ja, protams, nav man raksturīgā rīta mežģītā mēle. Un arī varam ekrānu pagriezt gan horizontāli, gan vertikāli, ir pieejams gan Android Auto, gan Apple CarPlay telefona bezvadu uzlādes paliktnis ar dzesēšanas atveri. Aleluja.

    Dynaudio audio sistēma atstāj ļoti labu iespaidu un pat tuvu maksimālajai skaņai salonā nekas negrab. Vienīgais, kas nav plašs – aizmugurējais logs. Pa liela, caur centrālo spoguli var skatīties tikai uz bērnu kaušanos aizmugurējā beņķī.

    Ir lielas durvju kabatas, adekvāta izmēra cimdu nodalījums, daudz vietas zem elkoņbalsta. Glāžu turētāji ir veidoti pēc koncepta, ka dziļumu var pielāgot 3 veidos – derēs klasiska izmēra kafijas krūzēm un garām pudelēm. Ja vēl būtu pieejama apsildes/dzesēšanas funkcija, vispār nebūtu cenas.

    Priekšā vietas ir pietiekami un arī uz ceļa auto neliekas pārlieku liels vai neveikls. Vienīgais mīnuss – sēdeklis pat zemākajā pozīcijā ir ļoti augstu, bet pie tā var pierast. Sealion 7 lielākais pluss, visticamāk, ir tā plašais salons aizmugurē. Kāju un galvas telpas ir ļoti daudz, turklāt sēdekļus var atgāzt. Teorētiski vietas ir trim pasažieriem, taču vidējais sēdeklis ir ļoti neērts pieaugušajam – roku balsts spiežas mugurā, tāpēc ilgstoši tur atrasties nav patīkami.

    Ir liels bagāžnieks – litrus no manis negaidiet, nekad neesmu sapratis to mērvienību. Tad jau labāk bagāžnieku mērīt delfīnos. Bet ir liels un zem slēptās grīdas ir liela iedobe, kur glabāt lādēšanas vadus. Bet arī priekšā ir bagāžnieks, kur var glabāt visus vadus vai nelielu čemodānu. Īsumā – aizbraukt varēsiet tālu un paņemt līdzi diezgan daudz.

    Un kā tas auto brauc?

    Septītā jūras lauva pilsētas satiksmē ir viegli vadāms. Man ļoti patīk, ka akseleratora (jau sākumā uzrakstīju gāzes) pedālis ir labi noregulēts, auto uzsāk kustību vienmērīgi, nevis saraustīti, kā tas mēdz būt citiem elektroauto. Un paātrinājums arī ir plūdens un “nedauza” muguru pie katras izdevības, kas palīdz izbaudīt paātrinājumu, nevis no tā ciest.

    Arī bremzes ir vienmērīgas, ar pietiekamu gājienu, kas ļauj viegli tās dozēt. Man nedaudz pietrūks tas, ka reģeneratīvā bremzēšana nav īpaši spēcīga, un “vienas pedāļa braukšanas” sistēma nav pieejama, tādēļ pilnīgai apstādināšanai vienmēr jāizmanto bremzes.

    Balstiekārta ir stingra. Man tas patīk, bet daudzi to var uzskatīt par mīnusu. Arī sieva teica, ka šāda izmēra auto varētu būt nedaudz mīkstāks par mūsu piemājas piebraucamo ceļu. Tas gan dod foršu un paredzamu stūrēšanu uz šosejas. Bet šeit gan viss nav perfekti. Lai gan jaudīgie elektromotori ļauj viegli iekļauties satiksmē un apdzīt, jau pie 100 km/h kļūst izteikti dzirdams vēja troksnis ap priekšējiem statņiem. Nedaudz vairāk, kā gribētos.

    Stūre ir jūtīga, kas nozīmē, ka sēdēt telefonā braucot nevajadzētu, ļoti peldēsi pa joslu. Tipiski ķīniešiem ir daudz un uzbāzīgas palīgsistēmas, bet tās ātri un viegli var atslēgt. Pozitīvā iezīme, ka piestūrēšanas asistents gan nav ass un uzbāzīgs, tā kā to droši var atstāt ieslēgtu – palīdz komfortablai un ilgstošai braukšanai.

    Kaut beņķis ir relatīvi augsts, sēdpozīcija ir ērta un veikt 1000 kilometrus bija itin viegli, mana vecā mugura neprotestēja. Elkoņu augstums ir precīzs, ir ērti sēdēt.

    Galvenās atziņas 1000km braucienā ar BYD Sealion 7

    • 1000 km brauciena laikā es auto lādēju trīs reizes, tam veltot 49 minūtes. Brauciena gaitā veiktās uzlādes man izmaksāja 48,14 eiro. Uzlādes process ir stabils gan Viršu, gan Ignitis uzlādes stacijās un auto ņem pretī to, ko stacija var iedot. Brauciena gaitā auto tika ielādētas 129,25 kWh enerģijas.
    • Auto šo braucienu noslēdza ar vidējo enerģijas patēriņu ap 19 kWh uz 100km, kas ir ļoti labs sniegums tik lielam un smagam auto. Es saku ap viena iemesla dēļ – auto rāda vidējo patēriņu tikai par pēdējiem 50 kilometriem, nav iespējams iestatīt kopējo brauciena patēriņu.
    • Auto ir liels un komfortabls. Ar to varēsim ērti vadāt savu ģimeni un doties ceļojumos gan pa Latviju, gan Eiropu vai Skandināviju.
    • BYD Sealion 7 mūsu testa distanci veica 13 stundās.

    Pēcvārds

    Sarunu par cenu īpaši atstāju raksta nobeigumam. Šis lielais un jaudīgais BYD SUV maksā no 47.8 tūkstošiem EUR Comfort versijā, Design maksā no 51.7 tūkstošiem EUR un Excellence maksā no 57.5 tūkstošiem EUR. Un tagad padomājam par konkurentiem. Ja gribam salīdzināt ābolu ar ābolu, tad skatīties, piemēram VW ID.4 nebūtu godīgi, jo tā GTX versija sasniedz Sealion 7 sākuma versiju. Bet tāpat – tas maksā gandrīz 62 tūkstošus EUR. Par Mercedes-Benz EQE un tā 72 tūkstošu EUR sākumu varam nerunāt. Audi Q6 arī no 65 tūkstošiem EUR. Principā ļoti grūti atrast kādu konkurentu. Jā, es nevienā brīdī neesmu teicis, ka 57 tūkstoši EUR ir maz. Tas ir maz šāda izmēra un parametru auto.

    Kopumā auto man atstāja ļoti labu iespaidu. Jā, ir salonā nianses un ne viss ir ar augstāko apdares kvalitāti, ir daži trūkumi salona fīčās, bet kopumā līmenis ir cenas adekvāts. Auto brauc viegli un nobraukuma atlikums ir ticams un gaida prognozējama. Ir nedaudz par daudz info vadītāja displejā, tas izskatās pārāk sarežģīti, bet tas ikdienā netraucē.

    Labā ziņa ir, ka lielākā daļa to trūkumu, ko es saku video, ir novērsti ar nākamo programmatūras atjauninājumu, kurš jau ir pieejams, bet testa auto vēl pie tā nebija ticis.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    58 komentāri
    Karlis
    09.09.2025 11:59

    Nu … cik bēdīgi ir?

    AMD
    09.09.2025 12:39

    Eiropas ražotājiem būs grūti konkurēt

    itanium
    09.09.2025 13:01

    Tiešām paldies, ka bez video ir arī apraksts, jo to video es vienkārši nespēju noskatīties. PRIEKŠ MANIS pārāk garšs, pārāk daudz kadri, kas, manuprāt, bez baigās pievienotās vērtības padara to video pārāk garu.

    Par auto: diez cik viegli pēc dažiem gadiem šādu PREMIUM ķīnieti būs pārdot kādam tālāk (un par kādu summu).

    Last edited 8 months ago by Kristiāns
    Uldis
    09.09.2025 14:05
    Reply to  itanium

    Par tālākpārdošanas vērtību – tur ir pārāk daudz mainīgo lai kaut ko prognozētu. Ja kompānijai veiksies labi un auto sevi pierādīs kā uzticamu un labu arī pēc gadiem, tad viss būs labi (nu cik jau labi kopumā var būt EV sektorā, kur jaunie modeļi nāk ar aizvien labākiem parametriem un aizvien pieejamāki). Bet tirgus ir mainīgs, politika neparedzama, var notikt dažādas lietas kā rezultātā konkrēta kompānija vai valsts izstrādājumi var zaudēt pieprasījumu kādā pasaules daļā.

    Budzis
    10.09.2025 14:36
    Reply to  Uldis

    Interesanti, cik ilgi viņam būs detaļas? Kamēr jauns, var pateikties un nekas nav jāmaina, bet pēc gadiem 7 jau visai regulāri būs kaut kas jālabo. Un kas to darīs un ar ko?

    Uldis
    10.09.2025 16:17
    Reply to  Budzis

    Kā jebkuram auto – Kamēr ir pieprasījums, tikmēr vesela virkne detaļu ražotāju taisa oriģinālo detaļu analogus. Jebkurš serviss pēc auto modeļa no katalogiem var pasūtīt jebkuru ritošās daļas mezglu. Pie kam, nereti ķīniešu autoražotāji (nezinu kā ir ar šo konkrēto) izvēlas jau gatavus mezglus no citiem ražotājiem, nevis visu izdomā no nulles un pa savam.

    Uldis
    09.09.2025 13:15

    Ļoti gaidīju šo BYD testa apkopojumu. Principā viss bez pārsteigumiem, apmēram tādu rezultātu arī gaidīju – labs aparāts, par salīdzinoši labu cenu.

    Peteris
    28.12.2025 13:55
    Reply to  Uldis

    Jā, betpar tādu pašu cenu var paņemt ataunoto tesla model y.

    Kristaps
    09.09.2025 13:57

    Auto par 57k eur klausīties vēja troksni un cīnīties ar jūtīgu sturi… nu nez. Vai nu neko nesaprotu vsi ir jābūt trakam par tādu naudu pirkt kaut ko ar ar atrunu… Un vēl dullāk ir to visu salīdzināt ar vācu lielā trīnieka cenām. Tur pavisam ir zudis veselais saprāts. Par tām uzpūstām cenām tor auto švaki pērk ne tikai nabaga Latvijā. Arī turīgā Vakareiropa pirkšanas paradumus maina. Lielais trijnieks brauc uz leju visos rādītājos un paši nesaprot, ka iekrituši savās lielummānijas lamatās.

    Budzis
    10.09.2025 14:37
    Reply to  Kristaps

    Dāvis i pārdotākais auto Eiropā ;)

    Budzis
    10.09.2025 14:39
    Reply to  Budzis

    Dacia bija rakstīts iepriekš, tika telefona pats labo ;) šim aparātam kāds ir tirgus potenciāls? 1% no jauno auto tirgus?

    Internāts
    09.09.2025 16:52

    Vai nevarētu lūdzu pievienot testos atsauksmi par CAR PLAY un Android Auto , kā vai abi divi vienādi darbojas, vai tomēr viens bremzē vairāk?

    Ivars
    09.09.2025 18:17

    Pieņemu ka braucienu sākāt ar pilnu bateriju. Jautājums: Cik pie tiem tabulas 48.14 € 129.25 kWh jāpieskaita iepriekš uzlādētais gan naudā gan kilovatos?

    Kursors.lv
    09.09.2025 19:17
    Reply to  Ivars

    Braucienus mēs uzsākam ar pilnībā uzlādētiem auto. Klāt jāpieskaita aptuveni auto akumulatora izmēra (nepilnas 100 kWh) elektrības daudzums reizināts ar to elektrības tarifu, kas nu kuram pieejams. Mēs šajos braucienos tabulā liekam tikai brauciena laikā ielādēto elektrību, jo šīs uzlādes mums visiem maksā vienādi.

    Ivars
    09.09.2025 20:59

    Ideālā pasaulē būtu sākt testa braucienu ar pilnu bateriju un arī atdot ar pilnu. Tā kā izīrējot moci, saņem ar pilnu bāku un atdod ar pilnu. Vai tas ko mainītu, nu tajā tabulā?

    Kursors.lv
    09.09.2025 21:33
    Reply to  Ivars

    Šis skaidrots jau simts tūkstošus reižu. Mēs uzskaitām un tabulā norādām brauciena laikā veiktās uzlādes izmaksas, jo tās varam piefiksēt maksimāli precīzi. Uzlādes pirms un pēc katrs pats var pierēķināt klāt šim braucienam pēc sev pieejamās elektrības cenas. Un te starpība var būt miiiiiiilzīga.

    Ivars
    09.09.2025 21:53

    Esmu intensīvos e- auto melkējumos, lasu, eju uz prezentācijām, plačiem, runāju ar cilvēkiem, gadās uzdot arī kādu neērtu jautājumu: Par lādēšanu ceļā viss skaidrs, bet var arī 1 kilometru pirms beigām pasēdēt uzlāde, tērēt laiku un naudu lai būtu 100% vai arī ierasties ar atlikušiem 7%, tipa neko nezinu, un tas visu maina. Kā tad ir?

    Kursors.lv
    09.09.2025 21:59
    Reply to  Ivars

    Pirmkārt, tie autobraucēji, kam ir uzlādes iespējas mājās, pēc braucieniem auto lēnītēm un pa lēto uzlādē mājās. Otrkārt, mums jau tā tie testi ir gana ilgi un diezin vai būs jēgpilni vēl dirnēt pie lādētājiem pēc tik tāla ceļa mērošanas. Īpaši, ja spēkā ir pirmais punkts.

    LAN
    10.09.2025 08:45

    Tieši tā – cik esmu ņēmis nomā EV, tad atdodu atpakaļ ar pēdējiem range km. Un tas ir 1000 km tests – priekš kam vēl lādēt papildus km? Tad jau rallijā arī pirms finiša līnijas būtu jāizpilda degviela.

    Kursors.lv
    10.09.2025 08:47
    Reply to  LAN

    Lūgums nejaukt visu kopā vienā putrā. Es uzskatu, ka ir svarīgi rēķināt pilnās izmaksas ieskaitot uzlādi pirms un uzlādi pēc brauciena, taču vēlreiz uzsveru – mēs vara uzskaitīt tikai to elektrību, ko esam ielādējuši brauciena gaitā tā, lai no šīs informācijas ir kaut kāda jēga. Uzlādes pirms un pēc visprecīzāk katrs pats pierēķinās pēc sev pieejamā elektrības tarifa.

    JanisB
    10.09.2025 13:00
    Reply to  Ivars

    Ivar, ja interesē ar tiem cipariem operēt, tad pa lielam jau ir jāskata tieši patēriņs kWh/100km. Tad jau pats vari arī rēķināt cik Tev kas izmaksās. Tās norādītās lādēšanas izmaksas jau tik tā informatīvi.

    Savstarpēji salīdzināt tos iztērētos eur no dažādiem nav īsti jēgas, jo vienā testā cena varbūt ir 20 centi/kwh, citur 30 centi un citur vēl vairāk, jo testi ir dažādos gados, dažādos gada laikos pie dažādas infrakstruktūras pieejamības.

    nedarata
    10.09.2025 09:24

    Tā tabula kļūst tāda pārbāzta, būtu laiks tabulu formatēt kādā “nebilžu” formātā, vai mest nost vecos auto. Cik vispār ir aktuāli 5 gadu veci rezultāti. Tolaik bija sliktāk ar ātrajām stacijām.

    Kursors.lv
    10.09.2025 09:46
    Reply to  nedarata

    Jā, būs pa ziemu uz nākamo testu sezonu jāizdomā kaut kāds ērtāks risinājums. Visdrīzāk būs kaut kāds “ekselis”, kuru vienkārši iekļausim rakstos pēc vajadzības. Vecos datus es dzēst laukā negribu, taču var padomāt, kuras kolonnas atstāt, jo tik tiešām ne viss šobrīd ir relevants. Varbūt ir idejas, kuri dati būtu jāpatur un kuri ir mazāk svarīgi? Labprāt uzklausīšu lasītāju viedokli.

    nedarata
    10.09.2025 10:07

    Ja būs ekselis, tad varēs arī filtrēt un tad jau arī noderētu papildus kolonas, piem. auto gads, vidējā temp. vai temp. no līdz, īsi pieraksti piem. lietains, odometrs testa laikā, ir nav siltumsūknis, AWD, riepu marka, izmērs, baterija LFP vai kas par zvēru.
    Jauda un griezes moments ir diezgan nesvarīgi tieši šāda tipa testam, bet ja ir ekselis, tad var jau arī atstāt.

    Arčiņš
    10.09.2025 10:08

    Var kā Bjørns N vēl vidējo temperatūru parādīt +20 vai 0 tomēr atstāj kādu iespaidu.

    Kursors.lv
    10.09.2025 10:13
    Reply to  Arčiņš

    Tā kā mēs testus veicam vasaras sezonā, kad temperatūra ir vairāk vai mazāk līdzīga, tad šim es lielu jēgu neredzu. Tāpat, man tikai daļai testu ir piefiksēta šī informācija.

    Kursors.lv
    10.09.2025 10:19
    Reply to  Māris Gaugers

    Es tieši domāju iet pretējā virzienā – atstāt mazāk, bet svarīgākus datus.

    Elektriķis
    10.09.2025 11:22

    Griezes momentu un cik samaksāts var mest ārā.
    Pirmais ir kaut cik nozīmīgs ICE, otrais ir atkarīgs no tā brīža konkrēto uzlādes vietu elektrības cenas.

    Kursors.lv
    10.09.2025 11:32
    Reply to  Elektriķis

    Griezes moments un jauda man arī šķiet diezgan nesvarīga informācija, bet brauciena laikā ielādētās elektrības cena gan, manuprāt, iedod tādu ātru ieskatu tajā, cik izmaksās šāda gaisa gabala nobraukšana.

    Aigars
    10.09.2025 14:42
    Reply to  nedarata

    Es rekomendētu tagad izbraukt ar kādu pirms 5 gadiem testētu auto, jo rezultāti būs daudz labāki – ātrās uzlādes stacijas ir vairāk un uzlādes laika būs īsāks. Neticu, ka ar etron joprojām pie kabeļa dirnēsiet 4+h. Pēc pieredzes, var uzlādēt ap 20-25min., nobrukt vismaz 300km (ar 55to), tātad pie kabeļa būsiet 3-4 reizes.

    Kursors.lv
    10.09.2025 14:58
    Reply to  Aigars

    Bez šaubām, būtu labāks rezultāts, jo katru gadu būtiski uzlabojas uzlādes infrastruktūra. Bet saprotamu iemeslu dēļ to mēs nedarīsim. Labāk ierobežotos resursus izmantosim, lai brauktu ar jauniem auto nevis vēlreiz maltu cauri jau vecos auto.

    nedarata
    10.09.2025 15:29
    Reply to  Aigars

    Es tak cepos visu laiku par to, ka 5 gadu veciem rezultātiem maza vērtība (izņemot i3s un zoe, ar tiem mūsdienās nebūs īpaši labāk)

    Kursors.lv
    10.09.2025 15:39
    Reply to  nedarata

    Daļai datu, jā. Daļai datu, nē. Plus, apskata/video segmenti par pašu auto nezaudē savu aktualitāti un svarīgi tiem, kas šos auto pērk lietotus. Šie testi un tos pavadošie materiāli tiek veidoti ar tālu skatu nākotnē nevis tikai tām dažām nedēļām vai mēnešiem pēc testa datu publicēšanas.

    nedarata
    10.09.2025 11:38

    Pēc visiem šiem 50+ testiem, būtu vienkārši kādam EV heiterim nobraukt šo maršrutu un pierādīt, ka ar ICE būtu stipri ātrāk, nekā ar EV, bet nekas tāds vēl nav noticis.

    Kursors.lv
    Jānis Dzintars
    10.09.2025 12:44

    Manuprāt, bezjēdzīgs ir “Vidējais patēriņš brauciena beigās”. Ko tieši tas parāda? Automašīnas uzrādīto pateriņu, ko katrs auto aprēķina citādāk? Ir redzētas automašīnas ar nepareiziem aprēķiniem jeb citiem nezināmu loģiku. Šāda tipa braucienos var aprēķināt un uzrādīt patieso patēriņu. Piem.: (97kvh (auto baterijā esošā elektroenerģija) + pa ceļa uzlādētā elektroenerģija – pārpalikusī elektroenerģija)/10 = vidējais elektroenerģijas patēriņs 100km. Papildus aprēķini vajadzīgi, ja automašīna neuzrāda atlikušo elektroenerģiju kWh, bet procentos (piem Citroen ec3).

    Kursors.lv
    10.09.2025 12:46

    Paldies par viedokli! Manuprāt, tas ir viens no svarīgākajiem šo auto parametriem un pavisam noteikti turpināsim šos datus piefiksēt. Patēriņam ir milzu nozīme ne tikai testos, bet arī auto ikdienas ekspluatācijā.

    Jānis Dzintars
    10.09.2025 13:00

    Piekrītu ka vidējam patēriņa ir nozīmes. Bet tas ko automašīna uzrāda nav vidējais patēriņš. Sajā rakstā minēts, ka šai automašīnai tas bija vidējais patēriņš pēdējos 50km. Kā tieši, lai es šo rādītāju salīdzinu ar citu ražotāju automašinām? Šis rāditājs palīdz salīdzināt ar šo mašīnu nobruaktos 50 km ar nākamjiem šīs mautomašīnas nobrauktajiem 50km, un tas arī viss. Citiem automašīnu ražotājiem ir atšķirīga aprēķinu loģika. Ražotāji izmanto dažādas pieejas un iekļauj vai neiekļauj atšķirīgus enerģijas patēriņa komponentus. Piem: Dažiem auto tiek ņemta vērā arī atgūtā enerģija (piemēram, ja bremzēšanas laikā akumulators tiek uzlādēts, tā samazina kopējo patēriņu). Vēl piemērs: Tesla parasti rāda tikai braukšanas patēriņu (neietver stāvēšanas patēriņu), bet VW ID. sērija iekļauj arī klimata nodrošināšanas patēriņu.

    Kursors.lv
    10.09.2025 13:13

    OK, te laikam prasās mazliet plašāks skaidrojums par to vidējā patēriņa nolasīšanu. Mēs visa brauciena garumā sekojam patēriņam, ko rāda auto (jo tas ir reāli vienīgais un galvenais veids, kā citi auto lietotāji redz patēriņu), piefiksējam tā rādījumu katrā uzlādes reizē un brauciena beigās. Pat ja dažādām mašīnām atšķiras metodoloģija, kā tas patēriņš tiek aprēķināts (visdrīzāk tā tas ir), tas nemaina faktu, ka panelī redzamā informācija ir tā, ko izmantos 99% citu braucēju un tāpēc ir svarīgi to piefiksēt un analizēt. Šos datus esam šādā veidā ievākuši visām 50+ mašīnām un plānojam turpināt to darīt arī nākotnes testos.

    Jānis Dzintars
    10.09.2025 13:54

    Es piekrītu, ka auto panelī redzamais patēriņš ir galvenais rādītājs, ko izmanto vairums braucēju. Taču tas nenozīmē, ka tas ir objektīvs vai salīdzināms starp dažādiem auto. Tieši tāpēc es uzsveru, ka šie dati drīzāk parāda konkrētā modeļa iekšējo loģiku (piemēram, 50 km griezumā vai ar noteiktu aprēķinu metodiku), nevis ļauj veikt vienlīdzīgu salīdzinājumu starp visiem ražotājiem. Ja dažiem auto tiek iekļauts stāvēšanas patēriņš, citiem – tikai braukšanas, bet vēl citiem arī reģenerācija, tad gala rezultāts starp modeļiem var atšķirties pat būtiski. Tāpēc šos rādītājus var izmantot iekšēji – lai sekotu vienas automašīnas patēriņa dinamikai dažādos apstākļos, bet, manuprāt, tie nav pilnībā izmantojami kā “vienlīdzīga mēraukla” starp dažādiem auto modeļiem.
    Ja es vēlētos izvēlēties sev jaunu elektroauto, vai cita iemesla dēļ izvēlos ņemt vērā kursors norādīto vidējo patēriņu (visi piekrīt ka tas ir svarīgs rādītājs), tad es iespējams nonāktu pie kļūdaina secinājuma, jo norādītais “patēriņš” starp mašīnām nav salīdiznāms mainīgais. Pietiktu, ja tiktu uzrādīta visa iztērētā elektroenerģija brauciena laikā, lai salīdzinātu patēriņu. Pašlaik, kopējo patērēto laiku jūs norādāt, ne vidējo braukšanas ātrumu :D
    Jebkruā gadījumā paldies par apskatu. Ar intersi gaidīši apskatu kādam pieejamāku modeli – Citroen ec3, Cupra Born, Fiat Grande Panda.

    Kursors.lv
    10.09.2025 13:57

    Paldies! Vidējais ātrums visiem braucieniem ir puslīdz vienāds, jo maršruts mums nemainās un arī braucam aptuveni ar atļauto braukšanas ātrumu. Tāpat arī no pieredzes redzu, ka tie patēriņa dati vairāk vai mazāk atbilst auto uzvedībai uz ceļa. Tā kā šie mūsu braucieni nav zinātniski precīzi un netiek veikti laboratorijās, tad uzskatu, ka patēriņa dati ir +/- tik pat izmantojami kā citi braucienu gaitā iegūtie dati.

    Karlis
    10.09.2025 14:58

    nu vidéjo patériņu var izrēķinot tikai pildot, kā sacīt, pilnu bāku, un nobraucot gadrīz sausu. tad uzpildi atkal un sarēkini pēc formulas.
    tas ir labākais veids, kas balstīts uz empīriskiem novērojumiem.
    to ko raksta pati mašīna … nu tas ir tā , priekš kaķiem un nepieciešams iepirkumu procedūrām.

    Kursors.lv
    10.09.2025 15:37
    Reply to  Karlis

    Elektroauto gadījumā tik vienkārši gan tas praksē nebūs un tāpēc paliekam pie vidējā patēriņa rādījumiem auto panelī.

    Budzis
    10.09.2025 14:33

    Programmatūras atjauninājumi? Kinietim? Ātrāk sagaidīs 2 jaunās paaudzes, nekā programmatūras atjauninājumu…

    Artūrs
    10.09.2025 19:11

    Titulbildē – augsts vides piesārņojuma risks.

    Zigis
    11.09.2025 06:50

    (93.1 kWh + 129.25 kWh + 93.1 kWh*2%)/1000*100 = 21.8 kWh/100km (protams ar kondicionieri uc)

    Skābene
    11.09.2025 09:23

    Braukšanai pa Latviju izskatās labs aparāts, ja ņem operatīvajā līzingā un līznga beigās par to auto aizmirst.
    Par garākiem ceļojuma braucieniem, varu salīdzināties ar nedēļas nogalē veiktu 1016 km kilometru braucienu ar hibrīdu, kuram brauciena laikā veicu 1 uzpildi , par to samaksājot 54,16 eur. Distanci pieveicu 10h un 30min. :) Uzpildi ceļa saķumā un bveigās neskaitu, lai būtu analoģiska metodika.

    Kursors.lv
    11.09.2025 09:42
    Reply to  Skābene

    Opā, tad kopā sanāks visi 160 eiro? :O Vājprātīgi dārgi taču.

    Skābene
    11.09.2025 11:22

    Nav tik traki es mājās pildu pašbrūvēto, kas nemaksā neko! :) Bet ja nopietni, tad par ceļā pavadīto laiku ir jāmaksā, jo ātrāk brauc, jo lielāks patēriņš un lielākas izmaksas. Skaidrs, ka ar EV ceļu nevarēs veikt tik ātri kā ar Hibrīdu, jo uzla’dei nepieciešms ilgāks laiks. Optimālos apstākļos ar EV ceļu varētu veikt ~11h un 45min, lādējoties pie ātrās(dārgās) uzlādes un iztērējot 95-100 eur. Beigās tā cenas strapība būs ~40-50 eur. No otras puses, ja ar Hibrīdu šo pašu ceļa posmu veiktu 11h un 45min (nevis 10h un 30min), attiecīgi samazinot patēriņš, un degvielas izmakss jau būtu 90-100 eur par visu ceļa posmu. Man sanāk, ka izmaksas ir praktiski vienādas, pie identiskiem braukšanas apstākļiem!
    Kas patiesībā priecē, jo EV tehnoloģijas attīstās un pavisam drīz jau varēsim braukt garus gabalus bez kompromisiem.

    Kursors.lv
    11.09.2025 13:33
    Reply to  Skābene

    Paga, paga, paga. No kurienes tā 100 eiro cena par uzlādēm? Mājās taču pirmā un pēdējā uzlāde tev nemaksās neko daudz.

    Jānis Dzintars
    11.09.2025 14:39

    Tas atkarīgs no tarifiem un uzlādes veida. Arī mājās uzlāde var izmaksāt 38.80 eur + elektroenerģijas jaudas uzturēšana. Ja jau mājas uzlādi neņem vērā EV tad jau degvielas uzpildi mājās var neņemt vērā :D

    Pagaidām ikdienas izmantošanā man EV 1000km izmaksā ap 15 eur. Bet viss atkarīgs no katra rutīnas un elektrības pieslēguma veida un uzlādes jaudas. Tīri teorētiski, tāds pats enerģijas daudzums var izmaksāt daudz, daudz vairāk kā 15 eur vai arī necik – 0.

    Kursors.lv
    11.09.2025 15:43

    Tieši tā! Un tā ir viena no elektroauto “problēmām” – ekspluatācijas pieredze un izmaksas šiem auto var būt ļoti atšķirīgas. Ar elektroauto var braukt vājprātīgi lēti, bet var braukt aptuveni kā ar ekonomisku dīzeli.

    Skābene
    11.09.2025 16:48

    Lēti būs ar Teslu, kam bezmaksas uzlādes, vai arī ja laiks nav problēma un vari pavadīt stundām laiku meklējot lētākos uzlādes variantus. Ja ieslēgsi tipisko Latvieti, kas no Austrijas slēpošanas kūrorsta mauc mājās vienā pūtienā ne ilgāk kā 24h, tad sapratīsi, ka ar EV to ir grūti paveikt, bet ja tas ir iespējams (liela baterija, ātra uzla’de), tad nebūs lēti, jo ātrā uzlaāde bāņu malās maksā daudz. Arī benzīns bāņa malā ir par kārtu dārgāks, kā nobraucot nost no bāņa kādā miestā.

    Kursors.lv
    11.09.2025 19:49
    Reply to  Skābene

    Latvijā vairs nav bezmaksas uzlādes Teslām. Lēti būt tad, kad mājās saules paneļi vai biržas tarifs. Kas attiecas uz ceļošanu, tad, jā, tas ir dārgākais veids kā ekspluatēt elektrouto, bet tas ir aktuāli reizi gadā vai vairākos gados. Un skatoties kur brauc. Kā tikko savā Krakovas braucienā noskaidroju, tad patiesībā nav nemaz tik dārgi. Biju domājis, ka būs dārgāk.

    Skābene
    11.09.2025 16:18

    Pieņemsim, ka tas ir atpakaļceļs no Čehijas pierobežas Poļu pusē. Es tur nedzīvoju, tātad mājas uzlādes nav! Naktsmītnē ir uzraksts, lūgums EV nelādēt, jo var izšaut korķus! Tātad lādēju īpaši ātrajās uzlādēs! Polijā īpaši ātrā EV uzlāde maksā aptuveni 0,60–0,74 €/kWh. Vāczemē tāds prieks var izmakstā pat 80 centus par kWh. Uz to arī balstīju aprēķinu. Var jau arī lādēt pa lēno un uz pusi lētāk, bet ceļā negrinbās pavadīt stipri vairāk laika kā ar ICE. Tātad ātrā uzlāde ir visoptimālākais variants.

    Jā jā, zinu, kāds teiks, ka viņam ir veca Tesla un viņam ir bezmaksas uzlāde! :) Un tikpat labi kāds teiks, ka viņam ir vecs dīzelis un viņš pilda fritējamo eļļu, ko sarunā ceļmalas restorānos! :)

    Last edited 8 months ago by Skābene
    Reklāma